Karmandi, Noortje en Miriano @ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 11:44

Ok. Hier kan ik iets mee!
Zijn de teugels echt te lang? Ik heb geleerd dat ik ze op deze lengte moet houden, maar ik zal het eens proberen.

Hij kan niet tegen een zweep, dan gaat ie juist bokken en rennen. Hoe dat komt weet ik niet echt. Hij heeft ook voor de kar gelopen, dus misschien daardoor?

Die laatste foto. Hij stopte vlak voor de sprong, en ik zat daardoor al scheef, en toen sprong hij alsnog, dus ik had het niet kunnen zien aankomen van te voren
En ik ben niet van plan om op concour te gaan met hem, dus uitbellen zal er niet bij zijn.

Maar toch bedankt voor de tips. ik zal ze eens gaan proberen!

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:46

Misschien kan je de zweep eens rustig op gaan bouwen
gewoon 5 minuutjes erbij pakken bij het inrijden, en verder niks mee doen..

Dat ie leert dat ze zweep niet eng is..
Want de zweep kan toch best handig zijn, om je hulp net iets te verfijnen en die achterhand net iets beter eronder te krijgen

SHALALA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:50

Nou ik ben blij dat je er wat mee kunt.

Hier wat voorbeeldjes.

Hier heb je dus een waslijn.
Afbeelding
Ook als hij langs een hindernis rent contact houden, je moet hem gelijk stop zetten, even laten kijken en opnieuw aanrijden. Let er wel op dat je niet te lang er heen rijd.
Afbeelding
Nog een leuk voorbeeld; omdat je de teugels te lang hebt, ga je ze bij je houden, je moet je handen voor het zadel houden.
Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:36

Miriano schreef:
Ik steek zeker wel iets op van de lessen van Emmie hoor
En toevallig heb ik veel geleerd van vrienden, die zelf ook een paard hebben, en die misschien ook wel wedstrijden rijden?
Maar goed.. Ik neem zeker wel commentaar aan.
Ik heb jou commentaar toch aangenomen?

Oh Het enige wat ik van jou hoor is dat ze je alleen maar afzeikt
Maar dat zal dan wel nuttig zijn

Hopelijk leer je ooit nog begrijpen dat paardrijden niet alleen rozegeur en manenschijn is!

Paarden hoor je ook een schop onder zn kont te geven.
Ik heb je Miriano trouwens wel eens zien schoppen hoor Je hebt een zwakke beenligging, en je benen schuiven alle kanten op. Dus ook met aansporen til jij je hak op en druk je hem erin. Niet zeuren dat je Miriano nog nooit geschopt hebt, want dat is klinklare onzin!

_lucy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:43

Lauss schreef:
_lucy_ schreef:
we gingen ook springen dus miss is dat daarom maar ik vond ze goed dus dan zijn ze goed, als ik ze fijn vind, zitten ze goed hoor..

mischien lijkt het dat ik gespannen was maar nee hoor, we hadden dikke lol..

ja ik ga geen ander paard 'schoppen' zoiezo geen een paard! kijk als ze vind dat hij dat nodig heeft moet ze dat zeggen dan had ik dat miss nog wel gedaan.. (oke je had wel gezegt maar ik zei toen al dat ik dat gewoon niet doe..)
als je een paard schopt/slaat of weet ik veel, dat maakt het elleen maar erger! dat lost echt niks op hoor.
rust, dat moet je hebben, en tijd.. anders zet je het paard alleen maar tegen je op, ik weet niet hoe jij het dan doet maar, tja..

en ik probeer het liever te vermeiden dan op z'n donder te geven, maar zaterdag was gewoon voor de lol, voor de paarden als voor ons..

