Eva 1e keer onder zadel in roze setje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:09

Even ter herinnering, het is inderdaad niet nodig om eenzelfde mening steeds weer te herhalen. En het is ook niet nodig om reacties over 'typisch bokt' en dergelijke steeds weer te plaatsen - die horen helemaal niet in een HAW-topic thuis. Daar wordt zo'n topic alleen maar minder leuk door.

Hou het nuttig en gezellig, aub.

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:29

lailapri schreef:
Omdat ze hier rustiger is dan in de bak, vraag me niet waarom. Hier voelt ze zich denk ik meer op haar gemak. En beleren is een groot woord voor er een rondje opzitten. Het echte beleren gaan we van de zomer doen.

Ik vind het ook wat rommelig daar, als ze wel ergens van schrikt dan hang je ergens in een kruiwagen ofzo

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:44

ijslanderfan schreef:
lailapri schreef:
Omdat ze hier rustiger is dan in de bak, vraag me niet waarom. Hier voelt ze zich denk ik meer op haar gemak. En beleren is een groot woord voor er een rondje opzitten. Het echte beleren gaan we van de zomer doen.

ik snap je wel hoor! als je paard daar rustiger is, is het idd beter om er daar op te gaan zitten..
het is toch beter als het paard zelf op zijn gemak is? en op harde grond gaat een paard ook niet zo snel om zich heen springen hoor! (alleen had ik wel even de ergste/engste dingen weg gezet, zoals de kruiwagen)

trouwens het is een leuk paardje, je bent wel iets aan de grote kant, maar zeker niet te zwaar...

ENOMIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:47

Uhm Fjordylover, voor de *denk ong 10e x* Het zijn geen bitringen maar en rubberbitje

Liefs..

lindavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:58

commentaar over tuigage is al gegeven.
de volgende keer dat je daar rond gaat lopen moet je of de beugels opsteken of een paar gaten korter maken. zo beuken ze tegen haar benen aan.
verder is het een lief ding en veel plezier met zadelmak maken.
dit vind ik altijd heel leuk!!

Jisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:06

Hoi,

Ik vind het een erg leuke pony en dat setje heel erg leuk staat haar goed!!! Het valt me trouwens wel op dat iedreen zo zit van ja typisch bokt maar we zijn allemaal bokt en niet een paar mensen . Veel succes ermee en weet je al door wat voor hengst je haar laat dekken? Ik hoop nog wat te zien als je weer fotos hebt .

Heel Veel Succes ermee.

Gr Jitske

Melanievs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:27

Barbiietut schreef:
Uhm Fjordylover, voor de *denk ong 10e x* Het zijn geen bitringen maar en rubberbitje

Liefs..

Ook aan rubbere bitten zitten ringen Waar je bv de teugels aan vast maakt en de kopstukken.. Die ringen bedoel ik

Lucky1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:36

[/quote]

Ook aan rubbere bitten zitten ringen Waar je bv de teugels aan vast maakt en de kopstukken.. Die ringen bedoel ik[/quote]

ja dat vind ik ook..maakt nie uit van welk materiaal je bit is...de BITringen zitten even goed in de mond van de pony en dat lijkt me alles behalve prettig!! Maar goed hierover geen gezeur meer,het is maar dat het duidelijk is....

lailapri

Re: Eva 1e keer onder zadel in roze setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 00:03

Ik heb nog een hoop reacties te lezen, maar even over het laten dekken en beleren. Een paard dat goed in conditie is en regelmatig beweegt schijnt het ook makkelijker te hebben met de bavalling. Ze is de laatste tijd kwa bespiering erg scraal geworden, daarom lijkt ze ook een stuk smaller. Ik heb er ook een zadel opgehad (om te passen) dat pijn deed (denk ik) en daar reageerde ze heel fel op. Op dit zadel niet, maar beter kan altijd. Het bitje is iets smal, maar ze reageert hier beter op (ook met indoen etc) dan een ijzer gebroken of ongebroken bit. Daarom nu nog dit bit. Daarnaast stap ik ook nooit op een pony als ik bijna zeker weet dat ze er niet bokkend vandoor zou gaan. Natuurlijk kan ze altijd raar doen, maar ik heb het nog nooit meegemaakt (meerdere beleerd) dat ze gingen bokken oid. Wel spannend en gespannen natuurlijk. Verder had iemand tijdens het stappen de pony vast. Alleen het ging nogal lastig met foto's maken dus toen (dat was op het laatst) haar pas los gelaten.

