VERSLAG: Stage Antoine De Bodt met Blue!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DeadxStar

Re: VERSLAG: Stage Antoine De Bodt met Blue!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:09

Ik weet niets over zijn methode, dus kan daar niks over zeggen
Maar op veel foto's vind ik het er toch wel ontspannen uitzien, idd beter dan die gevallen die hun paard meteen in de krul trekken..!

En dat roze staat echt super!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:35

vind het altijd interessant om over AdB te lezen, en als ik ooit nog met Q in de bak ga rijden, dan is dat bij AdB anders blijft Q ipv sportpaard mooi boscrosspaardje
hij is zo gruwelijk scheef(hoofd naar links maar achetrhand naar rechts, meneer is haast diagonaal als die rechtuit loopt ) en ja in de bak dus sinds kort niet meer zuiver
heb t ff opgegeven, pruts nog een tijdje aan met recreatief rijden en veeeel rust en weidegang, en zit te twijfelen aan thermografie om nu eindelijk eens te ontdekken waar hij nu last van heeft en of ie er met rijden meer last van krijgt of om gewoon maar meteen naar AdB te gaan...
ben erg benieuwd wat deze stage gekost heeft!

iig fijn dat jij duidelijk verschil&vooruitgang merkt bij je paardje! en dat rose staat idd super!!

Anoniem

Re: VERSLAG: Stage Antoine De Bodt met Blue!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 00:22

Volgens mij staan die prijzen gewoon op zijn site en is het helemaal niet zo gruwlijk duur.Ik heb er ook naar zitten kijken. Maar ik krijg alleen mijn paard nog niet zo ver ,om mee op uitstap op de trailer te gaan.

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 09:40

Voor een maand training betaal 650 euro ongeveer. Ik dacht dat een les 35 euro kostte.

Maar dit zijn de prijzen die ik weet die hij in 2004 hanteerde!

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:33

een les in Maldegem bij ons kost 50 euro

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:36

Toen ik vorig jaar bij hem leste kostte een les van 45 minuten 55 euro.

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:01

OMG zoveel

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:33

Het is elke eurocent waard, bonitobol!
Ik heb in 4 dagen meer geleerd (en missblue wsl ook), dan in m'n hele leven samen denk ik.
Het is wel even een omschakeling maken, maar achteraf gezien is alles veel logischer en verantwoorder, wat je doet!
En de paarden lopen er zeer goed op, dus waarom niet?
Trouwens, er zijn mensen die nog veel meer vragen voor een les hoor!

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:12

Mja maar toch, vergeleken met een privéles bij jantje of zo bv.
Ik vind het duur, sorry

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:26

bonitobol schreef:
Ik vind het duur, sorry

Het is ook duur. Maar hij kan het makkelijk vragen, mensen komen toch wel naar hem toe, en dat heeft een reden lijkt me.
Hij heeft zoveel nuttige dingen te vertellen, je kan er zoveel van leren.

Als je het geld niet hebt oké, maar anders zou ik me door het bedrag zeker niet af laten schrikken want het is absoluut de moeite waard.

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:04

Mariek87 schreef:
bonitobol schreef:
Ik vind het duur, sorry

Het is ook duur. Maar hij kan het makkelijk vragen, mensen komen toch wel naar hem toe, en dat heeft een reden lijkt me.
Hij heeft zoveel nuttige dingen te vertellen, je kan er zoveel van leren.

Als je het geld niet hebt oké, maar anders zou ik me door het bedrag zeker niet af laten schrikken want het is absoluut de moeite waard.

