Stascha@work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 14:51

Afbeelding
Rafka in het weiland
En stascha is anders dan vroeger echt waar

elizen

Re: Stascha@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:08

jullie zijn een leuke combinatie
wel letten op de dingen die je zelf al zei
Veel succes verder

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:25

Leuke haf heb je zeg!! Lijkt me ook een behoorlijk eigenwijs beest. Als een paard niet voorwaarts is kan ik begrijpen dat je daar ziek van wordt en daar met alle mogelijke middelen er iets aan probeert te doen. Sporen zijn dan een optie maar dat is niet waarvoor je ze hoort te gebruiken. Ze zijn voor het verfijnen van je hulpen,zodat het er mooier uitziet maar niet om je paard meer voorwaarts te krijgen. Tenminste zo heb ik het geleerd. En de zweep is niet genoeg? (op normale vraagtoon bedoeld niet sarcstisch)

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 16:15

Hedwig18 schreef:
Leuke haf heb je zeg!! Lijkt me ook een behoorlijk eigenwijs beest. Als een paard niet voorwaarts is kan ik begrijpen dat je daar ziek van wordt en daar met alle mogelijke middelen er iets aan probeert te doen. Sporen zijn dan een optie maar dat is niet waarvoor je ze hoort te gebruiken. Ze zijn voor het verfijnen van je hulpen,zodat het er mooier uitziet maar niet om je paard meer voorwaarts te krijgen. Tenminste zo heb ik het geleerd. En de zweep is niet genoeg? (op normale vraagtoon bedoeld niet sarcstisch)

nee van de zweep word hij ontzettend agresief meestal gaat hij bokken enz.. dus hoe moet ik het dan oplossen ?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 16:16

elizen schreef:
jullie zijn een leuke combinatie
wel letten op de dingen die je zelf al zei
Veel succes verder

dankje

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:21

hmm dat is heel vervelend dan. Tsja wordt toch heel erg aanpakken dan denk ik. Ik heb met mijn paard eindeloos overgangen gereden tot ik er helemaal zelf een overgang van werd Nou is ze veel beter aan het been. Misschien dat een idee? Of longeren.. Als hij het basiswerk maar gaat snappen. Als jij been geeft moet hij reageren punt uit. Maar al met al lijkt me het geen makkelijke haf. Dus snap wel dat je erop zit met sporen, maar het is helaas niet te goede oplossing.

Heel veel succes!

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 16:22

Hedwig18 schreef:
hmm dat is heel vervelend dan. Tsja wordt toch heel erg aanpakken dan denk ik. Ik heb met mijn paard eindeloos overgangen gereden tot ik er helemaal zelf een overgang van werd Nou is ze veel beter aan het been. Misschien dat een idee? Of longeren.. Als hij het basiswerk maar gaat snappen. Als jij been geeft moet hij reageren punt uit. Maar al met al lijkt me het geen makkelijke haf. Dus snap wel dat je erop zit met sporen, maar het is helaas niet te goede oplossing.

Heel veel succes!

hahaha als ik ga longeren met een zweep of zonder zweep dan sleurt hij me denk ik de bak door geen goede optie.
En overgangen rijden tja dat werkt niet echt bij hem

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:34

Ik vind de les nou niet dat je zegt.. netjes..
Je rijd veel naast elkaar(moment opnames) en het ziet er gewoon rommelig uit.
Net zo als er al meer is gezegt zit je er ONTZETTEND veel met je spoor in de prikken. Vind je het dan gek dat je paard ongevoelig word voor je been?

Hoe je het moet oplossen? Toch met zweep der bij. Niet gereageert op de been. Tik! net zo lang todat die het kent!

succes

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:47

Whaaaa ow leuk doe foto van Raffie! Heb net even even door al mijn paardekampzooi gekeken en heb echt veel foto's van d'r ook van 5 jaar geleden ofzo. Staan wel allemaal blije meisje's naast haha maargoed.

