Het is mij..! mij op wat paardjes enjaa uh stoere ponys

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:28

Mijn hemel.. ziet er niet uit. Ik begrijp niet waarom iedereen een lach reactie heeft, nou, ik kan er echt niet om lachen. Vind het zelfs betreurenswaardig hoe je rijdt en hoe kom je erbij om op een pony die 2 keer zo klein als jij te stappen??! Het spijt me, maar ik vind het echt erg. Niet fijn om te zien hoe je op zo'n pony'tje rijdt die al heel lang al niemand op zich heeft gehad. Natuurlijk bokt ie, het is een shet en een normale reactie als ie zo lang niet bereden is en dan iemand op zich krijgt die 2 keer zo groot is als hem. Zal wel stoer of zo zijn om op zo'n kleine te stappen die duidelijk aangeeft dat ie jou niet op zijn rug wil hebben, wat ik ook heel goed begrijp, en dan dik gaat bokken, wat jij een 'rodeo show' noemt.
Hoop dat je ooit eens les gaat nemen en niet meer op die kleintjes stapt

Kamide

Re: Het is mij..! mij op wat paardjes enjaa uh stoere ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:32

lees de reactie van fabske eens, er wordt wel degelijk op de shetten gereden!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:34

Dit ziet er toch niet uit!
Hoop dat het voor eenmalig is op die shetjes..

chesty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:13

niet zo negatief het is toch hartstikke leuk om zulke foto's een keer op bokt te zien veel succes nog met het leren paardrijden

Robby_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:41

Haha lol met je knol!!!

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:36

Mijn vriend martijn heeft zelf op een z-dresuur paard van timilon gereden. En op long way mijn oude verzorgpaardje
Afbeelding
drafje
Afbeelding

Moet hem alleen nog maar op martina zien te krijgen hhaa

En ik op wanda
Afbeelding
En nee ik durfde niet op cobus te rijden omdat hij zo raar doet.
Afbeelding

En nog een leuke vliegfoto van wanda
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door miekelover op 17-01-06 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

van_aalst

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 23:37

sammie_44 schreef:
Mijn hemel.. ziet er niet uit. Ik begrijp niet waarom iedereen een lach reactie heeft, nou, ik kan er echt niet om lachen. Vind het zelfs betreurenswaardig hoe je rijdt en hoe kom je erbij om op een pony die 2 keer zo klein als jij te stappen??! Het spijt me, maar ik vind het echt erg. Niet fijn om te zien hoe je op zo'n pony'tje rijdt die al heel lang al niemand op zich heeft gehad. Natuurlijk bokt ie, het is een shet en een normale reactie als ie zo lang niet bereden is en dan iemand op zich krijgt die 2 keer zo groot is als hem. Zal wel stoer of zo zijn om op zo'n kleine te stappen die duidelijk aangeeft dat ie jou niet op zijn rug wil hebben, wat ik ook heel goed begrijp, en dan dik gaat bokken, wat jij een 'rodeo show' noemt.
Hoop dat je ooit eens les gaat nemen en niet meer op die kleintjes stapt

voor je ook maar dergelijk commentaar uitslaat zou ik eerst maar eens alle berichten lezen die erbij staan dan pas mag je gegronde kritiek leveren eerder denk dat het alleen maar beetje wanhoops kreten zijn van iemand die gewoon een ander niks gunt!

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:42

doet dat nu niet pijn aan de edele delen?? dat gebok enzo verder houd ik mijn mond dicht wat ik ervan vind.

van_aalst

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 23:52

swoeky schreef:
doet dat nu niet pijn aan de edele delen?? dat gebok enzo

Dat zou je eigenlijk aan gijs en boy moeten vragen maar ik denk hoe minder er zit hoe minder er kan gebeuren?

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:54

hahahahaha, daar zou je nog best wel eens gelijk in kunnen hebben. maar dan zouden ze er wel heel weinig hebben zitten

barbara8aug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:58

ik reageer hier dus nooit op bokkt omdat iedereen alleen maar commentaar op zijn negatiefs kan geven maar stoer mijn shiva weer in beeld terwijl ik dat niet wist haha en lekker gaan paardirjden hoor, kun je straks profeit van hebben, ga je samenmet anouk op wedstrijd enzo haha

Nou martijn lekker rijdengeowon hoor en schijt aan al die andere met negatieve woordjes hebben.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:01

Leuk zeg!
Mijn vriend wil het ook leren haha.. ik heb nog fotoos van dat hij op een pony zat misschien dat ik die er binnenkort ook op zet

Gelukkig bokten die niet zo.. Maarre hij heb wel een keer een bok uitgezeten van Ulsy de fjord

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:07

Ik had trouwens alle reacties hiervoor nog niet gelezen..maar waarom nou weer? Het is echt niet zo dat die pony's getraumatiseerd zijn voor hun leven als zoiets 1 x voorkomt..

