Filmpje van mn manegeles

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:50

Nikita12 schreef:
sorry hoor maar wat een gezeik.... als je paard niet op je been luisterd dan geef je m togfh een schop dat hij weet dat als je je been aanlegd gewoon moet reageren ... !!!

Tsjah, je mag het gezeik noemen van mij, zelf vind ik het geen gezeik.
Beter een keer een goede tik met de zweep zodat hij het zich het hele uur zich herinnert dan dat je hem het hele uur gaat zitten schoppen, en ik heb het hier ook niet over één harde schop, maar gewoon over wat ik zie op het filmpje.
Ik ga trouwens alleen maar in op een reactie, jouw reactie van 'wat een gezeik' vind ik lager dan mijn reactie. Voor de rest zoek ik geen ruzie dus laat ik er maar over ophouden.

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:54

Ilzjuh schreef:
Nikita12 schreef:
sorry hoor maar wat een gezeik.... als je paard niet op je been luisterd dan geef je m togfh een schop dat hij weet dat als je je been aanlegd gewoon moet reageren ... !!!

Tsjah, je mag het gezeik noemen van mij, zelf vind ik het geen gezeik.
Beter een keer een goede tik met de zweep zodat hij het zich het hele uur zich herinnert dan dat je hem het hele uur gaat zitten schoppen, en ik heb het hier ook niet over één harde schop, maar gewoon over wat ik zie op het filmpje.
Ik ga trouwens alleen maar in op een reactie, jouw reactie van 'wat een gezeik' vind ik lager dan mijn reactie. Voor de rest zoek ik geen ruzie dus laat ik er maar over ophouden.

haha okej maar ik had t trouwens ook maar over 1 shop hoor ,

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:58

Nikita12 schreef:
haha okej maar ik had t trouwens ook maar over 1 shop hoor

In dat geval gaat het erom wat je persoonlijk het lekkerste vind rijden. Ikzelf geef liever dan een goede tik omdat ik dan zeker weet dat ik tenminste reactie krijg.
Anyway, ik ging in op een reactie, en die reactie was 'manegepaarden zijn over het algemeen niet zo voor je been'
Dus ik zei dat dat geen reden was tot overmatig geschop.

aliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:04

@ nikita12
Meisje kijk nog een keer het flimpje na.
Het gaat daar zo Staan schop zit, staan schop zit,staan schop zit, staan schop zit.
Ik weet niet hoe jij je paard rijdt!

En zo lesgeven kan ik ook wel ben eigenlijk benieuwd wat de instructrice precies allemaal ziet.
zo wil ook ook geld verdienen ergens in een hoek gaan zitten koffie erbij en wat zitten te schreeuwen![/

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:06

aliesje schreef:
@ nikita12
Het gaat daar zo Staan schop zit, staan schop zit,staan schop zit, staan schop zit.

En zo lesgeven kan ik ook wel ben eigenlijk benieuwd wat de instructrice precies allemaal ziet.
zo wil ook ook geld verdienen ergens in een hoek gaan zitten koffie erbij en wat zitten te schreeuwen![/
[/quote]

als je commentaar geeft lees het dan allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:07

Nikita12 schreef:

Waar slaat dat nou weer op?
Ze zegt toch gewoon wat zei ervan vind!

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:08

Perzik schreef:
Nikita12 schreef:

Waar slaat dat nou weer op?
Ze zegt toch gewoon wat zei ervan vind!

had je dat nou over mij of over die andre ??

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:11

Zei geeft commentaar en dan zeg je lees het is door dat slaat toch nergens op? Ze weet heus wel wat ze vind

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:12

Ik ben het eens met de meeste

Leuk de dat je de moeite hebt genomen voor het filmpje - jij komt niet zo duidelijk naar voren, dus heb ik daar weinig commentaar over.

Over de rest van de les....sh*t zeg....
De meeste kunnen met het lichtrijden niet eens hun handen stil houden.... Ze duwen hun handen als stokjes naar benenen en als ze gaan staan, gaan de teugels natuurlijk mee
Natuurlijk merkt de pony dat en gaat (zoals "gevraagd") langzamer, waarna hij weer een schop krijgt.
Die op de bokkende pony maakt er helemaal een zooitje van - Je ziet duidelijk dat hij reageerd op haar "verkeerde"hulpen en gaat daardoor in protest....
Tranen in mijn ogen had ik ervan.

Iedereen moet het leren en fouten mag je maken, maar om ze wijken te gaan leren, terwijl er nog zó ontzettend veel fout gaat

aliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:12

Nikita12 schreef:
aliesje schreef:
@ nikita12

[/quote]

Heb alles gelezen jij vind het gezeik dat mensen zeggen dat ze schoppen en jij vind dat je best 1 keer mag schoppen dat vind ik toch ver uit elkaar liggen met staan schop zit staan schop zit en dan een uur lang!