Denk dat je het allemaal weer een beetje boven moet halen ze is zo lang manege pony geweest. Hier liep ze nog lekker en zonder sporen.
Afbeelding

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 16:50

Fritsiej schreef:
Net zo als er al meer is gezegt zit je er ONTZETTEND veel met je spoor in de prikken. Vind je het dan gek dat je paard ongevoelig word voor je been?

Hoe je het moet oplossen? Toch met zweep der bij. Niet gereageert op de been. Tik! net zo lang todat die het kent!

succes

oke kom maar keertje langs mag jij erop

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 16:50

Avanti schreef:
Whaaaa ow leuk doe foto van Raffie! Heb net even even door al mijn paardekampzooi gekeken en heb echt veel foto's van d'r ook van 5 jaar geleden ofzo. Staan wel allemaal blije meisje's naast haha maargoed.

Denk dat je het allemaal weer een beetje boven moet halen ze is zo lang manege pony geweest. Hier liep ze nog lekker en zonder sporen.
Afbeelding

leuke foto zeg nou hij is niks verranderd met ze oren in ze nek hahahah

EquiDJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:00

Oren naar achteren gericht is iets anders als oren in de nek leggen Als het paard één meerdere oren naar jou (dus naar achteren) gericht heeft let of reageert hij juist op je (positief of negatief), dus dat wil niet direct zeggen dat het paard sjagerijnig is ofzo.
Hoe je je problemen kunt oplossen? Goed les nemen (sorry, maar imo heb je dat nu niet), zorgen dat je paard op de grond, dus tijdens het poetsen, opzadelen, opstijgen etc al respect voor je heeft, je niet omver loopt, niet hapt, niet gaat lopen als je opstijgt etc, tijdens het rijden consequent zijn, zoals al vaker gezegd is veel onvergangen, figuren etc, hou je paard bezig.
Je moet je niet druk maken of je paard wel nagefelijk loopt of wat dan ook, of of de figuur wel netjes is. Zorg eerst maar dan je paard gewoon weg kan stappen en draven en aangaloppeerd als jij die hulp geeft. Als je zelf niet kundig genoeg bent om een bok uit te zitten uit protest voor de zweep laat er dan iemand anders op rijden. Dit paard heeft totaal geen respect voor jou.

En dan nu de allerbelangrijkste tip, zorg eerst dat je zeker weet dat hij niks lichamelijks mankeert! Dus aan zijn tanden, rug, etc.
En natuurlijk dat je goed passend harnachement hebt, met name het zadel. Anders kan je niet verwachten dat je paard uberhaupt iets voor je zou willen doen als hij ergens pijn heeft.

Je hebt zo te horen nog een lange weg te gaan (ook om je eigen instelling te veranderen, namelijk van 'hij kan/wil/doet het niet omdat ie eigenwijs is', in 'als ík het op de goede manier zou aanpakken zou ik wel verbetering zien, dus laat ik eerst is naar mezelf kijken'), maar elk paard (uitzonderingen met trauma's e.d. daar gelaten) kan normaal aan het been gereden worden.
Succes er mee iig!

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 17:06

EquiDJ schreef:
Oren naar achteren gericht is iets anders als oren in de nek leggen Als het paard één meerdere oren naar jou (dus naar achteren) gericht heeft let of reageert hij juist op je (positief of negatief), dus dat wil niet direct zeggen dat het paard sjagerijnig is ofzo.
Hoe je je problemen kunt oplossen? Goed les nemen (sorry, maar imo heb je dat nu niet), zorgen dat je paard op de grond, dus tijdens het poetsen, opzadelen, opstijgen etc al respect voor je heeft, je niet omver loopt, niet hapt, niet gaat lopen als je opstijgt etc, tijdens het rijden consequent zijn, zoals al vaker gezegd is veel onvergangen, figuren etc, hou je paard bezig.
Je moet je niet druk maken of je paard wel nagefelijk loopt of wat dan ook, of of de figuur wel netjes is. Zorg eerst maar dan je paard gewoon weg kan stappen en draven en aangaloppeerd als jij die hulp geeft. Als je zelf niet kundig genoeg bent om een bok uit te zitten uit protest voor de zweep laat er dan iemand anders op rijden. Dit paard heeft totaal geen respect voor jou.

