Primeur: Tisjoe en Tjeerd [ 2,3/4 jaar, shets] @ 'longeren'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:35

Fun_Fun schreef:
Nou, de pony zal er vast veel van hebben geleerd.

geweldig

Anyway dit is geen longeren maar dit is echt wel opjagen als je erachteraan rent met een bal. denk niet dat de pony het zo leuk vind. Bovendien hoe haal je t in die kop van je om op dat kleine beestje te gaan zitten? en dan zo'n grote b*k hebben op een topic wat er ontspannen uitziet...
Doe iets nuttigs en laat die ponytjes nog lekker 2,9 maanden zijn.
Voor de rest leuke beestjes

Meisje201

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:34

En wat wil je nu het paardje precies leren als je er met een bal achteraan gaat rennen?

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:35

Ilkkah schreef:
En wat wil je nu het paardje precies leren als je er met een bal achteraan gaat rennen?

Om bang te laten worden voor die bal

Sindbad

Re: Primeur: Tisjoe en Tjeerd [ 2,3/4 jaar, shets] @ 'longer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:40

Tisjoe is een schatje

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:43

Lef hebben, eerst iemand aanvallen omdat ze dr paard voorzichtig inrijd, en amper een week later een topic openen waarin je nog jongere pony's opjaagt met een bal.

Ik vind het er niet erg leuk uitzien, ik geloof niet dat de shetjes er plezier in hebben. Als je een keer wilt longeren, doe het dan met een longeerlijn en een volwassene of iemand anders die er veel verstand van heeft en je helpt met een lijn te longeren. Succes ermee.

tjaanie_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:09

sjees hartstikke leuk dat jullie iets proberen om de pony te laten rennen..

maar jullie jagen de pony de steupen op het lijf....
alsje wilt dat ie gaat rennen ga je maar zelf met hem mee

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:48

Ik oordeel niet zo gauw openlijk over de methodes van anderen, maar moet hier toch even kwijt dat ik hier niks van longeren in herken. En ook zeker geen picadero-werk. Je heb blijkbaar ergens een moeilijk woord gevonden wat je graag wil gebruiken, maar heb geen idee wat het inhoud.

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:03

Is dit geen opjagen?
Waarom dan met een bal erachteraan.
Als het longeren is dan blijf jij op 1 punt staan en reageerd de pony op jouw stemcommando met de zweep als verlengde arm. Dit ziet er niet uit en creeerd alleen een angstige pony
(straks zeuren dat je hem niet meer gevangen krijgt in de wei)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:41

Ik heb nog een tip voor jullie dan

Het is de bedoeling emt los longeren dat je zelf gewoon ongeveer in het midden van de bak kan blijven staan en dat de paarden dan je commando's opvolgen. Wij longeren bijna altijd los en het is even oefening maar toch echt eens tuk prettiger als je zelf niet hoeft mee te rennen. Zoals die plotselingen stop bijvoorbeeld, daar geef je hem zelf onbewust het commando voor om dat te doen

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:51

Ooh ik heb ook nog zoveel tips, maar ik wil dit iig kwijt;
Haal maar gauw dat rare idee uit je hoofd; dat je met behulp van een stuiterende bal aan een touwtje je pony met lichaamstaal aan het longeren ben.

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:22

Ik vind dit echt zielig. die slidingstop foto
als ze dan dus met der beentje in dat hek was komen te zitten had je een probleem gehad.
en dit is idd geen longeren maar OPJAGEN!!
en dan tegen magic_lover (of wat was haar naam ookweer) zeggen dat ze haar pony te vroeg inrijdt, terwijl ze daar voor de 2e keer op zat en dat er allemaal heel ontspannen aantoe ging.
DIT IN TEGENDEEL die beesjes hebben hier echt geen lol aan hoor, laat ze lekker in de wei staat, dit heeft geen nut. ga ze dan echt longeren maar lees eerst eens een boek daarover of zorg dat je hulp hebt van iemand die er wel wat vanaf weet. dit is echt sneu

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:28

Aparte vorm van longeren is dit
[Deze] foto vind ik er ook nogal eng uitzien.
Je zal het allemaal vast heel erg goed bedoelen, maar ik denk dat je voorlopig maar beter met je pony's kan gaan wandelen

Meisje201

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:09

PrinCessRomy schreef:
Ilkkah schreef:

Om bang te laten worden voor die bal

Ja...
En het ander moment doet ze die bal weer bij zijn nek en laat ze zien dat ie er niet bang voor hoeft te wezen terwijl hij er eerst voor weg moest rennen?
Ik snap dat niet, hoe moet dan dat paardje het snappen?

yvanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:33

jij heb er egt geen verstand van die shet weet niet eens wat tie doen moet je jaagt hem op!! zet een longeer ton uit waar je hem rondjes laat lopen maar niet zo!!!
en met die bal achterlijk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:13

ben ik toch blij dat ik niet de enigste ben die er zo over denkt!

