Baron (friesje) @ Grondwerk.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:58

Casca schreef:
mooie foto's! (soms gaat je paard een beetje te hard voor de camera haha) Hij maakt zn bovenlijn mooi lang! Was die moddergrond niet helemaal bevroren?????

offtopic: ik deed het ook wel eens zo bij mijn vorige paard.... bij het longeren is het de bedoeling dat ze lopen... tijdens hij lopen kunnen ze onmogenlijk stijgeren.. ik snap je punt wel Justarman maar ongelukken kunnen nou eenmaal gebeuren, ook tijdens gewoon rijden zonder iets om kun je een paard zijn rug breken!!!

Het is idd de bedoeling dat ze lopen met longeren.. maar een paard kan ook stil gaan staan en gaan steigeren je weet maar nooit

MissRoxyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:00

Jeetje wat kunnen jullie doorz eiken zeg ! .
De TS weet het nu wel dat jullie dit geen goede methode vinden.
ZIJ vind dit echter wel ,en zal heus niet omdat jullie het zeggen stoppen hiermee als het paard er prima op reageert. En komop ,ZO gevaarlijk is het nou ook alweer niet.

Maar dit blijft zich maar herhalen ,zullen we gewoon ON topic gaan zonder dit topic te verpesten?

noraahlover

Re: Baron (friesje) @ Grondwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:08

broadway schreef:
een touw snijdt en geeft druk op de wervel(s) en de singel verdeelt de druk, doe het maar eens bij jezelf(wel voorzichtig!)...singel tegen de rug en iemand anders er een ruk aan geven en nu met een touw, denk erom ,wel de blote rug hoor, zo ervaart het paard het ook!

Hier ben ik het wel een beetje mee eens, maar zo lang het goed gaat!!
Misschien kun je de volgende keer er wat onder doen ofzo.

Verder vind ik het een heel mooi Friesje
En het ziet er ook ontspannen uit!!

Nikkitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:16

Citaat:
een strop om de rug is hetzelfde als een strop om de nek......zodra het aangetrokken wordt komen de gevolgen.......waarom lopen er zoveel friese paarden in de dierenkliniek Utrecht.......hals-rug,wervelfracturen,kapotte knieen , artrose, kapotte spronggewrichten.......???
antwoord,...... onkunde.....slof......afdwingen......trekken......
Het zijn géén kwpners, hebben andere spieren, botten,bouw.......ik zou maar wat zuiniger zijn op dit paard anders komt hij ook in dat rijtje terecht, ik ben niet zo gecharmeerd van wat ik op die foto's zie !

Fries of KWPN? Je zult ze allemaal even regelmatig tegen komen in een kliniek.
Het is háár paard en dus háár keuze. Iedere trainingsmethode of gebruik van bepaalde hulpteugels heeft voor en nadelen en dus ook voorstanders en tegenstanders.
Ik gebruik zelf geen hulpteugels, vanwege verschillende redenen. Maar iedereen moet doen wat hij/zij het beste vindt. En er zullen altijd mensen zijn die daar weer commentaar op hebben.

Maar on topic:
Ik vind het een leuke Fries met erg goede bewegingen. Ik ben benieuwd naar foto's onder het zadel, hoop dat je snel weer een bak hebt waar je in kunt rijden.

Kaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:19

volgens mij valt het allemaal wel mee!
Paardje staat IMO losjes bijgezet en loopt netjes op eigen benen. Paard wordt helemaal niet naar beneden getrokken, maar zoekt netjes de ontspanning op.. en zoveel druk staat er ook niet op de touwtjes!

En tja.. gevaarlijk?... Waarom is longeren met bijzet dan niet gevaarlijk? Waarom is longeren met touwtjes niet gevaarlijk? Heeft volgens mij ongeveer dezelfde werking!

Lekker friesje!! Lekker zo doortrainen als het je paardje helpt om zichtzelf los te maken! Ziet er netjes uit!

Veel plezier nog met je knollie

marijkuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:19

ik vind je een super leuke fries hebben!!

en elk paard heeft weer een ander trainings methode nodig en dit werkt gewoon super bij jou paard!
vind het erg jammer dat er zo fel op gereageerd... want als het paard er niet mee eens was geweest had hij niet zo lekker ontspannen gelopen!!!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:26

ik zeg jouw niet wat jij moet doen en jij hoeft mij niet te zeggen wat ik moet doen ,ik wil alléén anderen erop wijzen dat er risico's aan vast zitten, als je het van dichtbij hebt meegemaakt weet je hoe triest het is en dan helpt de opmerking niet meer...oh, ik wist het niet...ik had het op een plaatje gezien... het leek zo simpel....maar mijn paard deed ineens.......dat doet hij nooit...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:29

klomp schreef:

tig mensen trainen op die manier!