En dan nu de allerbelangrijkste tip, zorg eerst dat je zeker weet dat hij niks lichamelijks mankeert! Dus aan zijn tanden, rug, etc.
En natuurlijk dat je goed passend harnachement hebt, met name het zadel. Anders kan je niet verwachten dat je paard uberhaupt iets voor je zou willen doen als hij ergens pijn heeft.

Je hebt zo te horen nog een lange weg te gaan (ook om je eigen instelling te veranderen, namelijk van 'hij kan/wil/doet het niet omdat ie eigenwijs is', in 'als ík het op de goede manier zou aanpakken zou ik wel verbetering zien, dus laat ik eerst is naar mezelf kijken'), maar elk paard (uitzonderingen met trauma's e.d. daar gelaten) kan normaal aan het been gereden worden.
Succes er mee iig!

dankje maar je kent het paard niet dus je kan niet oordelen.
en met poetsen enz.. doet hij niks en met opstijgen kan ik de teugel losten en rustig opstijgen hij loopt niet weg de bokken zijn wel uit te zitten maar als hij zooo vaak bokt is niet bepaald goedvoor je rug.
en er is niks mis met de les hoor zoals iedereen zegt.
ik bedoel we waren naast elkaar aant rijden en we ze gngen galoperen en ik liet stascha niet mee gaan want dan gaatie niet in galop maar kei harde draf dus ging hem eerst terug nemen en opnieuw aanspringen.
en met ze zadel of rug iets dergelijke is ook niks mis ook gaat allemaal goed.
En ja die sporen weet ik niet allemaal weg en hij hoeft ook niet altijd aan de teugel te lopen maar zodra hij wel over ze rug loopt en met ze hoofdje naar benenden maar zo kan ik hem wel beter houden en loopt hij niet zo te vervelen omdat die dan lekker op ze bitje kouwd

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:12

Stascha_kim schreef:
Fritsiej schreef:

succes

oke kom maar keertje langs mag jij erop

Zo bedoel ik dat niet. Gewoon zelf lekker blijven oefenene. Ik heb zelf ook problemen gehad met mijn vz fjord. Gewoon lekker blijven oefenen en dan gaat het vanzelf beter!

EquiDJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:12

Als er niks mis was met de les had jij geen sporen nodig gehad en had je je paard op een normale manier aan het been kunnen krijgen.
Dat naast elkaar rijden kan gebeuren, heb ik ook niks over gezegd.
Hoe weet jij of er met zijn zadel en rug en tanden niks mis is? Is er recent een tandarts, dierenarts (die ook naar zijn rug gekeken heeft en niet allen voor een prikje ofzo) en een zadelmaker geweest?
Als je paard niet aan het been zal hij ook niet over de rug lopen. Op geen van deze foto's iig doet hij dat. Zijn hoofd naar beneden betekend niet dat je paard aan de teugel loopt.

Maar wat is volgens jou dan de verklaring dat hij zo kliert en niet reageert? Aangezien je alle goed bedoelde adviezen in de wind slaat...

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 17:19

EquiDJ schreef:
Als er niks mis was met de les had jij geen sporen nodig gehad en had je je paard op een normale manier aan het been kunnen krijgen.
Dat naast elkaar rijden kan gebeuren, heb ik ook niks over gezegd.
Hoe weet jij of er met zijn zadel en rug en tanden niks mis is? Is er recent een tandarts, dierenarts (die ook naar zijn rug gekeken heeft en niet allen voor een prikje ofzo) en een zadelmaker geweest?
Als je paard niet aan het been zal hij ook niet over de rug lopen. Op geen van deze foto's iig doet hij dat. Zijn hoofd naar beneden betekend niet dat je paard aan de teugel loopt.

