pittige Extasy@dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Re: pittige Extasy@dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 17:06

hoihoi,

ik snap je reactie zo ben ik ook geweest overal een exuus voor zoeken maar ben een jaar later er achter dat bokt.nl wel gelijk heeft gehad in mijn topic dan. even een voorbeeldje ik vond dat ik prima met me paardje door de bak heen ging niks mis aan. na veel kritiek gewoon eigen wijs blijven paardje strak houden en lekker doen wat ik wil persot van rekeing mijn paardje.

maar nu ben ik de fotos van toen toch eens gaan bekijken. oef wat schaam ik me nu. dat ik zo was nooit zo bekeken. dus neem van mij aan de mensen hier hebben het beste voor met de berijdster en het paardje. ooit zal je de fotos terug bekijken en denken poeh(of niet)

verder vind ik dat er nu wel genoeg kritiek is gegeven dus dat hoeft niet meer gedaan te worden.(niet door mij, want wie ben ik )

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 17:26

bonitobol schreef:
@navidad: dit paard kropt zichzelf op in de hals en heeft moeite om vanachter de loodlijn te komen, vandaar voorwaarts neerwaarts rijden..

Geen excuus want dit los je ook op door voorwaarts te rijden. hoe meer lengte je hem geeft hoe meer voorwaarts je een paard rijd hoe meer die gaat zoeken naar je hand.

Fuego

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 18:13

issaschar schreef:
Erg he blokje, hoe sommige bokkers reageren, ik vind het super dat jullie alle 2 (jij en die bijrijdster) gewoon je toch inzetten om toch te kunnen rijden, ik zeg het eerlijk, soms word ik moedeloos van sommige bokkers! Kunnen jullie nooit NORMAAL antwoord geven? (tegen diegene dan die fout bezig zijn!) en eens niet altijd afkraken? er worden duidelijk punten bijvermeld waar jullie dan niet nog eens commentaar op hoeven te geven..

er word toch gevraagd om een mening is het niet?? en anders dan moet je nix op bokt zetten want je weet dat je afgezeken kan worden!!

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 18:29

Fuego en anderen, het is prima om tips en adviezen te geven, en te reageren op elkaar. Daar is HAW en trouwens heel Bokt ook voor bedoeld.

Maar die reacties kunnen wel vriendelijk blijven, en op normale toon gegeven worden.
"Afgezeken worden" is dus absoluut niet toegestaan op Bokt.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 18:34

Ook al heb je last van je rug als je zo op een paard moet zitten, moet je er gewoon niet opstappen. Óok al zit ze haar hele leven al op het paard, dan kan ze nu beter naar een dokter gaan.
Ik vind het een leuk dier, maar zonde dat zij hem zo erg in de weg zit.

Even voor de duidelijkheid: Ik kan zelf ook niet meer paardrijden sinds september, en zonder paardrijden ga je echt niet dood. Het is errug poedersuiker , maar je moet wel reeel blijven tov je paard. De laatste maand ging het rijden eigenlijk ook al niet, maar hoe zeer het ook deed ik zat áltijd rechtop. Ik vond het ook echt zielig voor me pony als ik eventjes zo voorover moest zitten op te ontspannen.
Maar dit was mijn bescheiden mening.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 18:47

Ik heb alle reacties niet echt doorgelezen maar ik zou als ik de berijder was een soort van riempje aan het zadel doen stel dat het paard wat heftig word zodat ze niet aan de teugels gaat hangen . Probeer ook het ponytje wat meer ruimte te geven .... eerst lekker over de rug laten lopen en pas als de hals ruimer word heeeel rustig aan oppakken . zo krijg je een mooi ontspannen paard . Ik snap dat de ruiter iets aan haar rug heeft maar ze zou denk ik aan haar been wel deels kunnen werken . Ik heb ook het een en ander .. gekantelde bekken en hoge spierspanning en als je dingen vaak genoegt oefent en die jezelf aanleert dan is het na een tijd een eitje ..... Ik hoop dat je er wat aan hebt

issaschar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:48

Fuego schreef:
issaschar schreef:
Erg he blokje, hoe sommige bokkers reageren, ik vind het super dat jullie alle 2 (jij en die bijrijdster) gewoon je toch inzetten om toch te kunnen rijden, ik zeg het eerlijk, soms word ik moedeloos van sommige bokkers! Kunnen jullie nooit NORMAAL antwoord geven? (tegen diegene dan die fout bezig zijn!) en eens niet altijd afkraken? er worden duidelijk punten bijvermeld waar jullie dan niet nog eens commentaar op hoeven te geven..

er word toch gevraagd om een mening is het niet?? en anders dan moet je nix op bokt zetten want je weet dat je afgezeken kan worden!!

