Hoe kan ik dat 'ja-knikken' stoppen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:21

ik heb eens op een paard gereden dat dat ook had maar hij had een hele lange frou en die haren 'sneden' in zijn ogen. Dus toen heb ik er een vlecht ingelegd en sindsdien heeft ie het nooit meer gedaan

MaraZonnetje

Re: Hoe kan ik dat 'ja-knikken' stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:13

probeer zodra ze dat doet haar stil te zetten, als ze stilstaat weer verdergaan, zodra ze het weer doet weer stilstaan en zo doorgaan.
Uiteindelijk zal ze niet meer proberen de teugels uit je handen te trekken (als dat haar bedoeling was tenimste).

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:03

rudi schreef:
een machtingaal aandoen;) en als dat niet helpt zou ik een slof gebruiken ! (heel los!) !! succes

waarom zoveel moeite? als je dressuur wil rijden moet je dat in de bak doen!
dat doe je toch niet buiten
dat is om ter ontspannen en niet om netjes te rijden. laat de teugels lekker los zorg voor voldoende contact en rijd regelmatig dressuur in de bak

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 16:08

sandra1986 schreef:
rudi schreef:
een machtingaal aandoen;) en als dat niet helpt zou ik een slof gebruiken ! (heel los!) !! succes

waarom zoveel moeite? als je dressuur wil rijden moet je dat in de bak doen!
dat doe je toch niet buiten
dat is om ter ontspannen en niet om netjes te rijden. laat de teugels lekker los zorg voor voldoende contact en rijd regelmatig dressuur in de bak

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want wij hebben geen bak.
En om Eka een beetje normaal te rijden, moet je haar op buitenrit wel dressuurmatig rijden; anders loopt ze dwars onder je vandaan en is er soms amper stoppen aan!
Ze hoeft van mij absoluut niet zwaar aan de teugel te lopen, maar wel aan het bit. Dan heb ik veel beter controle over dr en hoef ik maar ophoudingen en met mn stem te werken om dr te laten remmen.
Vandaar dat ik dat knikken wil stoppen. Snap je?

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:27

ok ik snap het tje dan gewoon contact houden en wat k altijd deed als mijn pony dat deed, ophouding geven en been laten merken dat je dit ni goed vind en daarna weer verder rijden alsof je gek bent. steeds die ophoudingen vinden ze ni leuk dus ze stoppen vanzelf wel