Buitenritje!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 18:06

Geen idee maar je hebt ook geen foto's in je profiel dus weet ik ook niet hoe hij er uit ziet.. maar als je me nog is zit zeg je maar hallo ROOS dan reageer ik wel hahah

malouuu

Re: Buitenritje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:40

prachtige strek foto!! wel erg jammer dat ie zo kort loopt maarja..

kan die shet dan niet ingereden worden door een kleiner persoon.. want door die lange benen word zijn evenwicht nogal verstoord..

ik ga verder niet meer zeiken over dat ze toch echt veelste groot is met allerlei argumenten, want dat is volgens mij al duidelijk

wel errug leuke pony´s!!

Tanja__Daisy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:53

Okey is goed...Wanneer rijd je altijd buiten?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:13

Nou, ik vind jouw op ceasar wel leuk
Alleen op die shet... Niet normaal, VEELSTE GROOT!

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:17

moppimaaike schreef:
RolingRoos schreef:
Oke oke...
Het is niet mijn pony ik rijd er niet op maar Maaike
die er op rijd is gerust niet vaak hoor ze rijd
het meest met de kar maar om dat er een jochie
van 5 op gaat rijden moet hij wel ingereden worden.
En ze weegt 45 en het lijkt of Nero er plezier
in heeft hij heeft 9 van de 10 keer zijn oortjes naar voren.
Maar ja mening verschillen ik vind haar ook best groot voor
die shet maar vaak rijd ze er niet op

Zolang ze er allebei
nog plezier van hebben en de shet er niet moeilijk bij
gaat lopen of chagerijnig gaat doen kan het toch nog??

Voor de rest bedankt voor jullie reacties!!

@GewoonHint bedankt voor je reactie zo denk ik er precies zo over

na ik ben dus die maaike op die shetlander ik wil ff kwijt ten eerste 1 a 2 week ga soms ff een uurtje naar buiten of in de bak, het gaat bijmij echt niet om het rijden want heb hem al dik een jaar en rij hem dus in voor een 5 jarige jongentje ik vind zelf dat het heel gevallijk kan zijn om een jongentje van 5 op mijn te laten rijden die hij moet inrijden dat is toch van de gekke als we dat doen. en hij heeft echt geen pijn want dat kan je altijd een beetje zijn al. als ik op nero ga rijden of zitten doet hij meteen zijn oortjes naar voren. en als hij ingereden is gaan ik er helemaal niet meer op of heel soms . en hij is echt niet te jong want is 3.5 bijna 4 en begin net een maandje met inrijden. ik rij meestal met de kar maar dat vind hij een stuk minder leuk en veel en veel zwaarder. dat doe ik ook pas een half jaar dus. en eerst ging ik altijd met hem fiesten en heeeeeeel vaak er naast op achter lopen, hij vond dit eerlijk niet zo leuk, toen ik met de kar ging vond hij het al heel leuk nu ben ik hem aan het rijden en dit vind hij echt geweldig. ik doe ook wel andere dingen met hem hoor maar deze doe ik het vaakst. over dat springen : toen ik er nog niet was sprongen ze allang met hem(langs de hand he) hij vond dat al heel leuk even leuk als nu een buiten ritje.ze begonnen er met een bakje omdat hij nog heel jong was het sprong er zo gooi over heen dat ze en later ik ook een kruis van maken. hij is echt een springwonder. nu ik hem inrij probeerde ik ook een keertje een bakje en ja hij sprong er weer heel hoog overheen dus deden we hem ff wat hoog. het is echt heel gek want in bak rijden vind hij wel heel leuk, maar toen ging ik op een sprongetje af (de oortje ging pie naar voor was helemaal wakker en deed nog meer tekenen dat hij het gewelding vond)ik rij op het sprongentje af en ging er heel hoog overheen hij kon makkelijk weigeren als hij het maar een beetje zwaar of niet leuk vond en kan er ook makkelijk lang als hij dus niet wou of zwaar had (oke dis niet goed volgens mij op een pony op een sprong af te laten rijde dat hij er ook makkelijk langs kon maar zo was toen ff de enige manier om zeker te weten dat hij het helemaal geweldig vond) nou lijkt het wel op ik vet vaak spring maar heb nog maar 2 keer gesprong met hem en dan heel laag natuurlijk.

dit wil ik er ff over kwijt en ik ben echt niet te zwaar want dus weeg maar 45 kilo en das echt heel weinig weet ik maar ik doe er wat aan maar lukt niet. ben wel te groot dat weet ik maar ik vind dat door deze omstandigheden makkelijk kan . het gaat er natuurlijk om wanneer hij het maar nog leuk vind.

