Pony weigert te draven / galloperen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 01:02

maar ja, ik ben dan ook geen paard en denk dus niet: jummie! Laat ik eens die lekkere borstel in mijn mond nemen om lekker op te kauwen!

Sily

Re: Pony weigert te draven / galloperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 01:03

Tsja je hebt er gekken bij zitten he?

Wij kauwen toch ook weleens op gekke dingen? }>
Kauw jij nooit op je tandenborstel?

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 01:05

whahahah nee sorry ik kauw eigenlijk nooit ergens op (behalve mijn eten dan en kauwgom )

droogde vroeger wel altijd mijn tanden af met de handdoek, ihl, ga nu al rillen bij het idee

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 01:11

Getver.....dan krijg je zo'n eng Ieuwhh geluidje (als je tanden gepoetst zijn natuurlijk, heb het zelf ook weleens gedaan hahahaha)

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 01:13

whahaah ja dat bedoel ik en het voelt ook heel eng eigenlijk, echt als ik eraan denk krijg ik helemaal de kriebels!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 01:14

En toch doen he

Misschien heeft paard hetzelfde

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 01:16

neeeeeee nu doe ik het niet meer! Vroeger deed ik het! Toen vond ik het niet *zoekt woord* griebelig

haha ja dat zal t zijn

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 01:26

heeft hij geen last van zn rug of van het bot ofzo?

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 12:31

@TS: jij kunt alles wel checken natuurlijk, goed dat je het doet, maar je kunt niet in zijn lichaam kijken. Dus als hij dit gedrag blijft vertonen, verplaats je eens in hem en ga goed na of het niet geestelijk danwel lichamelijk is. Iets wat jij dus niet kunt checken. Mssn vindt ie het allemaal teveel worden, of heeft ie gewoon last van heupen / bekken. Je kunt vragen of er eens een osteopaat of een fysio naar m mag kijken...

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 13:01

Jaa .. ik ga in ieder geval de eigenaresse vanavond even bellen om te vragen hoe het met haar ging, of die ook zo raar deed enzo .. [ze ging een buitenrit maken] en naja als die bij haar ook zo gek doet zou er wel wat mis zijn ofzo ..

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:29

Karin schreef:
SuperSmurf schreef:
Bij zijn eigenaresse loopt ie continu te sloffen, terwijl hij toch echt wel een vlotte draf liet zien op t moment dat ik hem reed (en aanpakte)

Zij pakt hem blijkbaar niet aan, dan reageert hij dus niet. Dat heeft niets met dwarszitten te maken: zij doet niets, dus hij doet ook niets - omdat de ruiter niets doet waar het paard op moet/kan reageren. Actie-reactie, zoek de fout bij jezelf als ruiter en niet bij het paard.

eh zij heeft op mijn paard gerden en ze is inderdaad een zacht meisje, maar ik weet zeker dat ze hem wel aanpakte..! ze kan ook heel fel uit de hoek komen en ze pakt een paard wel aan als het nodig is.

dat van die omgeving enzo kan ik me wel in vinden..

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 13:32

Uhm, marlou
Dat ging niet over mij .. dat ging over de eigenaresse van het verzorgpaard van SuperSmurf ..

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:45

Jaaa had je maar les van mij moeten nemen hea

Maaarr soms helpt het als je ze een stukje laat draaien als ze gaan stilstaan, dan beweegt 'ie zeg maar al en vanuit daar verder stappen, draven.
Wij hebben trouwens ook zo'een op de manege, die is hartstikke druk altijd, alleen maar rennen rennen rennen, en soms gaat ie stilstaan en kan je schoppen en slaan wat je wil, hij blijft gewoon staan.
Beetje kwestie van uitproberen denk ik..

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 23:46

Sophiee schreef:
Jaaa had je maar les van mij moeten nemen hea

Maaarr soms helpt het als je ze een stukje laat draaien als ze gaan stilstaan, dan beweegt 'ie zeg maar al en vanuit daar verder stappen, draven.
Wij hebben trouwens ook zo'een op de manege, die is hartstikke druk altijd, alleen maar rennen rennen rennen, en soms gaat ie stilstaan en kan je schoppen en slaan wat je wil, hij blijft gewoon staan.
Beetje kwestie van uitproberen denk ik..

Whaha, uhm ja dankje .. maar dat heb ik wel geprobeerd zegmaar kleine volte rijden .. maar nee hoor meneer gaat weer stil staan / achteruit lopen

