Sienna @ Work bij Kimmie261

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 07:44

Ik zou eens laarzen proberen, je been ziet er erg instabiel uit. En probeer je bovenlichaam niet naar achteren te hangen. Veel succes.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 08:23

MsMarit schreef:
Klopt.. ik zit op die foto's heel erg naar achter maar dat komt eigenlijk vooral omdat ze gewoon NIET lekker zit Doe mijn best om hem uit te zitten...

Er zit indd Tuiger in en het is ook geen makkelijk paard.. helemaal niet omdat ze zo'n verschrikkelijk onderhals heeft die lekker tegenwerkt... Maar goed we gaan de goede weg op....

En bedankt.. ben ook heel erg blij met Sienna

wat je hier zegt klopt als een bus straks als ze wel lekker over de rug loopt en wat zakt in haar hals, wat meer lengte krijgt........ dan kan je wel lekker zitten

Je bent op de goede weg, het is alleen heel lastig om zo een paard van achteren naar voren te rijden en te laten zakken. Gaat ook niet gelijk in een keer goed maar je bent hard op weg en met de aanwijzingen van Femke gaat het allemaal best goedkomen

leuk beessie trouwens

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 17:05

Dankje!!

SamSam.. normaal als ik ga lessen ofzo rijd ik ook altijd wel met laarzen hoor.. Maar ik was gewoon wat voor mezelf aan het rijden en eigenlijk ook niet heel fanatiek bezig toen Femke ineens aankwam om foto's te maken en me wat aanwijzingen ging geven..
Zondag ga ik weer lessen en dan doe ik dus wel mijn laarzen aan

Het is ook zeker wel heel erg moeilijk haar van achter naar voor te rijden want zodra ze der rug gaat gebruiken dan stort ze gelijk in kwa tempo.. word er zelf erg moe van maar vind het wel leuk om resultaat te gaan zien...

En ik hoop dat ze er niet zo gehandhaaft uitziet als ze dalijk *volgend jaar* is bevallen.. want dat was dit jaar ook niet al te best.

Jamayka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 18:45

Hee, ik sta bij Kimmie261 op stal! Leuk paard heb je hoor. Het ziet er inderdaad echt stukken beter uit dan op de eerste foto. Goed hoor!!

Attitude

Re: Sienna @ Work bij Kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 18:59

Dit is opbouwend bedoeld dus niet kwaad opvatten oid.

Ik zou als ik jou was in ieder geval rijlaarzen aantrekken, dan heb je sowiezo minder dat je je hakken optrekt, ook met chaps of iets dergelijks heb je sneller dat je je hakken optrekt, met rijlaarzen aan is het makkelijker om je been langer te houden.
Met kuitdruk hou je je paard aan het lopen, met een ondersteunende kuitdruk, die je zelf nieteens bewust hoeft te doen, door het bewegen komt de buik van het paard vanzelf tegen je kuit aan.
Het spoortje kan je helpen als ze niet direct reageert op je kuithulp door direct streng in te komen met je spoor en daarna je hak weer uit te drukken en te ontspannen.
Ik vind op de foto's dat je wel streng bent met je binnenhand.
Zo krijg je hm niet nageefelijker hoor.
Als je hm meer over zn rug wilt hebben en ronder in zn hals, zet je handen wat meer uit elkaar en lager, dan kan ie zn hals meer strekken en komt ze lager in de hals en dus meer over de rug.
Dit lukt natuurlijk niet in 1 dag, je paard moet ook leren dat ze zo mag lopen en zal hier in eerste instantie misschien wel wat van schikken.
In het begin zal ze zeker niet echt actief zijn met het lopen aan een wat langere teugel, maar als ze dit eenmaal gewend is, kan je meer aan de activiteit van de achterhand gaan werken en zal ze dit ook accepteren aan de voorkant.

Ik heb een ruin die dus ook graag in een nephoudingkje wil lopen, en het dus lijkt of ie dus actief is achter, wat ie eigenlijk niet is als ie in zn nehouding loopt.
Veel succes!

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:35

Ik vind de laatste foto's echt een wereld van verschil al hoor!
Goed bezig. Ik kan me voorstellen dat je paard niet weet wat haar overkomt als je haar aan het been naar de hand probeert te rijden! Maar de aanwijzingen die je gehad hebt zijn volgens mij wel de juiste. Dus ga zo door!
(En nooit meer zo achterover gaan zitten als op de eerste foto's he )

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 22:52

liesje23: MIsschien is het handig als je volgende keer alle reacties leest!!!

Ik rijd nogmaal dus ook met laarzen ik reed nu alleen met schoenen omdat ik haal daar voor het eerst ging rijden en ze kan nogal een druk gaan doen.. dus was niet serieus van plan te gaan trainen...

en de rest is ook al uitgelegt door verschillende mensen dus misschien kan je het beter even nalezen!!!

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:08

Sow, die is wel veranderd sinds je haar hebt zeg!! Ook qua rijden zie ik inderdaad wel verbetering erin.

Wanneer mag Wessel zich uitleven?

lascolover

Re: Sienna @ Work bij Kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:15

mooi paard!!

op de eerste foto zit je er het mooiste op maar daar loopt je paard wel te diep maar het is zeker een mooi paard!!

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 18:31

normaal zit ik ook zo alsop die eerste foto hoor..

Staac: Als ze eindelijk Hengstig is.. ze staat nu nog ff met Gambit die is haar aan het voorbereiden en aan het op****** en als hij er op mag dan halen we Wesseltje erbij Maar voorlopig is ze het nog niet duss...