"Ja ik stap wel op Beau hoor.."

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: "Ja ik stap wel op Beau hoor.."

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:55

Sorane schreef:
Ach ik ben komend weekend in Nunspeet.
Ik wil mijn leven best eens wagen hoor op die oh zo wilde knol.

Kom jij foto's maken? Ik weet namelijk zeker dat ik niet zo aan dat arme ding zijn hoofd zal sjorren.

Hoe ik mijn arabiertje reed? Meestal met zadel en hoofdstel, maar vaak ook zonder zadel en met een halstertje.

kijk dit bedoel ik met overdrijven. vallen en opstaan hoort bij paard rijden, leven wagen is totaal niet aan de orde in dit geval en dat weet jij net zo goed als de dames zelf.
En het is geen "arm ding" maar een eigenwijs ding! aanpakken die pony (voor zover dat kan met een halstertje )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:57

Maar het ontwijken van het feit dat ik aanbied om het tegendeel te bewijzen is voor mij voldoende

En jouw kijk op paardrijden net iets anders dan die van mij. Maar wellicht dat dat te maken heeft met andere zaken.
Ik ben van mening dat je pas kunt paardrijden op het moment dat je SAMEN met je paard je doel bereikt.

Paardrijden is niet blijven zitten koste wat het kost.

IloveShets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:58

Goed gezegd Nathalie Beestje is echt niet zielig maar eigenwijs!

Dit is echt lol met je knol. Ze hoeven echt niet altijd serieus te rijden, maar ook schik maken!

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:59

Gwenny schreef:
Hoi

Goh, een naamgenoot.

Over de rest heb ik geen commentaar.

Gwen

Nog een naamgenootje, ik dacht dat er niet zoveel Gwen's waren
Okee verder on topic,
Wat een super leuk beestje. Wat ik wel jammer vind is dat er zo aan het halstertouw? wordt getrokken.
Zie onder andere de foto die sorane plakte.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:01

Sorane schreef:
Paardrijden is niet blijven zitten koste wat het kost.

paardrijden is ook niet je pony zn gang laten gaan koste wat het kost.

ik heb wel wat beters te doen dan foto's van jou maken op die pony ( tja manege lessen gaan in het weekend ook gewoon door) wacht nog steeds op de foto;s van jou en je arabiertje....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:02

Jammer dat je je zo laat kennen Nathalie!

IloveShets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:04

Haha, jammer dat je overal negatief commentaar op moet geven Sorane.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:06

Is kritiek geven dan iets waar echt maar HEEL weinig mensen tegen kunnen?

Het is dat ik beter weet anders zou je denken dat het een Nunspeets kwaaltje is.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:10

als kritiek terecht is kunnen mensen dat best hebben
maar dat is nu niet het geval
en nu hou ik er over op, heb gezegt wat ik wilde zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:11

Laten we maar weer ontopic gaan.

Leuke pony heb je zeg!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 19:42

Sorane, bedankt voor je reacties ik ben het absoluut met je eens dat je vriendelijk met je paard om moet gaan, vandaar dat we ook vaak met halster rijden ipv hoofdstel. als je namelijk soms je evenwicht iets verliest, dat we niet aan het bit trekken, en haar in de mond zitten, zo hebben we dus het halstouw en/of een pluk manen, wat ik veel vriendelijker vind. verder maak je mij niet wijs als jouw arabiertje ineens een überhoge bok geeft, jij niet als reflex je handen naar je toehaalt om je evenwicht te bewaren , en dat jij nooit een keertje boos wordt op je paardje en hem even terechtwijst en wij gaan absoluut heel vriendelijk met paarden om! we zitten heus niet expres te sjorren! dit was gewoon omdat ze een giga bok aan het geven was, en dan is het wel handig als je blijft zitten en toen de frissigheid eraf was, was ze braaf, en dan zitten wij ook normaal hoor (zoals je kunt zien!)

*en als je een keer in nunspeet bent, bent je uitgenodigd

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:00

Sorane schreef:
jiehaaa schreef:

Trouwens, zo hard val je
meestal

niet van zo'n kleine pony.

Wat een ontzettend
hersenloze

uitspraak zeg.
Van een klein paardje kan je toch een verschrikkelijke doodsmak maken.

