_lucy_ schreef:we gingen ook springen dus miss is dat daarom maar ik vond ze goed dus dan zijn ze goed, als ik ze fijn vind, zitten ze goed hoor..
mischien lijkt het dat ik gespannen was maar nee hoor, we hadden dikke lol..

ja ik ga geen ander paard 'schoppen' zoiezo geen een paard! kijk als ze vind dat hij dat nodig heeft moet ze dat zeggen dan had ik dat miss nog wel gedaan.. (oke je had wel gezegt maar ik zei toen al dat ik dat gewoon niet doe..)
als je een paard schopt/slaat of weet ik veel, dat maakt het elleen maar erger! dat lost echt niks op hoor.
rust, dat moet je hebben, en tijd.. anders zet je het paard alleen maar tegen je op, ik weet niet hoe jij het dan doet maar, tja..
en ik probeer het liever te vermeiden dan op z'n donder te geven, maar zaterdag was gewoon voor de lol, voor de paarden als voor ons..
Nee als jij het fijn vind zitten ze niet automatisch goed

Als jij t liefst met je benen in je nek dressuur rijdt, is dat dan goed?
Vond ik ook niet nee

Je kan aan de paarden, en aan de houding van jou op sommige foto's zien dat er wel degelijk spanning was af en toe

Ik zie jou op de manege niks anders doen dan schoppen en trekken!
Voorbeeldjes? Mustang, Orchidee, Chester?
Nou net de paarden die dat niet nodig hebben

Ik zeg ook niet dat je hem een rottrap moet geven, maar wat ruwer aansporen zou ik toch zeker doen zo gauw als een paard onder mij bokt

In ieder geval opvangen met mijn benen! Want als je hem helemaal niet laat weten dat daar iets fouts aan is, dan blijft hij het doen.
Joni, ik wens je veel succes, zonder les waar je iets van opsteekt, en met zulke mensen erop
Vooral geen commentaar aannemen, dan komt t allemaal goed

Saskia, Ik heb er alle vertrouwen in dat het met jou alleen maar beter zal gaan

veel plezier en succes met je les, ik zie je nog wel in riethoven!