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:16

superwoman schreef:
Ik ben het eens met de meeste

Leuk de dat je de moeite hebt genomen voor het filmpje - jij komt niet zo duidelijk naar voren, dus heb ik daar weinig commentaar over.

Over de rest van de les....sh*t zeg....
De meeste kunnen met het lichtrijden niet eens hun handen stil houden.... Ze duwen hun handen als stokjes naar benenen en als ze gaan staan, gaan de teugels natuurlijk mee
Natuurlijk merkt de pony dat en gaat (zoals "gevraagd") langzamer, waarna hij weer een schop krijgt.
Die op de bokkende pony maakt er helemaal een zooitje van - Je ziet duidelijk dat hij reageerd op haar "verkeerde"hulpen en gaat daardoor in protest....
Tranen in mijn ogen had ik ervan.

Iedereen moet het leren en fouten mag je maken, maar om ze wijken te gaan leren, terwijl er nog zó ontzettend veel fout gaat

ben het helemaal met je eens !!!!

IceBabY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:19

Ik weet wie er les geeft, en ze let altijd heel goed op hoor. Ik heb ook in die les gereden. Heel gezellig enzo. Maar sommige schoppen erg jah Maar het is nog niks vergeleken met de les ervoor. En Juul, leuk filmpje grappig muziekje de bokkende pony gaat trouwens altijd wel in protest, of je het nou goed of fout doet. Niet dat dat meteen betekent dat je dan moet schoppen en trekken natuurlijk. Wel zielig, die pony is er altijd de dupe van, omdat hij zo bokt enzo,gaan heel veel die erop rijden aan de teugels trekken in de hoop dat hij niet gaat bokken.

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:20

Heb het filmpje bekeken, maar ik zie idd alleen maar een hoop gehobbel, getrek en geschop. Een paard gaat echt niet harder lopen als iemand in zijn buik zit te schoppen en tegelijkertijd aan de teugels zit te trekken.
Ik heb altijd geleerd dat mijn paard moet reageren op een lichte beenhulp. Krijg ik geen reactie, dan een tikje (dus geen klap) met mijn zweep en daar gewoon consequent in zijn. Van schoppen worden ze alleen maar murw met als gevolg dat ze dus helemaal niet meer op een beenhulp reageren.
Misschien dat er eerst geleerd kan worden hoe je je handen stil moet houden, misschien dat die pony's dan wel reageren op een lichte beenhulp. Nu zie in de hele tijd mensen die gasgeven en remmen tegelijk.

Sorry, maar als dit een les voor gevorderden is, dan wil ik niet weten hoe het er bij een beginnersles aan toe gaat...

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:21

IceBabY schreef:
Ik weet wie er les geeft, en ze let altijd heel goed op hoor. Ik heb ook in die les gereden. Heel gezellig enzo. Maar sommige schoppen erg jah Maar het is nog niks vergeleken met de les ervoor. En Juul, leuk filmpje grappig muziekje de bokkende pony gaat trouwens altijd wel in protest, of je het nou goed of fout doet. Niet dat dat meteen betekent dat je dan moet schoppen en trekken natuurlijk. Wel zielig, die pony is er altijd de dupe van, omdat hij zo bokt enzo,gaan heel veel die erop rijden aan de teugels trekken in de hoop dat hij niet gaat bokken.

Hoe harder ze aan de teugels gaan trekken, hoe meer die pony zal gaan bokken. Op zo'n moment is het juist belangrijk om niet in de mond te zitten.

esziiY

Re: Filmpje van mn manegeles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:24

Dta meisje op die witte pony.. msischien jij wel
Die pony is neit echt scherp aan het been je zit maar te schoppen en te schoppen..
Verder vind ik dat jullie veelste veel trekken en te dicht bij elkaar in de buurt rijden ..
Verder leuke pony's

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:26

Ik las dat jullie altijd melig zijn enzo onder de les.. vind dat niet zo gepast eigenlijk als je met dieren werkt. Je kunt heus wel een xtje een beetje melig zijn, maar als je elke les allemaal melig bent, en ds niet geconcentreerd Arme pony

IceBabY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:30

Ilzjuh schreef:
IceBabY schreef:

Hoe harder ze aan de teugels gaan trekken, hoe meer die pony zal gaan bokken. Op zo'n moment is het juist belangrijk om niet in de mond te zitten.

