Olly mijn superr fjOrdd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vosse

Re: Olly mijn superr fjOrdd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:52

LowLow schreef:
loulou schreef:

sorry maar hier moet ik even op reageren.
wat een onzin dat je een fjord niet zou mogen scheren en een warmbloed wel. dat betekend dus dat mensen met fjorden hun paard in de winter niet zouden kunnen trainen. want naar een half uur rijden is die 'lekkere dikke wintervacht' zeiknat en kun je dus 2 uur uitstappen voordat je paard weer de wei in kan.

mijn fjord was ook een buitenpaard. maar wel een geschoren buitenpaard met een lekker dekentje op.

mijn kwpner is trouwens net zo goed een buitenpaard

Ehhh... Ik geloof dat er bij stond dat het MIJN mening was/is....
Wil niet lelijk doen maar mening zijn er nou eenmaal en je bent het er mee eens of oneens....

off topic: ben het met loulou eens

en gelukkig lowlow heb jij een eigen mening, want anders waren we het allemaal met jou mening eens...

lllaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:47

ik_jolanda schreef:
Volgens mij is het alleen een goedbedoelde tip hoor. Het is mensen gewoon opgevallen dat de deken nogal strak zit aan de voorkant en dat de fjord boos kijkt, en daar wordt een opmerking over geplaatst. Dat noemen we nou 'opbouwende kritiek'. Oftewel kritiek waar je wat mee kan, om te helpen dus. Als ts zou ik eens kritisch kijken naar de foto's, en zien dat ze misschien wel een heel klein beetje gelijk hebben, en dat dan zeggen. Probleem opgelost. Alleen gaat ts er alleen maar tegenin.
En 'lol in je leven moet er tog ook zijn'? 1: het is toch, met ch, en 2: bedoel jij met lol in je leven springen met een winterdeken terwijl het paard dat blijkbaar niet leuk vind? Lijkt me nou niet bijzonder grappig. Vreemd gevoel voor humor heb jij.

vind jij 1000000 keer hetzelfde zeggen opbouwend kritiek..?
Na 1 of 2 keer lezen weet ze het wel hoor, ze hoeft het niet van heel bokt te horen voordat het doordringt!
En jeetje.. OHHH! STEL JE VOOR.. dat paard moet een keertje een kwartiertje doen wat hij (volgens JOU, maar ik geloof niet dat jij er bij was of wel dan?) iets doen wat misschien wat minder is dan de hele dag sukkelen in de wei..
god, arm dier, BEL DE DIERENBESCHERMING..

edit: nog wat bij verteld

loulou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:05

idd vosse, het is maar goed dat we niet allemaal de mening van lowlow delen.

gipsy_fame schreef:
ja van die deken weten we nu wel alleen wat moet je dan doen als je pony het heel erg koud heb en je heb even geen ander deken bij de hand maar lekker in de stal laten staan voor 1 keertje is dit niet zo erg het gebeurd echt niet wekelijks en ik ben het met laugreace en ik_jolanda eens en roxanne denk ik ook dus whaha nou ik ga stoppen doei doei xxx Jill

een geschoren paard hoef je tijdens het rijden geen deken op te doen hoor.
als het echt koud is zoals nu is het wel verstandig met losrijden en uitstappen even een dekentje op te doen. maar als je paard eenmaal los is gereden en zijn spieren dus warm zijn kunnen de dekens eraf.
ze kunnen alleen maar gaan schuren en het paard belemmeren in zijn beweging.
als je toch perse wilt rijden met deken, gebruik dan een uitrijdeken. die zijn er speciaal voor gemaakt en zitten ook niet voor bij de borst.

Maar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:46

sorry hoor waar maakt iedereen zich druk om sta altijd er van te kijken waar bokt iets kan vinden wat ook ietsjes anders gekunt had.
En als ze bijv zonder deken had gesprongen ofzoiets zo het weer gaan over de slechte ondergrond bijvoorbeeld

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:09

ik vind het leuk om te zien dat er zoveel vertrouwen is om zonder iets te springen, wel vind ik de fjord niet mooi geschoren en die bliksem houd ik niet van, maar dat is persoonlijk.

Verder wat betreft de deken, ik denk dat het strakke niet eens het probleem is, hetgene waar ik bang voor ben is het feit dat het paardje warm wordt onder de deken van het werk, want ik neem aan dat je niet zonder opwarming de hindernis overgaat. Als je dan weer stopt, koelt het paard af maar heeft geen extraatje. Zie het zo: als jij gewoon een beetje rondloopt in een dikke jas is er niets aan de hand, met sporten doe je de jas uit zodat als je klaar bent je niet te snel afkoeld en de jas aan kunt doen
Als je gaat sporten met de jas, heb je het met afkoelen net zo koud alleen heb je niets om extra aan te doen -> verkoudheid ligt op de loer

bud_gloor

Re: Olly mijn superr fjOrdd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:19

Hey

Leuke fjord

Zou voortaan wel zonder deken gaan springen maar dat is mijn mening natuurlijk...

en nog iets. Je zit al zonder zadel en zonder hoofdstel en dan ook nog zonder cap. vindt dat behoorlijk gevaarlijk. Maar iedereen heeft daar een andere mening over.

verder goed verzorgd

groetjes Anouk @bokt bud_gloor