ik met maylight

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aprillicious

Re: ik met maylight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:49

Hoi Sam & Moeders (sorry ben even je naam kwijt),

Ten eerste wil ik even zeggen dat jullie je niet zoveel moeten aantrekken wat anderen zeggen. Het klote is en blijft dat foto's moment opnamen zijn en daarbij heeft Sam het ook niet allemaal goed verwoord. Krijgt men verkeerde gedachtes erbij. Ik zie jullie meestal altijd rijden en dat ziet er altijd super uit. Vraag niet voor niets wanneer Sam gaat starten, maar jammergenoeg gaat dat niet.

Daarbij hebben jullie wel net foto's genomen van het slechtste moment van rijden. En dan krijg je meestal (lees = Altijd) dat wanneer je ze op bokt plaats een hoop commentaar. Je moet er tegen kunnen en zoniet, kan je ze beter niet plaatsen , dat is bokt.

Maar train gewoon lekker verder Sam, het gaat normaal super. Jullie zijn een leuke combi!!

Ps. volgende keer neem ik mijn camera wel ff mee, zal ik wat leuke plaatjes schieten zodat je een foto kan uitvergroten en op je kamer kan hangen

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:57

amsolusa schreef:
Citaat:
ze is M1 aan het oefenen

nou snap ik het niet meer

Niet dit meisje maar haar buurvrouw is met dit paard voor het M1 aan het oefenen. Of iets dergelijks

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:02

horselover23 schreef:

Niet dit meisje maar haar buurvrouw is met dit paard voor het M1 aan het oefenen. Of iets dergelijks

In het berichte van de moeder staat toch echt dat zij m1 aan ht oefenen is, ik snap het ook niet meer...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:07

fjordyloverr schreef:
horselover23 schreef:

In het berichte van de moeder staat toch echt dat zij m1 aan ht oefenen is, ik snap het ook niet meer...

oefenen is iets anders dan rijden

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:10

leuk paardje! Mooi bruin haranchement!
Het ziet er alleen uit dat het paardje erg op de voorhand loopt.
Als ze uit het zadel getrokken wordt zou ze juist been moeten geven, ik vind die stoten net zo'n goede oplossing..
veel plezier verder
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 23-03-06 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: kleine lettertjes verwijderd

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:36

waarom neem je een paard als je hem niet aankan .... rijd die dan gewoon niet . En rijd een paard wat je wel aankunt want zo help je het paard alleen in de friemels

Kaia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:47

shadowflower schreef:
waarom neem je een paard als je hem niet aankan ....

Het is niet haar paard

Ben ik onderhand de enige die het snapt . Paard is van de buurvrouw (toch ). Het meisje rijd er 2x per week op. De instructrice die hulp aangeboden heeft is ook de instructrice van de buurvrouw. De buurvrouw rijd M1 met dit paard (of traint M1)...dan kan het prima zijn dat het paard wat spierpijn heeft en dus de volgende dag op gang moet komen! heeft elk paard weleens..dan rijd je inderdaad juist door om hem lekker wat te laten lopen.

Ik vind het juist fijn voor de TS dat ze lekker op zo'n paardje kan rijden. De 'knopjes' zitten erop, daar kan ze alleen maar lekker van leren. Ik vind dat het meisje netjes zit en het paard prima rijd. Paardje heeft oortjes lekker naar voren en loopt naar mijn mening juist wel lekker ontspannen..hij wordt tenminste niet in de krul getrokken. Dat het paard niet aan de teugel loopt, dat geeft toch niet? Paardje loopt zelfs hier en daar nageeflijk! Lekker toch, meisje rijd er tenminste naar toen en trekt hem niet in de krul. Volgens mij is het een fijn ondeugend paardje dat het TS soms wat te slim af is (uit het zadel trekken, kop omhoog)..waarom geen HULPteugel eraan? Ze gebruikt hem IMO prima, zit niet te strak enz. Als ze het paardje beter door heeft gaat dat er echt wel weer vanaf.

