Jonge Ferro merrie at work!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:07

Flower schreef:

En om dit soort opmerkingen had ik het nu Talented

Om moe van te worden

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:09

youngster schreef:
Flower schreef:

En om dit soort opmerkingen had ik het nu Talented

Om moe van te worden

youngster het gaat niet om jou
maar om die opmerking er boven

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:10

Ah oke dan is het goed Omdat je mij ook had gequote dacht ik dat het op mij sloeg

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:12

Als ze niet tegen kritiek kan, moet ze nooit, maar dan ook écht nooit, meer foto's op bokt zetten

Linda86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 19:12

youngster schreef:
talented schreef:
Dan vind ik de foto's een zeer vertekend beeld geven van jouw standpunt. Maar zoals ik al zei; doe wat jij denkt dat goed is, het is immers jouw paard!

Mijn 3-jarige doet precies hetzelfde. Daar hoef ik met mijn handen helemaal niks voor te doen, alleen de teugels vasthouden

Precies, alleen is dat helaas niet te zien van een foto .

Linda86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 19:13

talented schreef:
Als ze niet tegen kritiek kan, moet ze nooit, maar dan ook écht nooit, meer foto's op bokt zetten

Hahaha grapjas, ik kan best tegen kritiek! Anders zou ik ze namelijk niet op bokt zetten

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:14

talented schreef:

Wat een onzin. Een foto blijft een momentopname en sommige denken dat ze vanaf een foto alles kunnen zien en helaas dat gaat niet
En snap zeker niet dat mensen een 3 jarige die net een paar maanden hooguit onder het zadel loopt zo kunnen beoordelen of bekritiseren.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:43

Mooi paard! Ze lijkt veel op mijn merrie Verola T. (Welthit II x Kennedy) ook een ferro dus, wel wat verder weg, maar toch zie ik veel overeenkomsten! Die van mij is nu 3 en 6 weken onder het zadel, die van mij had ook de neiging om zich wat op te kroppen en achter de loodlijn te gaan lopen, laten we het maar houden op de werkwillig heid van die ferro's gewoon lekker rijden, dat rij je er nog wel uit, ze zijn jong, leren snel, en nemen makkelijk dingen aan zowel positief als negatief. Maar ik vind het er al heel leuk uitzien! Succes ermee! Ben benieuwd hoe het gaat over een paar maanden!

Groetjes,
Anne

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:59

Kel2004 schreef:
talented schreef:
Maar als je dan toch zo rustig aan doet, en
gezien de foto's weinig ervaring hebt
, waarom focus je dan zo op dat "in de krul rijden". Laat hem lekker eerst op zijn eigen benen lopen, zonder hem daarbij dwars te liggen met je handen. Tegen de tijd dat jij voldoende ontspanning overbrengt op je paard, zal hij zelf de hand op gaan zoeken. Maar het is inderdaad jouw paard, doe ermee wat jij wilt, maar reacties als hierboven zijn gepost zijn naar mijn inzien niet meer dan voorspelbaar/goed bedoeld!

Flauwe opmerking hoor. Dat meisje zit hartstikke netjes op haar paard en dat ie soms achter de teugel kruipt kan gebeuren. Jij brandt haar meteen af als een beginner die nog nooit eerder een paard heeft aangereden. Daar weet je niets van!

Ik ga met Talented mee hoor.
Ze zit erop als iemand met weinig ervaring (zoals het er op de foto's uitziet!!). Beetje bangig en in elkaar gedoken.
In elk geval níet zoals je een jong paard hoort te rijden.
Inderdaad is het paard wat in elkaar getrokken (maar kan in dit geval ook een evenwichts-kwestie van de amazone zijn)

IlonaS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:14

wat een gezeur weer hier!
Maar je bent goed bezig hoor en ookal heeft ze wat minder ervaring met jonge paarden met goede begeleiding kom je een heel eind! Suc 6 verder!

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:19

toch wel grappig dat flower zich er een stuk meer over opwindt dan de TS zelf

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:21

LiSSy schreef:
toch wel grappig dat flower zich er een stuk meer over opwindt dan de TS zelf

Lekker belangrijk

Ik ben dat prutsmuts soms zo zat van sommige bokkers... het zijn vaak van die beter-weters... Die er zelf af en toe ook niets van bakken !

Linda86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 20:35

DresslOver schreef:
Mooi paard! Ze lijkt veel op mijn merrie Verola T. (Welthit II x Kennedy) ook een ferro dus, wel wat verder weg, maar toch zie ik veel overeenkomsten! Die van mij is nu 3 en 6 weken onder het zadel, die van mij had ook de neiging om zich wat op te kroppen en achter de loodlijn te gaan lopen, laten we het maar houden op de werkwillig heid van die ferro's gewoon lekker rijden, dat rij je er nog wel uit, ze zijn jong, leren snel, en nemen makkelijk dingen aan zowel positief als negatief. Maar ik vind het er al heel leuk uitzien! Succes ermee! Ben benieuwd hoe het gaat over een paar maanden!

Groetjes,
Anne

Hee wat leuk!
Ik zou graag foto's willen zien van jouw paardje !