Inderdaad, maar veel van die kinderen trekken de teugels om hoog. Dan kan hij niet bokken. Maar dan zie ik soms gewoon die teugels boven hun hoofd zitten, en maar trekken in die mond.

Ik rij trouwens in een heel rustige les. Met ongeveer 4 paarden. En ik rij ook op me verzorgpony, maar dan niet in een les ofzo. vind het wel fijn om alleen te rijden dan kan je je goed concentreren op het rijden.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:39

IceBabY schreef:

Ik weet wie er les geeft, en ze let altijd heel goed op hoor

. Ik heb ook in die les gereden. Heel gezellig enzo. Maar sommige schoppen erg jah Maar het is nog niks vergeleken met de les ervoor. En Juul, leuk filmpje grappig muziekje de bokkende pony gaat trouwens altijd wel in protest, of je het nou goed of fout doet. Niet dat dat meteen betekent dat je dan moet schoppen en trekken natuurlijk. Wel zielig, die pony is er altijd de dupe van, omdat hij zo bokt enzo,gaan heel veel die erop rijden aan de teugels trekken in de hoop dat hij niet gaat bokken.

Nou - misschien moet je dan toch eens gaan nadenken of je daar wel goed les krijgt - ze let misschien goed op, maar aan het filmpje te zien geeft ze geen goed les!

Dat is niet jou schuld, maar je kan wel zeggen dat je daar zelf niet meer aan mee wilt werken.
Je bent niet anders gewend, maar misschien moet je wel gaan nadenken als je dit soort commentaar te lezen krijgt over de les.
- fout aanleren - en daarvoor geld betalen
Laatst bijgewerkt door superwoman op 16-02-06 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:40

sorry ik vind dit niet plezierig om naar t ekijken....
en volgens mij zit de instructie ook maar aan de kant te zitten..

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:41

Ja precies, superwoman. naar mijn mening denk ik niet dat ze supergoed les geven omdat ze het ook gewoon toe laat dat een pony ene andere pony slaat met tikkertje..

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:44

mag k vragen welke manege dit is?
*word niet verteld zeker*

aliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:45

esziiY schreef:
Ja precies, superwoman. naar mijn mening denk ik niet dat ze supergoed les geven omdat ze het ook gewoon toe laat dat een pony ene andere pony slaat met tikkertje..

Denk niet dat het aan diegene ligt die lesgeeft maar aan diegene die erop zit!

Maar normaals ik kan zo ook lesgeven hoor. ergens gaan zitten en met een kop koffie sigaretten en me telefoon, dan vermaak ik me wel paar uur die ik 'lesgeef'!

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:49

@ aliesje: jA.. is ok zo maar ik zeg niet dat het aan de instructrice ligt. ik vind het zoiezo niet nromaal dat de opony';s zo dicht bij elkaar komen je weet nooit wat er gebeurt, het blijven dieren! En die instructrice blijft daar gewoon iten Die had allang moet zeggen. ga jy eens heel snel daar weg voor er echt ongelukken gebueren

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:50

Citaat:
Denk niet dat het aan diegene ligt die lesgeeft maar aan diegene die erop zit

tja, maar hij bokt al de hele tijd door het geschop en getrek van de ruiter - die instructiece moet daar wat aan doen - en aan de rest van de ruiters die zo rijden, maar waarvan de paarden niet bokken....

Dat ze s'nachts nog kan slapen zeg

IceBabY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:52

superwoman schreef:
IceBabY schreef:

Ik weet wie er les geeft, en ze let altijd heel goed op hoor

. Ik heb ook in die les gereden. Heel gezellig enzo. Maar sommige schoppen erg jah
Maar het is nog niks vergeleken met de les ervoor

. En Juul, leuk filmpje grappig muziekje de bokkende pony gaat trouwens altijd wel in protest, of je het nou goed of fout doet. Niet dat dat meteen betekent dat je dan moet schoppen en trekken natuurlijk. Wel zielig, die pony is er altijd de dupe van, omdat hij zo bokt enzo,gaan heel veel die erop rijden aan de teugels trekken in de hoop dat hij niet gaat bokken.

Nou - misschien moet je dan toch eens gaan nadenken of je daar wel goed les krijgt - ze let misschien goed op, maar aan het filmpje te zien geeft ze geen goed les!

Dat is niet jou schuld, maar je kan wel zeggen dat je daar zelf niet meer aan mee wilt werken.
Je bent niet anders gewend, maar misschien moet je wel gaan nadenken als je dit soort commentaar te lezen krijgt over de les.
- fout aanleren - en daarvoor geld betalen

Ik ben ook wel anders gewent hoor :S ik rij ook niet meer in die les :S Al 2 jaar niet meer :S