Nu ga ik eerst weer even verder lezen.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 00:19

Ehm het eerste wat me te binnen schiet is de beugels, ze zal daar toch aan moeten wennen, stel dat ik er een verlies of eraf val, dan komen ze opok tegen haar benen.

Het zadel en hoofdstel erop was niet de 1e keer, ik heb al lange lijnen met haar gedaan (hoofdstel in met ijzeren passend bitje, maar dan teugels aan het halster) en veel gewandelt met zadel op. Ook heb ik er al eens opgezeten en wat gestapt zonder zadel. Ze spande toen 1x al haar spieren maar precies goed getimd zei me moeder, kom maar eef, en weg spanning.

Ik denk dat ze door het wisselen het ijzeren bitje niet zo fijn vind, dus ga ik in haar maat zo'n kunststof/rubberen bit kopen.

edit: De peesjes heb ik gister over de post gekregen van iemand van bokt, maar geloof dat divoza ze ook wel heeft.

polly2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 00:33

lailapri schreef:
Ehm het eerste wat me te binnen schiet is de beugels, ze zal daar toch aan moeten wennen, stel dat ik er een verlies of eraf val, dan komen ze opok tegen haar benen.

.

Ja...dat vind ik nou ook. Als ik een jong paard beleer laat ik op een gegeven moment juist expres de beugels hangen...dadelijk hangen mijn benen daar...ze moeten er maar aan wennen...en dat doen ze dan ook....

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 00:53

ik laat haar natuurlijk niet als een gek de bak door rennen met die beugels al klapperend tegen haar benen/buik, en normaal zal er ook een kleiner iemand op zitten/rijden, maar toch fijn als ze er aan gewent raakt.

ENOMIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:40

fjordyloverr schreef:
Barbiietut schreef:

Liefs..

Ook aan rubbere bitten zitten ringen Waar je bv de teugels aan vast maakt en de kopstukken.. Die ringen bedoel ik

Woeps.. sorry, dacht dat je van die rubbere ringen bedoelde Pardon

Jillyken

Re: Eva 1e keer onder zadel in roze setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:50

Mijn commentaar (sorry ) onder het zadel kan je wel zo'n bontje leggen, lijkt me al iets comfortabeler voor de pony en een groter bitje. Voor de rest vind ik het een hele leuke pony, veel plezier met beleren!

D_Travis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:08

leuke pony!! wat is dat voor ras??

en het is toch goed gegaan op dat erf,
wat een commentaar toch vaak.
*irriteer irriteer*

Ik hoop dat er een leuk veulentje voor je bij komt!!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:12

hallo.

het setje staat goed hoor!

commentaar is al gegeven ik wil wel zeggen.. groter bitje hoor

Bruuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:19

EEFJE WENTELTEEFJE!!!
haha
leuk mandy dat je er op ben gegaan!
ja ze idd altijd rustig op de poetsplaats!
Leuk setje!
En wanneer word ze nou gedekt?
En door wie? (murf of manuel?)
Nou ziet er wel grappig uit
Ongeveer ik op GoldenBoy
haha
SUCCES!!

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 22:23

Misschien door een cremello hengst, ik ben erg hard aan het sparen en anders door een van die 2 (is gratis voor mij)

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:01

waarom moet iedereen zo zeiken?
ik vind dat je een leuke pony hebt zelf zou ik het anders aanpakken maar jij moet je pony aanvoelen.