Elke keer die eerste 10 minuten...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:07

Dit is mischien even off-topic. Maar ik snap sommige mensen niet helemaal; Mijn mening over het inrijden van een jonge paard is, in het begin zoveel mogelijk rijden omdat jongigheid eruit te krijgen. Gaat ze zich beter gedragen dan kan je best eens een keer niet rijden en je paard rust geven.
Let wel op; ik bedoel niet dat een jong paard elke dag een uur gereden moet worden. Ik zou een kwartier tot twintig minuten doen en dat uitbouwen.

xDAANTJEE

Re: Elke keer die eerste 10 minuten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:48

daffie91 schreef:
heej... oeh.. ik dacht meteen van dit komt me erg bekent voor.. zie ik dus de afstammeling; zit er ook 00 seven... best wel toevallig want een paardje bij ons op stal deed dit dus ook! en geloof me die hebben ze laten inrijden door deskundigen en die zijn er echt zeker 3 maanden mee bezig geweest! bij hem was het dus ook elke keer bokken enz.. dit hebben ze echt moeten aanpakken! dan bedoel ik dus echt moeten afstraffen... ik weet niet hoe enzo want ik ben er niet bij geweest, maar ik weet wel dat dit dier nu echt makkelijk te rijden is! hij heeft echt nog maar een keer echt gebokt, nadat hij terug is en dit kwam omdat hij de plassen water niet bepaald leuk vond.. dus ik weet niet, maar ik wilde toch even zeggen hoe ze het bij een paardje met ook 00 seven als afstammeling hebben gedaan ..

in ieder geval nog heel veel succes verders

dat komt niet door ooseven hoor dat komt door de moeder ik geloof dat dit olina is maar die heeft ook nog nooit normaal gedaan onder het zadel dus je kan ze niet vergelijken omdat ze de zelfde vader hebben

flopper

Re: Elke keer die eerste 10 minuten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:23

ik heb dit ook meegemaakt met mijn pony.. een jaar of 5 geleden toen ik hem net had bleef hij mij eraf gooien.. net als jij.. maar bij mijn paard was het de pubertijd..
het was toen niet de eerste 10 minuten maar dan het hele uur lang dat ik erop zat..
maar ik hield (hou nog steeds) zo veel van hem dat ik bleef doorzetten.. mensen gaven mij tips maar dat hielp niets want hij bleef me er toch wel afgooien..
na een half jaar/jaar doorzetten en elke keer er weer op klimmen (hoe heb ik het vol kunnen houden )
ging eindelijk die fase over en werd ik de bas over hem..
nu geeftie af en toe nog een bokje maar dat voel ik zo goed aan dat ik daar niet meer op of om van kijk..
wij zijn nog steeds gelukkig bij elkaar.. en hoop dat jou paard nu ook in die fase zit en dattie snel voorbij gaat ..
en je moet gewoon doorzetten..
veel succes

Sam_Elena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 23:35

Ik ben op het moment ook een paard aan het inrijden (3,5 jaar, merrie) maar tot nogtoe gaat het prima zonder hulp, ik heb haar thuis staan en ik rij haar ongeveer 1 keer in de week en longeer misschien 3 keer in de week (tijd gebrek door school :S )

Heb je al is wat meer richting natural horsemanship geprobeerd? dat deed ik een beetje met mijn vorige pony (en dat kon echt een kreng zijn) en dat werkte goed!
succes!