Nee als jij het fijn vind zitten ze niet automatisch goed
Als jij t liefst met je benen in je nek dressuur rijdt, is dat dan goed?
Vond ik ook niet nee

Je kan aan de paarden, en aan de houding van jou op sommige foto's zien dat er wel degelijk spanning was af en toe

Ik zie jou op de manege niks anders doen dan schoppen en trekken!
Voorbeeldjes? Mustang, Orchidee, Chester?
Nou net de paarden die dat niet nodig hebben
Ik zeg ook niet dat je hem een rottrap moet geven, maar wat ruwer aansporen zou ik toch zeker doen zo gauw als een paard onder mij bokt In ieder geval opvangen met mijn benen! Want als je hem helemaal niet laat weten dat daar iets fouts aan is, dan blijft hij het doen.

Joni, ik wens je veel succes, zonder les waar je iets van opsteekt, en met zulke mensen erop
Vooral geen commentaar aannemen, dan komt t allemaal goed

Saskia, Ik heb er alle vertrouwen in dat het met jou alleen maar beter zal gaan veel plezier en succes met je les, ik zie je nog wel in riethoven!

als IK mijn benen goed vind zitten vind IK dat ze goed zijn boeit me niet of ze dan ook goed zitten, als IK het zo fijn vind doe ik het zo!

dan LEEK dat maar dat was echt niet zo! ik weet dus echt wel beter of ik gespannen was ofniet, kan jij mij niet gaan zeggen dat jij dat beter weet..

PARDON? ik schop en trek nooit! mustang zit ik al jaren niet meer op.. dus ik weet niet wanneer jij dat hebt gezien mischien toen ik nog in een beginnersgroepje zat..
vooral niet bij orgidee, chester kan ik me indenken dat het zo lijkt maar dat is ook niet zo, kijk als het niet 'vriendelijk kan, en hij luisterd niet als ik het vriendelijk vraag dan krijgt ie wel een tik maar ik ga niet meteen; ow nou hij was dom dus dan mep ik er maar op los, dat jij dat doet moet je zelf weten maar je moet niet gaan zeggen dat ik dat doe..

owja en 'met zulke mensen erop..' ? jezus.. en jij bent zeker helemaal perfect..? jij weet alles zo goed, jij kan alles zo goed?
ik zeg niet dat ik alles zo goed kan maar waar slaat dat op om allemaal zo te praten, wat denk je te bereiken..? grappig hoor..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:29

Ik denk er helemaal niks mee te bereiken, want ik weet al lang dat jullie het toch niet aan nemen.
Lucy, ik heb je zien rijden op de manege, naderhand nog foto's gezien hier op bokt, en t zag er uit zoals ik al eerder zei hoe het eruit zag.
Blijf gerust geloven wat je wilt, maar denk niet dat ik dit doe om jullie te pesten.

Jullie plaatsen foto's, ik geef commentaar, en dan krijg je zulke reacties.
Sorry, maar dan moet je niet denken dat ik ook aardig en normaal blijf doen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:39

_lucy_ schreef:
Owja en 'met zulke mensen erop..' ? jezus.. en jij bent zeker helemaal perfect..? jij weet alles zo goed, jij kan alles zo goed?
ik zeg niet dat ik alles zo goed kan maar waar slaat dat op om allemaal zo te praten, wat denk je te bereiken..? grappig hoor..

Joni heeft Miriano pas 5 maanden, dan denk ik niet dat het verstandig is om mensen die nog nooit met paarden gesprongen hebben, op hem te laten springen nee!

Sorry, ik kan het niet meer terugvinden, waar heb ik gezegd dat ik perfect ben?

Ik weet alles goed ja, vind je dat gek na 7 jaar manegeles, 5 jaar verzorgpony's, en 2 jaar priveles?
Mag je alleen maar commentaar en tips geven als je een anky bent? Dat dacht ik niet. Ik zeg toch nergens dat ik het beter doe?
Ik weet alleen wel hoe het hoort, en dat probeer ik jullie ook over te brengen, wat er mis is, en hoe het beter kan.