Waaronder ik ook
Met beide paarden, bevalt me veel beter dan gewone bijzets. Ik doe het met de 1 al jaren, de ander had ik ook eerst bang om het te gebruiken omdat die aan de longe ook wel eens durfde te bokken en steigeren en rennen en omdraaien... Uiteindelijk heeft iemand anders dat toch gedaan, en vanaf nu wordt ze ook zo gelongeerd en zonder ooit een probleem te hebben gehad, ze is in tegendeel stukken braver en gaat veel vlugger ontspannen dan bij de gewone bijzet.
Ik heb het geleerd van mijn instructrice, die thuis al haar paarden ook altijd zo longeert, nog nooit een paard gehad die iets heeft opgelopen, het zijn integendeel allemaal heel soepele en fijne paarden. Ik meende ook dat deze methode vaker wordt toegepast in de westernsport

Dus heb ik helemaal niets op de methode tegen, en ik vind het bovendien ook nog eens een hele leuke fries

edit: even een toevoeging die ik vergeten was. Aan alles hangen inderdaad risico's. Maar om te zeggen dat een methode slecht is omdat 1 paard het slecht bekomen is, is een veralgemening. Eigenlijk moet je het zo bekijken: Als je honderd paarden volgt die volgens deze methode gelongeerd worden, en na vijf jaar word er bij bv 3 maar schade gezien dan is het relatief goed.
Maar als er bij 60 van de honderd ernstige ongelukken zijn gebeurd of schade toegericht, dan is het inderdaad iets met veel risico's. Maar vanuit 1 ervaring vind ik het wat moeilijk om er een volledig oordeel over te geven

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:30

broadway schreef:
ik zeg jouw niet wat jij moet doen en jij hoeft mij niet te zeggen wat ik moet doen ,ik wil alléén anderen erop wijzen dat er risico's aan vast zitten, als je het van dichtbij hebt meegemaakt weet je hoe triest het is en dan helpt de opmerking niet meer...oh, ik wist het niet...ik had het op een plaatje gezien... het leek zo simpel....maar mijn paard deed ineens.......dat doet hij nooit...

Aan alles hangen risico's vast! En het is nog altijd een dier dat onverwacht kan reageren, al is het nu tijdens het longeren, aan de hand of als je er op zit, er kan altijd iets gebeuren.

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:32

Justarman schreef:
ja nou als jij te eigenzinnig bent om te luisteren dan moet je het zelf maar weten, maar zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwd als hij wel zijn rug een keer breekt.
je snapt toch zelf ook wel dat als hij nu gaat steigeren, wat elk paard wel een keer kan doen, ook al heeft hij het nog nooit gedaan, dan komt hij nooit weer naar beneden met die dingen om..
maarja zelf weten hoor :S

doe even rustig jij
LEG iets uit ARGUMENTEER het voor je zo tekeer gaat!!

leuke foto's.. en loopt lekker ontspannen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:33

broadway schreef:

je kunt uiteraard iemand ergens op attenderen, maar breng het dan wel subtieler...je komt soms erg over als een of andere dictator die alleen zijn eigen mening wil laten gelden...verder doe je erg kinderlijk voor iemand met zulk verantwoordelijk werk! jammer dat je niet kundig genoeg bent in je woorden om een goed gefundeerde mening te kunnen geven...praat je ook zo naar je klanten die waar je fysio verleend aan hun paarden?

sorry voor de off-topic, maar kreeg even een punthoofd van deze persoon broadway...ik nam het slechts op voor de TS. mijn exuses

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:52

Jolliegirl schreef:
Justarman schreef:
ja nou als jij te eigenzinnig bent om te luisteren dan moet je het zelf maar weten, maar zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwd als hij wel zijn rug een keer breekt.
je snapt toch zelf ook wel dat als hij nu gaat steigeren, wat elk paard wel een keer kan doen, ook al heeft hij het nog nooit gedaan, dan komt hij nooit weer naar beneden met die dingen om..
maarja zelf weten hoor :S

doe even rustig jij
LEG iets uit ARGUMENTEER het voor je zo tekeer gaat!!

leuke foto's.. en loopt lekker ontspannen

misschien moet jij even goed lezen wat er staat..?! en anders in de eerdere reacties..

Bluem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:57

Citaat:
misschien moet jij even goed lezen wat er staat..?! en anders in de eerdere reacties..

Hetzelfde voor jou...

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:07

Kunnen jullie deze discussie misschien ergens anders doorvoeren??

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:48

jij voelt je aangevallen....anderen worden wakker geschud....zo gaat het in mijn werk ook altijd, ondervinding is de beste leer!

BlekkiieGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:59

die kan mooi lopen!

Barbara88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:57

offtopic: Misschien moeten we nu even ontopic gaan, ga anders ff met elkaar pm'en ofzo dan verknal je haar topic tenminste niet. We weten nu wel dat iedereen een andere mening heeft....