Dus TS heel veel plezier met het paardje. Lekker zo doortuffen hoor@

Berdien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:22

Kaia schreef:

Het is niet haar paard

Ben ik onderhand de enige die het snapt . Paard is van de buurvrouw (toch ). Het meisje rijd er 2x per week op. De instructrice die hulp aangeboden heeft is ook de instructrice van de buurvrouw. De buurvrouw rijd M1 met dit paard (of traint M1)...dan kan het prima zijn dat het paard wat spierpijn heeft en dus de volgende dag op gang moet komen! heeft elk paard weleens..dan rijd je inderdaad juist door om hem lekker wat te laten lopen.

Ik vind het juist fijn voor de TS dat ze lekker op zo'n paardje kan rijden. De 'knopjes' zitten erop, daar kan ze alleen maar lekker van leren. Ik vind dat het meisje netjes zit en het paard prima rijd. Paardje heeft oortjes lekker naar voren en loopt naar mijn mening juist wel lekker ontspannen..hij wordt tenminste niet in de krul getrokken. Dat het paard niet aan de teugel loopt, dat geeft toch niet? Paardje loopt zelfs hier en daar nageeflijk! Lekker toch, meisje rijd er tenminste naar toen en trekt hem niet in de krul. Volgens mij is het een fijn ondeugend paardje dat het TS soms wat te slim af is (uit het zadel trekken, kop omhoog)..waarom geen HULPteugel eraan? Ze gebruikt hem IMO prima, zit niet te strak enz. Als ze het paardje beter door heeft gaat dat er echt wel weer vanaf.

Dus TS heel veel plezier met het paardje. Lekker zo doortuffen hoor@

Ga hier in mee.
Hardstikke leuk paard !

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:29

Leuk paard!
Verder is het commentaar al gegeven, maar ik vraag me toch nog iets af. Als het paard je uit het zadel trekt en je daarom met bijzet rijdt, waarom rijd je dan met sporen? Is dat om je hulpen beter door te geven?

(ps niet aanvallend bedoeld hoor! )

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:54

leuk paard, en de boktpatrouille heeft al genoeg gezanikd dus daar ga ik niets mee doen! Neem goede les en jullie worden een prachtige combi!

ankythebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 16:27

hoi eva dat zou ik heel leuk vinden als je foto's van me wil maken en jij snapt me teminsten en verder nog 2 mensen die lezen teminste wel goed wat me moeder schrijft en o ja evan me moeder heet ria

cobiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:32

ankythebest schreef:
hoi eva dat zou ik heel leuk vinden als je foto's van me wil maken en jij snapt me teminsten en verder nog 2 mensen die lezen teminste wel goed wat me moeder schrijft en o ja evan me moeder heet ria

Je had het ook zelf goed neer kunnen zetten, maar het ligt natuurlijk altijd aan een ander.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:05

nou zeg... hulpteugels, sporen, zweep, een ruiter die niet netjes kan zitten en een paard dat heel erg onprettig beweegt. ziet er absoluut niet ontspannen en fijn uit. de ruiter verkrampt op het paard lijkt welm op elke foto is er een compleet andere houding aangenomen.
paard beweegt niet fijn als ik het van de foto's af lees. of het zijn allemaal moment opnames, dat kan natuurlijk ook

ik zou zeggen, doe alles af, en ga eens een paar evenwichtsoefeningen doen, zodat je je balans goed kan houden. bevrijd dat paard van al die ongein en laat hem goed ontspannen lopen.

een M paard zou toch wel op zijn eigen benen goed kunnen lopen, zonder al die poespas. zeker als je niet hard aan het werk gaat, want eerst moet er gewerkt worden aan ontspanning en een goede houding.

succes.

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:47

Ik vind het beeld er persoonlijk heel onvriendelijk uitzien, en ik zou er als paard direct spierpijn van krijgen...
Waarom laat je de bijzet er niet af en leert men rijden niet op kracht maar op fijne hulpen (vooral als het een M paard is)
die iedereen kan gebruiken. Ik ga niet mee met deze geen gel*l, trek hem in de krul fotos. Laat het paard de kans zich te ontspannen, dan moet je ook geen kracht gebruiken zelf. Het paard loopt ook op de voorhand, hiervoor moet je meer schakelen en overgangen maken. Ik hoop dat het beeld de volgende keer beter is. succes ermee!

