welsh met springtalent?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: welsh met springtalent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:28

Ben ik dan echt de enige die die houding nu niet verkeerd vind. Akkoord ze zit mss een beetje naar voor maar bij een A pony heb je echt geen 2 meter pony voor je en ok die tenen maar zonder zadel vind ik dit een houding. ik ben mss gauw tevreden ofzo, maar ik heb ook altijd gesprongen en ik vind dit echt goed meevallen

Handtas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:12

Je bent niet de enige
Ik namelijk ook niet
Maar volgende keer toch écht bescherming om hoor!
En een zadel.. Nou ik vind het netjes zo, en dus niet echt dringend nodig
Maar dat zal wel aan mij liggen

Char_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:31

ik vind je houding niet slecht en aan die teentjes kan je zonder zadel niet veel doen. Misschien kan je toch beter met zadel gaan springen dan kun je aan je tenen werken.

En ik vind je teugels op sommige foto's erg lang, je hebt boven de sprong bijna geen contact meer met de mond van je pony.

En springtalent heeft hij/zij wel!! Echt een leuke pony. En ik vind het nog wel meevallen met TE groot.

MyrtheJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:39

tsja, wat kunnen ze hier op bokt toch doorzagen. Meisje heeft na 20x zeggen echt wel door dat het slimmer is om bescherming om te doen. Slechte houding.. mensen die zeggen dat ze het ''lelijk'' vinden.. plaatje hoeft niet altijd perfect te zijn, (verantwoord) lol hebben is ook belangrijk! Vind het een leuke pony, mijn A-welsh komt niet hoger als 40 cm okee.. dies dan ook al wel 20

Tam_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:41

Leuke pony
sonja is 1.20 en kan 1.20 springen
Wel dapper dat je zonder zadel en cap durfT!

Tsummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:42

wat een leuke pony

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:51

Ik vind je houden eigenlijk heel goed, want ik kan je vertellen dat het heel moeilijk is om zonder zadel een goede springhouding aan te nemen.
Ik heb zelf ook jaren zonder zadel gesprongen omdat ik toentertijd geen geld had voor een zadel.

En wat peesbescherms betreft, het is wel verstandig om het te doen, maar dan denk ik dat bandages meer zin hebben omdat dat schok absorbeerd.
Peesbescherms zijn alleen bedoeld om klappen op te vangen, verder doen ze niks.

Groetjes Angela

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:57

hoi hoi!

Deze welsh heeft zeker springtalent!
en de mensen zeggen dat je een verschrikkelijke houding hebt vind ik ietwat overdreven. Je tenen, dat is als enige echt fout. Kun je niet op zoek gaan naar een goed passend tweede hands zadeltje? En een staartriem is ook niet ontzettend duur!
De mensen die zeggen dat je te veel naar voren hangt: heb je de topsport spring ruiters weleens gezien?! zolang je de pony niet belast en op hem gaat hangen en hem goed over de sprong helpt is er niks aan de hand! Been bescherming is echter wel aan te raden, zeker omdat je over takken springt!
Verder een erg leuke welsch om te zien:D

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:00

ik denk dat het heel moeilijk is om je tenen niet af te steken zonder zadel want ik denk dat je anders geen houvast hebt.
Je moet echt aanklemmen.

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:01

Japadour schreef:
hoi hoi!

Deze welsh heeft zeker springtalent!
en de mensen zeggen dat je een verschrikkelijke houding hebt vind ik ietwat overdreven. Je tenen, dat is als enige echt fout. Kun je niet op zoek gaan naar een goed passend tweede hands zadeltje? En een staartriem is ook niet ontzettend duur!
De mensen die zeggen dat je te veel naar voren hangt: heb je de topsport spring ruiters weleens gezien?! zolang je de pony niet belast en op hem gaat hangen en hem goed over de sprong helpt is er niks aan de hand! Been bescherming is echter wel aan te raden, zeker omdat je over takken springt!
Verder een erg leuke welsch om te zien:D

Afbeelding

Om maar even een voorbeeld te nemen! .. en jou paardje is dan ook nog eens super klein... al met al, niet zon verkeerde houding

blacky1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:15

Meid ik ga eerst je vraag of hij springtalent heeft maar even beantwoorden, ja dat heeft hij zeker !!!

Verder vindt ik buiten het draaien van je tenen dat je verder een goeie houding hebt op de sprong je hangt helemaal niet op hem je gaat goed mee naar voren om hem niet in zijn mond en rug te storen tijdens de sprong.

Ik heb zelf jaren gesprongen en weet uit ervaring hoe belangrijk het is om goed mee te gaan op de sprong doe je dat niet dat doet je paard het op een gegeven moment ook niet meer als hij of zij steeds een ruk in de mond krijgt.

Een kleine tip, ik zou voor de sprong een grondbalk leggen en proberen hem iets minder dicht op de sprong te rijden.

xLuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 10:25

ik vind het te erg om naar te kijken;

- Geen cap !!!
- Geen zadel
- En je tenen moet je echt wat aan doen hoor !