Ja, maar niet over wat ze ZELF al aangegeven heeft, en mening ja, en niet afgekraakt worden!

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:51

Ik vind het goed dat iemand die wat aan zijn rug heeft nog wil rijden, zou ik zelf ook hebben. Maar misschien moet je dan kiezen voor een ander soort paard, eentje die wat minder ingewikkeld is ofzo en niet zoveel last heeft van de ruiter op deze manier. Of misschien moet je op een andere manier gaan rijden dan, dus niet meer dressuurmatig, maar puur recreatief. Op deze manier vind ik het allemaal niet erg prettig eruit zien en al helemaal niet voor het paard. Waarom niet is allemaal al wel gezegd denk ik.

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:02

foto 8 en 9
verder leuk paardje

amyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:03

bonitobol schreef:
HOHO rustig maar, waaw bokt is weer bezig

Zoveel verwijten maar uiteindelijk ... Ok even van alles rechtzetten :

@royaltjuh: ja idd stoer paardje en over dat "braaf" zijn kan je niet oordelen van enkel inrijdfotos ..

@whispertje: dit is slechts een momentopname... Er zitten ook mooie momenten tussen, de les was echt goed.

@ramiro: dankje voor je reactie, ze rijdt al heel haar leven paard en ze kan het niet missen... Ze rijdt de pony echt wel goed hoor, in de les liep ie schitterend, maar ik zei het al in het begin van het topic ( hoop dat je dat gelezen hebt ) dat ie tijdens het inrijden inderdaad nog superopgekropt en zo liep... Daar is ze al lang aan aan het werken en in de lessen moet ze hem zo veel mogelijk voorwaarts neerwaarts rijden en dan gaat het echt goed De volgende keer plaats ik die foto's zodat jullie het zien

@xluciennex: beetje veel pretentie in je reactie ... Zadeldoek zit goed vast en glijd dus niet :)

Wie heeft er veel pretentie als je goed kijkt zie je dat zelf ook!!
Dus ik zo even terug goed kijken op de foto's hoor je ziet het dekje zo verschuiven en op de foto die van van vooren is genomen zie je ook wel dat de neusriem slecht zit hé?!?!
dat zie je zelfs als je je hoofdstel aandoet en als je erop stapt zie je dat of kijk jij je harnachement niet meer na mss als je opstapt??
greetz
amyke

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:49

Ik vind sommige reacties wat overdreven, maar ik ga wel mee dat de ontspanning ver te zoeken is door de houding van de ruiter...
Met een iets vriendelijkere hand, zou het een mooi plaatje kunnen worden.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:02

Ben het ermee eens, bokt overdrijft weer eens ferm maar dat zijn we wel gewend. Soms leer je al snel waar je gewoon óver moet kijken.

Natuurlijk mag er niet naast de eerlijk goede tips worden gekeken. Iets lossere hand en geen steun zoeken op de teugel. En een soort van boktriempje erbij halen.
Hopelijk gaat het snel weer beter met de rug van de ruiter, hopelijk forceert ze zich niet door te blijven rijden maar dat weet iedereen wel van zichzelf.

nikkiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:11

ik zou als je iets aan je rug heb niet op een paard stappen
en ander eentje met lekkere vlakke gangen echt zon hobbelpaardje
zoals een haflinger of een fjord
ook zijn de teugels wel heel erg kort volgnes mij vind het paard het niet zo fijn, teminste dat lijkt mij zo!

bowena_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:11

Ok over die houding zeg ik niks, ik heb mijn rug gebroken gehad, ikw eet hoe het is om pijn in je rug te hebben, en k heb mijn rug ook ontlast door een beetje voorover te hellen... MAAR die handen vind ik onacceptabel. Dat kan gewoon niet, ze zit net nog neit der handen aan zijn oren om het even overdreven te zeggen. Ze heeft em veel te kort, dit is neit prettig, beestjes heeft bijna op alle foto;s zijn mond open staan. Dus pittig of neit pittig, dan longeert ze maar eerst, vind ik dat die teugel langer moeten.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:18

Als het een druk paardje is is het begrijpelijker dat de eerste momenten en met een pijnlijke rug iets meer gespannen zijn...
Zo te horen ging het in de les beter, dat is al fijn.
Het paard gaat er echt niet dood van...

Off topic reactie verwijderd
Succes ermee
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 28-02-06 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic opmerking verwijderd

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:24

Off topic reactie verwijderd

Ten eerste: je hebt een heel mooi paardje!! Commentaar gaf je zelf al Leuke bandages staan het paardje goed!!