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:10

De ruiter heeft op de stand foto's ook een holle rug, probeer rechtop te zitten (ik vond de bijzet dus nIIIet zo'n goede oplossing)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:55

milo schreef:
nou zeg... hulpteugels, sporen, zweep, een ruiter die niet netjes kan zitten en een paard dat heel erg onprettig beweegt. ziet er absoluut niet ontspannen en fijn uit. de ruiter verkrampt op het paard lijkt welm op elke foto is er een compleet andere houding aangenomen.
paard beweegt niet fijn als ik het van de foto's af lees. of het zijn allemaal moment opnames, dat kan natuurlijk ook

ik zou zeggen, doe alles af, en ga eens een paar evenwichtsoefeningen doen, zodat je je balans goed kan houden. bevrijd dat paard van al die ongein en laat hem goed ontspannen lopen.

een M paard zou toch wel op zijn eigen benen goed kunnen lopen, zonder al die poespas. zeker als je niet hard aan het werk gaat, want eerst moet er gewerkt worden aan ontspanning en een goede houding.

succes.

Indeed. En dan werd er ook nog gezegd dat het dier pijn had. Maar dáár mag je niets over zeggen, want dan krijg je meteen een UN

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:06

ankythebest schreef:
Hier is de moeder die de foto's heeft gemaakt. Ik denk dat er een groot misverstand is, Maylight heeft geen pijn. de bijzet is omdat ze anders mijn dochter te veel uit het zadel trekt ( ze is namelijk nogal een lichtgewicht)En dat ze in verzet kwam, was omdat de dame spieren moet gebruiken, ze is M1 aan het oefenen en moet dus wat harder werken en daar krijg je spierpijn van. de instucteur heeft er echt wel verstand van, geeft ook de politiepaarden les en heeft aangeraden 2 weken rustig aan te doen, dan bekijken ze het weer en wordt er beslist wat er verder gedaan wordt. dus er wordt hier geen paard naar de stinkmodder gereden

~
Je bent absoluut niet goed bezig als je paard spierpijn heeft. Je hebt het niet goed opgebouwt dan. En als je paard je uit het zadel trekt, dan is het of niet goed opgevoed, of hij vraagt gewoon om nageven te worden. Mischien ligt het dus niet aan het paard. Als er gevraagd wordt 2 weken rustig aan te doen en daarna verder gaan kijken, dan rij je niet met bijzet, dat is NIET rustig aan doen! Dus dit paard word wel naar de stinkmodder gereden.

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:33

porscherider schreef:
Mensen, mensen, voordat dit uit de hand loopt. Ik heb een mail ontvangen van de moeder van TS waar alles uitgelegd wordt.

Het paard is van de buurvrouw en die is haar voor de M1 aan het trainen. TS rijd het paard 2 maal in de week. De bijzet is ervoor omdat het paard wel eens het meisje uit het zadel wil trekken.
Verder is het paard niet kreupel ofzo, ze krijgt goede zorg en heeft goede materialen maar moet met dit koude weer wel eens wat op gang komen (koude spieren). Heeft mijn merrie ook wel.

TS heeft het allemaal niet goed begrepen. Geef gewoon je commentaar op de foto's en verder niet. TS heeft gewoon geen volledig verhaal neergezet. Laten we het gezellig houden.

crazyhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:57

Volgens mij zijn het hele leuke foto's vind het een leuk paard, en of ze wel of niet met bijzet rijdt is toch echt hun keuze, ik zie er geen kwaad in als ik de reden lees, bijzet staat ook niet superstrak en paard wordt niet in de krul getrokken zoals je wel is bij andere ziet.
als mens zijnde heb je ook wel spierpijn als je wat nieuws oefent, ik wel tenminste, ga een keer hardlopen en voel de spierpijn de dag erna, als je het daarna nog een keer doet wordt het steeds minder tot je geen spierpijn meer hebt.

Emma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:00

Ik vind je armen en zit netjes hoor. En ben het er dus mee eens dat je t paardje niet in de krul trekt, beter even iets minder rond dan een weggedrukte rug.

Zelf zou ik wel je sporen weglaten. Als je een paardje nog niet goed rond kan rijden, vind ik je ook nog niet ervaren genoeg voor sporen. Sporen zijn om hulpen te verfijnen.

Kaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:07

milo schreef:
een M paard zou toch wel op zijn eigen benen goed kunnen lopen, zonder al die poespas.

Ik heb laatst op een paard gereden dat alle M oefeningen kent..dat zelfs zijn wisseltjes kent en enorm goed kan springen. Een toppaard dus. De ruiter hoeft er maar op te zitten en het paard loopt heerlijk ontspannen. Ik kan je vertellen dat ik het paard met moeite (met heel veel moeit) een beetje ontspannen kan lopen. Het paard was net aan het headbangen.... Was het mijn schuld? Jazeker, het paard nam mij gewoon in de maling, ik was niet snel genoeg. Is dat erg? Welnee, maar fijn is anders. Toen heb ik op aanraden van mijn instructrice er een slof omgehangen ( oohh ) en het ging prima! Ik kon het paardje nu normaal rijden en naarmate de tijd vorderde kon ik het ook zonder slof.

Ik wil hiermee dus maar zeggen dat je niet zomaar even op een M paard stapt en hem ontspannen laat lopen. Dat doe je echt niet zomaar. Vaak is het makkelijker om op een B paard te stappen dan om op een M paard te stappen..helaas wordt dit weleens onderschat. Ik denk weldegelijk dat het paard soms het meisje in het ootje neemt..en laat jij een paard dan maar eens ontspannen lopen..succes!

En waarom kan een paard geen spierpijn hebben? Mag je dan nooit een stapje verder doen ..beetje rare opmerking. Als jij altijd fietst..en je fietst nu net in een andere houding..een betere houding..heb jij dan de volgende dag geen spierpijn?

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:33

ijslanderfan schreef:
ankythebest schreef:
Hier is de moeder die de foto's heeft gemaakt. Ik denk dat er een groot misverstand is, Maylight heeft geen pijn. de bijzet is omdat ze anders mijn dochter te veel uit het zadel trekt ( ze is namelijk nogal een lichtgewicht)En dat ze in verzet kwam, was omdat de dame spieren moet gebruiken, ze is M1 aan het oefenen en moet dus wat harder werken en daar krijg je spierpijn van. de instucteur heeft er echt wel verstand van, geeft ook de politiepaarden les en heeft aangeraden 2 weken rustig aan te doen, dan bekijken ze het weer en wordt er beslist wat er verder gedaan wordt. dus er wordt hier geen paard naar de stinkmodder gereden

~
Je bent absoluut niet goed bezig als je paard spierpijn heeft. Je hebt het niet goed opgebouwt dan. En als je paard je uit het zadel trekt, dan is het of niet goed opgevoed, of hij vraagt gewoon om nageven te worden. Mischien ligt het dus niet aan het paard. Als er gevraagd wordt 2 weken rustig aan te doen en daarna verder gaan kijken, dan rij je niet met bijzet, dat is NIET rustig aan doen! Dus dit paard word wel naar de stinkmodder gereden.

Ik vind het een tikkie overdreven, zoals je hier reageert, al mijn paarden hebben wel een spierpijn, omdat een keer wat langer doorrijd, of ene keer extra train ofzo, dat betekend niet dat ik de conditie ervan niet heb opgebouwd. ik vind het in dit geval misschien wel slim dat ze "rustig "rijd MET bijzet,omdat ze zelf aangeeft dat zonder bijzet, ze niet erg ontspannen gereden kan worden. als ze dus "rustig"aan zou moeten doen ZONDER bijzet, zou het waarschijnlijk alleen maar van kwaad tot erger worden.

ik probeer het hier niet voor de TS op de nemen, maar geef gewoon mijn mening. Het is verder ook niet aanvallend bedoeld voor iemand, maar ik hoop dat je het begrijpt.

groetjes

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:48

Kaia schreef:
Ik heb laatst op een paard gereden dat alle M oefeningen kent..dat zelfs zijn wisseltjes kent en enorm goed kan springen. Een toppaard dus. De ruiter hoeft er maar op te zitten en het paard loopt heerlijk ontspannen. Ik kan je vertellen dat ik het paard met moeite (met heel veel moeit) een beetje ontspannen kan lopen. Het paard was net aan het headbangen.... Was het mijn schuld? Jazeker, het paard nam mij gewoon in de maling, ik was niet snel genoeg. Is dat erg? Welnee, maar fijn is anders. Toen heb ik op aanraden van mijn instructrice er een slof omgehangen ( oohh ) en het ging prima! Ik kon het paardje nu normaal rijden en naarmate de tijd vorderde kon ik het ook zonder slof.

