Nescio (te koop) @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pAardenMeiid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:29

Citaat:
ja, had je inderdaad gezien

toen zat ik ook op hem ahah

ik hoop je snel te zien in maart!!

ja ik heb er al zin in maar jammer genoeg is het maar een weekje

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:31

Ziet er goed uit hoor Kimberley Ik weet dat je ze goed kan rijden! Dat zie ik wel terug in Ivy!

Anoniem

Re: Nescio (te koop) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:31

Goed dat je zo doorzet.. NEE. Zie het nou eens in dat het niet normaal is een 4-jarige pony 2,5 uur lang te rijden omdat hij perse moet ontspannen- wat hij uiteindelijk nog niet gedaan heeft aan deze foto's te zien, dus waarom ben je dan niet meteen GOED doorgereden tot ontspanning, als dat jouw enige argument is? En zeg nou niet 'jaaa deze foto's zijn van daarvoor': Laat dan gewoon foto's op het goede moment maken.

Verder schuif je steeds alles op een ander af. Of dat nou op de pony is of op anderen:

_KiMbErLeY_ schreef:
maar, bedankt voor alle reacties (goed of slecht) ik kan er wel tegen
en inderdaad van het zadel wat ik hierboven al zei ik had het niet gemerkt slecht van mij?
slecht van degene die het wél heeft gezien die in de bak reden, en het niet hebben gezegd!!

|(

Ik neem aan dat jij toch zelf bent opgestapt, dat je toch zelf op de pony zit, dat je zelf hebt opgezadeld? Dat je het niet merkt is slecht van jou, en NIET van anderen! Lekker makkelijk om alles op anderen af te schuiven!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 12:40

WildWings schreef:
Goed dat je zo doorzet.. NEE. Zie het nou eens in dat het niet normaal is een 4-jarige pony 2,5 uur lang te rijden omdat hij perse moet ontspannen- wat hij uiteindelijk nog niet gedaan heeft aan deze foto's te zien, dus waarom ben je dan niet meteen GOED doorgereden tot ontspanning, als dat jouw enige argument is? En zeg nou niet 'jaaa deze foto's zijn van daarvoor': Laat dan gewoon foto's op het goede moment maken.

Verder schuif je steeds alles op een ander af. Of dat nou op de pony is of op anderen:

_KiMbErLeY_ schreef:
maar, bedankt voor alle reacties (goed of slecht) ik kan er wel tegen
en inderdaad van het zadel wat ik hierboven al zei ik had het niet gemerkt slecht van mij?
slecht van degene die het wél heeft gezien die in de bak reden, en het niet hebben gezegd!!

Ik neem aan dat jij toch zelf bent opgestapt, dat je toch zelf op de pony zit, dat je zelf hebt opgezadeld? Dat je het niet merkt is slecht van jou, en NIET van anderen! Lekker makkelijk om alles op anderen af te schuiven!

maar, het is toch zo dat ze dat hadden kunnen zeggen, en toen ik hem opzadelde lag het zadel te ver naar voren, toen heb ik het er weer afgehaald en een stuk verder naar achter gelegd, maar daar was jij niet bij!!

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 12:41

Widner schreef:
Ziet er goed uit hoor Kimberley Ik weet dat je ze goed kan rijden! Dat zie ik wel terug in Ivy!

ahah dank je

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 12:41

pAardenMeiid schreef:
Citaat:
ja, had je inderdaad gezien

toen zat ik ook op hem ahah

ik hoop je snel te zien in maart!!

ja ik heb er al zin in maar jammer genoeg is het maar een weekje

das wel jammer, ik moest met school 2 weken stage lopen }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:43

_KiMbErLeY_ schreef:
maar, het is toch zo dat ze dat hadden kunnen zeggen, en toen ik hem opzadelde lag het zadel te ver naar voren, toen heb ik het er weer afgehaald en een stuk verder naar achter gelegd, maar daar was jij niet bij!!

Kennelijk niet ver genoeg naar achter, dus. Het blijft slecht van jou dat je het niet hebt gemerkt, je KAN zoiets gewoon niet op anderen afschuiven, en ik snap ook niet eens waarom je het probeert. Wees toch gewoon zo netjes om je eigen verantwoordelijkheid te kennen en je eigen daden op je te kunnen nemen. Het is heus niet erg als zoiets een keer gebeurt- wat WEL erg is, is als je zegt 'En slecht van mij? Neee van anderen want die hadden het moeten zeggen.' Natuurlijk hadden ze het kunnen zeggen, maar hee, misschien is het hen ook wel niet opgevallen - ik bedoel, jouw is het tenslotte bij zowel opzadelen als opstijgen als rijden niet opgevallen, dus je hebt niet het recht een ander zoiets te verwijten! [edit] Overigens, de andere mensen die ik de bak reden hadden het misschien te druk met hen eigen paard? Meestal als ik rijd let ik goed op m'n eigen paard en bemoei ik me niet met andermans rijkunsten (of opzadelkunsten, in dit geval.)

