ik met emor At work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:17

Het is op de foto's duidelijk te zien dat je nog een hoop moet leren. Er werd verteld dat je ook pas 2 of 3 x op dit paardje hebt gereden, dus dan is het logisch dat het nog niet perfect gaat! Heel goed dat je les krijgt, maar ik zou als ik jou was sowieso gewoon beginnen bij de basis. Sporen af doen, en een goede onafhankelijke zit zien te krijgen, desnoods aan de longe, en pas als dat allemaal goed gaat en alles gaat lekker ontspannen proberen je paard nagevelijk te krijgen. Nu probeer je hem inderdaad in de krul te trekken en dat gaat je echt niet lukken zolang de rest van de basis nog niet werkt.
Dus gewoon beginnen bij het begin!
Veel succes met de lessen!!

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:29

Wuahaha... Heerlijk topic weer dit

Ben het met veel mensen hier eens. Je bent echt verschrikkelijk veel bezig met de voorkant van je pony..
Let eerst maar op je eigen zit!

Verder een leuke pony

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:35

FuRyoMaRLoeS schreef:
Wuahaha... Heerlijk topic weer dit

Ben het met veel mensen hier eens. Je bent echt verschrikkelijk veel bezig met de voorkant van je pony..
Let eerst maar op je eigen zit!

Verder een leuke pony

Pfffff *ademt uit*

Dacht al dat het weer is aan MIJ lag

caroltje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 17:00

FuRyoMaRLoeS
uhm sorry dat ik het zeg hoor maar Ik weet nou onderhand wel dat ik op me eigen zit moet gaan letten maar ik kijk ook heel af en toe naar beneden of ik wel op de goede been zit.Maar dat vondt ik niet zon leuke reactie:S:S maar ja
groeten van Carola

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:02

EF ik vind het heel vervelend om te zeggen vooral omdat je zo je best doet, maar als je foto's plaats op bokt.nl dan kan je zulke argumenten verwachten

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:09

Ik denk ook niet dat FM dit als negatief bedoelt.
Het is gewoon commentaar wat je kunt verwachten als je foto's op bokt zet. Als je slim bent, pak je het commentaar wat je hier van de bokkers krijgt positief op . En je moet er zoiezo vanuit gaan dat je commentaar krijgt, want niemand rijdt perfect! Als je alleen maar wilt horen (nee heb je niet gezegt dat weet ik ) van oohh leuk beest enz.. dan zit je hier gewoon fout Iedereen hier krijgt commentaar op de foto's die ze plaatsen.Dus gewoon lekker positief opnemen, en probeer er wat mee te doen in de les! Dan zul je zien, als je dan over n maand of paar maanden weer foto's plaatst, dat het dan een stuk beter gaat en je positievere opmerkingen krijgt !

Nogmaals succes ermee

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:10

Daar gaan we weer eens.
Vriendelijk verzoek het gezellig te houden en de ts niet zo af te kraken.

magli

Re: ik met emor At work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:11

Wat een mooi paard en .... een naam die bij hem past! Een mooie naam, Emor

Rijtechnisch: Je zit een beetje te veel naar voor en volgens mij is jou doel om je paard aan de teugel te laten (dit is heus niet het belangrijkste) lopen maar op alle foto's ziet het eruit of je hem aan de teugel Trekt. Dit doe je door je handen te veel naar onder te doen en daardoor ga je ook meer naar voor zitten.

Probeer dus recht te zitten en goed vooruit te rijden en dan als je al goed met gewoon contact hebt ingereden (binnenstelling hoort hier ook al bij? of niet?) Dan pas beginnen vragen door lichte kneepjes te geven en te drijven.

caroltje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 17:17

Nou Mijn vriendin had vorige keer ook een Topic geplaast en daar kreeg ik ook veel betere reactie dan dit dus:S:S hier heb je een foto
Afbeelding
bij deze foto had ik weinig cometaar
Afbeelding
En dit is dan in galop met hem nou Welke vindt je het beste oke daar heb ik ook geen ontspanning dat weet ik dat hebben ze allemaal al gezegt groeten van Carola

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:28

als ik jou was, zal ik proberen eerst aan je eigen houding te werken en dan aan de houding van je pony.
Ik denk dat als je zelf beter zit, je ook meer met je pony kan bereiken.

magli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:33

Wat ik er nog bij wilde zeggen: plezier is idd belangrijk maar op die foto's kwam dit net maar van een kant... denk ik op sommige momenten
(éé het is niet omdat dat ene onderdeeltje: aan de teugel rijden niet lukt dat je dan echt alles moet doen om dat te laten lukken)

ik zie dat je nu weer direct aan de teugel wil rijden (nieuwe foto's) waarom toch? Dit is niet het enige wat telt, probeer het tweede deel van je les te beginnen aan de teugel rijden, of doe je dat? Als dit zo is zwijg ik!

