Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

pony25 schreef:Zeker niet naar voren
Dan is er maar erg weinig nodig om uit balans te raken en je belast de voorhand alleen nog maar meer.
Daar zit toch al het probleem.

Sfieke schreef:@KimS: ik vind het zo jammer zoals je over je vorige paard verteld/typt. Het dier is volgens jou niet meer geschikt omdat hij hoefkatrol heeft, daardoor te sterk is voor jou, jij je binnenhand niet loslaat omdat hij niet loslaat... Dit lees ik in het stuk wat je een paar posts hiervoor hebt geschreven.
Het is altijd makkelijk om te zeggen dat je met je eigen paard geen goede combinatie vormt omdat het niet "klikt". Ik snap je probleem wel, maar ik vraag me af of het de juiste oplossing is door een heel jong en groen dier aan te schaffen..Juist een jong paard vraagt vaak om deskundigheid en een goed ruitergevoel.. als ik jou zo hoor praten, dan heb ik eerder het gevoel dat je het probleem niet bij jezelf zoekt, maar alleen bij je paard.
Zie dit niet als een aanvallende tekst, maar meer als een tip
Mijn tip is om precies te zijn: koop een wat ouder paard om je ruitergevoel beter te kunnen ontwikkelen. Daar heb je enkel profijt van en loop je straks niet tegen problemen aan die misschien wel kunnen ontstaan als je nu een groen en jong paard zou kopen.
Urielle schreef:Sorry Kim, we hadden er al wat over gePB't en het zou nog steeds mijn keuze niet zijn. Redenen waarom: ik zie de bovenlijn niet graag, ze maakt weinig front, overbouwd (en ik denk niet dat ze dat nu nog bij gaat groeien aan de voorkant), sterk hellend kruis met een lage staartinplant en ze beweegt imo correct maar niet meer dan dat, dus de dingen die ik mis in haar exterieur compenseert ze voor mij niet in beweging. Het spijt me voor mijn mening, maar ik moet eerlijk zeggen dat het mijn keuze niet zou zijn als dressuurpaard. Als springpaard weet ik dus niet, omdat er geen foto's zijn van haar springtechniek. Maar nogmaals: als jij er gek van bent, moet je je niet laten leiden door meningen op Bokt.
heb ik ook gezegd
Laat je leven niet leiden door bokt
(filosofisch
)
Dat kunnen jullie ook absoluut niet weten afhankelijk van één foto...
ik hoop het echt! Vandaag was er iemand op stal die elk jaar verschillende jonge paarden inrijdt, en hij zei dat hij er goed oog inheeft voor ons twee, ook al is ze nu nog jong enzo.