Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik ben het er trouwens wel helemaal mee eens. het paard is nog te jong om dit soort dingen te doen. maar het is haar keuze en dit kunnen we niet veranderen door elke keer hetzelfde te roepen en boos (geirriteerd) te worden
misschien uitleggen wat ze eraan kan doen. bijvoorbeeld gaan praten met de eigenaren? aangezien dit niet jouw paard is? die uitleggen dat dit niet goed is? met z'n allen rond de tafel zitten en praten? misschien maar een idee
Citaat:Ik doe alleen wat er van me gevraagt wordt.

MrsSoliana schreef:Citaat:Ik doe alleen wat er van me gevraagt wordt.
Heet je, slaaf?
Je kan toch zelf wel inzien dat het onverantwqoord is om op een 2,5 jarige te rijden?
Wat een trieste zaak.

geef verder geen commentaar dat weet je nu wel.. Nikki_jimmy schreef:maar 2 x 20 minuten in de week is voor een friezen 2 en een half jarige heel erg vermoeiend.
Ook vind ik gewoon dat je een 2 en een half paard niet te veel moet belasten met voltes. wat al gezegd is, ik longeer mijn 5-jarig paard nog geen eens 20 minuten. Verdeel het dan 5-5-5-5 of 10-10!
De tijd verdelen in de week, dat is minder zwaar (en dan gewoon enorm veel stappen weinig draven ga zo maar door) Summertje schreef:Leuke Fries!
Jammer dat ze zo al aan het werk gezet moet worden, wij gaan meestal met de jonge merries pas naar de keuring in het jaar dat ze 4 worden/zijn.
Wat is de afstamming?

wjerdo schreef:ai ai mensen toch!! geef je mening maar wel op een normale manier...
Sommige mensen leren het echt nooit! er staat ergens een topic over feedback geven lees dat eens goed door.. Mijn tip aan jullie!
p.s we begrijpen het punt dus dram daar dan niet zo overdreven over door.
op nummer 1, leuke fries!! lekker koppie heeft ze op.
zelf vind ik 2.5 of bijna 3 zoals je zegt niet te jong om wat te longeren.
Maar dan... zou ik de bijzet of de elastiek losser zetten zodat ze haar rug meer kan gebruiken. Dat ze zich opkropt zoals je zegt kan van een te strakke bijzet een oorzaak zijn. Dat mooie voorbeentje van haar komt daar ook uit voort.. je ziet dat ze op die plaats haar rug en nek vast zet dus zelf vind ik het niet zo mooi..
Dat je er af en toe op zich ach ja... 2x 20 min vind ik veel doe dan 2x 10 minuten en dan alleen maar recht en stappen en een beetje draven.
longeren 20 min vind ik ook te lang, maar dat is al gezegt, maak daar 2x 10 minuten van.
ff off topic. Er wordt hier beweerd dat dit paard na de keuring niet meer de wei op zou gaan.. Wie zegt dat en wie kan daar over oordelen? Ik kan mijn topic met mijn toen 2.5 jarige aan de longe nog wel herinneren.. daar werd heel hard over geschreeuwd dat ik niet het type was die mijn paardje terug op de wei zou zetten! Nou die staat al maanden weer lekker stil omdat hij te kinderachtig bleef. Dus veroordeel daar de TS niet op, want je weet het niet...
Maar gooi der zeker naar de keuring lekker terug en wacht daarna tot ze 3.5 is. Daarna ook geen zwaar werk maar gewoon lekker licht werk... Jong geleerd is oud gedaan maar doe het wel met verstand en de zachte hand.
Succes er mee!!
p.s nog even over de gemiddelde leeftijd van een kwpn-er die zou op 8 jaar liggen? Mensen wordt eens realistisch... pak alle KWPN-ers op bokt en pak daar het gemiddelde van, geloof me die komt boven de 8 dus als je blieft, blijf realistisch. overdrijven is ook een kunst appart
Groetjes Lara

(ik heet ook laura
) wjerdo schreef:p.s nog even over de gemiddelde leeftijd van een kwpn-er die zou op 8 jaar liggen? Mensen wordt eens realistisch... pak alle KWPN-ers op bokt en pak daar het gemiddelde van, geloof me die komt boven de 8 dus als je blieft, blijf realistisch.
overdrijven is ook een kunst appart
Groetjes Lara