Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rocco1 schreef:ik wil even te correctie hier een antwoord op geven..
het was eigenlijk als een soort stelling bedoelt. het is niet zo dat ik 2 kilo in mijn hand heb. ik heb hier al een reactie op gegeven ergens hierboven.
mijn instructrice wilde me iets duidelijk maken en ze zei dus dat als mijn paard zo erg aan het hangen was dat ik mijn armspieren moest gaan gebruiken ik veel meer been moest geven.
tot de 2 kilo is nog om te doen zei ze.
2 pakken melk!!
)
Sjuimpje schreef:Elisa2 schreef:Mijn aanleuning is als een elastiekje en zo hoort het te zijn.Als je paard hangt moet je geven en meer been gebruiken{niet trekken}.Als je niks in je hand hebt moet je meer naar je hand toe rijden want dan loopt ie achter de teugel.Het gaat erom dat je dus precies dat evenwicht ertussen in hebt.
Dus op het moment dat jouw paard zich langer maakt, dan schuif je hem nog meer uit en drijft hem op?
Je moet imo echt een bijzonder talentvol paard hebben als hij dan niet van het achterbeen afloopt.
Berdientje schreef:amondi schreef:Pak eens 2 zakken suiker in je hand, dat is 2 kilo! Dat hou je toch niet vol?
Het voorbeeld van het vogeltje ken ik ook, en het mag niet dood!
Meer been, minder hand.
Dat is toch anders, teugels til je niet twee kilo, maar trek je twee kilo zeg maar, dus eigenlijk moet je op bed gaan liggen (met je handen naar de grond gericht) ofzo en dan die 2 kilo vasthouden, dat is heel anders zwaar dan als je het optilt zegmaar. Trekken en tillen is niet te vergelijken...
liza van loon schreef:Ik heb liever iets meer in mn hand dan dat ze te los/geen verbinding maken. Maar ik heb geen idee hoeveel ik in mn hand heb.
.Poehee schreef:Ik heb alleen het gewicht van de aanleuning, dat vind ik ook het fijnst. Soms zijn ze wel ff iets zwaarder/sterker, als je met iets nieuws begint of iets moeilijks hebt, maar ik wil altijd weer graag terug het gewicht van de aanleuning.