Ik wil hiermee dus maar zeggen dat je niet zomaar even op een M paard stapt en hem ontspannen laat lopen. Dat doe je echt niet zomaar. Vaak is het makkelijker om op een B paard te stappen dan om op een M paard te stappen..helaas wordt dit weleens onderschat. Ik denk weldegelijk dat het paard soms het meisje in het ootje neemt..en laat jij een paard dan maar eens ontspannen lopen..succes!

En waarom kan een paard geen spierpijn hebben? Mag je dan nooit een stapje verder doen ..beetje rare opmerking. Als jij altijd fietst..en je fietst nu net in een andere houding..een betere houding..heb jij dan de volgende dag geen spierpijn?

ooh ja, dat geloof ik zeker.
ik rij een ex-Z2 paard, waarbij het een tijdje heeft geduurd voordat ik zijn knopjes gevonden had en fijn met hem kon rijden.

maar zoals jij beschrijft is ook alleen even uitproberen en doordrammen, en dan is de slof handig. even erbij pakken, dat bevorderd het rijden.

al deze poespas op dit paard, met zweep, sporen (op voeten die niet stil kunnen liggen!!) en hulpteugels vind ik echt overdreven.
waarom? er wordt nieteens getraind! dit meisje rijdt hem even bij, zover ik begrijp. laat dat paard dan ontspannen lopen, zet dat meisje op evenwichtsoefeningen, ga zonder teugels rijden of zo, aan de longe met iemand die les geeft.

als je ziet dat het paard er niet ontspannen op loopt, waarom hang je dan wel van alles eraan? dan werk je dingen in de hand. een M paard moet naar mijn mening gewoon zonder poespas moeten lopen. elk paard eigenlijk.

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:34

milo schreef:
Kaia schreef:

ooh ja, dat geloof ik zeker.
ik rij een ex-Z2 paard, waarbij het een tijdje heeft geduurd voordat ik zijn knopjes gevonden had en fijn met hem kon rijden.

maar zoals jij beschrijft is ook alleen even uitproberen en doordrammen, en dan is de slof handig. even erbij pakken, dat bevorderd het rijden.

al deze poespas op dit paard, met zweep, sporen (op voeten die niet stil kunnen liggen!!) en hulpteugels vind ik echt overdreven.
waarom? er wordt nieteens getraind! dit meisje rijdt hem even bij, zover ik begrijp. laat dat paard dan ontspannen lopen, zet dat meisje op evenwichtsoefeningen, ga zonder teugels rijden of zo, aan de longe met iemand die les geeft.

als je ziet dat het paard er niet ontspannen op loopt, waarom hang je dan wel van alles eraan? dan werk je dingen in de hand. een M paard moet naar mijn mening gewoon zonder poespas moeten lopen. elk paard eigenlijk.

Hoe weet jij nou of haar voeten niet stil liggen, op de foto is de stand van haar voet iedere keer netjes. ik zieop geen enkele foto haar der spoor in zn buik prikken.. maar ik snap wel wat je bedoelt over het ontspannen lopen

groetjes

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:46

Sommige gaan wel een beetje erg ver met hun commentaar.

Bijzets hebben compleet geen zin zo het paard hangt er vol in, dat bokken en stijgeren kan beter met les worden opgelost in plaats van een hulpteugel verkeerd te geruiken.

Denk dat het een beetje verwarrend is gemaatk doordat er gezegd is dat het paard pijn heeft, een paard met pijn moet je natuurlijk nooit gaan rijden, het ziet er niet ontspannen uit omdat het paard gewoon neit ontspannen kan lopen op deze manier.

Mijn tip zoek een goede instructrice die je helpt met het probleem op te lossen in plaats van een hulpteugel misbruiken, want dit is echt gen oplossing en zo lukt het al helemaal nooit om ooit een nette M proef te rijden.

Succes!