Badirah@springen over rare dingen…kkkkoud

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:45

Mm,waarom hangen er touwen en zakjes aan je sprong ?
Zoals ik je al eens vertelde,ik vind dit er echt afzichtig uit zien..

Jij,hebt dan paarden en je wilt ze laten verongelukken

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:48

leul paardje
jullie zijn een leuk stel

Coconut

Re: Badirah@springen over rare dingen…kkkkoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:48

_Marleen_ schreef:
Ik wil niet zeuren, maar die bak is echt te slecht om te springen vind ik

ja dat vind ik nou ook....heel gevaarlijk je pony !!!Die kan wel uitglijden en een spier verrekken...

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:11

DAT WEET ZE NU WEL GATVERDAMME HE :S
Als iemand dat al heeft gezegd, dan hoef je haar toch niet verder in de grond te boren of wel?!
Van fouten leert men!

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:19

Nikki_jimmy schreef:
Als iemand dat al heeft gezegd, dan hoef je haar toch niet verder in de grond te boren of wel?!
Van fouten leert men!

Van fouten leert men????

Heb je haar vorige 40 topics zeker niet gezien !!

Ze was idd vooruit gegaan maar lijkt mij nu weer terug bij af. Levensgevaarlijk !!!! Voor het paard dus!!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:33

ik vind de reacties behoorlijk overdreven, zowel wat betreft de het commentaar op het al of niet gevaarlijk zijn, als de "oh, typisch bokt weer".

Ik zie persoonlijk het probleem van het springen in deze bak niet zo, en al zeker niet op deze hoogte. Ik ben inmiddels al weer buiten aan het trainen voor de sgw en dan ziet de grond er ook zo uit. Verder zie ik ook het levensgevaarlijke van het touwtje niet helemaal in, dat zou pas gevaarlijk gaan worden als het a) een lus wordt die b) om de ene hoef komt en c) hij er met zijn andere hoef op gaat staan. Dat lijkt me wat onwaarschijnlijk in 1 sprong. De emmers kun je idd beter andersom zetten, en ik zou wel zorgen dat er geen hengsel aan zit.

Wat betreft rare dingen, een deken over je hindernis kan leuke effecten opleveren, die pionnen zijn ook leuk. Verder een paar vuilniszakken (over de balk hangen en vastleggen met de grondbalk) of voederzakken.

SharirBobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:40

Leuk hoor, hou zelf ook altijd van gekke dingen springen (m'n paard gelukkig ook ).
Of het glad is zal je zelf wel het beste merken. Van een foto kan je de grond niet 'voelen'.

Lielle schreef:
Wat betreft rare dingen, een deken over je hindernis kan leuke effecten opleveren, die pionnen zijn ook leuk. Verder een paar vuilniszakken (over de balk hangen en vastleggen met de grondbalk) of voederzakken.

of een (fel gekleurde) deken/zijl op de grond onder de hindernis met aan de uiteinden eventueel een balk erop tegen wegwaaien, soort sloot-effect. of baaltjes stro onder de hindernis. (sprong ik vroeger trouwens zonder hindernis eroverheen)

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:41

pak zaagsel is ook leuk

Charl_otter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:09

Phoe, Dat had ik niet gedaan in die bak.
En al hélemaal niet gesprongen.
Ziet er allemaal erg leuk it hoor, Maar ik vind het wel érg Gevaarlijk.
Mooi ankyPad maar is hij niet te groot?
Haha
Mooi paardje. Moeilijk Wit houden ofniet?

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:57

slimmerik schreef:
Nikki_jimmy schreef:
Van fouten leert men!

Van fouten leert men????

Heb je haar vorige 40 topics zeker niet gezien !!

Ze was idd vooruit gegaan maar lijkt mij nu weer terug bij af. Levensgevaarlijk !!!! Voor het paard dus!!

Nou dat vind ik ook wel weer wat meevallen hoor, zoals lielle al zegt :S
En bovendien, je hoeft het toch niet 40 x te zeggen? 1 keer geeft hetzelfde effect.

Tja lielle, sorry voor mijn "uitbarsting" Maar dat slaat toch gewoon nergens op hoe men reageert :S

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:20

Zier er leuk uit! Je armen nog een knik geven en niet te recht houden.. Voor de rest : doe die enge dingen nou aub in het vervolg zonder hindernis

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:23

vin wel erg gevaarlijk kan zo uitglijden in de modder en dan ook nog springen met dingen waar een paard niet over heen hoort te springen vind dit niet echt kunnen als ik eerlijk moet zijn

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:27

sorayalover1 schreef:
Ik heb net even in je profiel gekeken en dit is géén bak maar de wei waar je in rijd! En in de wei is het altijd nóg gladder!

