Masha (slecht ingereden haflingertje..:P) @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 17:16

bedankt
Zucht sommige mensen
En owjah ik rij 5 jaar manege en prive lessen.. En de laatste 2 jaar geen les gehad.. Maar voordat ik op les ging had ik ook al verzorg..

Melisjee

Re: Masha (slecht ingereden haflingertje..:P) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:17

lorretafan schreef:
ik vind die fotos egt verschrikklijk om te zien ik wil neit banketstaaf doen! je zet je hand heel erg vast op de fotos je zet veel te veel kracht en trekt de pony in de krul!geen wonder dat ie zn mond de heletijd open heetf hij probeerd gewoon uit jou greep te ontsnappen! je handen zitten doorgaans veel te laag en je zit in stoelzit en die tenen sorry maar daar heb ik geen goed woord voor overr!het lijkt me ind een goed idee om les te nemen want aan de fotos en het filmpje te zien zit je de pony in de weg!als het hoofd nageeft moet jij ontspannen, en als de pony zo slecht ingereden is waarom vraag je niet of een kundige ruiter erop rijdt en het lijkt me dan zowieso neit verstandug om naar buiten te gaan en al helemaal om zonder CAP te rijden!!!!!!!!!!!! sorry voor de negatieve uitspraken maar ik vind diter te erg uitzien,,, magk vragen hoelang je rijd

Amen

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:18

Liennuh schreef:
bedankt
Zucht sommige mensen
En owjah ik rij 5 jaar manege en prive lessen.. En de laatste 2 jaar geen les gehad.. Maar voordat ik op les ging had ik ook al verzorg..

OMFG

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 17:19

En dat wil zeggen..?

Hilde_92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:21

Liennuh schreef:
bedankt
Zucht sommige mensen

Graag gedaan,

vraag aan je vriendinnen ect of ze je willen helpen,kijk ze hoeven het niet super te kunnen,maar je kan van iedereen iets leren

want ik denk persoonlijk dat als je een beetje geholpen wordt,dat het dan al een stuk beter gaat

ik vind dat je toch aardig netjes met je kritiek om gaat,probeer met de nuttige dingen iets doen,en met die ''zeur'' berichten;die moet je gewoon ''deleten''

nog heel veel succes en plezier met je pony.

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:22

Dat de nederlandse taal en ook het lezen nog steeds erg moeilijk is voor sommige mensen.

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:23

tegen wie heb je het

Hanin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:25

Watch_Me schreef:

ik vind dat je toch aardig netjes met je kritiek om gaat,probeer met de nuttige dingen iets doen,
en met die ''zeur'' berichten;die moet je gewoon ''deleten''

Misschien zijn die 'zeurberichten' niet zo 'zeurderig' bedoeld. Misschien is het stof om over na te denken

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:27

Tegen iedereen in het algemeen. Liennuh vroeg wat dat wilde zeggen, jouw post, neem ik aan. Daarvoor wordt steeds maar doorgezaagd over een cap, terwijl er duidelijk staat en ook te zien is op de foto's dat ze die op had.

Is niet aanvallend bedoelt naar jou, Melisje999!

Hilde_92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:29

Veronoz:Ik snap het niet echt

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 17:29

ik negeer het berichtje van lorretafan en veronez wel even
Leuk dat jullie willen helpen maar mag ook wel wat aardiger. Ik zet het hier op bokt om tips te krijgen en neem ze ook serieus, en die overdreven berichten.. tjah daar heb ik niks aan en die pas ik niet toe en zijn onnodig..
En melisje999 wat bedoelde je nou precies met OMFG

Melisnow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:03

pOptII schreef:
het hoofdstel was trouwens niet te groot, haar oude hoofdstel is stuk( nu alwer gemaak) dus had ze een van haar vriendin geleend maar dei was dus door die riendin zelf inelkaar gezet (verschillend bakstuk en neusriem) en aangezien de neusrien net niet paste deden we die af dat betekend niet dat het hoofdstelverder slecht was,,

hmm okee.. Dat heeft er dus even niks mee te maken..:s Als je het bit in alletwee de bakstukken op de juiste hoogte hangt maakt het geen donder uit of ze verschillend zijn ofniet.. En dat dat hoofdstel niet past, ligt er heus niet aan omdat ik hem in elkaar heb gezet, maar omdat dit paard een ander hoofd heeft als mijn paard.. >;) Wel een domme redenering als zeg ik het zelf..

