frustraties draf verruimen!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:13

is een lesje van iemand die verstand heeft van rechtrichten niet een stap in de goede richting? ik vind het sneu dat je niet lekker kunt rijden, maar wellicht is een andere manier van rijden/ aanpak beter voor jou en uiteindelijk ook ten goede van je paard? al met al vind ik de foto's helemaal niet zo slecht eruit zien, maar je zei al dat je paard erg goed is in momentopnames! ik vind ook dat je na 2 jaar rijden wel wat verschil moet zien en voelen. buiten alle blessures ed om, bemerk ik toch een ondertoontje naar je lesgever?? ben je wel echt tevreden over je lessen? verder kun je ook blij zijn met kleine vooruitgang! leg de lat niet te hoog voor je zelf dus niet te fanatiek, anders raak je gefrustreerd en dat heeft ook zijn weerslag op je paard!

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 18:49

Geen enkele ondertoon over mijn instructeur. Ik heb juist deze man gevraagd omdat hij mij kan begeleiden met het rechtrichten. Jammer dat je zo'n les hier niet op bokt kunnen zetten. Ik heb deze man dus ingeschakeld om mij met dit probleem te helpen. Voor de duidelijkheid. Na de eerste 5 minuten les van hem heeft mijn paard geen pas meer onregelmatig gelopen (dat was eerst wel anders).
Als ik al jaren les van hem had gehad dan hadden jullie wel een punt. ik heb echter nog geen half jaar les van hem en het verschil met de eerste en de laatste les is reuze!!!
Daar ben ik ook erg trots op. Jammer dat ik niet direct deze instructeur ben tegen gekomen. Soms hoop je gewoon op een wondertje en helaas zijn die maar schaars. Ik ga gewoon weer een stapie terug. en doe het maar weer eens rustig aan.
Ik ben altijd super blij na mijn lessen maar het zelf doen.....

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:48

Ik vind dat juilie wel een beetje op haar afvallen, ze heeft het beste met haar paard over, maar écht prestatie gerichte mensen zullen hun paard verkopen als ze niet veel verder kunnen komen(direct) Misschien ligt het wel aan haar rijdstijl, en dat is het ook hopelijk, want dat valt te veranderen, als het in het paard zit, ben je lang bezig op te sporen wat het probleem is.
Jammer dat paarden niet kunnen praten eigenlijk..

QueJira

Re: frustraties draf verruimen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:22

oosterhoff schreef:
QueJira schreef:
Je moet ook niet vergeten dat gewoon niet ieder paard een spectaculaire draf heeft.Heeft gewoon met bouw van je paard te maken.Je kunt hoog en laag spingen en gaan lessen bij de beste instr. maar als je paard gewoon lichamelijke beperkingen heeft door zijn bouw (bijv een stijle schouder) dan zal zon dier nooit zon draf laten zien als bij die paarden op TV.
Daar moet je je gewoon bij neerleggen,het beste er van maken en andere sterke punten benadrukken

Dat is dus ook wat ik nu aan het doen ben waardoor ik toch wel wat verdrietig ben. Je hoopt altijd dat je met je eigen paardje een bepaald niveau zal halen en als dat dan niet lukt is dat gewoon heel erg jammer.

Ja maar hallo! Dat je paard een wat mindere draf heeft hoeft niet te betekene dat je er niet op leuk niveau kan rijden. Ok je zult geen 8-ten voor de middendraf bijv halen,maar dat compenseer met een 8 voor je wijken of de galop ofzo.Ik rijd zelf met een paard die een vrij stijle schouder heeft,als het goed is ziet een jury dat ook en weet dat zon paard nooit zo spectaculair zal strekken als een ander paard met een gunstigere bouw.Je haalt dan geen 8 maar altijd wel een 6 en op een goede dag een keer een 7.Maar so what?! Winst rijd je ook met en 5 of 6 voor je middendraf hoor.Ik heb regelmatig nog wel eens wat 5-en in mijn proef zitten en dan og kom ik op 160 punten uit.Compenseren door mooie goede overgangen te rijden,andere strerke punten benadrukken

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 00:22

Zoals je gelezen zal hebben gaat het niet alleen om een middendraf. Het gaat mij ook nog niet eens om het behalen van punten want dat is geen probleem als ik haar op de kop laat lopen. Daar zou ik de L nog wel mee doorkomen. Ik wil niet haar voorbenen vernachelen door maar zo door te knorren. Het zal wel even door de zure appel heen bijten zijn waarna we jaren plezier zullen hebben. Tenminste dat hoop ik.
Gelukkig vatte mijn bijrijdster het heel goed op, dus daar ben ik erg blij mee.
Kijken wat het wordt. Misschien loopt ze woensdag weer als een zonnetje, voorspelen doe ik al niet meer....