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:40

Ik kan me wel vinden in een paar bokkers... Maar zeker niet in talented.

Met deze opmerking ben ik het zeker wel eens
Flower schreef:
Ik ben dat prutsmuts soms zo zat van sommige bokkers... het zijn vaak van die beter-weters... Die er zelf af en toe ook niets van bakken !

Verder zit er een lekker achterbeen onder, wat Kel ook al zei
Lekker op het gemak doortrainen. Je voelt je paard zelf het beste aan lijkt mij

Liselot11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:41

Harstikke goed bezig zeg. Lekker ontspannen, lekker voorwaarts aan het rijden, heerlijk buiten, leuk achterbeen, daar kun je alleen maar van genieten of niet?!

En voor degene die het over dat diep lopen hebben: een half jaar geleden was dit paard toch al zadelmak gemaakt? Kunnen ze ook daar licht aangeleerd hebben, hoeft de TS helemaal niet zelf te hebben gedaan en er zijn nu eenmaal paarden die uit zichzelf al wat afbuigen! Makkelijk toch!

Ga zo door, lekker om te zien dat iemand zo leuk bezig is met zijn/haar jonge paard!

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:11

Ik kan me wel vinden in Talented hoor!
Klopt dat het er niet echt uitziet alsof je hem op eigen benen laat lopen.
Weet ook dat het moeilijk is een jong paard laag en rond te laten lopen hoor, ik rij een fries en die doet het ook.
Maar zou de teugels dan wat langer laten en iets meer met het neusje eruit rijden als ik jou was dmv je been dus.
Maar voor de rest netjes hoor!

Zoro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:35

Jeetje wat een gezeur weer.. ik ga het niet eens meer lezen..
ik wou alleen even zeggen dat ik het een heel leuk paard vind.. maar zou hem nog lekker veel laag instellen ma dit zijn enkel een paar fotos.. succes ermee

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:48

Linda86 schreef:
DresslOver schreef:

Groetjes,
Anne

Hee wat leuk!
Ik zou graag foto's willen zien van jouw paardje !

deze foto's staan er al op (tenminste een paar zie Verola T. (nOg n x) ergens op de 3e of 4e pagina, maar er komen zsm nog wat nieuwe (rij) foto's bij! ik hou je op de hoogte! ik hoop jij mij ook, want ben heel erg benieuwd naar de ontwikkeling van jou knappe paardje! groetjes!!

moes

Re: Jonge Ferro merrie at work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:07

LiSSy schreef:
Linda86 schreef:
Thanx voor de leuke reacties!
Ik ben eigenlijk nog niet erg bezig met het rond rijden, dit vind ik nu nog niet echt belangrijk. Ik vind het nu nog even belangrijker dat ze op haar eigen benen loopt en voorwaards is. De hoofd en hals houding komt later wel aan de orde. Ze is met het rijden nog erg gespannen en dit bemoeilijkt het lang en laag rijden. Maar er wordt aan gewerkt !

van deze foto's kan ik nou niet bepaald zeggen dat je haar op eigen benen probeert te laten lopen

Vind ik eigenlijk ook het lijkt of je erg gefixeerd bent op het rond laten lopen (ook aan je handen te zien) Ik vind dit altijd erg jammer bij zulke jonge paarden want dan stuit je later vaak op veel problemen...

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:24

Hoi dresslover!

Ik heb de foto's gezien. Leuk paardje heb je!
Inderdaad hetzelfde type als mijn merrie.
Ik zal de op de hoogte houden van rijfoto's.

Groetjes Linda.

__sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:28

heej ik vint je paardje egt super mooi! LOOPT OOK ERG LEKKER VOOR EEN PAARDJE VAN EEN MAAND ONDER T ZADEL ZEG!
ik zou ook probere laag te rijde maar dat komt vanzelf wel goed hoor dat was bij mijn paardje ook zo! suc6 met t verder inrijde! als ik t zo zie kan je nog erg ver kome denk ik!!!

__sanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:30

sorry voor de grote letters!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:02

Thanx Linda!

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:06

@ Linda86 super leuke merrie heb je. loopt ook lekker. Mooie omgeving, is dat bij jou thuis ?

@DresslOver, Jij hebt ook een hele mooie merrie, mooi hoofdje heeft ze.
Heb jullie een manege thuis ?

Ik las in je profiel dat je al 12 !! jaar rijdt ??? Maar bij het voorstellen zeg je dat je 15 bent. Is dat een foutje in je profiel, of misschien hebben je ouders wel een manege en was je er met 3 jaar wel lekker vroeg bij.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:47

haha, wel grappig dat er op een topic van linda op mijn topic gereageert word Dankje voor de complimenten over mijn BEELDSCHONE merrie (:p neeeyy het stinkt hier niet, nee ik ben niet arrogant.. ) Je hebt gelijk dat is inderdaad een foutje in mijn profiel ik rijd in februari dit jaar 11 jaar(geen 12 telfout.. blondd..!! ) ik word in mei dit jaar 16 dus ik was 4 toen ik begon met rijden, bijna 5. Nee, wij hebben thuis geen manege, ik sta op een pensionstal in Vorstenbosch. (ook harstikke gezellig!! )
groetjes,
Anne