Achterover maar dan iets scheef dat het paard aan de zeikant neer komt. Heb hier nog nooit een negatief verhaal over gehoort. Toen ik nog in de dressuurwereld zat heb ik het vaak meegemaakt en van heel veel gehoort dat het hielp. Nou het heeft verdomt goed geholpen! Even oftopic: MustangS, als er geen andere manier is heb je 2 keuzes. Of het paard valt je altijd aan, niemand kon bij hem in het land en mocht ook niet. Hij deed de oren plat en ging je bijten en als je hem te pakken had ging hij naar je stijgeren. Het was echt een link beest. Toen ik gebeten was door hem (naast het hek) was ik zo stront sagerijnig dat bijna het bloed onder mijn nagels weg droop. Ben er in gesprongen heb hem gepakt en ben er mee gaan lopen. Hij stijgerde de heletijd. Hij probeerde om te draaien en dan voor je te gaan stijgeren. Hoefsmid kon er ook nix mee, was gewoon echt een monster. Maar nadat ik hem vlink de baas ben geweest heeft hij nooit meer gestijgert, bij niemand. Bijten deed hij nog wel maar werd minder. Weet niet hoe het nu met hem gaat, staat nu bij iemand anders. Maar geloof me als er geen oplossing is en je bent zo pist off op een pony dat je dan dit echt wel gaat doen als dat kan helpen
Ik zeg niet dat het bij alle paarden helpt maar van de verhalen die ik hoor heeft dit een goed efect en nog nooit negative verhalen erover gehoort.
waar ze mee kan spelen.. misschien is dat het probleem ..