Marus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:56

Jeetje sorry hoor maar wat stellen sommige mensen zich hier aan...Ik lag echt in het deuk, whaha probeer maar eens te blijven zitten op zo'n shet.. En hadden de shetjes het echt zo moeilijk gehad dan hadden ze de kont echt niet meer omhoog gedaan hoor... Vaak vinden ze het zelf ook mooi haha...Een paard kan 3x zijn eigen gewicht dragen is mij laatst verteld... DIe shetjes zijn Oersterk... Ach en voor een x?? Haha wat een lol..Hoe krijg je bokt op stelten???!!!!

showteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:18

3 keer hun eigen gewicht dragen???? Haha dus dat zou betekenden dat mijn shet van 110KG 330kg zou kunnen houden :S Trekken bedoel je maar dragen echt niet... en lees mijn reactie op de vorige pagina opzich is het wel aardig maar waarom zie je ze dit soort dingen altijd op shetlanders doen? en nooit op rijpaarden/ponys mja..

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:32

jezus wat is dit zeg, en waar is bokt gekregen?!
nu opeens dat er een jongen reageerd, slaan de hormonen op hol en is alles : ''flex,stoer,gaaf'' , denk eens na mensen dit klopt voor geen centimeter!
die pony trekken dit na een tijdje niet meer!
er wordt wel verteld dat ze het ozo leuk vinden, nou ik geloof er geen zak van!
pas maar op tot dat ze je je er echt een keer hard hebben laten afdonderen omdat ze het niet meer trekken, dan lachen jullie niet meer !!

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:34

Marus schreef:
Jeetje sorry hoor maar wat stellen sommige mensen zich hier aan...Ik lag echt in het deuk, whaha probeer maar eens te blijven zitten op zo'n shet.. En hadden de shetjes het echt zo moeilijk gehad dan hadden ze de kont echt niet meer omhoog gedaan hoor... Vaak vinden ze het zelf ook mooi haha...Een paard kan 3x zijn eigen gewicht dragen is mij laatst verteld... DIe shetjes zijn Oersterk... Ach en voor een x?? Haha wat een lol..Hoe krijg je bokt op stelten???!!!!

of dan moet jij eens beter gaan luisteren en die bananen uit je oren halen, of diegene van wie je dat 'zogenaamd' hebt gehoord, heeft het helemaal fout. weetje waar ik in een deuk om lag? jou reactie!
3x zijn eigen gewicht TREKKEN zou je bedoelen.

denk eens na (Bokt), waarom bokken die ponys nou zoveel?
omdat ze het verdorie niet trekken om zo'n zwaar-melopend mens op je te hebben, pfff...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:42

ze zeggen toch dat die pony altijd zo heeft gebokt?? lees dan beter die pony heeft altijd zo gedaan, ik heb ook wel eens op een shetje gereden, ik had toch echt het idee dat ik te zwaar was want die kreeg zn kont niet omhoog om te bokken, deze wel en zolang ze dat blijven doen maakt het voor een keertje echt niet zo veel uit hoor..

BounceBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:00

_loekie_ schreef:
Vind het zielig voor de shetjes je ziet duide;ijk dat hun er geen lol in hebben.
Raaar dat bokt opeens zo soepeltjes reageerd over te grote mensen op shetjes.

Dit valt mij ook op! Ah er zit een jongen op een shet! Nu maakt het niet uit! Een negatieve reactie kunnen jullie dan ineens niet meer geven? Hou die hormonen toch eens in bedwang!

Tuurlijk de foto's zien er nog best vrolijk en lachwekkend uit. Fijn dat je hij straks echte instructie gaat volgen. Maar waarom is het bij een vent direct weer ok?

Of dat paardje nou altijd bokt of niet. Jullie moeten niet zo van de hak op de tak springen.

Black_White

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:07

Nee ik zit dit keer niet naast 'Showteam', ik zit thuis eens lekker alle berichten te volgen. Ik heb dus ook dit hele topic gelezen, en ook dat super lange bericht wat veel mensen overslaan.

maar als alle bokkers helemaal lol hebben, en zich af vragen of het niet zeer doet aan de edele delen van die jongen, of helemaal in een scheur liggen omdat er een pony bokt, zal ik maar eens preken. En ik klets geen lange verhalen als ik dat niet nodig vind, en ik stel me ook absoluut niet aan.

