Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)

[ze ging een buitenrit maken] en naja als die bij haar ook zo gek doet zou er wel wat mis zijn ofzo .. Karin schreef:SuperSmurf schreef:Bij zijn eigenaresse loopt ie continu te sloffen, terwijl hij toch echt wel een vlotte draf liet zien op t moment dat ik hem reed (en aanpakte)
Zij pakt hem blijkbaar niet aan, dan reageert hij dus niet. Dat heeft niets met dwarszitten te maken: zij doet niets, dus hij doet ook niets - omdat de ruiter niets doet waar het paard op moet/kan reageren. Actie-reactie, zoek de fout bij jezelf als ruiter en niet bij het paard.

Sophiee schreef:Jaaa had je maar les van mij moeten nemen hea
Maaarr soms helpt het als je ze een stukje laat draaien als ze gaan stilstaan, dan beweegt 'ie zeg maar al en vanuit daar verder stappen, draven.
Wij hebben trouwens ook zo'een op de manege, die is hartstikke druk altijd, alleen maar rennen rennen rennen, en soms gaat ie stilstaan en kan je schoppen en slaan wat je wil, hij blijft gewoon staan.
Beetje kwestie van uitproberen denk ik..
meneer gaat weer stil staan / achteruit lopen

lucydan schreef:sory hoor maar ik zou jouw paard eens goed nalaten kijken. zoals karin zegt een paard kent dat soort gevoelens niet van ''nu gaan we de ruiter eens dwars zitten'' hij heeft duidelijk ergens last van laat hem anders eens nakijken door een paardenfysiotherapeut. mischien kan die je iets vertellen en ook dat je zei van dat doet ie ineens. kan ook zijn dat ie toe is aan een rustperiode om geestelijk en fysiek weer in orde te komen

Bramblerose schreef:@onley: heb je wel goed les? Mbv een goede instructeur moet je je paard toch wel goed kunnen rechtrichten...

sorry ik was even in de war ivb met beginners en dat het een manegepaardis sorry met een andere topic
maar het kan inerdaad zijn dat te veel verschillende mensen mee bezig zijn somige paarden zijn juist gevoelig voor dat soort dingen. ik denk dat het verstandig is om hem nate laten kijken, vaak is dat zo met jonge paarden dat ze een rustperiode nodig hebben ik geef die van mijnu een rust periode van december en januari. dat doet dr goed zie ik mischien helpt het ook bij jouw paard.