[EDIT] Overigens ben ik wel benieuwd waarom je sporen zo omhoog steken, is dat ook andermans fout?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 12:49

over die sporen, ze zitten achter dat lipje van mijn laars!!
en zo heb ik ze altijd, en daar heeft hij geen last van hor!

leonci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 13:28

Het is een leuke pony hoop dat er snel een leuk en lief baasje voor hem komt

En verder vind ik het jammer dat er steeds meer gezeikt wordt op bokt, oke kritiek ala maar soms gaat het wel ver.

En over de bak dat het zwaar is voor de pony omdat de bak er zo slecht uitziet, deze pony is niet anders gewend om in zo een bak te lopen dus daar wordt het niet zwaarder door voor hem.

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 13:36

Het is voor geen enkele pony goed om in een zware bak te rijden!

Wennen aan een zware bak zullen ze nooit, en de gevolgen zie je vaak pas later...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:23

_KiMbErLeY_ schreef:

nou, misschien was het ook een beetje mijn fout, maar omdat hij geschoren was ging hij steeds lopen als ik hem aanspoorde, omdat hij nog moest wennen, en ik oko dat ik niet té veel been moest geven!!

_KiMbErLeY_ schreef:
ja, hij liep wel als ik hem aanspoorde, maar reageerde te heftig!

misschien ook omdat ik iets anders bij hem gewend was dat ik te hard dreef!!

jeetje, sorry, maar ik vind dat je echt veels te ver gaat. het is een 4 jarige pony!
als hij gaat lopen als jij drijft, dan is dat toch juist goed? het is jouw fout dat jij je eigen benen niet stil kan laten liggen.
je straft hem voor gewenst gedrag!!!! als hij heftiger reageerd op je been, en je kan je been niet stil laten liggen, doe dan in ieder geval de sporen af.
verder komt het op mij over aan de hand van de foto's dat je je hand vastzet.
dat arme beest is gewoon 2 1/2 uur afgemat voor iets wat hij juist goed doet. ik vind het echt zielig voor hem. ik hoop dat er in de toekomst voorzichtiger met hem omgegaan zal worden, want ik ben bang dat hij er anders iets aan over zal gaan houden.

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:34

Een 4 jarige die 6 a 7 dagen per week loopt en dan ook nog eens een enkele keer 2,5 uur? En je vind het raar dat hij fel op je been reageert als je je sporen zo omhoog laat steken?

Ik zou bij die handelsstal niet snel een paard kopen in ieder geval en als stal zelf zou ik er niet trots op zijn om zo'n verhaal en zulke foto's over mij op internet terug te vinden.

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 17:27

leonci schreef:
Het is een leuke pony hoop dat er snel een leuk en lief baasje voor hem komt

En verder vind ik het jammer dat er steeds meer gezeikt wordt op bokt, oke kritiek ala maar soms gaat het wel ver.

En over de bak dat het zwaar is voor de pony omdat de bak er zo slecht uitziet, deze pony is niet anders gewend om in zo een bak te lopen dus daar wordt het niet zwaarder door voor hem.

hee, weer iemand die mij en andere mensen begrijpen!!

het is nooit goed he op bokt:?

dan zit je spoor niet goed
dan zitten je beugels ongelijk
dan is de bak niet goed
en anders hebben ze wel wat anders te zeuren

maar ja, het is misschien soms ook wel je eigen fout, dan moet je het hier niet bij zetten als je weet dat ze zo reageren, over dat zadel enzo, okee dat weet ik dat het een fout is, maar over een bak kom nou toch??

BlekkiieGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 17:34

_KiMbErLeY_ schreef:
_KiMbErLeY_ schreef:

nou, misschien was het ook een beetje mijn fout, maar omdat hij geschoren was ging hij steeds lopen als ik hem aanspoorde, omdat hij nog moest wennen, en ik oko dat ik niet té veel been moest geven!!

ik weet niet of dit heel erg veel met scheren te maken heeft..
maar ik vind 2 uur ook wel veel idd.

maar verder vind ik het een hele mooie pony! aparte kleur

Namiira_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 17:37

Haha Odie, idd! Wat een rotpony zeg, dat hij gaat lopen als je hem aanspoort! Zoiets zou mijn pony nóóit doen hoor, echt niet!

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 17:38

Zitten je sporen niet gewoon ondersteboven....?? Kan het op de foto niet goed zien, ik zie alleen dat ze niet goed zitten, want ze horen niet naar boven te staan.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 17:43

ze horen naar onderen te steken ... zodat je niet contant je spoor gebruikt ... Ben ik blij dat ik goed les krijg en dus alles op de goeie manier leer ..

