Springen met de kerels!!! *VEEL*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:31

Ik ben best makkelijk kwa grote mensen op kleine pony's maar dit vind ik echt belachelijk!
Je benen zijn veeel te lang, je zit hem duidelijk echt in de weg.
Zeker niet met hem springen dat is al helemaal te zwaar voorhem. Stop nou gewoon met rijden en ga lekker mennen wantdit vind ik dierenmishandeling. Kan hier zo kwaad omworden

little_star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:41

je kunt wel zeggen dat ie het leuk vindt etc. maar het betekent absoluut niet dat het goed voor je ''lieveling'' is. je ziet het al aan zijn achterbeentjes als die heel zwaar zeg maar lopen is het verkeerd, en beschadig je zijn gewrichten. en dan zeker met springen lukt dat echt niet en raakt hij gewoon overbelast en daar heeft u nu geen last van op zijn 4e ofzo maar straks rond de 10 of 20 merk je het wel aan hem. wat een lol? niet dus gun het bestje voor je ''lieveling'' en als je zo graag springt probeer dan te ruilen de een gaat met de shet aan de hand over de hindernissen en de ander waagt een paar sprongetjes op de andere pony.

het is jouw keus maar zoals hiervoor wordt gezegt je bent te groot of de shet is te klein ik denk het 1 het probleem is. ik snap dat een jongetje van 5 hem niet hoeft in te rijden maar je kunt het wel zo doen dat je een klein kind zoekt die al wat ervaring heeft en dat je er dan echt bij blijft. zo wie zo in de bak in dat zand met een kleine shet en dan nog eens springen? vindt ik echt te ver gaan als je het mij vraagt

verder leuke foto's en mooie pony's je houding is heel veel verbeterd;) gaat de goede kant op

S_uus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:55

IvysToeter schreef:
Die andere pony is leuk!
Kunnen jullie niet om beurte op die pony rijden?
Vraag niet waarom, want dat is hier al meerder malen (terecht) gemeld.
Is die shet van jullie trouwens?
Nou ik wil 1 ding zeggen, als je je 'lieveling' graag wilt verpesten dan moet je vooral zo doorgaan......

Het is maar goed dat ik niet bij jullie in de buurt woon....
Ik denk dat ik je zo van de pony gesleurt had, of ik me er nou wel of niet mee mag bemoeien.

mag ik je tekst uit vergroten die kleine tekst?

S_uus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:55

suusiejj schreef:
IvysToeter schreef:
Die andere pony is leuk!
Nou ik wil 1 ding zeggen, als je je 'lieveling' graag wilt verpesten dan moet je vooral zo doorgaan......

Ik denk dat ik je zo van de pony gesleurt had, of ik me er nou wel of niet mee mag bemoeien.

Vind hem namelijk wel goed, misschien gaat dat bord is voor hun kop weg en zien ze eens dat het niet kan, handig dat me nicht bij dierenbescherming werkt

aliesje

Re: Springen met de kerels!!! *VEEL*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 00:01

XlucienneX schreef:
voor het meisje op de shet.

benen op de sprong niet naar achteren gooien

vind je het gek dat ze haar benen naar achteren gooit anders neemt ze de hindernis mee!

Verder kan het beestje het qua gewicht misschien hebben maar het ziet er echt niet uit en kan me er eigenlijk niks bij voorstellen dat dit beestje het zo leuk vind!

Blijkbaar weigerd die niet voor niks!

rossebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 00:34

Verschrikkelijk leuke pony's! met verschrikkelijke ruiters!!!
Ik heb niks tegen rijden op shetlanders hoor maar het moet wel op een goede manier gebeuren. Het enige wat ik hier zie is de houding van een ruiter de de pony mega belast!
Ik weet niet hoe lang je je shet zijn beentjes nog goed wil houden maar als ik het zo zie niet lang dus.
Ookal ben je maar 45 kilo pas je houding iets beter aan dit beestje krijgt zo zware klappen wat hem niet goed zal doen.
Ook zal ik niet zo in zijn mond trekken. Vind dit geen leuke foto's om te zien eerder erg pijnlijke foto's

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 00:44

aliesje schreef:
XlucienneX schreef:
voor het meisje op de shet.

benen op de sprong niet naar achteren gooien

vind je het gek dat ze haar benen naar achteren gooit anders neemt ze de hindernis mee!