En wat ben jij een geweldig goede lezer.... Kijk je eigen herseninhoud eens na dmv een IQ-test ofzo voordat je zo beledigend uit de hoek komt...
Er staat: MEESTAL (M-O-E-I-L-I-J-K woordje voor je?)

Ben je zelf nooit van een kleine pony gevallen? Tuurlijk kan je banketstaaf vallen, maar M-E-E-S-T-A-L (jaja, daar komt het M-O-E-I-L-I-J-K-E WOORDJE weer...) rol je zachtjes op de grond omdat de afstand tot de grond niet zo groot is...
Lukt het met deze leesles?

Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 23-01-06 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:07

Miss_Montana schreef:
Sorane schreef:
Wat een ontzettend hersenloze uitspraak zeg.

Misschien is ze er al eerder vanaf gevallen op haar koppie?

Blijkbaar juist niet.... Waar slaat zo'n opmerking toch op? Het is gewoon een feit dat je MEESTAL minder hard van een kleine pony valt dan van een grotere pony, juist omdat de afstand tot de begane grond dan KLEINER is, en je dan MEESTAL ook minder hard op de grond stuitert....
Waarom is dat feit een reden om mij zo af te vallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:09

Nou die IQ test is toevallig vrijdag nog gedaan. Wederom een prachtige score van 144

Maar gaat dat niet een beetje offtopic?

Het ging erom dat je van een pony zachtjes valt. Tja maak dat de ouders van dat meisje wat ooit een doodsmak gemaakt heeft een wijs.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 20:11

Sorane, er is niemand gevallen, en normaal en in het vervolg hebben/doen we altijd een cap op

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:14

Citaat:
Sorane:
Nou die IQ test is toevallig vrijdag nog gedaan. Wederom een prachtige score van 144

Maar gaat dat niet een beetje offtopic?

Het ging erom dat je van een pony zachtjes valt. Tja maak dat de ouders van dat meisje wat ooit een doodsmak gemaakt heeft een wijs.

Het is niet offtopic als je in het topic zelf iemand zo aanvalt. Dat vind ik behoorlijk onfatsoenlijk, zal ik het maar even netjes zeggen...
En het ging er niet om dat je van een pony zachtjes valt, maar dat je er (daar komt 'ie weer...) M-E-E-S-T-A-L zachter van valt dan van een groter dier............
L-E-Z-E-N dus...
Je legt me woorden in de mond die ik niet heb gezegd, ik zou het op prijs stellen als je dat rectificeert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:31

Zeg even wat minder mag ook wel he. Je laat jezelf wel erg kennen nu.

En ik rectificeer helemaal niets.
En als we het dan toch over lezen hebben. Ga dat zelf eerst eens leren voordat je een ander erop aanspreekt!

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:02

nou dat je van een kleine pony niet zo hard valt als van een grote is pure banketstaaf!!! Je formuleerd het verkeerd, het ligt er nog steeds aan HOE je valt.. Ook van een kleine pony vallen kan je een gebroken arm/been kosten!! Maare wat zijn we weer aardig voor elkaar.. Ik blijf hoog en laag zweren dat ze NIET aan z'n halster zit te sjorre.. Ponytje heeft wintervacht en doet doet het ook al anders lijken...
Succes met deze onnozele discusie... en nee ik heb geen IQ test gedaan, en ga hem zeker ook niet doen... ben tevreden met het leven dat ik leef dus waarom zou ik.... Succes meiden uit nunspeet en nog veel plezier met jullie pony lief!!

Idineb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:12

Sorry hoor maar ik kan behoorlijk zeiken maar zelfs dit vind ik te ver gaan als jou pony opeens een vette bokt geeft is het toch ook een reflex dat je je evenwicht zoekt doe ik wel altijd en als dat fout is dan kunnen we beter gewoon blijfen stappen op een makke knol dan kan er niks gebeuren.
En wat stalnijmegen zegt over vallen klopt helemaal ik ben uit de rengalop op mijn onderrug gevallen gelukkig had ik niks niet eens een schammetje maar het kan erger en toen had ik ook een cap op maar die draag ik niet op mijn rug dus met of zonder cap bij die val maakt niet uit. }>
Ik doe ook domme dingen met mijn verzorgpony iedereen doet domme dingen tuurlijk het leven is een grote gok maar ga mij niet vertellen dat jij altijd als een lief ruitertje heel braaf en wel op je paard hebt gezeten, en ik denk ook dat ze niet aan het touw zat te trekken en als ze dat wel deed kan ze ook niks aan doen ik wil toch ook niet opeens keihard op je snuit vallen omdat mijn pony fris is dus als ze het WEL deed is het terrecht!

ushi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:46

Nouja , ben het opzich wel met Sorane eens (ook voor het eerst:P) Vind dat de rem toch niet de teugels zijn. Verder is het een leuke pony!