Maarja nu even over eline en Mashaapje.. }>
Iemand had in een note gezet, dat ze misschien steigert omdat ze te weinig vrijheid heeft in de mond, maar dat is zeker weten niet het geval.. Ik heb ook een half jaar op haar gereden en vervolgens ging eline haar rijden.. Dus ik weet als de beste dat ze alleen steigert als ze bijv. naar links MOET maar naar RECHTS wil, gevolg> "laat ik eens gaan steigeren dan krijg ik mijn zin wel.. }> "
Dus het ligt echt niet aan de houding van de teugels..

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:14

Liennuh schreef:
Leuk dat jullie willen helpen maar mag ook wel wat aardiger. Ik zet het hier op bokt om tips te krijgen en neem ze ook serieus, en die overdreven berichten.. tjah daar heb ik niks aan en die pas ik niet toe en zijn onnodig..

O My God, O My fiets God

Melisnow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:48

melisje999 schreef:
Liennuh schreef:

O My God, O My fiets God

Ja maar waarom zet je dat erbij? Had dat een reden of ben je gewoon arro?

dell_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:06

Ik zie dit elke keer weer in topics. Gelukkig kan iedereen perfect rijden hier op bokt. Jezus zeg wat een commentaar. Ik vind commentaar mag maar wat sommige mensen doen is gewoon afzeiken. Misschien moeten die mensen zelf maar eens foto's van hun rijkunsten plaatsen. Niet alles gaat even goed van de foto's te beoordelen. Maar dat geeft niet mensen kunnen leren. En dan kan met opbouwende kritiek. Maar afzeiken niet.

Nou gelukkig maar dat het geen singelwond is. Met cap is beter maar ja wie maakt zich nou nooit schuldig aan even snel erop kruipen zonder cap.

Wat betreft het rijden voor een haf met een slecht verleden gaat het best aardig. Maar idd heeft hij z'n mond wel open en ik denk dat je zelf ook wel weet dat je dan teveel druk hebt op je teugels of trekt. Probeer je te concentreren op overgangen en veel figuren. Dan komt dat nageven vanzelf wel.
Als je les kunt nemen is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen. Je leert daar ontzettend veel van. Iig nu succes met je pony.

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 20:07

bedankt
En ik ben het volledig eens met wat jij zegt. Commentaar vind ik niet erg. Zoals het commentaar dat ik de teugels te strak heb. Nou oke dat neem ik mee en dan ga ik erop letten.
Maar dat afzeiken vind ik gewoon nergens op slaan. Ik zet het juist op bokt om tips te krijgen, en niet om banketstaaf, afzeikende, kleinerende berichten te krijgen :S

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 20:08

melisje999 schreef:
Liennuh schreef:

O My God, O My fiets God

Weet ook wel wat het betekenr
Maar waarom zet je het neer

o0marije0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:10

jij zegt: jeej!
je paard zegt: AU AU AU!!

tip: Rij met een zachtere hand, zorg dat er ontspanning komt

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 20:15

haha sorry.. Dat heb je grappig neergezet. Ja zal erop letten, maar is ook al vaker genoemd

Saltoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:22

Ziet er niet echt ontspannen uit , maar zal wel beteren als je wat op je handen gaat letten.
Ik vind ook dat je je hak teveel naar voren legt en teveel uitduwht.
Iets minder uitduwen en wat meer naar achteren leggen zal makkelijker zijn om je paard te doen luisteren.
Probeer ook niet aan je teugels te trekken , zorg voor wat meer speling.
Spanning , wanneer je paard nageeft geef jij ook meer teugel.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 20:28

Ow het berichtje is verandert in een normaal bericht
Maar handige tips.. Zal ze onthouden

Saltoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:31

Owjah , ik wil ook nog even zeggen dat je misschien je beugels een gaatje langer kunt doen.
Je ploft nogal in het zadel.

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 20:32

Met langere beugels kan ik niet goed zitten blijven in het zadel als ze bokt of rare sprongen gaat maken :S Dan val ik er sneller af..

Ik_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:35

Waarom is hij verkeerd ingereden?

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:39

dat vraag ik mij ook af