Toekomst in dressuur voor dit springpaard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meryl_S

Re: Toekomst in dressuur voor dit springpaard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:09

ik vind het een heel leuk paardje!
commentaar is al gegeven,
veel succes nog samen!

miepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:19

Mooi paard hoor! Maar je hebt denk ik hetzelfde probleem als waar ik mee kamp (daarom herken ik het misschien ook zo goed ): Je binnenhand. Je haalt hem idd over de manenkam en bijvoorbeeld naar je toe met het wijken.
Probeer hem van de hals te halen, in plaats van er tegenaan. Bespreek het eens met je instructeur, want hiermee rij je uiteindelijk je paard de blessures in!

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:38

He met die binnenhand had ik ook geen probleem het gaat er uit hoor! Mooi paardje seg! Het lijkt me alsof dat ze soms een beetje hard is, maar dat komt omdat ze altijd op zen "springs" gereden werd
Ik vind dat je goed bezig bent joh! mooie combi!

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 18:14

amondi schreef:
Machtig mooi paardje, let op je zadel, dat ligt echt teveel naar voren.

Even over het "longeren" dat is natuurlijk gewoon paard-slingeren, beter is om je er goed in te verdiepen en dan( liefst met ervaren hulp) aan de bijzet te longeren. Dan verbeter je een paard en kan hij gaan werken aan het loslaten van zijn rug.
Dan rijdt het ook veel fijner.

Ja daar heb je wel wat gelijk in, maar de bedoeling van het longeren was gewoon om al zijn "stalenergie" er wat uit te laten ... Zo kan hij even lekker dom doen aan de longe en zicht tijdens het rijden als een mak lammetje gedragen. Vroeger deden we de longe niet en de galop was rampzalig, hij bokte constant, gewoon door al het pit en energie in zijn lijf.

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 18:22

Renske20 schreef:
colette_007 schreef:
Wat let jou om er een keer mee te springen is echt VEEEl leuker dan dat rondgedraai in een bak en alles netjes

weet niet he jij dressuur rijd, maar t zal niet vele goeds zijn gezien je reactie
springen kan, en is leuk als afwisseling maar t gaat net wat handiger als de basis er op zit, en daar is ze nu hard mee aan het oefenen

ben met Renske akkoord.. als de basis goed gaat begin ik met het springen.. Maar omdat hij er vroeger over stormde dacht ik dat ik toch beter begon met wat dressuur ( de basis), niet?

princess69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 18:27

Blackmystery schreef:
:o er kan dan wel zo`n bit in zitten maar ik erger me een een beetje aan de manier waarop jullie het gebruiken.
op veel foto`s toon je geen rustige hand en schanierd het bit scherp.
Het paard lijkt ook veel inhouding te worden getrokken en loopt niet stevig op zijn eigen benen.
hier door gaat het alleen maar vast zitten.

Mag je er geen ander bit aan hangen? en maak te tegel anders vast aan de bitring.
verder heeft hij best wel aanleg tenzij, hij eerst op zijn eigen benen leert lopen.

dat hij op zijn eigen benen begint te lopen ben ik mee bezig.. Mijn lesgever en ik werken er samen aan, ze heeft het nogal moeilijk met haar balans te vindn maar enkele keren gebruikt ze toch wel haar achterhand al, maar daar werken we zekr aan! En ik heb al gezegd dat ik de volgende keer zal rijden met de teugels aan de gewone bitringen...

princess69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 18:30

Jazzebel schreef:
Wat een gezeur! Schijnbaar kan je hier nooit meer gewoon een paar mooie foto's neerzetten zonder dat er altijd wel wat op aan te merken is!! Is het het bit niet dan wel de houding , dekje, pony, paard, bak of zadel kom op een beetje possitiever allemaal. Dit paard loopt gewoon lekker ontspannen en ik zie niet echt verzet tegen dit bit ofzo.
Ze geeft zelf ook aan dat zij liever met een ander bit rijd maar dit is de situatie.
Daarnaast vraagt ze of er Toekomst zit in dit paard voor de dressuur = dus er kan nog veeel bij geleerd worden.
Ik vind het er netjes uitzien en een heel mooi paard waar je zeker een keer een dressuur proef mee moet gaan rijden!! Wordt ze alleen maar beter van.

danku Leuk om eens zo'n reactie te horen! Ik denk dat het paard het gewoon leuk vind om eens te werken, ze werkt echt graag en heeft er plezier in.. Ik weet dat ik nog wel veel fouten maak maar we leren van elkaar