Maar wat is volgens jou dan de verklaring dat hij zo kliert en niet reageert? Aangezien je alle goed bedoelde adviezen in de wind slaat...

ik wil de adviezen wel opvolgen maar het werkt niet.
er rijden kleine kindertjes op stascha die met der beentjes niet eens onder het zadel vandaan komen.
Dus wat doet hij hij reageert op de lesgeefster haar stem.
en de zadelmaakster zegt dat zijn zadel goed is.
En met zij rug en enz.. is niks aan de hand.

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:38

Maar wat is jouw eigen oplossing dan?

yp45gx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:30

Stascha reageert niet agressief op de zweep, alleen als hij een tik krijgt na een bok is hij het er niet mee eens en bbokt hij nog en nog en nog een keer. Dat is iets anders als agressieg reageren.
Longeren kan hij wel, maar dan wel afgezet. Anders geef hij jouw gratis skiles, helemaal in de zomerperiode want dan ziet ie gras.

Hij is (makkelijk) zonder sporen te rijden. Maar als je hem wilt aanpakken, bijvoorbeeld reactie op de beenhulpen, waarna nageeflijk rijden, is het fijn om bij hem een spoortje aan te hebben. In het begin reageert hij, zodra je merkt dat je kan rijden, niet op je benen. In het begin met het rijden is het daarom een goed idee om sporen aan te doen en alleen bij te 'prikken' als hij echt niet reageert. Reageert hij eindelijk normaal gaan de sporen eraf.
Als je hem een tik geeft dat hij niet op je benen reageert kan hij wel eens een bok(je) geven, maar niet dat hij abnormaal op de zweep reageert.

Zijn zadel is een kort tijdje geleden naar de zadelmaker geweest, totaal nieuwe vulling er in laten doen en extra opgevul + gelpad. Hij heeft een tijdje zonder zadel gereden zodat zijn rug kon genezen na een drukking (voor het zadel naar de zadelmaker was gebracht). Nu ligt het zadel goed en heeft hij al een paar maanden geen drukkingen meer gehad.

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 20:04

yp45gx schreef:
Stascha reageert niet agressief op de zweep, alleen als hij een tik krijgt na een bok is hij het er niet mee eens en bbokt hij nog en nog en nog een keer. Dat is iets anders als agressieg reageren.
Longeren kan hij wel, maar dan wel afgezet. Anders geef hij jouw gratis skiles, helemaal in de zomerperiode want dan ziet ie gras.

Hij is (makkelijk) zonder sporen te rijden. Maar als je hem wilt aanpakken, bijvoorbeeld reactie op de beenhulpen, waarna nageeflijk rijden, is het fijn om bij hem een spoortje aan te hebben. In het begin reageert hij, zodra je merkt dat je kan rijden, niet op je benen. In het begin met het rijden is het daarom een goed idee om sporen aan te doen en alleen bij te 'prikken' als hij echt niet reageert. Reageert hij eindelijk normaal gaan de sporen eraf.
Als je hem een tik geeft dat hij niet op je benen reageert kan hij wel eens een bok(je) geven, maar niet dat hij abnormaal op de zweep reageert.

Zijn zadel is een kort tijdje geleden naar de zadelmaker geweest, totaal nieuwe vulling er in laten doen en extra opgevul + gelpad. Hij heeft een tijdje zonder zadel gereden zodat zijn rug kon genezen na een drukking (voor het zadel naar de zadelmaker was gebracht). Nu ligt het zadel goed en heeft hij al een paar maanden geen drukkingen meer gehad.

hahaha erica dan reageert hij wel agresief omdat hij het niet leuk vind die tik op ze kont mutshahaha

yp45gx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:03

Omdat iedereen zijn achterbeen te ver naar achteren legt, bokt hij. Net als amber, die gaat er ook vandoor as je je buitenben te ver naar achteren hebt. Daar heeft stascha dus ook een hekel aan.