Je zit lijkt verbeterd op de nieuwe foto's. Maar als je kijkt naar de eerste foto, pfff, handen te breed, en het lijkt weer op trekken... Sorry

Ik kan me natuurlijk vergissen, tweede foto ziet er al veel beter uit (zit) alleen nog wat werken aan dat trekken volgens mij.

Verahtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:41

doe eerst je sporen is af:S als je met sporen wilt rijden met je eerst goed leren zitten enz enz.je hadden zitten veel te ver naar benden!!! heel gespanen waar door je je pony gaat lopen trekken in zien mond!! niet doen!! zo komt hij nooit naar beneden.Ik denk dat je eerst aan je zit moet gaat werken en veel tempo wisselingen rijden en dat nagefelijk komt later wel.
Verder vind ik het een hele leuke pony!! ik vind jullie heel goed bij elkaar passen!!
Leuke naam ook!!

amber_steph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:52

ik weet zelf dat emor niet een van de makkelijkste is.
voor de rest heb ik wel tips voor je cArola: beter gaan zitten, sporen afdoen(heeft emor niet egt nodig).

veel plezier nog, en ik kom nog wel eens

Valeria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:12

Emorfan schreef:
Nou Mijn vriendin had vorige keer ook een Topic geplaast en daar kreeg ik ook veel betere reactie dan dit dus:S:S hier heb je een foto
Afbeelding
bij deze foto had ik weinig cometaar
Afbeelding
En dit is dan in galop met hem nou Welke vindt je het beste oke daar heb ik ook geen ontspanning dat weet ik dat hebben ze allemaal al gezegt groeten van Carola

wat veel mensen al zeggen is het denk ik beter dat je eerst je sporen afdoet en aan je houding werkt en wanneer je je houding verbetert is je weer met sporen kan rijden.Door middel van bijv. een zitles aan de longe,kan je je houding verbeterenje hebt een erg leuk paardje en ik denk dat als je goed aan de punten werkt die hier genoemd zijn dat het dan wel goed komt!

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:51

Flower schreef:
Emorfan schreef:
ik weet het al :S:S:S Leuk hoor.Echt een manege kindje.dat vindt ik dus best wel hard Als ik een echt manege kindje zou zijn dan zou ik nou nog steeds bij de manege de belle rijden en dat doe ik niet meer:S:S:S :@:@ Jullie kunnen meschien wel beter rijden dan mijn.Maar wat maakt het nou uit wat je bent als het jullie uit maakt kun je beter niet reageren jullie kennen me nog eens niet:S:S Groeten

Kan je niet tegen een grapje ... ?

Kort lontje

Ik zei toch al dat jullie plezier hadden, dat is veel belangrijker

@ StalHaast... Springpony volgens haar pro loopt hij M + 5

@ Flower:
Met zulke grapjes kan je iemand wel haar plezier in Bokt en paardrijden ontnemen... Beetje kinderachtig om te gaan zeuren over het penny-gehalte, kom gewoon met tips waar die meid wat mee kan, en laat anders dit soort opmerkingen gewoon weg. Zeker als je daarna niet uitlegt wat je ermee bedoelt, maar om de hete brei heen draait.
Je opmerking dat ze er plezier in hebben is wel leuk!

@Emorfan:
bewaar de foto's, en bekijk ze over een jaar nog eens. Ik weet zeker dat je dan heel veel verschil zult zien!

IlonaS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:03

Ik snap echt niet waarom mensen zo lopen te zeiken , je doet heel goed je best en ik weet zeker dat het goed met jullie komt! Maar troost je ik rijdt zz licht en ik krijg zelfs heel bokt over me heen (dus ik geef je 1 tip) trek het je niet aan ze zijn gewoon jaloers! Suc6 verder met jullie mooie pony!!!!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:43

Ik dacht dat ik al eerder had verzocht om het hier leuk te houden.
Blijkbaar is het nodig om dat nog een keer te herhalen.
Houd het leuk en je commentaar opbouwend!!

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:52

Leuke pony.
Echt een stoere uitstraling!
Je moet alleen wel op je handen gaat lette want dit ziet er gewoon niet uit en is ook niet fijn voor je pony.
Blijf nog maar even een tijd goed doorlesse

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:53

ik was ook een penny meisje en heb nooit op (of nee, wel 3mnd) op een manege gereden
Ik was een penny meisje omdat ik plezier had met mijn pony, lekker tutten en knuffelen. Ik reed rond met een roze hoofdstel en had echt de grootste lol. Ik zie een penny meisje dus ook niet als negatief, wat hier dus ook niet zo bedoeld was. Maar eerder als schattig.

Verder denk ik dat je goed op weg bent. Met je houding zal het ook vast wel goed komen, vooral met de goeie tips die hier over gegeven zijn.
Wel denk ik dat het niet verstandig is om je pony te laten wijken als jij het zelf niet wil zo kom je niet consequent over en daar kunnen jullie later last van krijgen. Ik zou dan als ik jou was zodra je pony dat doet een volte inzetten en iets anders doen.