Springcombinatie@dressuren.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:32

Je maakt duidelijk vooruitgang en ik hoop dat je zo verder doet!

Ik heb nog 1 opmerking voor je, de rest is al gegeven: hou je tenen naar binnen, niet naar buiten. Probeer ook niet te veel te steunen op je stijgbeugels, maar meer drukken met je benen...

arian_wolf

Re: Springcombinatie@dressuren.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:55

Hoii mooii paard !!

De eerste foto vraag je teveel stelling bij het wijken!
Hou je rechterhand er wel goed bij!
Maar vind dat je wel een goede houding heb

Mactime

Re: Springcombinatie@dressuren.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:00

vind die laatste foto nou ECHT niet mooi,, vind ik toch echt de minst mooie,, want je ziet dat ze daar in draf valt en valt helemaal uitelkaar ,, maar vind het wel een hele leuke pony mooi sprekend hoofdje ook,,
en ja die fotos van dat wijken,, maar daar heb je nu vast ook wel genoeg over gehoord..

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 21:34

dankjulliewel: over het wijken is idd al genoeg gezegd

Tieneke: daar heb ik idd nog wel eens last van, ik weet wel nog vroeger toen ik bij een vriendin van mij reed dat ik steeds mijn tenen stoote bij die pony moest je echt je tenen naar binnen draaien wilde je geen zeren tenen krijgen, mja, dat lukte mij dus niet
Maar ik zal er meer op gaan letten

Mactime: Daar valt ze idd erg uit een, maar ik vind het evengoed een grappige, leuke foto

Ik heb trouwens nou ook les met haar, van een goede vriendin van mij.
Ik heb al eens eerder met mijn haf een lesje gehad en dat was me goed bevallen.
Dus woensdag heeft ze me met de auto naar de paardjes gebracht en een lesje gehad, ze liep erg lekker
Zelf heeft ze er ook nog even opgezeten, nja zij krijgt haar echt goed aan het lopen...mja, ze rijdt ook even een stuk langer en beter haha.
Maar ik heb nou dus ook les met haar voor niks
Ze is echt een hele fijne instructrice...ze loopt nou ook beter met stelling enzo en wijken gaat nou ook stukken beter.
Maar ik ben dus wel erg blij dat ik nu les met haar heb.

Vue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 14:41

Fun_Fun schreef:

Bij het wijken zie ik niet zoveel goed beengebruik,
ze stelt haar hoofd wat naar binnen, maar meer zie ik niet?
Ja, ook dat ze wat over de schouder weg loopt.

Verder leuke combinatie.

Viel mij ook op.
Eigenlijk vind ik het ook geen wijken te noemen.
Wijken is niet je paard met z'n hoofd naar de hoefslag sturen en dan hopen dattie opzij gaat, maar recht stellen, niet teveel halsbuiging vragen, en vooral lekker voorwaarts blijven. En natuurlijk het scharen, waar het hele grapje om gaat.

Verder ziet dit er al stukken beter uit dan eerdere foto's die je geplaatst had. Gaat ontzettend goed zo.
Ook goed dat je nu les hebt.

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 15:24

dankje
nee, het is idd niet wijken, maar we zijn er pas mee bezig, nu in de les gaat het wel al stukken bezig, ik heb me eerder nooit zo met dressuur bezig gehouden. Ze heeft al 8 jaar ofzo geen ECHT dressuur meer gedaan.
De eigenaar "hobbelt" er af en toe eens op voor de fun, loopt carrousel, af en toe een lesje and that's it.
In het begin toen ik haar deed heb ik alleen maar gesprongen(ik rijdt haar wel maar 2x in de week, dus dat betekend niet dat ze alleen maar springt) en af en toe gewoon normaal rijden, nu ben ik me wel meer bezig gaan houden met het dressuren en heb nu ook een fijne instructrice gevonden