Pava

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 11:00

oosterhoff schreef:
Het meest frustrerende is dat ze zomaar een week lang super loopt en dan weer een dag loopt te stinkmodder om vervolgens weer prima te lopen en dan weer een week als een hark de bak doorgaat. Ze is zo onvoorspelbaar als de pest!! Daarom heb ik nu de bijrijder eraf gehaald om te kijken of dat verschil maakt.
Je kan er geen pijl op trekken. Dus net als je er heel veel zin in hebt kan het zo tegenvallen dat je alleen maar rondjes kan draven en niet verder aan oefeningen komt.

Dit herken ik. Mijn paard heeft ooit een rugblessure gehad en ondanks het feit dat ik hem bijna eens per maand (preventief) laat behandelen door de osteopaat, zijn er periodes dat ie gewoon echt niet aan het werk wil. Op andere momenten loopt ie de sterren van de hemel.

Als mijn paard als een hark door de bak gaat, dan blijkt er meestal toch weer een kleine blokkade te zitten in zijn lijf, waar hij last van heeft. Helaas voor mij zijn de kleinste lichamelijk probleempjes (ook "gewone" spierpijn) voor hem aanleiding zijn om daar een enorm drama van te maken. Maw hij is een beetje een watje.

Ik kan alleen maar zeggen, diep ademhalen en accepteren. Je doet er al alles aan om hem gezond in zijn lijf te houden en meer kun je dus niet doen. Als mijn paard zo'n klerebui heeft, dan rijd ik een week alleen maar buiten of longeer ik. Erg vervelend als je net een wedstrijd hebt ingeschreven, daar weet ik alles van, maar je doet er helemaal niets aan. Ik heb al wat keren afgemeld, omdat meneer "niet lekker in zijn vel zat"....

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 14:06

oosterhoff schreef:
Geen enkele ondertoon over mijn instructeur. Ik heb juist deze man gevraagd omdat hij mij kan begeleiden met het rechtrichten. Jammer dat je zo'n les hier niet op bokt kunnen zetten. Ik heb deze man dus ingeschakeld om mij met dit probleem te helpen. Voor de duidelijkheid. Na de eerste 5 minuten les van hem heeft mijn paard geen pas meer onregelmatig gelopen (dat was eerst wel anders).
Als ik al jaren les van hem had gehad dan hadden jullie wel een punt. ik heb echter nog geen half jaar les van hem en het verschil met de eerste en de laatste les is reuze!!!
Daar ben ik ook erg trots op. Jammer dat ik niet direct deze instructeur ben tegen gekomen. Soms hoop je gewoon op een wondertje en helaas zijn die maar schaars. Ik ga gewoon weer een stapie terug. en doe het maar weer eens rustig aan.
Ik ben altijd super blij na mijn lessen maar het zelf doen.....

Dan: Geduuuuuuuld!
Want nog geen half jaar is kort!
Zeker t.o. die jaren daarvoor!
Het is in het begin altijd moeilijk om een 'nieuwe' manier van rijden in je vingers te krijgen, dat kost tijd!
Maar probeer telkens goed af te spreken met je instructeur wat je voor 'huiswerk' moet doen, probeer je vooral dáárop te richten en wees tevreden als het beter gaat!
Gaat het even niet, dan doe je het ook niet, het heeft ontzettend weinig zin omeen paard proberen te rijden waarmee het op dat moment even niet wil lukken.
Vergeet niet dat het vooral voor je paard een enorme overgang kan zijn dat je nu ineens dingen vraagt die je nooit eerder op een goede manier gedaan hebt ( tenminste, zo was het bij mij na eindelijk eens een goede instucteur gevonden te hebben)
Je komt nu bij je paard aan spieren die ze nooit gevoeld heeft en daar ga je even lekker mee aan de gang, dát is zwaar voor je paard!
Dát kost écht tijd, maar écht waar, je zal zien dat het steeds wat beter gaat!