Dus hier mijn lange bericht:

Ik vind het echt heel banketstaaf dat dit een beetje word afgewimpeld als oh het is maar een shet, en het is maar dollen. Denk na mensen.... Iedereen zit over mensen te piepen van ooo jij bent veelste groot, en bladibladibla, dan zit er een meisje van 12 op zo'n shet en dr benen steken dr een klein beetje onderuit. Nou ik zal je vertellen, daar heb ik geen problemen mee. En nog beter, bij de shetten grand national heb ik er ook behoorlijk grote kinderen op zien zitten. Maar dit! Dit noem ik nou te groot/te zwaar. En dan niet een klein beetje, maar heel veel. En je kunt dan net zo lang tegen mij banketstaaf dat het voor de lol is, nou dan zal ik je vertellen dat je die bolletjes in je hoofd eens moet gebruiken. Weet je hoe die heten? Die noemen we ogen, en je kun er mee kijken. En weet je al waar naar je moet kijken? Naar die shet. Ziet die er dol gelukkig uit? Ziet die er uit of hij er plezier in heeft? Ziet die er naar uit dat ie zit te wachten op van die jongens die lol willen hebben? Nou al ik het goed lees, weten jullie het antwoord dus wel. De pony is dol gelukkig (volgens jullie), De pony heeft er plezier in (volgens jullie), de pony kan niet wachten tot die achterlijke jongens op zijn rug gaan rijden (volgens jullie). Nou ik kan je vertellen, dat die pony niet op jullie zit te wachten. Als een pony er plezier in heeft bokt hij ook niet dat je er afvalt.

Het lijkt allemaal misschien wel plezierig, omdat de pony klein is, omdat jullie ze niet serieus nemen. Voor jullie is dit grappig, lekker rodeo rijden, lekker lachen. Nou neem van mij aan, voor de pony is het net even anders. Voor de pony is het eerder pijn leiden. Wat denk je, dat het plezierig is voor de pony als zo'n grote gast (in verhouding tot de pony is hij groot) op zijn rug zit te stuiteren. En een shet kan echt niet 3x zijn eigen gewicht houden hoor, vergeet het maar rustig. Beter nog (of erger) de rug is een van de zwakste delen van een paard. Maar blijven jullie maar lekker in de waan dat je op deze manier met de pony kun omgaan hoor, zoals showteam eerder zijn. verpest de shet! Ga maar lekker lol maken, lekker plezierig als je pony straks van uitputtig door zijn pootjes zakt (misschien nu wel een beetje overdreven, maar straks niet meer als je zo doorgaat). Ga nog maar heel veel lange berichten typen, dat je pony het leuk vind, en ga maar lekker in jezelf geloven.

Owjah, en voor de mensen die nou gaan zeggen nou zeg niet zo uitvliegen, en het slaat helemaal nergens op, denk nog maar eens goed na voor dat je zo iets plaatst. Dit is geen bericht van ik ga de dieren bescherming bellen, maar een bericht om er op te wijzen dat je niet zo door moet gaan.

maar ik denk dat ik zo wel klaar ben met mijn preek.

amen

Tries_en_Faf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:39

Jesus!!!! volgens mij gaan ze hier ook niet mee door, het was eenmalig, wat en gezeur en gezwam zeg!!!!
Heb je soms aan de shet gevraagd wat ie ervan vond??

En die pony staat inderdaad niet op ze te wachten... Welk paard staat er nou op zijn ruiter te wachten?? Zelfs bonfire boeit het geen reet als hij lekker in de wei mag blijven staan in plaats van zijn kunstjes te vertonen!

Dus je leest het hier Van- aalst: niet meer doen, anders gaat ie dood ofzo....

hele hele diepe zucht, het spijt me wel

Marus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:43

Hihi trekken dan ipv dragen .... Sorry... Maar goed iedereen zijn eigen mening maar houd het leuk toch? Als dit voor 1x is?!! Niet overal zo'n groot drama van maken...

van_aalst

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 17:56

Black_White schreef:
Nee ik zit dit keer niet naast 'Showteam', ik zit thuis eens lekker alle berichten te volgen. Ik heb dus ook dit hele topic gelezen, en ook dat super lange bericht wat veel mensen overslaan.

maar als alle bokkers helemaal lol hebben, en zich af vragen of het niet zeer doet aan de edele delen van die jongen, of helemaal in een scheur liggen omdat er een pony bokt, zal ik maar eens preken. En ik klets geen lange verhalen als ik dat niet nodig vind, en ik stel me ook absoluut niet aan.

