patos schreef:Emma_Ivana schreef:dat heb ik toch niet gezegt? Ik zei alleen dat haar mond GEEN pijn deed en ze NIET de dupe is geworden! Ik heb het ook nog aan de tandarts gevraagt en die zei dat het best kon! NTB zijn alle paarden op onze stal die dag gewoon gereden! Ivana is een hard paard voor zichzelf, maar ik weet heus wel wanneer ze pijn heeft!Citaat:ze had haken en toen die weg geveild moesten worden had ze echt pijn!
Heb je enig idee hoe een paardenmond eruit ziet na het veilen? Heb je misschien ook enig idee waarom het dus zeer doet onder het veilen?
Je bent wel vreselijk naïef
zeg, denk je echt dat een paard met z'n pootjes omhoog gaat liggen als ie pijn in z'n mond heeft, tuurlijk niet. Je hebt pas op z'n vroegst kunnen beoordelen of Ivana pijn in haar mond had toen je er al op zat, tja, dan kun je natuurlijk beter doorrijden (not). Jij hebt wel een heel bijzondere tandarts, ik heb nog nooit een gezonde dierenarts/tandarts horen zeggen dat het na niet-elektrisch veilen niet aan te raden is om een dagje rust te houden. Dat een relaxt buitenritje kan, begrijp ik, maar een wedstrijd... Gelukkig heeft heel je stal last van die 'bad habit', dus aap je dat maar gewoon na.
Ik kots echt van mensen die hun wedstrijd voor de gezondheid van hun paard laten gaan omdat iets slecht geregeld is, maar goed, gelukkig weet jij wanneer je paard pijn heeft dus kun je zonder schuldgevoel een bit in dr mond hangen
Eindelijk iemand die zegt waar ik het roerend mee eens ben!!!
Denk niet dat de TS een clue heeft hoe het eruit ziet bij een paardenmond van binnen....
check ff een site van een paardentandarts dan zie je hoe de binnen-
kant er uitziet...
Het is inderdaad verstandiger om het paard minimaal een dag rust te
geven. Zeker geen wedstrijd rijden helemaal als je vermeldt dat er een
wondje bij haar wang aan de binnenkant zit. Dan vraag je naar mijn
idee echt om problemen.
Afijn ik wacht het volgende topic wel af met de titel "help ik heb per
ongeluk de wang van mijn VERZORGpaard naar de knoppen gereden".
Als eigenaresse had ik je bedankt dat je tijdelijk voor me waar had
genomen maar je met de haren uit het zadel gesleurd....