mex (toch maar een keer)@work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:18

Leuk paardje.

Hij lijkt op de 2e foto wat te kantelen, of zie ik dat verkeerd? Blijft lastig, van een foto oordelen... Ik vind persoonlijk dat je je handen wat hoger mag dragen.

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 14:22

Ir111 schreef:
Leuk paardje.

Hij lijkt op de 2e foto wat te kantelen, of zie ik dat verkeerd? Blijft lastig, van een foto oordelen... Ik vind persoonlijk dat je je handen wat hoger mag dragen.

bedoel je de tweede foto van de die gene die ik er later bij heb gezet? of van de 1e post?

moet handen dus juist laag houden van instructrice

AstriddJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:23

in 2 woorden: gaaaaaaf beestje
valt me eerlijk gezegt nog mee dat je geen commentaar hebt gekregen over de thiedemann teugel.. is ook niet nodig hoor hihi.. vriendelijke hulpteugel

echt leuk beestje heb je

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 14:26

Astridd schreef:
in 2 woorden: gaaaaaaf beestje
valt me eerlijk gezegt nog mee dat je geen commentaar hebt gekregen over de thiedemann teugel.. is ook niet nodig hoor hihi.. vriendelijke hulpteugel

echt leuk beestje heb je

nadat hij had uitgevonden hoe de martingaal werkt, en ik niet met een slof overweg kon besloot ik maar aan de thiede te gaan. (thanx af voor de tip )

ik vind het idd ook een 'vriendelijke' hulpteugel en ben er erg blij mee maar kan niet wachten totdat we zonder kunnen......

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:40

kylah schreef:
bedoel je de tweede foto van de die gene die ik er later bij heb gezet? of van de 1e post?

moet handen dus juist laag houden van instructrice

Oh... dan verschillen je instructrice en ik van mening!

Ik bedoel de 2e van de 1e post.

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 14:49

doordat hij snel zijn hoofd omhoog gooit moet ik niet aanmoedigen door me handen wat hoger te houden. zodra hij rustig is met zijn hoofd kan ik mijn handen wat hoger gaan dragen

op die foto was ik op de kleine volte aan het rijden en vroeg ik dus beetje stelling. kantelen komt dus door mij

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 15:43

kylah schreef:
doordat hij snel zijn hoofd omhoog gooit moet ik niet aanmoedigen door me handen wat hoger te houden. zodra hij rustig is met zijn hoofd kan ik mijn handen wat hoger gaan dragen

op die foto was ik op de kleine volte aan het rijden en vroeg ik dus beetje stelling. kantelen komt dus door mij

Ja, die foto gaat hij teveel buigen in de nek ten opzichte van zijn lijf, je moet proberen om hem dan iets meer vóór je te houden! ( is maar een klein probleempje, niets ergs ofzo tenminste, hij moet nog meer lengtebuiging krijgen )
Ik denk dat het wel een compliment vind dat het eruit ziet alsof het gemakkelijk gaat, terwijl hij zo moeilijk is!
Goed hoor!
De 1e foto van de tweede sessie vind ik juist heel mooi, jammer dat het er wat schuin opstaat, want het is een mooooie foto!
Oja, ik keek in je profiel, toen zag ik je jonkie, dat koppie deed me erg denken aan mijn vorige paardje, die er helaas niet meer is...
Maar ze ziet er heel lief uit, leuk paardje ook!

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 15:55

MirandaFuego schreef:
Ja, die foto gaat hij teveel buigen in de nek ten opzichte van zijn lijf, je moet proberen om hem dan iets meer vóór je te houden! ( is maar een klein probleempje, niets ergs ofzo tenminste, hij moet nog meer lengtebuiging krijgen )
Ik denk dat het wel een compliment vind dat het eruit ziet alsof het gemakkelijk gaat, terwijl hij zo moeilijk is!
Goed hoor!
De 1e foto van de tweede sessie vind ik juist heel mooi, jammer dat het er wat schuin opstaat, want het is een mooooie foto!
Oja, ik keek in je profiel, toen zag ik je jonkie, dat koppie deed me erg denken aan mijn vorige paardje, die er helaas niet meer is...
Maar ze ziet er heel lief uit, leuk paardje ook!

dank je wel voor de tip! deze dag was hij erg lief. mex wil graag werken, hij heeft geen zin om normaal rondjes en overgangen te rijden. hij moet wat te doen hebben. mijn instructrice laat me nu steeds meer oefeningen doen die wat moeilijker zijn zodat ik hem aan het werk kan houden. hier ben ik erg blij mee en het gaan dan nu ook een stuk beter maar makkelijk is ie niet nee

de foto's van kylah zijn nog van vorig jaar. ik moet nodig nieuwe foto's maken. ze staat in opfok en ik zie der dus niet zo veel. nog even en dan komt ze weer terug denk dat ik der niet meer herken!

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:19

Het ziet er idd netjes uit.
Er zijn meerdere mensen die bij je 2e post - foto's wat aan je handen zien - verkeerde plek...

Ik zie er ook iets aan. Handen laag houden is goed, maar het ziet er wat gespannen/geforseerd uit (je armen/handen).Alsof je je handen naar beneden en naar je lichaam drukt, ipv je handen draagt (op welke hoogte dan ook) Je paardje echter ziet er wel ontspannen uit, dus geen mega fout.Misschien door je handen iets meer naar voren te brengen het al meer op dragen lijkt....
Ik denk dat het meer door je armen komt, als het door je handen zou komen, zou je paard niet ontspannen kunnen lopen namelijk.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer uit te leggen

sterkte verder! Je bent goed opweg

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 16:23

@superwoman: ik zal er eens op gaan letten. het klopt dat ik er niet altijd even ontspannen op zit. dit is iets waar ik nu heel erg mee aan het werk ben en wat gelukkig al wat beter gaat. was dus nog erger

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:35

kylah schreef:
@superwoman: ik zal er eens op gaan letten. het klopt dat ik er niet altijd even ontspannen op zit. dit is iets waar ik nu heel erg mee aan het werk ben en wat gelukkig al wat beter gaat. was dus nog erger

Zoals ik al zei - lekker op weg Iedereen is bezig met ïets om te verbeteren
Een goeie tip voor jezelf is om voorwaarts te blijven denken.
Door het paard z'n natuurlijke drang voorwaarts te geven, zal hij minder "gek" doen. (neem aan dat hij dat wel eens kan doen, ivm de hulpteugel) Als het dan lekker gaat, eens om je heen kijken en daardoor ontspanning zoeken....

Vaak zoeken wij teveel controle en gaat het paard daarom in "protest"
De reden waarom beginners soms zo met een "moeilijk" paard wegrijden, zij liften gewoon mee en werken niet tegen'het paard in.

sterkte verder

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:37

Dan zal ze inderdaad wel veranderd zijn, als ze jong zijn gaat dat zo snel!
Maar dat leuke koppie zal ze nog steeds wel hebben!
Ben wel benieuwd naar de 'nieuwe' Kylah!

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 16:43

hihi ik ook! vanaf april zie ik der weer elke dag. ik zal dan snel nieuwe foto's maken. ze is wel al een stuk groter geworden. de laatste keer dat ik der zag ( een ruime maand geleden) was ze rond de 1.35m. ze moet nog wel wat groeien willen wij een leuke combi worden