Simba onder ut zadel + mini meisje op jacintha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:56

Wat de mod al heeft gezegd, de TS weet onze mening over spoortjes bij het meisje denk ik wel!
Geef gewoon tips over het rijden ofzo Daar heeft ze veel meer aan!

Mango_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:57

Emma_Ivana schreef:
ja idd Leuke foto's hoor Sas, trek je niks van het gezeur aan!

@milo: je kent het paard niet, ze verpesten haar niet! Dat zou Saskia nooit maar dan ook nooit doen!

Mee-eens!

Bellex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:57

als dit op mij slaat: Ik zeg ook iets over de foto's, namelijk dat ze leuk zijn...en wat ik verder zeg is niet tegen haar over de sporen dus ik zeg het gewoon

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:45

Mensen, nou weten ze het wel hoe dom het is..!!!Ik hoop dat ze het nu snappen..!!Nu hebben genoeg mensen gereageerd!Laten we het er nu eens over hebben hoe lief die paardjes zijn..!!Want dat zijn ze hoor.!.

boeflover

Re: Simba onder ut zadel + mini meisje op jacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:21

leuke pony zeg! je kunt wel zien dat daar tuigbloed in zit.

om die pony beter aan het been te krijgen moet je heel veel overgangen rijden, echt steeds stap draf, stap draf, stilstaan stap etc. etc. reageerd de pony niet gelijk kun je hem even een prik geven met je spoor of een tik met een zweep. maar na verloop van tijd gaat je pony als het goed is wel reageren en dan kan die spoor er dus zeker af. of als je pony daar wel op reageerd, gewoon sporen eraf en ook veel overgangen rijden, maar dan als ze niet gelijk reageerd een stemhulp erbij(dat vind ik zelf een fijnere methode, maar dat ligt er dus maar net aan of je paard reageerd op stemhulpen..)

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:31

Leuke pony, jammer dat je te groot begint te worden.

Als de pony niet aan het been is moet je dat oplossen, sporen zijn daarvoor niet de oplossing, daardoor krijg je een paard heus niet vlotter aan het been. Een meisje dat bang is zal heus niet haar benen netjes stilhouden waardoor ze dan dus de hele tijd zit te prikken. Dan heb je over een tijdje grotere en scherpere sporen nodig omdat deze niet meer helpen.

Een paard weer vlot aan het been krijgen is heel heel snel opgelost. Ik zou daar aan gaan werken en daarna pas weer kleine kinderen erop zetten.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:15

Zooooooo wat zijn jullie allemaal erg hey als er een schaap over de dam is dan volgen alle bokkers. Nadat 3 of 4 keer is gezegd dat het niet zo slim is om een klein meisje met sporen te laten rijden schijnt in ene iedereen er weer wat van te moeten zeggen. Alsof jullie het allemaal zo goed doen als ik hier af en toe naar foto's kijk zitten er heel wat persoontjes tussen die maar een beetje aankloten.Het valt mij altijd op dat als er bokkers zijn met verstand van zaken en krietiek geven wat ergens op slaat en vervolgens ook nog een goede raad geven, dat daarna de hele bups volgt die dan ook nog even alles gaat herhalen wat er eigenlijk al staat maar ook even interressant willen doen terwijl ze eigenlijk geen idee hebben maar een beetje mee banketstaaf met mensen die wel verstand van paarden hebben.

Oke het is fout een beginner met sporen, maar kijk even naar een doorsnee manege daar word veel met sporen gereden op manege pony's/paarden en alleen maar om ze voorwaarts te houden.

En nog wat kijk niet alleen naar foute dingen maar geef ook eens een compliment.

Ik zeg altijd maar:zodra je met sporen moet gaan rijden heb je de basis verkloot.

miekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:16

dat te groot valt best mee..
ik vind het er leuk uitzien

GoLizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 21:36

tnx voor de pocitieve reacties en niet voor de negatieve.. we weten dat het niet goed is om je paardje vooruit te prikken met sporen.. maar die pony is 16 jaar en ze is altijd zo gereden we hebben het maar aangenomen..