Als je zo gaat springen weet ik niet waar je eindigt.
Wel kan ik je zeggen dat het beestje veel springtalent heeft

xLuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 10:26

Beenbeschermers zijn ook aan te raden .. ik heb ze zelf ook en ik kan niet zonder

Chaelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 11:05

Hij heeft zeker springtalent hoor . Hij kan best hoog voor een A-Pony
Nou ik zie het er voor de rest wel goed uitzien , want het is idd moeilijk om zonder zadel een goede houding aan te nemen. Maar je doet toch wel 'moeite' vind ik Voor de rest over je tenen .. Dat is ook moeilijk om zonder zadel te doen want je moet je kunnen vastklemmen..
Ik geef geen commentaar op de cap , das eigen verantwoordelijkheid
Ik vind het er eerlijk gezegt wel leuk uitzien

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 12:26

Caprice14 schreef:
hij is nu bijna 7 jaar.. en hij is al 1 en een half jaar onder het zadel en hij legt sinds de zomer zijn talent voor springen aan... en dat gare borst-ding gebruik ik omdat anders het dekje gaat schuiven..

Dan neem ik toch aan datje hem niet meer aan het inrijden bent?

njah goed zal wel zo zijn.

ten eerste vind ik de hindernissen erg ontverantwoord.

Ten tweede? waarom zonder zadel en waarom zonder cap?
Ik heb ook lang zat zonder cap gereden heel stoer, maar ben laatst gevallen met paard en met mijn hoofd op de bakrand gekomen en was toch echt wel blij dat ik toen een cap op had. en weet ook wel zeker dat dat nu zo blijft.

pas der mee op een ongeluk zit in een klein hoekje en aangezien het niet jou eigen pony is.

succes ermee verder

Char_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:32

ik ga met Navidad mee dat je beter een cap op kunt doen, ik sprong eerst ook op een pony (shetlander) en ook zonder zadel maar ik viel er toch wel af en als ik geen cap op had was ik mischien wel met mijn hoofd op de grond gevallen (dit was niet het geval maar het zou best kunnen).

Maar zoals ik al eerder zij je teugels mogen wel iets korter hoor! je hebt boven de sprong bijna geen contact met de mond van je pony.

D_Travis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:42

wat een snoepie

je houding vind ik ook nog niet zo verkeerd maar vind het wel verstandiger om een cap te dragen.

je voeten zijn misschien wel fout maar dat heb je zelf ook al gezegd

veel succes verderr!!!

_Daph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:02

uhm ja,, hij heefst springtalet

maar ja je houding is oke maar je tenen meer naar binnen

maar waarom rij je zonder zadel !!

beetjj gevaarlijk en dan vooral als je zo hoog gaat!!

doe dan nog een cap op ofzo (as je zo hoog gaat)

hebben ze geen zadel ofzo?

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:12

Hij kan hoog springen!
Maar ik vind die laatste hindernis er wel eng uitzien hoor..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:21

er werd hier ergens gezegt dat je peesbeschermers moet gebruiken omdat hij met zijn benen over de balk schuurt. maar dan hebben peesbeschermers helemaal geen nut. die beschermen namelijk de pees en die zit aan de achterkant. terwijl hij met de voorkant over de balk schuurt.

pony springt leuk hoor

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:32

Ik vind eigenlijk dat peesbeschermers eigen keus zijn. Ik zelf ben ook niet altijd een voorstander van bescherming, soms wel.
Ik weet niet hoe sterk deze beentjes van die pony zijn, dus ik ga niet oordelen of zij wel of niet peesbeschermers moet dragen. Ik ken ook genoeg die dit niet hebben.
En ik hoor vaak genoeg dingen over dat je dan juist kans maakt op zwakkere peesen als die altijd maar wilt beschermen.

pienTjeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:49

Sjonge jongeh wat kunnen sommige mensen ook banketstaaf doen hoor
na 1x zeggen van die peesbeschermers weet ze het wel. Ze heeft toch gezegt dat ze er aan zou werken.
En ik vind dat je een goede houding hebt hoor zonder zadel
Knap Ik zou niet zo goed kunne blijven zitten, het ponytje springt super hoor voor zen lengte

XSimbaX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:15

Ze probeert gewoon leuk wat met dat diertje te springen. Het is niet een super zwaar parcour! En ja dat sommige vinden dat ze peesbeschermers om had moeten doen weet ze nou ook wel. Maar eigenlijk vind ik wel dat ze te zwaar voor hem is. maarja dat moet ze zelf weten. En volgens mij kan dat zoontje er nu wel op hoor.

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:19

pienTjeh schreef:
Sjonge jongeh wat kunnen sommige mensen ook banketstaaf doen hoor
na 1x zeggen van die peesbeschermers weet ze het wel. Ze heeft toch gezegt dat ze er aan zou werken.
En ik vind dat je een goede houding hebt hoor zonder zadel
Knap Ik zou niet zo goed kunne blijven zitten, het ponytje springt super hoor voor zen lengte

Als deze reactie voor mij is ???

Ik heb nooit gezegd dat ze die om moet hebben, ik heb gezegd dat het haar keuze is en dat ik zelf die dingen ook niet zomaar gebruik.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:41

ik weet dat ik er te groot voor ben maar ik moet hem inrijden van de eigenaren voor hun zoontje.

Hmm als je zo hoog springt.. neem ik aan dat hij wel is ingereden