Ik heb het wel of ja mijn ouders Maar toch zou ik er eens goed over denken vooraleer ik zo'n bedragen uitgeef aan een les, terwijl je een even goeie les ( maar volgens een andr principe ) kan krijgen van een andere instructeur. ( aan goedkopere prijzen )

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:24

het is idd duur, maar de PSG ruiter waar ik leste was toch ook 45,- per uur
en een willekeurige instructeur die 1 of soms geen diploma heeft en zelf L M of Z rijdt, vraagt meestal 10-25 euro zoiets daarmee vergeleken is het idd duur
maar bij een echt goede dressuurruiter zit je ook al snel op minstens 45,- per uur

ik zou het er zelf wel voor over hebben, mijn paard is scheef en met gewone goede les is hij niet veel rechter geworden, ook al hebben we Z1 gereden...

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:04

Renske20 schreef:
het is idd duur, maar de PSG ruiter waar ik leste was toch ook 45,- per uur
en een willekeurige instructeur die 1 of soms geen diploma heeft en zelf L M of Z rijdt, vraagt meestal 10-25 euro zoiets daarmee vergeleken is het idd duur
maar bij een echt goede dressuurruiter zit je ook al snel op minstens 45,- per uur

ik zou het er zelf wel voor over hebben, mijn paard is scheef en met gewone goede les is hij niet veel rechter geworden, ook al hebben we Z1 gereden...

Dat is idd vaak zo, als je gaat rondkijken wat er op concours ook in het Z enzo loopt, is 90% van de paarden niet rechtgericht.
Het gros van de instructeurs houd zich wel bezig met het rechtrijden in de zin van dat de voorhand recht voor de achterhand is maar niet echt met het rechtrichten dat ie aan beide kanten evenver ontwikkeld is en dat de benen sporen.
Het blijkt dat dat toch erg belangrijk is want als je het niet doet kan je door verkeerde verdeling van het gewicht ernstige blessures erin rijden.
Het is dan maar net waar je als lesklant je geld aan wilt uitgeven, kost misschien wat meer maar dan heb je ook wat.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:09

Ja, het is idd een verschil.
Ik neem veel liever om de maand een les van Antoine, dan wekelijks van iemand anders.
Het gaat me niet om het geld, maar om wat ik leer!

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:10

yulan schreef:
Ik neem veel liever om de maand een les van Antoine, dan wekelijks van iemand anders.

Nou idd zo zie ik het dus ook.
Kijk als je naar een ander gaat waar je misschien voor 30 euro terecht kan per uur, maar je leert er ook maar de helft..
Je moet niet alleen naar het bedrag kijken maar ook naar de verhouding wat je leert voor dat geld.
Want als je de helft maar leert is die 30 euro een stuk meer geld dan 55 als je er veel van leert.

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:05

bonitobol schreef:
Ik vind het duur, sorry

een priveles van jantje en een paard met hoefkatrol is veeeeeeel duurder

antoin persoonlijk spreekt mij niet aan maar zijn metode wel
eerst de achtehand eronder rijden en het paard rechtrichten zonder het in de mond te storen
en voila dan krijg je vanzelf een fijne aanleuning
je paard blijft zo langer heel

en vergeet niet
ALLEEN EEN RECHTGERICHT PAARD LAAT ZICH VERZAMELEN

Iriis_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:36

zoo stoer hoor !

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:29

yulan schreef:

Nja idd, maar goed, ik leer veel bij jantje dus hoef ik niet over te schakelen naar een duurdere instructeur

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:58

Mja,
het is heel anders hoor.
En veel duidelijker!
Wat ik bij Antoine allemaal geleerd heb, daar kent jantje volgens mij niet heel erg veel van.
Eenmaal de omschakeling is gemaakt, wen je wel snel aan een andere, duidelijker manier hoor!

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:57

@yulan: ja misschien wel, maar ik houd het voorlopig zeker nog op jantje Ik reed gisteren met bacall en als je rijd met een paard die echt heel veel kan merk je pas hoeveel je zelf eigenlijk al kan ( natuurlijk moet ik nog héél véél leren ) maar toen kon ik echt alles wat ik al kon eruit halen en dat gaf een goed gevoel Lore en ik hebben ons echt geamuseerd met de meest zotte oefeningen bedenken op zijgangen/overgangen en actief rijden ik ben jantje heel dankbaar voor wat ik al geleerd heb en heb niet echt de behoefte om over te schakelen naar antoine de bodt.