Ontopic: Ik heb ff in je profiel gespiekt wat een super mooie fries heb jij zeg !!! Echt wat een plaatje. Wat rij je nu met hem? Ik vind de foto's er goed uit zien. Die heeft zeker kwaliteiten! Ziet er ook lekker ontspannen uit!

Prulleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:00

Bonita14 schreef:
Bonita14 schreef:

En als het een keer niet prima gaat ? tja dan sta je te kijken van hoe komt dit?
Zonde om dit beetje te laten verkl*ten door een paar touwtjes

Nou dan ben jij een wonderkind dat er nog nooit wat met dat beestje is gebeurd..
Nou dan hoef je later ook niet raar te kijken als je paard zn rug wel breekt

En hoe longeer jij dan?
Pfff......

Ontopic: Buxy, hele mooie foto's, hoor en het ziet er m.i. heel prima uit.

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:12

Justarman, Broadway en Bonita14:
Jullie mogen hier je mening geven, maar de manier waarop jullie dit doen verdient niet bepaald de schoonheidsprijs.
Met een zinvolle discussie is niks mis, maar ik krijg niet het idee dat jullie hier een goed onderbouwde bijdrage leveren.
Jullie manier van discussie voeren draagt op deze manier niets nuttigs bij en jullie vallen behoorlijk in herhaling.
Laatste waarschuwing!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:34

broadway schreef:

Iemand die er kundig mee ongaat en niet "zomaar"een stuk touw vastknupt komt een paard echt wel weer overeind..

Zo kunnen we wel blijven discussieren natuulijk...

Bijzets..?? mag dat dan ookal niet meer, omdat anders een paard struikeld, misschien niet meer overeind kan komen...
ook maar geen tugels meer dan..stel je voor dat wanneer ruiter valt, de teugels om de benen heen slaan en paard zijn benen breekt..?

ik begrijp best wat je wil zeggen, maar niet alle bokkers zijn mensen "die zomaar"wat doen...Wees dus niet meteen zo radicaal in je uitspraken....

Volgens mij moeten we er maar niet te lang blijven bij stil staan bij dit soort vervelende situaties...Als ik dat zou hebben gedan, zou ik nooit meer een sprongetje gaa maken, aangezien ik voor mij ogen een paard een been heb zien breken (bovenhuidse botbreuk) en dus ter plekke op conour door Da werd afgeschoten...

ontopic..

Ziet er super uit!! leuk dier

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 21:52

Bedankt voor de gene die een leuke reactie geeft..!
ik zal binnenkort een keer duidelijk foto maken hoe ik de touwtjes vast heb zitten omdat hier een paar keer naar gevraagt is.

@barreltjuh: ik rij verder geen wedstrijden, alleen zo af en toe in de B groen.. en wil eigenlijk menwedstrijden gaan rijden.. maar tot nu toe nog niet de beschikking overeen goede wagen..

Ik ben erg trots op m'n paardje, en snap best dat ook deze methode zijn gevaarlijke kant heeft, maar als je geen risico neemt kun je niks.. ik heb 2 jaar geleden nog mee moeten maken dat 1 van onze pony's naar de noodslacht gebracht werd omdat hij tijdens het rollen met z'n beentje in het draad kwam, het is maar even een voorbeeld dat alles wat je doet risico's heeft.

ik heb er absolut geen problemen mee dat jullie je mening geven maar zou het wel waarderen als je dat op een nette manier doet ( de gene die ik bedoel weten dat vast wel) en wil je nou verder met me in discusie gaan od. doe dat dan even via pm omdat deze topic daar niet voor bedoeld is..

nogmaals wil ik jullie bedanken voor de leuke reactie's en complumenten voor mijn paard... zou ze ze morgen even vertellen doet groeit ie denk ik van..

Heintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:53

Ik vind het een super leuke fries,en ik vind dat je op de manier moet trainen zoals je dat zelf wilt en goed lijkt. Ik zou het zelf niet op die manier doen maar als jij er goeie ervaringen mee hebt waarom zou je het dan niet doen.

jespie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:36

een vriendin die ik ken die rijd zelf ook Z2 en die doet de pony ook gewoon aan de bijzet die vast zit aan het zadel en dan gooit ze ze gewoon los.

dus denk ik dat dit ook wel kan

jespie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:37

maar bij mij pony zou ik het niet doen misschien bij een rustige pony maar wel iets anders vast maken en dan met een bontje eronder ofzo

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 00:17

eindelijk....de uitleg van hoe wel en hoe niet komt, voor diegene die wél aanklooien,die onervaren zijn, dát wou ik graag bij de foto's lezen.......dan gaat het ineens achter de schermen.......gooi het naar buiten, als ze het willen doen laten ze het dan alsjeblieft verantwoord doen en niet halfgebakken!Het lijkt zo simpel een halster, een touwtje, vastknopen en rondjes rennen....
onwetendheid, onervarenheid en een samenloop van omstandigheden
soms domme pech, niemand kiest voor een ongeluk.....
Geef duidelijke uitleg om dit te voorkomen........