hebben jullie het andere topic van TS al gezien?!

malije

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:22

los longeren doe ik toch anders!dan sta ik gewoon midden in de bak stil op me plaats en geef commando,dit is geen los longeren maar gewoon een beetje dom een 2 jarige beestje opjagen!
zielig vind ik dit

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:23

Vriendelijk verzoek om de discussie netjes te houden, het is niet nodig om andere bokkers uit te schelden.
Ook is het niet de bedoeling om nu alle topics van de TS te gaan overvallen.

babbet_gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:18

ehm om nou met een skippybal achter je pony te gaan rennen. vind je het gek dat hij dan gaat galoperen

maar goed, het zijn wel superlieve shetjes

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:30

TJTlover schreef:
Sliding stop

Afbeelding

Draaien ( niet helemaal zo als het hoort.. )
Afbeelding

uhm.. longeren, opjagen? Dit beessie reageert angstig op je!! Vind je dit leuk om te doen ..?

Arme pony.. Als iemand bij mij in de buurt dit doet, en ik zie het geheid dat ze stoppen!! zoniet help ik ze

dit is om van te huilen.....

/ vergeten

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:46

Meid, laat die shetjes toch lekker in de wei lopen en lekker spelen. Dit ziet er niet leuk uit. Ga gewoon met ze wandelen ofzo, je hoeft een shet toch niet te longeren en al zeker niet op die leeftijd?

letziforevr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:47

ik vind de shetjes lief en leuk en daar houd ik het ook bij helaas...

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 10:15

Echt ik snap jullie berichten niet..

Citaat:
Meid, laat die shetjes toch lekker in de wei lopen en lekker spelen. Dit ziet er niet leuk uit. Ga gewoon met ze wandelen ofzo, je hoeft een shet toch niet te longeren en al zeker niet op die leeftijd?

Ze zijn bijna 3, en we wandelen al van jongs af aan met ze, ze kennen de stem commando's enz. Dus dit is echt pure onzin...

Citaat:
uhm.. longeren, opjagen? Dit beessie reageert angstig op je!! Vind je dit leuk om te doen ..?

Arme pony.. Als iemand bij mij in de buurt dit doet, en ik zie het geheid dat ze stoppen!! zoniet help ik ze

dit is om van te huilen.....

Het is geen opjagen, maar los longeren.
Dat is veel beter voor de benen, omdat ze niet zo'n klein rondje hoeven te lopen.
En alleen de galop foto's waren we aan het spelen.
Hij is absoluut niet bang voor de bal en heeft er juist plezier in.
Hij bokt vrolijk, heeft oortjes naar voren enz.
Hij is absoluut niet bang voor de bal, maar ziet het als aanleiding om te gaan rennen.
En dat omkeren, ik sta echt heel ver van hem af, hij zou in feite gewoon door kunnen lopen.
Alleen reageert hij op wat ik doe, en keert dus om.
De bedoeling was ook dat hij een grotere bocht zou nemen.
Alleen was de hulp misschien iets te duidelijk.
Sorry hoor, maar hij is echt absoluut niet zielig.
Ik kijk juist altijd eerst naar mezelf, en dan pas naar mn paard..

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:32

@ TJTlover: Dit is zeer zeker niet los longeren. Zoals al meerdere mensen je uitgelegd hebben sta je met los longeren zelf midden in de bak en geef je de commando's die het paard dan opvolgt.

Wat jullie doen is zeer zeker niet beter voor de benen omdat je ze regelmatig met je lichaamshouding opjaagt en van hand laat veranderen met een sliding stop. Erg ongezond is dat. Hij kan bij dat omkeren niet gewoon door lopen omdat jij met je lichaamstaal zegt dat hij moet omdraaien en hij luisterd netjes.

Echt dit is geen los longeren en opjagen is dit ook niet. Als je een paard gaat opjagen ga je midden in de bak staan en knal je met een zweep of klap je in de handen of stamp je wat. En je zet niet de achtervolging in zoals jij doet.

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:04

Mja, ik snap je bedoeling wel, maar de uitvoering niet helemaal.
Zeker die draai foto's en de "sliding stop" zien eruit alsof je pony vol voor jou op de rem gaat, en zich dan omdraait. Dat ziet er gewoon niet zo vriendelijk uit.
Als je los wilt longeren, zet dat gewoon een stukje af, dan maak je het een stuk makkelijker voor jou én je paard. Want zoals je zelf zegt, je wilt toch alleen het beste voor je paardje? Dat is dit niet..

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:44

Ik word deze topics een beetje beu. Die pony is 2,5 laat hem toch gewoon lekker en ga hem ander vertroetelen, vlechtjes maken of weet ik wat.

Ga er geen zadel opknuppen en erop zitten. En over dat longeren.. Bij dat omkeren leek het alsof hij zich in het nauw gedreven voelde..