SCARLET Bonte NRPS @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wenfabiola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:35

wauw die kan echt mooi steigeren !!
ik weet waar dat is.....
in de winter als het donker is dan is het daar heel mooi ! haha met al die lichtjes
al die paardjes daar hebben korte staarten toch?
groetjes wendy

Texas1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 01:07

bedankt allemaal!!! heb ik ook weer wat aan om te werken...
en ja straffen werkt averechts heb het lang genoeg gestraft maar dat werkt toch niet en als ik dan af stapte om even te lopen en (daarna wel weer opstapte) hinnikte ze altijd doet ze zowiezo als ik afstap altijd ff een hinnikje

soms is ze inderdaad op de voorhand komt denk ook wel omdat we sinds kort les hebben en ik er meer terug moet rijden en bij me houden omdat ze altijd als een gek draafde ze is een beetje een hittepetit....maar we hebben al een heel stuk verbetering en uiteindelijk komt het wel!

Bedankt iig! en ja dat is het huis et alle lichtjes in de winter

Texas1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 01:11

en niet alllemaal hebben ze korte staarten hoor

SorayaDL

Re: SCARLET Bonte NRPS @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:15

marije86 schreef:
Texas1 schreef:
ze heeft nergens last van...het is gewoon uit pure zenuwachtigheid...straffen helpt niet...ze doet het ook niet altijd. Als het haar even teveel wordt of te moeilijk gaat ze de lucht in of als ze er geen zin in heeft vlucht ze zo. Er is er ooit vroeger door iemand anders steigeren aangeleerd ik denk dat ze zo op haar manier denkt als ik dat doe zal ik het wel goed doen. Ze is daarna ook gewoon weer makkelijk door te rijden hoor maar ze heeft weleens der kuren.

ken ik wel een beetje,nerveus omhoog,iets niet snappen omhoog of gewoon niet willen en straffen werkt afrechts,gewoon doorgaan zoals je zelf denkt dat het het beste is!
mooi beestje ff weer ontopic

Het feit dat Texas1 zegt dat als ze geen zin heeft ze op deze manier vlucht, dat zegt dat ze steigeren gebruikt om er onder uit te komen en succesvol. Dan moet je haar wel aanpakken. Je ziet het meestal aan het paard dat ze zoiets in d'r hoofd heeft ( oor/ogen ) en je voelt het aan de spieraanspanning. Dan gelijk ingrijpen door haar voorwaarts te houden, iets wat je op de foto's niet deed. Want dan is het al veel moeilijker om omhoog te komen. Doet ze het toch dan wel afstraffen. Is ze weer naar beneden, dan goed belonen en in ontspanning verdergaan. Zo leert ze wat fout is en dan mag het wel een zenuwachtig paard zijn, dat wil niet zeggen dat je dit maar moet accepteren, veels te gevaarlijk. Op deze manier leert ze op een goede manier wanneer ze iets fout doet en wanneer ze de beloning en de ontspanning krijgt.

Als ze het doet als het te moeilijk wordt, dan moet je het gewoon rustig aan opbouwen, want dan vraag je hetgene misschien iets te snel. Maar dat betekent niet dat ze zomaar weg mag komen met steigeren, want dat zal ik nooit accepteren.

Je zegt trouwens dat afstraffen niet helpt, doe je het wel op het juiste moment? Het juiste moment is tijdens het steigeren.

Als haar het steigeren is aangeleerd, geef je dan misschien onbewust de hulpen die haar daarvoor zijn aangeleerd?

Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat het wel het beste is om hiermee aan de slag te gaan en precies uit te vinden op welke momenten om welke reden ze het doet. Het is veiliger en je krijgt er ook een meer ontspannen paard voor terug.

Maar natuurlijk is het aan jou wat je ermee doet, dit is gewoon wat mij het beste lijkt.

