Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
oosterhoff schreef:QueJira schreef:Je moet ook niet vergeten dat gewoon niet ieder paard een spectaculaire draf heeft.Heeft gewoon met bouw van je paard te maken.Je kunt hoog en laag spingen en gaan lessen bij de beste instr. maar als je paard gewoon lichamelijke beperkingen heeft door zijn bouw (bijv een stijle schouder) dan zal zon dier nooit zon draf laten zien als bij die paarden op TV.
Daar moet je je gewoon bij neerleggen,het beste er van maken en andere sterke punten benadrukken
Dat is dus ook wat ik nu aan het doen ben waardoor ik toch wel wat verdrietig ben. Je hoopt altijd dat je met je eigen paardje een bepaald niveau zal halen en als dat dan niet lukt is dat gewoon heel erg jammer.
Dat je paard een wat mindere draf heeft hoeft niet te betekene dat je er niet op leuk niveau kan rijden. Ok je zult geen 8-ten voor de middendraf bijv halen,maar dat compenseer met een 8 voor je wijken of de galop ofzo.Ik rijd zelf met een paard die een vrij stijle schouder heeft,als het goed is ziet een jury dat ook en weet dat zon paard nooit zo spectaculair zal strekken als een ander paard met een gunstigere bouw.Je haalt dan geen 8 maar altijd wel een 6 en op een goede dag een keer een 7.Maar so what?! Winst rijd je ook met en 5 of 6 voor je middendraf hoor.Ik heb regelmatig nog wel eens wat 5-en in mijn proef zitten en dan og kom ik op 160 punten uit.Compenseren door mooie goede overgangen te rijden,andere strerke punten benadrukken oosterhoff schreef:Het meest frustrerende is dat ze zomaar een week lang super loopt en dan weer een dag loopt te stinkmodder om vervolgens weer prima te lopen en dan weer een week als een hark de bak doorgaat. Ze is zo onvoorspelbaar als de pest!! Daarom heb ik nu de bijrijder eraf gehaald om te kijken of dat verschil maakt.
Je kan er geen pijl op trekken. Dus net als je er heel veel zin in hebt kan het zo tegenvallen dat je alleen maar rondjes kan draven en niet verder aan oefeningen komt.
oosterhoff schreef:Geen enkele ondertoon over mijn instructeur. Ik heb juist deze man gevraagd omdat hij mij kan begeleiden met het rechtrichten. Jammer dat je zo'n les hier niet op bokt kunnen zetten. Ik heb deze man dus ingeschakeld om mij met dit probleem te helpen. Voor de duidelijkheid. Na de eerste 5 minuten les van hem heeft mijn paard geen pas meer onregelmatig gelopen (dat was eerst wel anders).
Als ik al jaren les van hem had gehad dan hadden jullie wel een punt. ik heb echter nog geen half jaar les van hem en het verschil met de eerste en de laatste les is reuze!!!
Daar ben ik ook erg trots op. Jammer dat ik niet direct deze instructeur ben tegen gekomen. Soms hoop je gewoon op een wondertje en helaas zijn die maar schaars. Ik ga gewoon weer een stapie terug. en doe het maar weer eens rustig aan.
Ik ben altijd super blij na mijn lessen maar het zelf doen.....