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 20:35

Nou ik heb gister gereden, eerst dacht ik van naja het gaat wel .. hij was wel wat moeilijk naar beneden te rijden dan normaal maar voor de rest .. en toen opeens begon die weer, toen kwam een man die normaal met hem ment me helpen .. ik mocht niet slaan en moest alleen drijven en geduld hebben .. nou dan stond die 3x achter elkaar stil en dan liep die weer 3kwart rondje en weer op dezelfde plek ging het zooooo de HELE tijd door .. uiteindelijk kreeg ik hem er 1x langs zonder dat die zo raar deed, en toen ben ik gestopt .. nu ga ik voglende week dinsdag pas weer rijden, hoop dat het dan goed gaat

lucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:12

sory hoor maar ik zou jouw paard eens goed nalaten kijken. zoals karin zegt een paard kent dat soort gevoelens niet van ''nu gaan we de ruiter eens dwars zitten'' hij heeft duidelijk ergens last van laat hem anders eens nakijken door een paardenfysiotherapeut. mischien kan die je iets vertellen en ook dat je zei van dat doet ie ineens. kan ook zijn dat ie toe is aan een rustperiode om geestelijk en fysiek weer in orde te komen

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 22:32

lucydan schreef:
sory hoor maar ik zou jouw paard eens goed nalaten kijken. zoals karin zegt een paard kent dat soort gevoelens niet van ''nu gaan we de ruiter eens dwars zitten'' hij heeft duidelijk ergens last van laat hem anders eens nakijken door een paardenfysiotherapeut. mischien kan die je iets vertellen en ook dat je zei van dat doet ie ineens. kan ook zijn dat ie toe is aan een rustperiode om geestelijk en fysiek weer in orde te komen

Nou, ik kan moeilijk gaan zeggen ja hij heeft dit en dat en dat, want de eigenaresse en die man die mij hielp zijn er van overtuigd dat het gewoon uitproberen is .. [dit heeft die al een keer eerder gedaan maar dan op andere manier]

lucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:40

je hoeft ook nie te kunne zeggen hij heeft dit of dat maar hij doet het nie voor niets. als hij met beginners en gehandicapten lief is is dat denk ik omdat hij niets hoeft te doen maar als hij aan het werk word gezet door 10 mensen die allemaal wat anders willen en het anders doen. ik denk gewoon dat dit geen manege paard is en dat ie door al die verschillende rijtechnieken mischien ergens last van heeft gekregen

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 22:52

Heb jij ergens gelezen dat het een manege paard is ?! Hij staat bij iemand aan huis, is 4 jaar ik rijdt hem twee keer per week en iemand anders rijd hem 1keer per week buiten .. verder wordt die denk ik 2 keer per week gement, nou dat noem ik geen manege paard

[edit] Daarbij heb ik nergens gezegt dat er uberhaupt een beginner / gehandicapte op zijn rug heeft gezeten.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:58

het kan trouwens ook zijn dat je paard scheef is en zo last van spieren heeft mijn paard heeft dit namelijk ook en als hem iets niet lukt ga ik hem niet meer afstraffen maar gelijk op naar wat anders.
rij zoveel mogelijk rechten stukken en veel 2de hoefslag.

Ik ben op zoek naar een wonder wat mij wil helpen met het rechtrichten want het gaat van kwaad tot erger.

Ik geef je die tip ook zoek hulp en ga niet zelf prutsen het word alsmaar erger

kijk hier eens uitgebreid heen en lees eens alles door

dan kom je al snel veel problemen tegen wat ik dagelijks met het rijden tegenkom.
http://www.hoefkatrol.com/

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:59

@onley: heb je wel goed les? Mbv een goede instructeur moet je je paard toch wel goed kunnen rechtrichten...

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 23:00

Zou kunnen, dankjewel ik ga het even doorlezen.

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:05

Hij hoeft echt geen pijn te hebben hoor, het is idd niet zo dat hij denkt, ooh, laat ik Jade eens dwarszitten.
Maar zoals al die koppige shetjes of andere koppige paarden, je wil niet weten hoeveel ik er ken die af en toe stil gaan staan en geen zin meer hebben. Da's gewoon staken of uitproberen, beetje klieren enzo.
Die hebben écht niet allemaal ergens last van hoor.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:06

Bramblerose schreef:
@onley: heb je wel goed les? Mbv een goede instructeur moet je je paard toch wel goed kunnen rechtrichten...

mijn instructrice is ook ten einde raad.
Hij gallopeert rechts niet aan en blokkeert alles en gaat dan voren omhoog
in het begin loopt die op eieren, als hij eenmaal los is is het goed.

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik ermee moet.
deze week moet ik eerst eens naar de fysio bellen of hun hem willen nakijken ik vermoed ook dat hij heeft vastgelegen in de zijn stal.

lucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:09

sorry ik was even in de war ivb met beginners en dat het een manegepaardis sorry met een andere topic maar het kan inerdaad zijn dat te veel verschillende mensen mee bezig zijn somige paarden zijn juist gevoelig voor dat soort dingen. ik denk dat het verstandig is om hem nate laten kijken, vaak is dat zo met jonge paarden dat ze een rustperiode nodig hebben ik geef die van mijnu een rust periode van december en januari. dat doet dr goed zie ik mischien helpt het ook bij jouw paard.
sorry dat het zo boos overkwam maar ik kan me soms zo boos maken over manegepaarden die eignlijk geen manegepaard zijn en die alles maar moeten slikken, sommige paarden hebben echt 1 ruiternodig.(ik was in de war met andere topic