Maar schijnbaar heb je meer ervaring dit en dat, dus dan doe je het toch op je eigen manier

MeiaLuna

Re: Karmandi, Noortje en Miriano @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:51

Jammer dat ik maar een paar foto's kan zien,maar wat een commentaar weer... poehoe...
Wat ik op de foto's zie zijn meisjes die gewoon veel "lol met hun knol" hebben,den daar vind ik niets mis mee,de éne ruiter is nu eenmaal wedstrijdgericht bezig en de andere niet,maar geloof me,voor de paarden maakt het niets uit hoor dat bijv. de teugels wat losser hangen of de beugels wat korter zijn...jezus,wat een gezeik hierover...
Van de foto's die ik kan zien,zie ik enkel een paar meisjes die zich kostelijk amuseren met hun paardjes,en daar is in mijn ogen niets mis mee.
En oja,zouden jullie privé-vetes voortaan via pb willen uitvechten? dit is namelijk niet erg netjes...

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 16:58

@Sha_: Op die eerste foto's zat ik er net op. Was mijn teugels nog goed aan het doen
en die andere 2, dat ben ik niet..

@Lauss: Ik heb mijn leven gebeterd, en ik schop niet meer
En nu heb ik mijn benen stil
En ik heb Miriano 6 maanden..
En Emmie is de laatste tijd helemaal niet "zeikerig" hoor

Hoezo weet jij hoe alles hoort?
Dan weet je ook dat je een paard niet op zijn hoofd of hals mag slaan!

Maar goed..
Ik heb lol met mijn knol, ben niet wedstrijdgericht bezig, dus mag Miriano van mij best wel eens een dagje met zijn neus lekker de lucht in lopen.. is daar iets mis mee?

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 17:06

Nerootjeh schreef:
Misschien kan je de zweep eens rustig op gaan bouwen
gewoon 5 minuutjes erbij pakken bij het inrijden, en verder niks mee doen..

Dat ie leert dat ze zweep niet eng is..
Want de zweep kan toch best handig zijn, om je hulp net iets te verfijnen en die achterhand net iets beter eronder te krijgen

Als ik het 5 minuutjes bij het inrijden doe, is ie niet meer te houden. Daarna ook niet meer..
Zal het eens doen bij het uitstappen ofzo
En ik gebruik wel eens sporen.. en daar reageert ie goed op.. Achterhand komt er dan lekker onder..

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 17:18

Miriano schreef:
*Knip

Maar goed..
Ik heb lol met mijn knol, ben niet wedstrijdgericht bezig, dus mag Miriano van mij best wel eens een dagje met zijn neus lekker de lucht in lopen.. is daar iets mis mee?

En daarbij komt ook nog eens dat hij 2 weken heeft stilgestaan vanwege een knie- en rugblessure. Omdat hij schuin afgesleten hoeven had. Dus dan ga ik hem niet meteen naar beneden rijden.

_lucy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:21

Lauss schreef:
_lucy_ schreef:
Owja en 'met zulke mensen erop..' ? jezus.. en jij bent zeker helemaal perfect..? jij weet alles zo goed, jij kan alles zo goed?

Joni heeft Miriano pas 5 maanden, dan denk ik niet dat het verstandig is om mensen die nog nooit met paarden gesprongen hebben, op hem te laten springen nee!

Sorry, ik kan het niet meer terugvinden, waar heb ik gezegd dat ik perfect ben?

Ik weet alles goed ja, vind je dat gek na 7 jaar manegeles, 5 jaar verzorgpony's, en 2 jaar priveles?
Mag je alleen maar commentaar en tips geven als je een anky bent? Dat dacht ik niet. Ik zeg toch nergens dat ik het beter doe?
Ik weet alleen wel hoe het hoort, en dat probeer ik jullie ook over te brengen, wat er mis is, en hoe het beter kan.