Off topic: Wij hebben in de zomer ook gras in de bak. En dit terwijl we een bodem hebben van strandzand. Het lijkt nog wel eens op een wei maar het is toch echt een bak (zal dit jaar minder zijn omdat de bak nu ook echt gebruikt gaat worden voor het inrijden)

On Topic: Leuk idee dat springen! als je buiten ooit eens een een sprong moet nemen die er voor je paard raar uit kan zien dan is je paardje daar toch maar mooi op voorbereid! Of je bak nou echt glad kan ik niet vanaf een foto beoordelen. Het strand is toch echt nat en daar galopperen de meeste mensen ook even een stuk lekker door omdat het wel nat maar niet glad is.

Veel succes met je paardje!

Stopcontact

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:03

Ik zou zowieso volgende keer je objecten neerzetten aan de kant waar je naar toe rijdt. Dus aan de andere kant volgende keer. Zeker met die emmers! Als er ze er in stapt dan zijn de gevolgen niet te overzien!
Verder leuk paardje.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:16

@Lielle, opzich ben ik het met je eens, het zou moeten kunnen, maar aangezien jij goede ervaring hebt, en les krijgt met de cross ben je dus verantwoord bezig en weet je hoe glad het ergens wel of niet is. Als jij hier dus zou rijden en deze hoogte zou springen zou ik het niet onverantwoord vinden

Iemand die over mijn reactie zei dat het tippisch bokt was, en dat een bak niet glad hoeft te zijn, heeft gelijk, maar dit is geen bak, want ik zie ook gras. De bak op onze stal is ook nooit glad, maar dat is een bak met echt zand en een pompsysteem enzovoort. Dit is een weitje omgebouwd tot bak

Cranberry90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:26

Leuke oefening, erg creatief! Leuke pony ook en je rijd netjes.
Tsjah waar mensen tegenwoordig een probleem van maken he.
Na 1,2,3 keer hetzelfde te hebben gezegt weet ze het wel.

En ik ben het voorderest met Lielle eens.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:45

leuk he , over aparte hindernissen springen alleen raad ik je het wel aan om de emmer/pionen echt goed onder de balk te zetten of er voor niet half er achter. ze kan er dan makkelijk op belanden . tja over de bak. ik zelf zou nooit in een natte bak springen of hij glad is of niet.
veel plezier verder.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:48

veraA, op zo'n zelfde terrein heb ik 2 weken geleden gesprongen, en dat was nog wel hoger en gladder + mijn paard loopt op ijzers (toen zonder schroeven).

Wb die emmers er voor of achter, dat maakt echt niet uit. Een picknick tafel in de cross heeft een bank erachter van 30 cm.

Natuurlijk moet je nadenken bij wat je doet, maar ik zie hier oprecht geen gevaarlijke dingen.

eknein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:15

Als je voortzichtig rijd dan hoeft dit niet gevaarlijk te zijn, ik reed vorige winter ook altijd in een redelijk doorweekte bak. Als je paard daar gewent aan is, lukt het echt wel hoor ..

Verder, ziet er goed uit! Leuke pony! Leuk idee, om je paard te laten wennen aan die vreemde dingen die aan het hindernis hangen. Dan schrikt je paard ook niet met wedstrijd overal van

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 21:20

Bedankt voor degene met goede tips
Verder zal ik er maar niet op in gaan..

Charl_otter: ankypad is idd een beetje aan de grote kant, maar ach, het rijdt zo lekker Ze is niet zo moeilijk wit te houden hoor, ze stat gewoon met deken op

RZDLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:22

ik vind dat jij op de hindernis keurig zit!

Char_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:54

ik vind het wel een leuk idee. Ik ga niet over dingen beginnen die gevaarlijk zouden kunnen zijn want gevaar kan in een klein hoekje zitten!

Ik weet mischien nog wel iets wat je kan doen:
-petten over de staanders hangen
-heel veel felle dingen er onder leggen.

Laurens1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:58

leuke foto's
en mooi paard!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 22:09

Dankjulliewel

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:26

let op dat ze voor/achter de sprong niet uitschuift en zo valt.. mss kan je dan beter op een wei rijden? (doen wij altijd als de psite te slecht ligt )

je kan er gewoon die kegels alleen onder zetten zonder die emmers enz.
en als je enge hindernissen wilt, verf je balken in felle kleuren ! en zet er dingen naast(voor/tegen de staanders) eventueel kan je ook de staanders verven ! of doek overheen hangen (staanders),..

Springt wel leuk