lol hebben met je pony kan ook~~!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bliksem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:56

roosjuh1994 schreef:
nou ik ben hier even en die mexiaanse neusriem heb ik gewoon even geprobeert hij is eigenlijk van een a welshjuh die ik wel eens rijd en wou kijken of hij paste en hij was iets te klein vandaar dat het lijkt of ze in de mond trekt na jullie stukjes heb ik eens goed van dichtbij bekeken en we zullen die mexicaanse neusriem anders doen!!!!! en we weten dat we te groot zijn,, en die pony kan niet de hele tijd een uur lang aandacht aan iets anders hebben en heeft er meestal veel plezier als we eraan komen hinnikt ze en heeft ze ook een lieve blik in haar ogen

Maar weet je dan eigenlijk wel waar een mexicaanse neusriem voor dient?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:57

Ze zei toch dat ze niet een dik uur intensief aan het rijden is, om eventjes te klooien kan het snel wel, ik trek mijn pony ook wel eens in de mond, maar dan sprint hij er van door, als ik die hier plaats, dan weet heel bokt opeens hoe mijn pony in elkaar zit..

pff bokt...

wildwings; Amen!

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:57

WildWings schreef:
aiselover schreef:
bokt

Je geeft nu twee keer de reactie 'bokt' en 'bokt weeeer' (oid).
Denk je dat DAT lekker veel met het topic te maken heeft? Als jij je (kennenlijk...) zo aan bokt ergert, ga dat dan lekker ergens anders lopen te doen en log gewoon niet meer in op bokt, zo simpel kan het leven zijn

Je moet niet zo simpel denken joh.

Ik vrees dat het commentaar herhaald zal worden tot de TS en de ruiter zelf inzien wat ze fout doen...

LADPR

Re: lol hebben met je pony kan ook~~!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:59

WildWings schreef:
karoliena schreef:

Arme pony

Ja, kijk.. laat dit soort reacties dan lekker achterwege als je geen argumenten geeft oid en alleen dit post, want dat heeft dus eigenlijk gewoon geen zin en kan dus wél een relletje veroorzaken.

Argumenten genoeg maar dnek niet dat ze dat willen horen. De pony word gehindert, in zijn mond getrokken, enz, enz. En dat getrekt aan de teugels in combinatie met de mexicaanse neusriem is al helemaal neit prettig

Rooos_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 22:01

nou vertel dan eens wat die mexiaanse neusriem dan voor dient ik gebruik hem voor een onhandelbare hengst maar waarom kan ik hem niej losjes op trisca doen dat kan haar toch helemaal niej hinderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:02

karoliena schreef:

Arme pony

karoliena schreef:
[
Argumenten genoeg maar dnek niet dat ze dat willen horen. De pony word gehindert, in zijn mond getrokken, enz, enz. En dat getrekt aan de teugels in combinatie met de mexicaanse neusriem is al helemaal neit prettig
[/quote]

Als jij er toch al van uit gaat dat argumenten niet helpen, waarom reageer je dan nog met 'Arme pony *huilhuilhuil*' ??

Dat lijkt me dan ook niet erg nuttig

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:03

roosjuh1994 schreef:
nou vertel dan eens wat die mexiaanse neusriem dan voor dient ik gebruik hem voor een onhandelbare hengst helemaal niej hinderen

Nu wordt het spannend Waarvoor gebruik jij een mexiCaanse neusriem op een 'onhandelbare hengst' ?

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:03

roosjuh1994 schreef:
nou vertel dan eens wat die mexiaanse neusriem dan voor dient ik gebruik hem voor een onhandelbare hengst maar waarom kan ik hem niej losjes op trisca doen dat kan haar toch helemaal niej hinderen

Noem je dat losjes?

Idineb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:05

we hebben wel veel leuke foto's maar die zijn niet van vandaag maar van 1 maand terug en het is en blijft gewoon een wilde pony oke soms trek ik misschien in haar mond maar ik doe het echt niet expres en dat gebeurt ook bijna nooit ze schoot ergewoon vaak vandoor dus dan opeens wroemmmmm en dan trek ik gewoon per ongeluk aanhaar mond sorry..
maar ik heb wel degelijk andere foto's
en ga niet zeuren over de sneeuw wat dat heb ik al gehoord.
http://groups.msn.com/_Secure/0VwD2AuUZ*m4YeSuTZndznJRQcfS60Z13S6cDMCuiCZBBxrgfo3Mw7J3KPOXu2BiWzpW9gQWBisPwryn8NyTFFSJlM93F8bkGMoospOoviAUuxMQs3p9UblCp54Qvf8tN/2005_1229triscaindesneeuw20067.JPG?dc=4675553800993549573
dit is haar echte hoofdstel.. alleen er was iets geknapt, dus dit hoofdstel is meer een noodoplossing.