Ik vind het echt heel banketstaaf dat dit een beetje word afgewimpeld als oh het is maar een shet, en het is maar dollen. Denk na mensen.... Iedereen zit over mensen te piepen van ooo jij bent veelste groot, en bladibladibla, dan zit er een meisje van 12 op zo'n shet en dr benen steken dr een klein beetje onderuit. Nou ik zal je vertellen, daar heb ik geen problemen mee. En nog beter, bij de shetten grand national heb ik er ook behoorlijk grote kinderen op zien zitten. Maar dit! Dit noem ik nou te groot/te zwaar. En dan niet een klein beetje, maar heel veel. En je kunt dan net zo lang tegen mij banketstaaf dat het voor de lol is, nou dan zal ik je vertellen dat je die bolletjes in je hoofd eens moet gebruiken. Weet je hoe die heten? Die noemen we ogen, en je kun er mee kijken. En weet je al waar naar je moet kijken? Naar die shet. Ziet die er dol gelukkig uit? Ziet die er uit of hij er plezier in heeft? Ziet die er naar uit dat ie zit te wachten op van die jongens die lol willen hebben? Nou al ik het goed lees, weten jullie het antwoord dus wel. De pony is dol gelukkig (volgens jullie), De pony heeft er plezier in (volgens jullie), de pony kan niet wachten tot die achterlijke jongens op zijn rug gaan rijden (volgens jullie). Nou ik kan je vertellen, dat die pony niet op jullie zit te wachten. Als een pony er plezier in heeft bokt hij ook niet dat je er afvalt.

Het lijkt allemaal misschien wel plezierig, omdat de pony klein is, omdat jullie ze niet serieus nemen. Voor jullie is dit grappig, lekker rodeo rijden, lekker lachen. Nou neem van mij aan, voor de pony is het net even anders. Voor de pony is het eerder pijn leiden. Wat denk je, dat het plezierig is voor de pony als zo'n grote gast (in verhouding tot de pony is hij groot) op zijn rug zit te stuiteren. En een shet kan echt niet 3x zijn eigen gewicht houden hoor, vergeet het maar rustig. Beter nog (of erger) de rug is een van de zwakste delen van een paard. Maar blijven jullie maar lekker in de waan dat je op deze manier met de pony kun omgaan hoor, zoals showteam eerder zijn. verpest de shet! Ga maar lekker lol maken, lekker plezierig als je pony straks van uitputtig door zijn pootjes zakt (misschien nu wel een beetje overdreven, maar straks niet meer als je zo doorgaat). Ga nog maar heel veel lange berichten typen, dat je pony het leuk vind, en ga maar lekker in jezelf geloven.

Owjah, en voor de mensen die nou gaan zeggen nou zeg niet zo uitvliegen, en het slaat helemaal nergens op, denk nog maar eens goed na voor dat je zo iets plaatst. Dit is geen bericht van ik ga de dieren bescherming bellen, maar een bericht om er op te wijzen dat je niet zo door moet gaan.

amen

dit kunt u allemaal natuurlijk wel weten ja...
want u plaatst u zelf nu toch redelijk hoog door hier een mening te geven van iets waar u a niet bij was dus ook geen dergelijke mening kan uitlaten. (waar u vind van wel)
en u zogenoemde preek heeft nu niet een nuttige wetenschappelijk of feitenlijk oordeel geveld zodoende er dus weer alleen maar subjectieve oordelen ontstaan die dus nergens opslaan. en u probeert dat alleen maar opzij te schuiven door daar onder wat over te schrijven.

en u zegt dat u nooit lange berichten schrijft zonder onzin...
nou dan zeg ik u dit!!!
Laatst bijgewerkt door Sim op 18-01-06 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: onzinnige tekst verwijderd.

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:35

Nou je pony gaat hier niet dood van hoor.

Anders kom je een gezellig dagje kijken en dan komen oordelen.

Black_White

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:56

van_aalst schreef:
Black_White schreef:

amen

dit kunt u allemaal natuurlijk wel weten ja...
want u plaatst u zelf nu toch redelijk hoog door hier een mening te geven van iets waar u a niet bij was dus ook geen dergelijke mening kan uitlaten. (waar u vind van wel)
en u zogenoemde preek heeft nu niet een nuttige wetenschappelijk of feitenlijk oordeel geveld zodoende er dus weer alleen maar subjectieve oordelen ontstaan die dus nergens opslaan. en u probeert dat alleen maar opzij te schuiven door daar onder wat over te schrijven.

en u zegt dat u nooit lange berichten schrijft zonder onzin...
nou dan zeg ik u dit!!!

Tja, ik kan er ook niets aan doen dat ik zulke lange verhalen moet schijven wil het aan komen, maar je hebt het wel gelezen. Nu kun je 2 keuzes maken, of je gaat toch eens na denken, of je blijft denken dat het lollig is om de shet zijn rug te verknallen. Ik denk dat je het 2e kiest zo te lezen, maar dat laat ik helemaal aan jou.