De foto's vn jou en winnetou tonen duidelijk vooruitgang, bij blue zie je ook wel vooruitgang maar toch vind ik dat er te weinig aandacht werd geschonken aan het balans, blue loopt nu nog meer op de voorhand, de ontspanning is er wel al POsitief punt

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:09

bonitobol schreef:
De foto's vn jou en winnetou tonen duidelijk vooruitgang, bij blue zie je ook wel vooruitgang maar toch vind ik dat er te weinig aandacht werd geschonken aan het balans, blue loopt nu nog meer op de voorhand, de ontspanning is er wel al POsitief punt

Balans? Moet een paard niet juist dmv ontspanning leren om op zijn eigen benen te lopen?
Volgens mij wordt daar juist heel duidelijk aan gewerkt hier..

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:11

Ok maar je zie nu toch zelf dat ie heel erg op de voorhand loopt ... wat ook niet de bedoeling kan zijn ...

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:13

bonitobol schreef:
Ok maar je zie nu toch zelf dat ie heel erg op de voorhand loopt ... wat ook niet de bedoeling kan zijn ...

Heb je die stappen eigenlijk wel doorgelezen van de trainingsmethode? Wat wil je dan, dat een paard van de ene op de andere dag super opgericht is..
Hij moet eerst naar de ontspanning toe, dan aanleuning leren aannemen en van daaruit kan je verder werken.

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:17

@mariek87: je hoeft me niet zo aan te vallen Ik ken blue, heb hem al zien lopen in de piste van het pension waar ik rijd Missblue volgt trouwens les bij de zelfde instructeur als mij en ze doet echt haar best, en blue is niet bepaald makkelijk dus ik weet wel dat het niet eenvoudig is
Begrijp me niet verkeerd, ik geloof zeker dat het goeie lessen zijn maar bij winnetou vind ik het gewoon een beter beeld hebben dan bij blue, sorry als ik daarbij op je zere teen trap.
En over die balans, niet enkel antoine de bodt werkt daaraan, maar elke goeie instructeur
Tja die aanleuning komt ook deels door een goeie balans vind ik, ik ken een paard met enorm vele aanleuning maar die mega op de voorhand loopt en echt hangt in je handen, is ook niet goed, toch ?

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:19

bonitobol schreef:
@mariek87: je hoeft me niet zo aan te vallen Ik ken blue, heb hem al zien lopen in de piste van het pension waar ik rijd Missblue volgt trouwens les bij de zelfde instructeur als mij en ze doet echt haar best, en blue is niet bepaald makkelijk dus ik weet wel dat het niet eenvoudig is
Begrijp me niet verkeerd, ik geloof zeker dat het goeie lessen zijn maar bij winnetou vind ik het gewoon een beter beeld hebben dan bij blue, sorry als ik daarbij op je zere teen trap.
En over die balans, niet enkel antoine de bodt werkt daaraan, maar elke goeie instructeur
Tja die aanleuning komt ook deels door een goeie balans vind ik, ik ken een paard met enorm vele aanleuning maar die mega op de voorhand loopt en echt hangt in je handen, is ook niet goed, toch ?

Ik val je helemaal niet aan, sorry als je het zo opvatte want zo was het absoluut niet bedoeld

Maar dat laatste over die aanleuning daar snap ik niet echt veel van, wat is jouw definitie van aanleuning want volgens mij klopt die niet helemaal, als ik dat zo lees..?
En idd, iedere goede instructeur werkt aan balans, alleen wat ze vaak vergeten is dat het zéér belangrijk is dat een paard eerst correct is rechtgericht voordat hij diep mag lopen (veel instructeurs tegenwoordig noemen dat lekker laag en rond loswerken, maar dat kan echt zoveel problemen opleveren).