ik kan er niet meer vinden ze staan allemaal bij roos maar ze heeft toch echt plezier met ons en op de foto's lijkt het inderdaad dat ik te groot ben, ik wil het niet ontkennen maar ik geef het ook niet toe want op die foto's zit ik ook inderdaag erg raar.
en dat ik haar soms hinder,.. ik probeer ook altijd wat meer naar achteren te zitten maar als ze schieterig is lukt dat niet altijd zo 1,2,3

voor verdere informatie moet je bij roos zijn die kent trisca al veeel langer dan ik dat doe

Rooos_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 22:06

WildWings schreef:
roosjuh1994 schreef:
nou vertel dan eens wat die mexiaanse neusriem dan voor dient ik gebruik hem voor een
onhandelbare hengst
helemaal niej hinderen

Nu wordt het spannend Waarvoor gebruik jij een mexiCaanse neusriem op een 'onhandelbare hengst' ?

ik gebruik hem daarvoor omdat de eigennaar van die hengst dat hoofdstel voor hem heeft gekocht

Idineb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:06

we hebben wel veel leuke foto's maar die zijn niet van vandaag maar van 1 maand terug en het is en blijft gewoon een wilde pony oke soms trek ik misschien in haar mond maar ik doe het echt niet expres en dat gebeurt ook bijna nooit ze schoot ergewoon vaak vandoor dus dan opeens wroemmmmm en dan trek ik gewoon per ongeluk aanhaar mond sorry..
maar ik heb wel degelijk andere foto's
en ga niet zeuren over de sneeuw wat dat heb ik al gehoord.
http://groups.msn.com/_Secure/0VwD2AuUZ*m4YeSuTZndznJRQcfS60Z13S6cDMCuiCZBBxrgfo3Mw7J3KPOXu2BiWzpW9gQWBisPwryn8NyTFFSJlM93F8bkGMoospOoviAUuxMQs3p9UblCp54Qvf8tN/2005_1229triscaindesneeuw20067.JPG?dc=4675553800993549573
dit is haar echte hoofdstel.. alleen er was iets geknapt, dus dit hoofdstel is meer een noodoplossing.

ik kan er niet meer vinden ze staan allemaal bij roos maar ze heeft toch echt plezier met ons en op de foto's lijkt het inderdaad dat ik te groot ben, ik wil het niet ontkennen maar ik geef het ook niet toe want op die foto's zit ik ook inderdaag erg raar.
en dat ik haar soms hinder,.. ik probeer ook altijd wat meer naar achteren te zitten maar als ze schieterig is lukt dat niet altijd zo 1,2,3

voor verdere informatie moet je bij roos zijn die kent trisca al veeel langer dan ik dat doe

_RoosJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:07

Ik kan begrijpen dat Zippyvideos die filmpjes niet grapig vond!
als die filmpjes er netzo uitzien als die foto`s dan kan ik dat supergoed begrijpen....... prbeer eens een keertje zitlessen te nemen heb ik ook 3 keer gedaan zonder teugels alleen met halstertouw om de nek en gewoon netjes zitten en an zal je veel minder snel aan de teugels trekken.............
(ik heb dit geleerd op ponykamp)
en die sprongen als zijn met haar benen daaop komt glijd ze zo uit! (die met sneeuw dan!)
dat arme dier kan dan hardstike kreupel worden! of iets vereken ik vind het maar gevaarlijk.............

XxX Rosa

P.S: Zitlessen werken echt heel erg goed!

Rooos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 22:09

nou zij heeft geen zitlessen nodig ga zelf opdei pony zitten dan voel je waarom het zo "wreed" lijkt

Idineb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:11

als je denkt dat het komt door mijn zit dan weet ik niet hoe jullie over die foto's denken maar niemand van jullie kent trisca en niemand kent haar karakter, hoe vaak wij het ook zeggen telkens moeten we het weer zeggen want sommigen kunnen blijkbaar niet lezen.
toen ze hengstig was kregen we ook allemaal van deze foto's omdat ze de hele tijd er vanuit stap of draf zomaar keihard vandoor schoot dan is het toch een enorme schok dus dan trek ik misschien wel aan haar mond maar dat komt niet door mijn zit.
ga mij niet vertellen dat als jou pony er opeens vandoor schiet in de rengalop dat jij er keurig en wel opzit en je je handen toppie perfect hebt.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:11

Sorry maar die springfoto's zijn ook alles behalve vriendelijk. Je hindert de pony gigantisch.

_RoosJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:13

Het is maar een voorstel hoor dat kan ik niet weten....
bij mij heeft het geholpen en voor de pony waar ik op reed ook
(Opgefokt hypper dier)
en nee ik zal met mijn 1.67 niet op die pony gaan zitten dat vind ik zielig...............

XxX Rosa

mijntjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:13

ik begrijp het triscadelia! ik heb ook zo'n shet achtig iets... mensen weten idd niet hoe ze zijn.. en dat hinderen bij springen... tja dat is wel verveled.. maar wat ik ook zei ga is naast je pony springen.. ook goed voor je conditie

Bliksem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:14

roosjuh1994 schreef:

Ik vraag toch aan jou of jij weet waar die voor dient.
Een vraag beantwoorden met een vraag... goh, ik begin
bijna te denken dat je het gewoon niet weet.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:15

Gaat ze er hier vandoor? hier ziet ze er niet zo heel wild uit, en na die 2 foto's komen volgens jullie de "rare momenten".

En je moet niet gaan springen als je je paard (pony ) niet onder controle hebt...

shana_J

Re:

hahahah wat eeen lol !!!!
de enige die hier lol heeft ben jij en die fotograaf van je .
ik wil echt niet bot doet ofzo maar vind het echt zielig moet je eens naar het gezicht van je pony kijken en je kan op 5 cm na meelopen maar je bent niet te zwaar dus het kan .
en volgens mij moet je je benen niet op zijn kont leggen tijdens het springen .
en vind zijn mond echt open staan !
sorry voor zoveel comentaar maar word ff serieus ok !

Bliksem

Re:

mijntjuhh schreef:
ik begrijp het triscadelia! ik heb ook zo'n shet achtig iets... mensen weten idd niet hoe ze zijn..

Denk je dat jullie de enigen zijn met een shet

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:16

TriscaDelia schreef:
elena ik weet niet van wie je gehoord heb dat de pony is gevallen maar toen heb ik gewoon gezellig met haar in het bos gewandeld en we doen het nou ook rustig aan met haar maar als zij aldoor heel druk is en aan het racen en het er daardoor niet echt vriendelijk uitziet kan ik er helaas niks aan doen.

En zoals ik al eerder zij ze schoot er aldoor vandoor en ze bokte heel vaak

en daardoor schoof ik dus naar voren of leek het alsof ik eraan trok..
en de foto's zijn gewoon op het verkeerde moment genomen want ze heeft altijd haar oortjes naar voren als wij rijden.
en ze haat dressuur en springen vind ze super leuk dus waarom zou ik het voor die schat verpesten

misschien, heel misschien wou de pony wat duidelijk maken...
Dat heeft niet met het karakter te maken misschien...
Ook de "goede foto" in de sneeuw vind ik niet goed.
Je knieen zitten daar ook op z'n schouder....

Waarom wil je het niet zien...?
Kijk eens naar die foto's alsof er een vreemde op zit
en maak geen stomme excuses.

Het is juist knap om nu te zeggen dat je fout was!

Nienke_a

Re:

Heey, ! je kan ook lol hebben met je shet zonder er op deze manier mee om te gaan!
Ga lekker met hem buitenstappen, laat hem een keertje losrennen longeren, los springen!

of als je wilt rijden doe het zo ! nog goed voor je conditie ook en hartstikke grappig!

Afbeelding

DeSa

Jus_dOrange schreef:
Gaat ze er
hier
vandoor? hier ziet ze er niet zo heel wild uit, en na die 2 foto's komen volgens jullie de "rare momenten".

En je moet niet gaan springen als je je paard (pony ) niet onder controle hebt...

Bij die eerste link snap ik wel dat die pony er 'vandoor gaat' die benen komen denk ik niet zacht tegen de buik van die pony aan

Authentic

Re:

mijntjuhh schreef:
ik begrijp het triscadelia! ik heb ook zo'n shet achtig iets... mensen weten idd niet hoe ze zijn.. en dat hinderen bij springen... tja dat is wel verveled.. maar wat ik ook zei ga is naast je pony springen.. ook goed voor je conditie

Ik heb d'r een helemaal opgevoed, toen ik met hem begon was hij geen mensen gewend en toen ik met hem klaar was kon je álles met hem, springen, dressuur, buiten. Dus zeg niet dat ik niet weet hoe Shetlanders zijn...