commentaar is al gegeven,
veel succes nog samen!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
): Je binnenhand. Je haalt hem idd over de manenkam en bijvoorbeeld naar je toe met het wijken.
geen probleem het gaat er uit hoor! Mooi paardje seg! Het lijkt me alsof dat ze soms een beetje hard is, maar dat komt omdat ze altijd op zen "springs" gereden werd 

amondi schreef:Machtig mooi paardje, let op je zadel, dat ligt echt teveel naar voren.
Even over het "longeren" dat is natuurlijk gewoon paard-slingeren, beter is om je er goed in te verdiepen en dan( liefst met ervaren hulp) aan de bijzet te longeren. Dan verbeter je een paard en kan hij gaan werken aan het loslaten van zijn rug.
Dan rijdt het ook veel fijner.

Renske20 schreef:colette_007 schreef:Wat let jou om er een keer mee te springen is echt VEEEl leuker dan dat rondgedraai in een bak en alles netjesweet niet he jij dressuur rijd, maar t zal niet vele goeds zijn gezien je reactie
springen kan, en is leuk als afwisselingmaar t gaat net wat handiger als de basis er op zit, en daar is ze nu hard mee aan het oefenen

Blackmystery schreef::o er kan dan wel zo`n bit in zitten maar ik erger me een een beetje aan de manier waarop jullie het gebruiken.
op veel foto`s toon je geen rustige hand en schanierd het bit scherp.
Het paard lijkt ook veel inhouding te worden getrokken en loopt niet stevig op zijn eigen benen.
hier door gaat het alleen maar vast zitten.
Mag je er geen ander bit aan hangen? en maak te tegel anders vast aan de bitring.
verder heeft hij best wel aanleg tenzij, hij eerst op zijn eigen benen leert lopen.

Jazzebel schreef:Wat een gezeur! Schijnbaar kan je hier nooit meer gewoon een paar mooie foto's neerzetten zonder dat er altijd wel wat op aan te merken is!! Is het het bit niet dan wel de houding , dekje, pony, paard, bak of zadel kom op een beetje possitiever allemaal. Dit paard loopt gewoon lekker ontspannen en ik zie niet echt verzet tegen dit bit ofzo.
Ze geeft zelf ook aan dat zij liever met een ander bit rijd maar dit is de situatie.
Daarnaast vraagt ze of er Toekomst zit in dit paard voor de dressuur = dus er kan nog veeel bij geleerd worden.
Ik vind het er netjes uitzien en een heel mooi paard waar je zeker een keer een dressuur proef mee moet gaan rijden!! Wordt ze alleen maar beter van.
Leuk om eens zo'n reactie te horen! Ik denk dat het paard het gewoon leuk vind om eens te werken, ze werkt echt graag en heeft er plezier in.. Ik weet dat ik nog wel veel fouten maak maar we leren van elkaar

miepmiep schreef:Mooi paard hoor! Maar je hebt denk ik hetzelfde probleem als waar ik mee kamp (daarom herken ik het misschien ook zo goed): Je binnenhand. Je haalt hem idd over de manenkam en bijvoorbeeld naar je toe met het wijken.
Probeer hem van de hals te halen, in plaats van er tegenaan. Bespreek het eens met je instructeur, want hiermee rij je uiteindelijk je paard de blessures in!
Maar soms luistert ze niet altijd even goed naar mijn binnebeen waardoor het een reflex van me is om dan die binneteugel naar buiten te trekken.. Maar ik probeeer er op te letten 
maar dat heb je al genoeg gehoord volgens mij

Princess69 volgt ook les met hem en het gaat steeds beter
Het zadel zullen we de volgende keer meer naar achter schuiven.

MissJ schreef:Ik heb het hle topic niet gelezen, dus bij voorbaat mijn excuses als ik in herhaling val.
Maar ik schrok hier toch wel heel erg van
Ik zie veel meer foto's waar je de lijn heel los hebt, maar zorg alsjeblieft tijdens het longeren altijd dat je de lijn dusdanig vast hebt met 2 handen dat je hem in kan halen als ze zoiets doet.
Je wil namelijk niet weten wat er kan gebeuren als ze er met haar benen in komt.
Verder zie ik jou heel erg veel met je binnenhand doen.
Hoe verleidelijk het ook is om daar juist aan te zitten, vooral als ze over de schouder wegloopt, het heeft juist een averechts effect.
Werk juist met je binnenbeen en je buitenteugel.
Verder vind ik het er vrij netjes uitzien.
Paard valt idd op de voorhand, maar jullie zien eruit alsof jullie plezier hebben en prettig werken.
Maar de foto oogt wat verkeerd. Het is minder erg dan je zou denken op de foto hoor
Princess trok ongeloofelijk aan de longe en toen schudde ze met haar hoofd, waardoor de longe even wat losser ging, toen werd de foto genomen maar ik had het meteen hersteld hoor
De longe heeft geen enkel moment op de grond gehangen of zo
Wees maar gerust
bonitobol schreef:Dat was ik die longeerde en het was de 2de keer in mijn hele levenMaar de foto oogt wat verkeerd. Het is minder erg dan je zou denken op de foto hoor
Princess trok ongeloofelijk aan de longe en toen schudde ze met haar hoofd, waardoor de longe even wat losser ging, toen werd de foto genomen maar ik had het meteen hersteld hoor
De longe heeft geen enkel moment op de grond gehangen of zo
Wees maar gerust
Maar je kan natuurlijk altijd de teugel versteken naar de grootste bitringel, overleg eens met jantje