Torro @ Les (Foto's!!!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 23:41

talented schreef:
Citaat:
maar dan nog mijn vraag, waarom rijd je met slof en niet gewoon zonder?

Citaat:
Het helpt hem om niet te hangen.. En als ik aan het achterbeen kom, ik niet daarna nog 3 minuten bezig ben om hem weer helemaal in het gelid te krijgen.. Aangezien ik in de les nogal aan zn vet zit, kan zo'n hulpteugel geen kwaad.

Goed lezen Maud

Ze heeft toch goed gelezen? Waarom heb jij drie minuten nodig om je paard in het gelid te krijgen wanneer je aan zijn achterbeen komt? Vraag je er misschien te veel van of kom je net wat te grof in met je hulp? Ik heb niks tegen een slof, en naar mijn idee gebruik jij hem ook prima, maar het argument dat jij nu aanvoert is voor mij ook nog nietszeggend ! Het kan zeer zeker ook aan mij liggen hoor !

Omdat als je Torro aan zn achterbeen komt, loopt ie vaak door mn teugel heen, drukt zijn rug weg, en kan ik weer overnieuw beginnen met waar ik mee bezig was.
De slof helpt een handje zodat hij wat weerstand krijgt voor, als ik aan zn achterbeen kom. Hij doet zoiets natuurlijk om eronderuit te komen, want hij wil het liefst al het gewicht op de voorhand gooien. Of ik nou grof, voorzichtig of snel en krachtig aan het achterbeen kom, dat maakt niet uit: hij blijft gewoon proberen of ie voor weg kan. Maar als ik aan het achterbeen kom, probeerd hij er voor uit te komen, dan moet ik weerstand bieden voor en opnieuw het achterbeen tot dragen laten komen, met slof heb ik niet mn handen vol en kan ik alles net een fractie sneller handelen en onder controle krijgen. Maarja, ik val weer in herhaling. Dus zo rij ik even door dat bittere stuk heen, totdat ie het allemaal wat beter gaat accepteren en eens tot dragen komt, maar we komen al in die richting, MET en ZONDER slof.

fresco schreef:
Leuk paard, hoe oud is hij als ik vragen mag?
Ik zie wel dat je paard meer van voren als van achteren doet, hij zal wat actiever moeten worden in het achterbeen.
Maar ja, daar trainen we allemaal op he?!
Succes ermee!

Hij word 6 jaar

Dankjulliewel allemaal!

randy123

Re: Torro @ Les (Foto's!!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 00:03

Hoi,
Ik sta bij Liek op stal en ik zie Torro dus regelmatig lopen en heb een paard nog nooit in zo een korte tijd (sinds ze bij Frank lest) 200% zien veranderen/omslaan (on een zeer positieve mannier)
En of dat nu is door hem zo nu en dan met slof te rijden of van mij part aan zij linker oor te trekken zal mij een worst wezen, dit paard is er op deze mannier echt heel erg van opgeknapt,
Maar ik denk dat de meesten (sport)ruiters hier het hier wel met mij eens zijn, ik ben van mening dat we de tijd : ahh er wordt met een slof gereden wat zielig/slecht/raar/dom etc allang gepasseerd zijn.

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 00:09

ik zal niet gaan zeuren over de slof, ik rij er zelf ook mee

ziet er allemaal erg netjes uit alleen misschien dat je in je appuyement wat moet denken aan je eigen houding...probeer jezelf lang te houden dat maakt het ook wat makkelijker

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 00:23

wat een heerlijk paard is het toch...

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 00:29

Ik vind hem goed lopen hoor Angelique. Ik had die slof niet eens gezien ik vind het echt jammer dat ik de video's niet kan zien, maar zo van de foto ziet het er goed uit. Ik ben erg benieuwd naar z'n bewegingen, we moeten maar eens meeten

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 10:31

Mooi paard! En je hebt echt een super goede houding

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 10:32

ziet er goed uit

maaike21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:44

leuk paard
en je rijdt netjes!

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 15:02

Dankjulliewel

IlonaS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:13

het gaat super goed hoor liekje,ga zo door!!