Hij reageert agressief omdat jij agressief reageert.. een machtstrijd als het ware.. }->

_Tanja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:27

Over de sporen enz. heb je genoeg commentaar gehad denk.
Maar toch zal ik als ik jou was zonder rijden.
Ik rij ook op een pony die zo op de zweep reageerd, en toch rij ik met zweep.
Reageerd ze niet op mijn been, krijgt ze eerst een hardere schup en als ze dan nog niet reageerd, krijgt ze een tik met de zweep achter mijn been.

Je beugels moet je ook langer doen, het zit in het begin misschien niet fijn maar dat is wennen.

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:33

Stascha _Kim je moet eens ophouden met jezelf te verdedigen. Het zijn adviezen om dat beestje te helpen en om jou houding te verbeteren. Als je niet tegen kritiek kan moet je geen foto's op bokt zetten.
In ieder geval je houding zuigt. En yp45gx heeft er ook opgereden en die beschrijft nu hoe ze doet. Nou ja dan vind ik die sporen onnodig. In het begin misschien dan wel, maar als ik jou was zou ik dat ook niet doen aangezien je beenhoudign niks is. Niet dat ik zo super kan rijden maar na 8 jaar les zou ik toch wel beter verwachten. Deze lessen die jij volgt zijn echt niks. En het ziet er raar uit op de foto's. En als er al niks word gezegd van die sporen.. Nou ja.. Slecht les dus. Ik zou zeggen dump de sporen en ga op een andere manege lessen want dit is driemaal niks.
En over dat agressief reageren.. Tjah vind dat niet aggresief. Hij vind het gewoon niet leuk en geeft een bokje. Als je dat al aggresief vind

En op deze foto loopt ze echt zoveel mooier en beter dan nu. En dit was zonder sporen! Dus.. Zegt genoeg vind ik..

Afbeelding

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 08:52

Liennuh schreef:
Stascha _Kim je moet eens ophouden met jezelf te verdedigen. Het zijn adviezen om dat beestje te helpen en om jou houding te verbeteren. Als je niet tegen kritiek kan moet je geen foto's op bokt zetten.
In ieder geval je houding zuigt. En yp45gx heeft er ook opgereden en die beschrijft nu hoe ze doet. Nou ja dan vind ik die sporen onnodig. In het begin misschien dan wel, maar als ik jou was zou ik dat ook niet doen aangezien je beenhoudign niks is. Niet dat ik zo super kan rijden maar na 8 jaar les zou ik toch wel beter verwachten. Deze lessen die jij volgt zijn echt niks. En het ziet er raar uit op de foto's. En als er al niks word gezegd van die sporen.. Nou ja.. Slecht les dus. Ik zou zeggen dump de sporen en ga op een andere manege lessen want dit is driemaal niks.
En over dat agressief reageren.. Tjah vind dat niet aggresief. Hij vind het gewoon niet leuk en geeft een bokje. Als je dat al aggresief vind

En op deze foto loopt ze echt zoveel mooier en beter dan nu. En dit was zonder sporen! Dus.. Zegt genoeg vind ik..

Afbeelding

jou mening

yp45gx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:07

YP45GX: Ik rijd ook die ponyclub.. er is niets mis met de lessen. Dit was nou eenmaal een les die niet helemaal lekker verliep. Als alle lessen zo perfect waren, zou het ook raar zijn...

Volgende keer zullen we er goede foto's op zetten van de les...!

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:16

als eerst; ik vind het een leuke pony!
alleen het rijden is prut (sorry dat ik me zo uitdruk) ik ken de pony uiteraard niet maar je zegt dat hij niet reageert op overgangen? sorry maar als een paard of pony juist gereden wordt kan elk een overgang goed rijden. ik heb een beejte het idee dat je totaal niet weet wat de bedoeling is. en dat is helemaal niet erg, maar gebruik de fijne tips van je mede bokkers. sta open voor commentaar, wellicht leer je ervan en komt dat enkel ten goede van je pony.