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 18:32

miepmiep schreef:
Mooi paard hoor! Maar je hebt denk ik hetzelfde probleem als waar ik mee kamp (daarom herken ik het misschien ook zo goed ): Je binnenhand. Je haalt hem idd over de manenkam en bijvoorbeeld naar je toe met het wijken.
Probeer hem van de hals te halen, in plaats van er tegenaan. Bespreek het eens met je instructeur, want hiermee rij je uiteindelijk je paard de blessures in!

ja ik wete het die binnenhand..Mijn instructeur zegt dit ook en we proberen er samen op te letten Maar soms luistert ze niet altijd even goed naar mijn binnebeen waardoor het een reflex van me is om dan die binneteugel naar buiten te trekken.. Maar ik probeeer er op te letten

Heleen_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:35

leuk paardje

en ja.. je binnehand he meer naar voren doen met wijken

_streepjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:39

nou ziet er best goe duit vind ik zeg! wat een mooi paard
het paard waar ik op rijdt was eerst ook een springpaard, en die is nu ook m2 dressuur dus dat moet ook kunnen lukken?!
dat paard van mij moet je ook eerst longeren hoor, ! net als bij jouw anders is hij zoo druk!!!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:41

haha ja inderdaad Jazzebel

het ziet er leuk uit, mooi paard!! maar dat heb je al genoeg gehoord volgens mij

maar, ik denk dat er wel toekomst voor je inzit!!

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 19:12

k heb nog even rondgekeken op mijn pc en vond een foto van heel in t begin toen ik haar reed, de eigenaars hadden die dag haar hoofdstel meegenomen naar huis om in te vetten en dus gebruikte ik 1 van een manegepaard, ik wilde het eens proberen met een gewoon bit.

Afbeelding

Ze was supervlotjes weet ik nog, voor de rest weet ik het niet meer. Voor mij ging dit prima. Ik zal het nog eens proberen met gewoon bit.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:24

Ik vind het er netjes uitzien, iets op de voorhand, maar ach je bent net begonnen.
Heel leuk paard ook trouwens!

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:30

Misschien kun je de eigenaren eens adviseren het paard te verkopen! Zowiezo lijkt me dit paard veel te veel voor dat meisje. Qua kwaliteiten, maar ook qua temperament. Als ze toch maar 1u per week rijdt, waarom dan geen leuk ding wat het niet perse meer nodig heeft... die gewoon lekker af en toe gereden wordt, zonder te veel poespas en de rest van de tijd lekker het landje op gaat! Dit paard heeft in mijn ogen veel meer mogelijkheden dan dat ze nu krijgt...!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:33

leuk paard, het is nog wat op de voorhand, en hij valt vaak over de buitenschouder weg, goed opvangen dat, en wat je zei over dat naar buiten weg vallen, als hij naar links wegvalt moet je niet aan de rechter teugel sturen, hoe raar het ook klinkt, dan moet je juist aan de linker teugel om hem daar te begrenzen, als je aan de rechter teugel komt, zal hij met zijn achterhand uit gaan zwaaien, en het probleem zal zich blijven herhalen, een paar keer opvangen met de linker teugel, en je zal zien dat het al heel wat beter zal gaan! Het is gewoon een tip! Voor de rest vind ik het een heeeeel erg leuk paard! Met heel wat mogelijkheden zoals Hermesdeux hierboven al zegt! Jullie zijn een leuke combinatie! Ik wens jullie samen nog heel veel succes en rijplezier!! Groetjes, Anne

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:34

Hej,
Ik was het dus die de foto's trok
ook even mijn toevoeging

De eigenaars zitten op internaat en kunnen dus enkel in het weekend komen. Daarvan dat princess69 haar mocht bijrijden. Het paard is altijd met zo'n bit gereden, ze hebben er wel een rubber bit ingestoken omdat toch nog iets vriendelijker is. De eigenaars hangen het altijd op de onderste ring, zij verandert het altijd naar de 2de ring. Princess loopt idd nog erg op de voorhand maar er wordt aan gewerkt Princess69 volgt ook les met hem en het gaat steeds beter Het zadel zullen we de volgende keer meer naar achter schuiven.

K denk dat er nu wel genoeg over het bit is gezegd

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:07

danku mieke

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:18

Ik heb het hle topic niet gelezen, dus bij voorbaat mijn excuses als ik in herhaling val.

Maar ik schrok hier toch wel heel erg van
Afbeelding

Ik zie veel meer foto's waar je de lijn heel los hebt, maar zorg alsjeblieft tijdens het longeren altijd dat je de lijn dusdanig vast hebt met 2 handen dat je hem in kan halen als ze zoiets doet.
Je wil namelijk niet weten wat er kan gebeuren als ze er met haar benen in komt.