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:02

stalnijmegen schreef:
nou dat je van een kleine pony niet zo hard valt als van een grote is pure banketstaaf!!!

Voorbeeldje:

Wie valt er harder? Iemand die van de eerste verdieping van een flat springt, of iemand die van de 10e verdieping springt?
Ga er in de casus vanuit dat ze allebei op exact dezelfde manier terechtkomen, het enige verschil is de hoogte.
Dat is een stukje natuurkunde, maar ook gewone logica.
Ik heb de manier waarop iemand terechtkomt er nu in dit voorbeeld ook buitengehouden, want dat deed ik ook toen ik stelde dat je van een kleine (lagere) pony minder hard (qua snelheid, welke wordt beïnvloed door gewicht, afstand... Er is een formule voor...) valt dan van een grotere (in de zin van hoger).
Als blijkt dat ik echt niets meer van mijn natuurkunde heb onthouden, word ik graag bijgespijkerd door iemand die het antwoord, en de juiste formule weet...
Ik houd mij aanbevolen, en zal mij nu vooralsnog uit dit topic terugtrekken.

@TS: Lekker genieten van je pony, je leert ervan en dat gaat soms met vallen en opstaan.
Plezier hebben met paarden en pony's is belangrijk, maar dat moet wederzijds zijn, dus hou het leuk, maar volgens mij doe je dat wel!

Mich_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:44

HeeY meiden ik vindt niet dat je onnodig hard trekt lk heb zelf ook wel eens als ik zondere zadel op een bokkende pony ztit dat ik zn hoofd omhoog trek ik zou precies hetzelfde doen.. en dat zonder cap was misschien een beetje onveranwoordelijk maar jullie hebben zelf gezegt dat jullie normaal wel gewoon een cap ophebben

malije

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:00

sommige mensen hier zijn zo schijnheilig!
natuurlijk zijn de mensen die kl*te reacties geven en alles beter weten meteen toen ze begonne met paardrijden alleen maar aan het trainen zijn geweest en als ze dan al lol met de knol hadden was het strak in het tuig een uurtje in het bos......kom op zeg,allemaal dit nooit een keer gedaan,nooit is onverantwoord bezig geweest.nooit is geprobeerd om op een bokkende knol te stappen en te kijken of je kan blijven zitten?
nou ikke wel en ik genoot der wel van!mijn pony*speel*tijd was geweldig!

ontopic:ik vind het echt een super mooi en dapper beestje om te zien

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:04

Mijn hemel

kinderen horen met pony's te spelen. Daar word je een handige ruiter van want je leert hoe pony's reageren!

Ik heb dit soort dingen vroeger honderd keer gedaan en heb er ook honderd keer naast gelegen. Lachen man!

Spelen jullie lekker verder met je pony, en hou plezier met je beestje Zie dit 100 keer liever dan een in elkaar getrokken pony in een binnenbaan die 's winters het daglicht amper ziet.

Rochiril

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:24

Bokt blijft bokt hè?
Ik vind het wel leuk om te zien, herinnert me aan mijn pony speeltijd. Ik heb denk ik ook aardig wat dingen gedaan die niet echt verantwoordelijk waren, er had best wat kunnen gebeuren, maar ach ik heb er wel van geleerd. heb er vaak naast gelegen, vaak gewoon door stomme dingen uit te halen, nooit wat aan overgehouden, en de ponies ook niet. Ponies (en paarden) zijn niet van suiker.... t paardje heeft een halster om, als er nu een passoa bit inhing waar zo aan gehangen werd, dan was het een andere zaak geweest. Maar goed op bokt moet meteen moord en brand geschreeuwd worden als er zoiets geplaatst wordt.

(hmz voor het eerst dat ik mn mond niet meer kan houden, moet ik toch eigenlijk zo houden)

Voor de TS, leuke foto's en stoer paardje. Geniet nog van je pony tijd!