Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jnien schreef:Hij loopt zeker te opgericht, kruipt achter de teugel.. maarrrrrrrrr tis pas de tweede keer onder het zadel!
Toen ik mijn paard de tweede keer onder het zadel had, volgde hij mijn hand nog lang niet hoor.. ik was blij dat ik erop kon blijven zitten en dat we voorwaarts gingen.

....nee hoor niet alleen ook de manier van opbouwen en de manier van rijden! En volgens mij staat hij ook op de foto in de schaduw... haha!Purtje schreef:nou moet ik zeggen voor een fries vind ik het totaal niet verkeerd. dat zijn echt vaak lastige portretten met rijden.
Maar even over hengsten opvoeden. Ik heb zelf een 6 jarige hengst. die van mij mag echt niet tijdens het rijden hinneken naar een merrie of als ik met hem langs een merrie loopt. Hij moet echt respect voor mij hebben. En zodra hij dat niet heeft krijgt ie echt klappen. En hij is echt super braaf en luistert!
ditchie schreef:Erg mooie fries hoor! Dubbele longe werk is inderdaad goed werk!
Alleen inderdaad zoals iedereen hier al zegt, probeer lang en laag over de rug te werken zodat hij zijn rug er niet uit drukt. Nu is het paard nog jong en moet je er voor zorgen dat hij niet de verkeerde spieren gaat ontwikkelen! Daarnaast houd je handen laag! In de hogere dressuur mag je ze dragen maar bij het laag en diep rijden handen laag.. Anders kan je paard je hand ook niet volgen.. houd er rekening mee dat hij 3 is.. en nu al zeggen dat hij het niet kan betekend alleen maar oefenen!
Opzich zijn het mooie foto's verder.. heel veel succes!

daksiej schreef:ditchie schreef:Erg mooie fries hoor! Dubbele longe werk is inderdaad goed werk!
Alleen inderdaad zoals iedereen hier al zegt, probeer lang en laag over de rug te werken zodat hij zijn rug er niet uit drukt. Nu is het paard nog jong en moet je er voor zorgen dat hij niet de verkeerde spieren gaat ontwikkelen! Daarnaast houd je handen laag! In de hogere dressuur mag je ze dragen maar bij het laag en diep rijden handen laag.. Anders kan je paard je hand ook niet volgen.. houd er rekening mee dat hij 3 is.. en nu al zeggen dat hij het niet kan betekend alleen maar oefenen!
Opzich zijn het mooie foto's verder.. heel veel succes!
HIJ IS GEEN 3 MEER MAAR AL BIJNA 6 LEZEN......
ditchie schreef:Purtje schreef:nou moet ik zeggen voor een fries vind ik het totaal niet verkeerd. dat zijn echt vaak lastige portretten met rijden.
Maar even over hengsten opvoeden. Ik heb zelf een 6 jarige hengst. die van mij mag echt niet tijdens het rijden hinneken naar een merrie of als ik met hem langs een merrie loopt. Hij moet echt respect voor mij hebben. En zodra hij dat niet heeft krijgt ie echt klappen. En hij is echt super braaf en luistert!
Off topic: Klinkt respectvol naar je paard toe.. "klappen"
Yenneke schreef:wow, ik val hier gewoon helemaal stil van.
Ieder zijn eigen aanpak dan maar hè...
KiWiKo schreef:Yep, en ik heb altijd hele brave paarden om me heen, die allemaal blij zijn als ze me zien en hard voor me willen werken![]()
![]()
![]()
Ik ben overigens ook niet misselijk met belonen hoor, goed gedrag wordt overmatig beloond, en slecht gedrag wordt goed afgestraft...... met als gevolg dat ik eigenlijk nooit af hoef te straffen en eigenlijk alleen maar hoef te belonen.........
Eigenlijk dus heel fijn, maargoed zoals je zegt, ieder zijn eigen aanpak
Ik ben gewoon consequent en heb het niet zo op zwepen, sporen, schoppen en slaan. Mijn stem is meestal genoeg.