Verder zie ik jou heel erg veel met je binnenhand doen.
Hoe verleidelijk het ook is om daar juist aan te zitten, vooral als ze over de schouder wegloopt, het heeft juist een averechts effect.
Werk juist met je binnenbeen en je buitenteugel.
Verder vind ik het er vrij netjes uitzien.
Paard valt idd op de voorhand, maar jullie zien eruit alsof jullie plezier hebben en prettig werken.

nikkiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:48

haai!
ik vind dat daar zeker een toekomst als dressuurpaard inzit!
en ik vind dat ie een heel lekker koppie heeft!
zo te zien heeft ie ook geen last van het bit want hij loopt wel te schuimen en loopt lekker nagevelijk!
als je dan toch gaat beginnen in de dressuur kan je dat misschien afbouwend dus steeds een iets minder scherp bit erin te hangen maar ik zie nog geen nood daarvoor! het gaat toch goed zo?.
maar in de toekomst zou ik dat wel veranderen maar dat is niet om daar nu commentaar op te geven! ik vind dat je het goed doet zo!

dus ga zo door!

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:48

MissJ schreef:
Ik heb het hle topic niet gelezen, dus bij voorbaat mijn excuses als ik in herhaling val.

Maar ik schrok hier toch wel heel erg van
Afbeelding

Ik zie veel meer foto's waar je de lijn heel los hebt, maar zorg alsjeblieft tijdens het longeren altijd dat je de lijn dusdanig vast hebt met 2 handen dat je hem in kan halen als ze zoiets doet.
Je wil namelijk niet weten wat er kan gebeuren als ze er met haar benen in komt.

Verder zie ik jou heel erg veel met je binnenhand doen.
Hoe verleidelijk het ook is om daar juist aan te zitten, vooral als ze over de schouder wegloopt, het heeft juist een averechts effect.
Werk juist met je binnenbeen en je buitenteugel.
Verder vind ik het er vrij netjes uitzien.
Paard valt idd op de voorhand, maar jullie zien eruit alsof jullie plezier hebben en prettig werken.

Dat was ik die longeerde en het was de 2de keer in mijn hele leven Maar de foto oogt wat verkeerd. Het is minder erg dan je zou denken op de foto hoor Princess trok ongeloofelijk aan de longe en toen schudde ze met haar hoofd, waardoor de longe even wat losser ging, toen werd de foto genomen maar ik had het meteen hersteld hoor De longe heeft geen enkel moment op de grond gehangen of zo Wees maar gerust

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:00

bonitobol schreef:
Dat was ik die longeerde en het was de 2de keer in mijn hele leven Maar de foto oogt wat verkeerd. Het is minder erg dan je zou denken op de foto hoor Princess trok ongeloofelijk aan de longe en toen schudde ze met haar hoofd, waardoor de longe even wat losser ging, toen werd de foto genomen maar ik had het meteen hersteld hoor De longe heeft geen enkel moment op de grond gehangen of zo Wees maar gerust

Deze foto is idd de extreemste die er tussen zat, maar ik zie geen enkele foto waar er geen boog in de lijn hangt, dus let daar alsjeblieft goed op.
Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:07

vind dat nog niet zo gevaarlijk hoor, er hangt idd een boog in maar hij hangt niet op de grond, paard gaat hier zelf met haar hoofd ineens naar beneden, dus logisch dat de lijn dan ff wat meer doorhangt

en zelfs als ze er al met hun benen in komen en je laat los is t ook zo weer voorbij met dat 'gevaarlijke'
iig t is me weleens gebeurd dat die van mij omhoog kwam, omdraaide, met zn benen in de lijn kwam en dan ff gek deed, dan liet ik los zodat de lijn iig meegaf en stopte hij vanzelf weer.
kon ik de lijn weer pakken en klaar, niets aan t handje

maargoed das mijn ervaring, zie ergere longeerfoto's op bokt hoor, lijn echt op de grond, dubbele longe die superlaag hangt(onder sprong bij achterbenen bv) etc

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:09

Dat weet ik Renske, en ik zie idd ook veel ergere dingen voorbij komen, juist daarom geef ik het als tip mee.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:17

Princess is inderdaad een heel erg mooi paard!
Vind het ook zonde dat zo'n goed paard zo'n eigenaars heeft, maar ja het is nu zo..En van het bit is ook al genoeg gezegd en daar kan jij niets aan doen het is de eigenaars hun keuze die jij moet aanvaarden Maar je kan natuurlijk altijd de teugel versteken naar de grootste bitringel, overleg eens met jantje
Nog wat tips:
* je moet meer op je kont gaan zitten, eventueel je stijgbeugels wat langer doen..
* je zadel iets minder ver naar voren
* en al het andere commentaar die al gegeven is, je binnenhand, maar daar heb ik zelf ook last van

xXx Phoebe

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:17

Ik vraag me sowieso af waarom iemand een volbloed koopt voor 2 kinderen.