Verder kan het beestje het qua gewicht misschien hebben maar het ziet er echt niet uit en kan me er eigenlijk niks bij voorstellen dat dit beestje het zo leuk vind!

Blijkbaar weigerd die niet voor niks!

hm.. sorry maar ik kon met de shet ook me benen zo houden. gewoon de beugels korter. het was als tippie hoor.. rustig

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 06:25

ik zeg echt nooit wat over te grote ruiter sop shetties, maar dit slaat alles...dat dat arme beestje uberhaupt nog over die hindernis heen komt!!

andere ruiter is ook waardeloos, maar heb gene zin om me daar ook nog over uit te laten.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 09:32

suusiejj schreef:
IvysToeter schreef:
Die andere pony is leuk!

Ik zal hem zelf even uitvergroten....

S_uus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:22

[/quote]

Ik zal hem zelf even uitvergroten....

Ik denk dat ik je zo van de pony gesleurt had, of ik me er nou wel of niet mee mag bemoeien.[/quote]

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:30

H0oii..!!!
Ik moet ook nog even meepraten over die shet.. :p , ik vind haar net wat te groot! Die shet is ook zo tenger!!!! Als je nu heel soms eens zonder zadel rijdt okay, maar dit slaat echt alles!! Soms ziet het er niet uit, maar kan het makkelijk. Een shet kan wel wat hebben maar je moet hem niet hinderen in het lopen. En een schuine balk is echt vet gevaarlijk!!!niet gek dat ie scheef springt..!!!

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 12:38

Wij hebben gerust begrip voor jullie mening maar...
we vinden wel dat jullie erg overdrijven dat ik (maaike) 2 keer heb gesprongen dat betekent niet dat je na 2 keer meteen de dierenbescherming moet bellen omdat ik hinder bij springen want dat geef ik toe. Maar zolang de pony het helemaal geweldig vind blijf ik dit 1 a 2 keer per MAAND doen. Nou lijkt het wel alsof ik onwijs veel rijd maar ik rij maar 1 keer per week en de meeste tijden rij ik met hem voor de kar of andere leuke dingen.
De pony moet toch ingereden worden???
Wij vinden het anders VEEL gevaarlijker en erger om een klein onervaren 5-jarige jongen erop te laten rijden of vinden jullie van wel??? Groetjes Moppimaaike en Rolingroos

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 12:39

En met gewoon rijden vind ik niet dat ik die pony hinder alleen met springen groetjes moppimaaike

kiss_lotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:50

ik vind niet dat je op die kleine map p.s springhouding is egt niet mooi..
en niet goed..oefenen dus

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:57

Rolling roos? Die pony moet ingereden worden, focus je dan een beetje op de dressuur, en zoek een kleiner en ervaren iemand!! Ik denk dat je hier nog wel meerdere comentaren op krijgt.

Mijn shetlander moet ook ingereden worden! maar nee ik doe het niet zelf, waarom niet simpel zat, ik ben niet te zwaar maar zit hem veelste veel inde weg, zoalng iemand een pony in de weg zit zal die de pony ook nooit geheel kunnen opleiden. denk is aan rechtstellen, ontspanning noem maar op. Ik heb nu een klein broertje van 1, die zet ik er nog niet op hoor, maar als ik niemand kan vinden voor dat beestje om hem in te rijden, het is de bedoeling dat mijn broertje erop komt als een beginners ponytje over een paar jaar.

Het zadelmak maken kan je zelf een beetje longeren enzo, maar als je te lang bent kan je hem gewoon niet inrijden. je pony gaat lopen als een oude krant omdat je hem ontiegelijk in de weg zit. Dus die excuses zijn gewoon een beetje nonsens wat jullie zeggen.