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 17:48

Prissiej schreef:
ik vind 2 1/2 uur doorvragen
wel erg veel hoor

inderdaad!! ik vind t er ook niet uitzien alsof je t op kunt lossen met je been. Hij lijkt toch heel erg op je handen te lopen inplaats van lekker onstapnnen na te geven. je zadel ligt ook heel erg naar voren. al met al vindik t niet zo'n ontspannen plaatje om te zien. Vind t wel een hele leuke pony.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 17:51

_KiMbErLeY_ schreef:

Ik hoop dat je iets anders bedoelt dan je schrijft, want het is toch de bedoeling dat hij gaat lopen als je hem aanspoort

Verder wel een mooie pony!
[/quote]

misschien ook omdat ik iets anders bij hem gewend was dat ik te hard dreef!!
[/quote]

een paard is super braaf als hij op je been raegeert!! Liever te heftig dat je m rustig weer terug kan rijden als te weinig tot geen reactie.
[/quote]

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:03

Leuke pony idd en een leuke kleur.

Persoonlijk vind ik twee uur doorrijden met een vier jarige ook best lang. Misschien leg je de lat voor jezelf en de pony hoog. Ik hoop dat hij ook voor die tijd af en toe ook wel eens deed wat de bedoeling was (of een klein beetje) en misschien was dat het moment om te stoppen. Maar goed de beste stuurlui staan aan wal.

Coconuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:01

1) Als hij al zo heftig reageerd, waarom dan sporen?
Het is , zoals al eerder gezegt, beter om hem terug te rijden wanneer hij te hard gaat, als dat je hem vooruit moet schoppen omdat hij te langzaam gaat.. Het heeft in mijn ogen niets met het scheren te maken. Misschien had hij er gewoon zin in en had hij te veel energie? Dan is het juist de bedoeling dat hij even lekker door draaft. Laat je dit niet toe, heb je op een gegeven moment een grote kans dat je een 'ontploffing' krijgt als je begrijpt wat ik bedoel.

2) 2,5 uur doorrijden is gewoon te veel, voor zowel een 4 jarige als een 10 jarig en alles eronder, erboven en ertussen..
Maak je een buitenrit, dan is het geestelijk veel minder zwaar als dat je 2,5 uur goed doorrijd/traint. Dan wordt het voor het paard ook te veel en pikt hij/zij heus niet meer op. Ze krijgen niet de tijd om te verwerken wat hun geleerd wordt.

3) 'Aan de teugel' is niets meer of minder dan nagevelijk. Nagevelijk gaat je paard lopen als hij/zij zich ontspant.
Ik kan jou wel 10 keer een voetbalveld rond laten rennen omdat je na de 1e keer niet ontspannen liep, maar na 10 keer weet je nog steeds niet dat je moet ontspannen. Je doet het pas als ik het je vraag, maar hoe wil jij een paard vragen te ontspannen?
Snap je wat ik bedoel?

4) Het zadel ligt idd tever naar voren, maar nu je het zelf ook weet zal je daar de volgende keer vast extra op letten.

5) Ik hoop niet dat het aanvallend over komt, zo bedoel ik het in ieder geval niet! Ik vind het verder een heel leuk paardje om te zien Als je een beetje op de punten gaat letten waar de mensen het in dit topic over hebben gehad, zal het vast helemaal goed komen! Verder ziet het er vrij goed uit

Fitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:43

Hm, er is al heeeel veel commentaar gegeven en ik denk dat je het nu wel weet, maar ik heb toch een vraag voor je: waarom houd je in godsnaam die sporen om, en ook zo hoog terwijl hij te heftig op je been reageert? Nu kun je wel zeggen dat sporen bedoeld zijn om te verfijnen maar ik weet niet of jij dat kunt op jouw niveau. (Niet banketstaaf bedoeld, kan ik zelf ook niet, rijd ook maar op L niveau) Verder mooie pony! Hoop dat er een lief baasje voor wordt gevonden!

Linsey24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:49

[color=#FF80FF]heyhey kimberley !!
ik heb nog even alles over hem gelezen...
ik ga het er vanavond met mn ouders over hebben !!
zowieso kan kijken geen kwaad toch ??
ik spreek je snel weer !!
kus linsey
[/color]

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 20:53

vivigirl schreef:
[color=#FF80FF]heyhey kimberley !!
ik heb nog even alles over hem gelezen...
ik ga het er vanavond met mn ouders over hebben !!
zowieso kan kijken geen kwaad toch ??
ik spreek je snel weer !!
kus linsey
[/color]

nee, tuurlijk niet

ik hoop dat hij bij je terechtkomt
volgens sommige mensen hier verdiend hij een beter baasje

dus, mensen is zei wel goed volgens jullie strenge eisen

Linsey24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:56

dankjuh mied ik hoop het ook al is het wat te vroeg !!
(K)(K)(K) mij