dus wat een verhaal he

Oke daar gaan we.
1. een shet is pas volgroeid met zijn 5, die doen er langer over dan een gewone pony/paard, dus daar ga je al.
2. Misschien vind hij voor de kar niet leuk, dat zou kunnen. Maar voor de kar is minder zwaar met rijden als je een kar hebt die goed in balans is en er niet 4 mensen op gooit.
3. shetlanders vinden over het algemeen werken zo leuk dat ze over hun eigen grenzen gaan, jij als eigenaar hoort dan stop te zeggen. En springen terwijl je te groot bent? Dat je het rijden probeert goed te praten, a la. Maar terwijl je wéét dat je VEEL te groot bent, ook nog gaan springen met een pony vn 3,5? Dat is gewoon *je weet het woord zelf wel*
4. Hoe groot is die shet? Want 45 kilo is sneller aan de zware kant dan jij blijkbaar denkt.
5. Jij haalt die pony ontzettend uit balans, en een pony die net wordt ingereden heeft daar sowieso al moeite mee. Dus ik vind het nogal oneerlijk om er dan op te gaan zitten en echt te gaan rijden.

oh ja en btw mijn verzorgshet heeft leren springen met een meisje van 8, die pas 1 jaar op een manege reed en nog nooit had gesprongen. Met begeleiding kunenn pony en kind dingen wel tegelijk leren hoor.

Maar hé ieder zijn mening, hier heb je ff wat andere dingen om overna te denken...

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 20:23

Ja die shet word nu ook nog maar 1 keer in de week dressuurmatig gereden en hij 1 meter dus hij kan 45kg wel houden en ja we zijn al met zn 3en voor 2 pony's en we willen niet jan en alleman op die pony's hebben en we hebben er inpricipe al iemand voor maar omdat hij nog telkens gaat eten als dat jochie erop zit en hij nog wel eens wil bokken moet dat toch afgeleerd worden..
Maaike was nou eenmaal de lichtste van ons 3 en 1 keer per week moet toch kunnen..dat hij over zijn eigen grenzen gaat snap ik niet? als die pony er last van heeft of het te zwaar vind zal hij toch echt niet verder gaan rijden omdat hij/zij zo eigenwijs is..???

_Naomii_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:56

heeyy roos!!:D

nou ik vind dat je echt al een heel stuk meer vooruit ben gegaan dna eerst... toen we nog samen reden hahah..cesar is en blijft echt een super leuk paardje!!!....

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:06

RolingRoos schreef:
Ja die shet word nu ook nog maar 1 keer in de week dressuurmatig gereden en hij 1 meter dus hij kan 45kg wel houden en ja we zijn al met zn 3en voor 2 pony's en we willen niet jan en alleman op die pony's hebben en we hebben er inpricipe al iemand voor maar omdat hij nog telkens gaat eten als dat jochie erop zit en hij nog wel eens wil bokken moet dat toch afgeleerd worden..
Maaike was nou eenmaal de lichtste van ons 3 en 1 keer per week moet toch kunnen..dat hij over zijn eigen grenzen gaat snap ik niet? als die pony er last van heeft of het te zwaar vind zal hij toch echt niet verder gaan rijden omdat hij/zij zo eigenwijs is..???

Waarom ga je dan niet met dat jongetje aan de slag en leer je hem hoe hij kan voorkomen dat die pony eet en bokt? Dat is beter voor de shet (want ik vind het gewoon echt niet kunnen) en daar leert dat jongetje ook nog eens een boel van, wat hij kan gebruiken in zijn verdere paardrijleven. Bovendien als hij bokt, zal hij dat bij dat jongetje hoogstwaarschijnlijk ook doen, ookal zou hij het bij dat meisje niet meer doen, dus daar heb je ook niks aan.

Jij kent het karakter van een shetlander duidelijk niet. Die pony's zijn misschien eigenwijs, maar wel harde werkers. Ze WILLEN graag werken en gaan daarom soms nogal over hun grenzen. Jij als degene die met die shet bezig is, moet kunnen zeggen wanneer het te veel wordt. En ik zeg dat ik het met dat meisje erop teveel vind. Natuurlijk is dat jullie keuze, maar ik hoop dat je er in ieder geval wel even over nadenkt aangezien ik niet de enige ben die dit zegt. En er hier toch een hoop mensen zijn die veel van paarden weten en een boel die juist erg veel over shetten weten.

nogmaals misschien is het leerzaam om dit topic door te lezen: viewtopic.php?f=1&t=479354&p=13096649#13096649

En btw dit zijn gewoon tips en mijn mening. Je hoeft je verder niet aangevallen te voelen ofzo

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:30

Snoevie schreef:
ben het eens met merrieveulen en karoliena..........

Ik ook
wel leuke foto's verder

ErasLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:51

Leuke fotos hoor Mooie ponys alleen misschien is dat meisje iets te groot voor die Shetlander maar dat werd al gezegd! Verder ziet het er leuk uit..!!