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:00

http://www.mijnalbum.nl/Foto=JXHJIVDQ

Moppimaaike, dit is duidelijk een hinder foto. tevens als je een paard aan het inrijden bent heb je de teugels wat losser, zodat die het bit gaat accepteren, en ga je de eerste periode ook niet springen.

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 13:05

Oke we stoppen met springen maar dressuurmatig moet hij toch ingereden worden?? En zomaar iemand uit zoeken van jij bent niet groot genoeg voor mijn shet mag jij hem in rijden?? Een goed iemand om dat te doen vind je ook niet zomaar 123...

Sommige mensen die ook een grote pony hebben e daarmee springen hebben ook niet een goede springhouding dan hinder je toch ook je pony??? groetjes maaike

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:10

Sorry maaike maar inderdaad dan hinder je je pony ook, waarom? omdat je hem bijvoorbeeld tegen zit op de sprong. je zit hem in de mond noem maar op.

en als je nou eens na de manege gaat en je zoekt daar een kindje uit en je vraagt goh luister is wil je samen met mij mijn shetlander in rijden? daar zijn genoeg "penny meisjes" die dat helemaal geweldig vinden, en met een beetje begeleiding van jou moet dat toch lukken? het gaat er alleen maar om dat die loopt, dat die een beetje de hulpen kent en van voor afaan los laat, het bit accepteerd noem maar op.

en zowiezo met een paard wat je aan het inrijden bent en waar de basis niet goed van is spring je gewoon niet klaar.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:20

Denk je niet dat die pony het vervelend vind als jij gaat lichtrijden en jij constant met je benen tegen zijn benen aan schopt?
Dan zal je wel zeggen dat dat niet gebeurd, maar dat kan gewoon niet anders als je zo lang bent.

wematje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:24

Ja die shet heeft er echt plezier in

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:42

libke schreef:
Afbeelding
Vind je dit nou passen ??? damn de rollen zouden gewoon eens omgekeerd moeten worden

ja id..!!
je kan dit die kleine egt niet aan doen..
ik heb 3 jAAr GELEDEN ook op een sjet gereden ben er na 1 jaar uitgegroeit!!.

je bent egt veel te lang..
en ik vind op die andere ook niet mooi uitzien.. dat springen en het lijkt of die grond erg glad is
onvriendelijke groeten

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:19

Jeetje niet alleen deze pony is zielig maar die meiden zelf ook.

Zijn jullie nou echt zo piep dat jullie zelf niet inzien dat jullie deze pony heel erg verpesten! Die pony hoeft neit ingereden te worden. Als je een klein beetje verstand ahd dan had je tegen de eigenaar gezegd ik doe het niet want ik ben veel te groot. Dus er zijn echt geen excusses te bedenken waarom jij op deze pony zou stappen behalve dat je er blijkbaar zelf plezier in hebt om kleine pony's te verpesten.

Onienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:28

Zooo en nu is het wel vaak genoeg gezegd of niet dan?? ze weten toch zelf ook dat ze te groot is! dan hoeft dat toch niet 20 Keer herhaald te worden, sorry hoor maar als dat meisje er maar 1x per week op rijd en niet te zwaar is zie ik geen probleem (en die shet waarschijnlijk ook niet)

verder nog veel plezier met jullie pony's en ik vind dat je inderdaad vooruit bent gegaan! (iig nu met cap )

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:36

Ja als ze er dan ook nog wat aan zouden doen in plaats van alleen maar vreemde excusses te verzinnen en ze is zeker wel aan de zwaare kant en om dan te gaan springen met een jonge pony, sorry maar dat is not don

Onienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:38

springen is wel een beetje te veel van het goede, maar als dit al 20 x gezegd is weten ze het wel hoor!! dat hoeft er niet nog eens 20 x ingewreven te worden!
dat vind ik namelijk echt zwak, je ziet dat je voorganger zoiets heeft gezegd en dan gaan mensen gewoon bijna het zelfde plaatsen daar hebben die meiden toch ook niks aan? of wel dan?