alleen handen iets hoger houden en je rug rechter..
Dit is bij Schanswijk he?.. me zus heeft mipie daar een tijdje gahd, maar ze was al weg toen we overleed
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Het commentaar is eigenlijk al gegeven, maar heb je je beugels liever niet wat langer?

Snoevie schreef:leuk beessie die Levi,en ja je houding; hakken uitdrukken en je handen bij elkaar boven de schoft,maar er word aan gewerkt en dat is super
alles echter in fases
Nu is het vooral zaak om heel goed te begrenzen...... Levi wil nog wel eens zich omdraaien of uitbreken. Vandaar dat ze nu nog even een poosje vrij laag moet rijden met haar handen, gewoon om die schouders voor haar te houden. Straks als Ineke nog sneller aan voelt komen wanneer Levi weg gaat...... dan kan gaan we werken aan een iets nettere handhouding, omdat ze dan precies weet wanneer die hand moet begrenzen.
iets wat ik me heel goed voor kan stellen, maargoed als ik ga zitten met mijn "gezonde" lijf, dan leg ik mijn benen erom, peerd doet OECH, heeft geen lucht meer in zijn longen want ik knijp hem fijn!!! en komt niet meer onder mij vandaan. En omdat IK persee wilde dat Levi met haar lichaam gewoon goed door een deur kon wilde ik PERSEE dat zij zelf haar pony beleerde. Nu zijn we dik een jaar verder........ en verdorie ze doen het nog ook goed samen

Banjer schreef:goed gesproken Kim!
En ik heb ook het geluk gehad Levi te mogen rijden... wat een heerlijke pony is dat zeg... Ineke heeft hem erg fijn ingereden... goed aan het been, erg zacht in de mond... ik had werkelijk waar niks in mijn handen...
Hij is ook idd een clowntje...
Waanzinnig trost mag je op jezelf zijn , op je poonie en je begeleiding ! KiWiKo schreef:Snoevie schreef:leuk beessie die Levi,en ja je houding; hakken uitdrukken en je handen bij elkaar boven de schoft,maar er word aan gewerkt en dat is super
hier heb je helemaal gelijk inalles echter in fases
Nu is het vooral zaak om heel goed te begrenzen...... Levi wil nog wel eens zich omdraaien of uitbreken. Vandaar dat ze nu nog even een poosje vrij laag moet rijden met haar handen, gewoon om die schouders voor haar te houden. Straks als Ineke nog sneller aan voelt komen wanneer Levi weg gaat...... dan kan gaan we werken aan een iets nettere handhouding, omdat ze dan precies weet wanneer die hand moet begrenzen.
Wat Ineke haar benen betreft, als Ineke zonder beugels zou rijden zit ze precies het zelfde. Misschien wel met iets meer lengte, maar dezelfde "kramperige" beenligging blijft. Dit is niet iets waar Ineke wat aan kan doen. Door heeeeeeel langzaam de spieren iets te vragen wat ze niet willen komt dit uiteindelijk ook wel goed. Maar dat gaat absoluut niet over nacht en heeft ook niks te maken met haar rijden.
Ineke heeft zelf deze pony ingereden, en ik heb als instructeur regelmatig met haar in de clinch gelegen omdat ze zei...... JAAA GA JIJ ER DAN OP![]()
![]()
iets wat ik me heel goed voor kan stellen, maargoed als ik ga zitten met mijn "gezonde" lijf, dan leg ik mijn benen erom, peerd doet OECH, heeft geen lucht meer in zijn longen want ik knijp hem fijn!!! en komt niet meer onder mij vandaan. En omdat IK persee wilde dat Levi met haar lichaam gewoon goed door een deur kon wilde ik PERSEE dat zij zelf haar pony beleerde. Nu zijn we dik een jaar verder........ en verdorie ze doen het nog ook goed samen
![]()
![]()
Levi is zo een fijn paard, zo een enorm eerlijk dier. En Ineke is een zoveel betere ruiter geworden door Levi.......
Volgens mij bestaat er geen betere combinatie dan die twee. levi is stout, echt wel...... maar beessie heeft zijn hart op de goede plek...... en Ineke, Ineke is stoerrrr. ....... Ik bedoel ze ging er soms wel 3 keer in een les vanaf..... maar iedere keer weer opstappen, weer verder gaan........ een doorzetter is het.
heb wel bewondering voor dit stel
!! Het enigste wat mij inderdaad opviel waren je benen, maar KiWiKo legt ht allemaal al super uit!!
! Ga zo door

Ineke2 schreef:Zoals ik al zei weet ik dat mijn houding niet top is. Daar heb ik les voor![]()
Sandraah: als er 1 ding is dat ik niet doe is het wel trekken. Ten eerste had mijn pony dan niet zo gelopen en ten tweede had ik op het moment van de foto's les. Mijn instructrice laat niet toe dat ik hem in de krul trek
Imerose schreef:Kim legt super goed uit waarom ze je les geeft zoals ze dat doet. Alles met een reden. Als ik het zo lees is hij een echte clown, maar weet je, een paard met karakter is veel leuker als zoeentje die altijd alles doet wat je vraagt, helemaal omdat hij geintjes met je uitmaakt en er geloof ik geen greintje kwaad in zit.
Je houding is echt heel veel vooruit gegaan en Levi loopt weer veel beter als een tijdje terug. Nog twee gaatjes langer, je hakken uitgedrukt en een wat betere handhouding (teugel korter en je handen wat hoger en verder naar voren, zeg maar wat meer gedragen) dan is het helemaal goed!!!!