Maar schijnbaar heb je meer ervaring dit en dat, dus dan doe je het toch op je eigen manier

daar gaat het niet om, maar de manier waarop je dat allemaal zegt..
en ja, ik gebruik liever een diervriendelijke manier van met paarden omgaan dan slaan en schoppen..
ik hoef geen anky te zijn, ik rijd voor de lol, ik weet dat ik een houding van 0 heb maar daar heb ik aan het werken, maar mij gaat het orom dat het leuk is zowel voor het paard als voor mij, als je een paard allemaal staat MOET ie wel luisteren; voorbeeld: als ik joni zou slaan omdat ze iets doet wat ik niet wil, dan moet ze wel luisteren omdat ze niet geslagen wil worden, als ik bevriend met haar ben en dat ze me kan vertrouwen luisterd ze ook.. dat jij voor het 1e moet kiezen is jou keuze maar ik doe de 2e optie..

Nanak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:28

mooi uitgelegd dat laatste lucy
ik vind de houding van joni flink verbeterd sinds het begin dat ze miriano had
goed zo joni stapje voor stapje gaat het steeds beter tussen jullie hou de stijgende lijn er zo in

saskia probeer iets meer achterover te blijven zitten...hoewel ik een beetje weet hoe Karmandi kan zijn

en lucy, ik vind dat je een redelijk goede zit hebt hoor

zoals ik al gezegt heb is te zien dat zowel jullie als de paarden een leuke dag hebben gehad...en daar gaat het om

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 17:39

Dank je..
Karmandi is inderdaad wat lastig, af en toe ja

vond ik ook al, van Lucy's zit. Op sommige momenten steek je je benen iets af, maar verder vind ik het er wel goed uitzien hoor!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:45

_lucy_ schreef:
daar gaat het niet om, maar de manier waarop je dat allemaal zegt..
en ja, ik gebruik liever een diervriendelijke manier van met paarden omgaan dan slaan en schoppen..
ik hoef geen anky te zijn, ik rijd voor de lol, ik weet dat ik een houding van 0 heb maar daar heb ik aan het werken, maar mij gaat het orom dat het leuk is zowel voor het paard als voor mij, als je een paard allemaal staat MOET ie wel luisteren; voorbeeld: als ik joni zou slaan omdat ze iets doet wat ik niet wil, dan moet ze wel luisteren omdat ze niet geslagen wil worden, als ik bevriend met haar ben en dat ze me kan vertrouwen luisterd ze ook.. dat jij voor het 1e moet kiezen is jou keuze maar ik doe de 2e optie..

Je neemt het schijnbaar anders op dan dat ik het meen
Dat betekend niet gelijk dat ik het verkeerd bedoel.

Wil je alsjeblieft niet opmaken welke keus ik maak?
Je hebt me al een héle tijd niet zien rijden, maar kom gerust eens langs, dan kan je zelf oordelen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:49

Miriano schreef:
@Lauss: Ik heb mijn leven gebeterd, en ik schop niet meer
En nu heb ik mijn benen stil
En ik heb Miriano 6 maanden..
En Emmie is de laatste tijd helemaal niet "zeikerig" hoor

Hoezo weet jij hoe alles hoort?
Dan weet je ook dat je een paard niet op zijn hoofd of hals mag slaan!

Maar goed..

Goed zo
Tegen dani zeg je dat Miriano nog niet goed loopt, want je hebt hem pas 6 maanden. Tegen mij zeg je dat je hem al 6 maanden hebt. Wat is het nou?

Fijn dat Emmie je niet meer afzeikt, nu alleen nog zorgen dat ze ook geen commentaar over jou tegen andere leerlingen van haar verteld.

Als een paard bijt, wat doe je dan? Tik op zn neus, ik wel iig.
Met rijden mag je ook gerust een tikje op de hals geven, ik heb het jou vaak zat zien doen op de manege (bij Mike bijv.) dus ik snap niet hoe je hier aan komt?

Hoezo ben je niet wedstrijdgericht bezig? Rijd je de wedstrijden op de manege niet meer mee?