Meiden..kennen jullie die dressuurruiter een man die maar een arm en een been heeft...?? Die rijd toch ook paard..kun je ook zeggen: ja dat is zielig voor het paard want hij belast het paard heel erg op de linkerhand... .

Juist heel goed paardrijden voor je rug..en ik zie niet zo goed dat het paard er last van heeft hoor...en ik denk ook dat dat meisje echt wel weet wat ze wel en niet kan doen op het paard...als zij last heeft van dr rug dan gaat ze ook echt geen uur intensief rijden!!!

Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 28-02-06 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic opmerking verwijderd

mdb1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:25

Hoe lang heb je haar dan al?

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:32

Ten eerste: je hebt een heel mooi paardje!! Commentaar gaf je zelf al Leuke bandages staan het paardje goed!!

Meiden..kennen jullie die dressuurruiter een man die maar een arm en een been heeft...?? Die rijd toch ook paard..kun je ook zeggen: ja dat is zielig voor het paard want hij belast het paard heel erg op de linkerhand... .

Juist heel goed paardrijden voor je rug..en ik zie niet zo goed dat het paard er last van heeft hoor...en ik denk ook dat dat meisje echt wel weet wat ze wel en niet kan doen op het paard...als zij last heeft van dr rug dan gaat ze ook echt geen uur intensief rijden!!!

farahtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:35

ik ga helemaal mee met Siebjelover!

als het paard er problemen mee had hij al lang protest getoond en dat doet het paardje niet

verder een supper leuke paardje *ook netjes wit* leuke kopje zit er op veel succes verder met het rijdem

groetjes doranka

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:37

Siebjelover schreef:

idd
mooi paardje ook

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 20:44

@bugsje_loveu, siebjelover, farahtjuh , ponyzotje en nog een heleboel andere met positieve reacties of wat begrip: enorm bedankt

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 20:44

de rest doe ik niet echt de moeite meer om nog op te reageren, alles is al gezeg.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:17

ik vind het een superleuk paard.

neusriem zit ook superscheef, beetje slordig, vooral als er wel op kleuren details gelet wordt

ik ben een week geleden van mijn paard gevallen met als gevolg vreselijke rugpijn, wat nu bijna over is, maar ik kan nog echt niet rijden. ik kan me ook niet voorstellen dat dat prettig is. zoals op de foto's te zien is, kan deze ruiter ook niet normaal zitten, wat niet ten goede komt van het rijden. mij lijkt het me niks, dapper van de ruiter.

wel vind ik dat de ruiter de teugels erg kort heeft, waardoor het paard helemaal geen ruimte krijgt. als het paard dan druk is, kan je beter eerst iemand anders erop zetten, of longeren. want als je hem niet kan houden, of niet goed kan inrijden door je rug, is dat jouw probleem, en niet het probleem van het paard. snap je? goed inrijden over de rug met een langere teugel is vele malen beter voor de rug en dit zal alleen maar ontspannenheid bevorderen. dit is niet lekker voor beide partijen, want de ruiter heeft ook zoiets van; ooh, niet harder, niet harder.'
succes met het paard, en met de rug!

Shadowlover2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:46

ze zeggen juist dat het goed is om te gaan paardrijden als je iets met je rug hebt! omdat je dan iets meer trug kan zitten en het paard laat ontspannen en zo de reflexen in je rug krijgt! ze zeggen dat het goed is, tenminste heb ik gehoord van me oude buurvrouw die ook is gaan rijden!

ik vind dat meisje zo gespannen erop zit met zulke strake teugels, dat ze zich zelf nog meer naar voren trekt. Waardoor het mij lijkt nog meer last vn je rug te hebben, omdat jezelf gewoon niet ontspant!

Maar verder is het wel een erg mooie pony!

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:31

Siebjelover schreef:

Ten eerste: een man met 1 hand, zal waarschijnlijk nog beter kunnen rijden dan menigeen met 2 handen... 2 teugels in 1 hand= gelijke druk in theorie...terwijl de meeste met ongelijke druk rijden met scheve paarden tot gevolg...

Verder vind ik, dat als dit al "inrijd" fotos zijn, je of je paard lekker aan een lang teugeltje warm rijdt OF je longeert even de ergste energie eruit... maar je gaat er niet direct met je volle gewicht als een cowboy op zitten. (sorry)

Als de amazone last van haar rug heeft, zal dit alleen bevorderen als ze zich volledig kan ontspannen... het naar voren zitten is imo geen enkel probleem, mits het uit ontspanning en met genoeg vrijheid gebeurd...met deze pony zie ik 1 brok spanning en hard of niet: het kind kan er totaal niet mee omgaan...