Groetjes asia

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:58

hihi als we naar het strand gaan komen we altjid langs die stal. Ziet er altijd zo overdreven uit

Texas1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 12:29

asia: Ik ben het helemaal met je eens....en ik heb haar het ook afgestraft al ging ze de lucht in...maar kijk op dit moment ging ze 3 keer achter elkaar...en ja dan geef ik er weleens aan toe ze gaat daarna toch gewoon weer verder...
En ik voel het ook altijd helemaal aankomen...dan hand naar voren en been erbij! en meestal lukt het ook gewoon wel. Maarja vandaag was ze verder gewoon strond vervelend daarmee terwijl ze de galop best entjes deed voor haar doen en ik dat juist van haar verwachtte!
Ik ben het echt met je eens. En ik weet wel hoe ik ermee om moet gaan ze is al zo verbeterd we zijn een hele poos steiger vrij geweest maar soms heb ze zo een paar keer dat ze het weer doet.....ik heb namelijk veel geprobeert maar het maakte haar allemaal niet uit en al is ze voor mij daarna weer ontspannen verder te rijden heb ik er wel vrede mee ze doet het al 1000 keer minder dan vroeger....maar bedankt iig

magli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:34

Zoals je al zei, wat rechter zitten! En mss ook je teugels korter, je handen plakken bijna aan je buik om het maar zo te zeggen!

Verder een mooi paardje en een ontspannen rijstijl, lijkt me

Texas1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 12:36

ja idd in de galop vooral plak ik me handen op me buik zag ik....maar ik probeer er meestal wat meer ruimte te geven van voor om der op der eigen benen te laten galloperen en haar zelf onder me te laten komen....galop is nog erg moeilijk.....denk dat het ook moment opnames kunnen zijn

Innaldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:43

@texas1: Ik weet de afstamming van mijn paardje niet, er zit wel een paspoort bij dus ik ga nog wel een keer proberen dat te achterhalen. Waar stamt Scarlet van af?

Texas1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 15:00

Innaldo: van Ed King Hill.....

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:26

heel mooi paard heb je zeg! hij loopt ook erg mooi..en wat kan ie stijgeren zeg

Texas1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 15:37

dankje wel!

Maseike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:42

Mooi hoor
Maar waar die stallen staan dat is ook erg mooi hihih vooral dat huis!
Hij had toch stallen onder zijn huis?
Als ik er voorbij kom moet ik altyd 4x kijken zo mooi dat het daar is

Gr heidie en monnie

Texas1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 15:50

hmmm dat zijn weer 1 van de verhaaltjes....nee we hebben in de achterwei achter het huis in de dijk een ondergrondse stal waar ze in kunnen maar die staat altijd onder water dus daar drinken ze uit

Maseike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:54

Texas1 schreef:
hmmm dat zijn weer 1 van de verhaaltjes....nee we hebben in de achterwei achter het huis in de dijk een ondergrondse stal waar ze in kunnen maar die staat altijd onder water dus daar drinken ze uit

whaha joh dat verhaal gaat al wat langer rondt onder de westlanders hoor!hihihih!
Maar het is daar echt mooi
Trouwens ook leuk paardje waar je op zit

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:58

Leuk paardje! Setje staat haar leuk

Texas1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 16:12

Monchique schreef:
Texas1 schreef:

whaha joh dat verhaal gaat al wat langer rondt onder de westlanders hoor!hihihih!
Maar het is daar echt mooi
Trouwens ook leuk paardje waar je op zit

er gaan wel meer praatjes rond altijd in het westland maar bedankt!

Texas1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 17:22

verder nog mensen?

Texas1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:31

geen mensen meer?

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:37

Heeii, mooi paard hoor! Ik vind het daar allemaal mooi Mijn oom woont namelijk vlakbij dat huis. Echt super

Texas1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:40

dank je wel!!

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:41

Texas1 schreef:
Innaldo: van Ed King Hill.....

Ik vond al dat je paardje zo op die van mij leek.......
Heb ook een bonte merrie van ED King Hill.

Texas1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:45

jacimatho: echt waar? leeeukk!!! foto ik ben altijd benieuwd naar familie...wij hebben uit scarlet ook nog een merrie genaamd Texas in mijn profiel staat die en we hebben nog meerdere veulens van ahar gehad...

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:17

ik pb je er eentje...............

edit:...foto's blijken te klein om up te loaden, ik maak morgen even recente en dan heb je ze tegoed van me!!

Aman__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:48

Hey ziet er goed uit! je heb haar leuk aan het lopen.

Maar knippen jullie als de veulens geboren zijn de haren(voelharen) bij de neus er niet af. Toen wij nog fokte moesten die er zo snel mogelijk af want als die lang worden kom ze in de mond en dan gaan ze erop sabbelen en op den duur beginnen ze aan hun moeders staart. Maar als je ze eraf knipt heb je nergens last van.