Lol met de knol is prima, maar aangezien je verteld hebt dat Miriano zo gevoelig is voor rug blessures, zou ik er gewoon rekening mee houden dat hij hem niet weg drukt.
Maar goed, ik ken hem amper, en als jij zegt dat je weet hoe je het allemaal kan voorkomen, dan zal ik geen commentaar meer geven

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 17:59

Het gaat erom dat ik hem 6 maanden heb. Pas of al maakt niet uit.

Als hij bijt negeer ik hem. Negatieve aandacht is ook aandacht. Zolang hij die niet krijgt, is er niks leuks aan.

Mike heb ik een lange tijd niet meer aangetikt. Ik reed met mijn benen, en heb het zo 3,5 rondjes op de hoefslag volgehouden, in galop, wat toen best bijzonder was.

Ik rijd die wedstrijd wel mee, maar da's maar onderling

Rugblessures kwam door het gooien met zijn hoofd. Volgens de VA was het al een stuk beter geworden (en hij zei dat ik hem voorwaarts neerwaarts moest rijden, dus ik denk dat ik dat wel gedaan heb? Anders was het niet beter geworden )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:03

Als een paard bijt omdat hij zijn eten sneller wil, maakt negatieve aandacht niks uit. Dit zal hij blijven doen als je hem niet duidelijk maakt dat hij moet wachten.

Mike heb je vast al een lange tijd niet meer aangetikt, maar ik heb het je wel zien doen. Een tik in zijn hals.

Voorwaarts neerwaarts, dus niet alleen voorwaarts, maar ook neerwaarts. Ik neem aan dat de rugblessure terug kan komen als hij zijn rug weg blijft drukken en als je hem niet vwnw blijft rijden?

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 18:05

Het kwam door het GOOIEN van zijn hoofd, dus lijkt me niet helemaal logisch wat je nu zegt..

Hij bijt niet, als ie wil eten. Wacht netjes tot ik zeg "eten".

Nikske

Re: Karmandi, Noortje en Miriano @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:06

lief hoor

SHALALA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:51

Miriano schreef:
@Sha_: Op die eerste foto's zat ik er net op. Was mijn teugels nog goed aan het doen
en die andere 2, dat ben ik niet..

Maar goed..

Oké sorry, dan is dat voor die anderen

Tuurlijk kan dat voor een keertje, is niks mis mee.
Maar als je paard net genezen is, vind ik het niet eerlijk voor hem dat het dan gelijk moet springen Maar goed ieder zijn eigen mening.

En wat MeiaLuna betreft, ik probeer alleen commentaar te leveren, positief bedoeld. Ik wil niemand beledigen of iets in die zin, ik probeer alleen te helpen.

Als zij niet wedstrijdgericht bezig wilt zijn, moet ze dat zelf weten, zolang ze er beide maar lol in hebben.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 18:55

Ik heb hem goed opgewarmd. Laag begonnen. En hij gaf niet aan dat hij pijn had. Dus ik deed het gewoon. Als ie pijn heeft, geeft ie het wel aan door hard weg te rennen, of te steigeren.

SHALALA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:06

Nou, mooi toch dan?
Ik bedoel, jij zal wel weten wat goed voor hem is.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:38

Jep. Ik behandel hem met respect...
Hij luistert omdat ik hem met respect behandel, niet omdat ie bang voor me is.
Straffen doe ik niet (meteen). Denk eerst na of ik zelf niet fout ben geweest tegen hem.

En het gaat steeds beter. Ga ook privelessen krijgen, dus..

Karmandi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:06

Lauss schreef:

Wil je alsjeblieft niet opmaken welke keus ik maak?
Je hebt me al een héle tijd niet zien rijden, maar kom gerust eens langs, dan kan je zelf oordelen

Nee, zal ik niet doen . Wil je dan alsjeblieft Joni ook niet gaan vertellen wat zij voor keuze 'moet' maken?

Verder houd ik me hierbuiten, ik zie je idd wel in riethoven