Floris @ longeerwerk..(dubbele longe)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:51

Het ziet er op de foto's inderdaad niet zo vriendelijk en vrijwillig uit. Zelf doe ik de longe altijd hoger vastmaken. De klip bovenop de schoft en de longe 1tje lager weer terug naar mijn hand. Dan dwing je hem minder om naar beneden te komen.
Mijn pony gaat namelijk erg vlug te diep, als ik hem zo doe blijft hij mooi op de loodlijn lopen, maak ik de klip lager vast gaat hij snel te diep lopen.

Ik denk dat je het beste wel door kan zetten met dubbele longe, hiermee kan je in principe een stuk beter inwerken dan met een enkele longe en een hulpteugel. Vraag anders eens iemand in de buurt om je wat te helpen als het niet helemaal lukt.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 13:29

Ik zou hem ook iets hoger instellen, en iets ronder laten worden niet zo diep zetten.

Retlaw

Re: Floris @ longeerwerk..(dubbele longe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:00

hey, aller eerst wil ik zeggen dat je een erg leuk paard hebt !! ik ga wel mee met wat de anderen zeggen, maar heb nog een vraagje...laat je je paardje eerst ook lekker warmlopen voordat je m lekker bij zet of niet ?? persoonlijk zou ik hem longeren door de longe door de het bit te doen en dan tussen de voorbenen, werkt perfect bij mij, en als ie dan schrikt moet je gewoon alles een beetje los gooien, is er niks aan de hand...en een verstandig longeur zet altijd een ringetje af waar hij in kan longeren...
ook zou je iemand kunnen vragen om je te helpen met longeren...

veel succes

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:15

Ik krijg spontaan pijn in mijn nek als ik naar je paard kijk.
Hij kan zo onmogelijk over de rug lopen, en loopt wel heel erg met de kin richting borst.

Je kunt met de dubbele longe heel fijn werken. Ik doe het sinds heel kort, en het bevalt heel goed, je kunt heel lekker trainen.
Jij maakt van de rechterkant een soort 'hefboomeffect'waardoor je hem bij wijze van spreken naar zijn borst trekt.
Even wat tips:
Je moet hem eigenlijk vanaf het bit, naar de singel, en dan naar jouw hand doen. Andere kant net zo.
En dan kun je er nog voor kiezen om hem bij te zetten, ik doe dat zelf niet met de dubbele longe.
Probeer dat eens, je zult zien dat dat veel fijner werkt!
Laatst bijgewerkt door Anneke op 13-01-06 14:21, in het totaal 3 keer bewerkt

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:18

patos schreef:
Als je per se op deze manier wil blijven longeren zou ik de klip die nu op schofthoogte zit 1 of 2 ringen lager doen.

Dat was ook wat ik dacht. Als je de bovenste klip lager vastmaakt, heeft je paard meer ruimte ook te dalen in de hals en kan hij zijn rug ook meer oprekken en ontspannen. Succes!

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:13

arm paardje!!
maar wel erg mooie beestje

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:28

patos schreef:
Ik zou het paard ook veel liever rond ingesteld zien. Je zou eens over een pessoateugel na kunnen denken, daar kan ik persoonlijk heel fijn mee overweg. Je voorkomt daarmee dat de neus op de borst wordt getrokken, en ook kun je goed stelling vragen en de buitenkant tegelijkertijd ondersteunen. Ik vind dit in ieder geval geen fijn gezicht.

Je krijgt idd waarschijnlijk nog wel meer kritiek dan tot nu toe is gegeven, ik zou er toch wat mee doen.

Helemaal mee eens.. Zo hoog instellen heeft totaal geen nut het plaatje is zo gespannen, geloof ook niet dat de rug zo goed gebruikt wordt.. Liever wat lager / ronder instellen.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:25

Je kan ook een dubbele longe gebruiken met katrolletjes dan trek je de lijn niet zo snel strak. Misschien een tip? Een pessoo teugel is idd erg fijn om te longeren, succes!

P_Tries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 19:53

little_angel schreef:
@florislover sorry dat ik het zeg maar we proberen je alleen maar te helpen door je aanwijzingen en commentaar te geven , soms komt dat wat hard aan omdat je het op wel 100 verschillende manieren kan opvatten en lezen en anders moet je geen foto's plaatsen! maar sorry als het hard aankwam we proberen je alleen te helpen

Ik ben heel blij dat mensen eerlijk zijn.. en ik ga proberen om er echt wat aan te doen.. anders zet ik het idd niet op bokt...
maar die opmerkingen zaoals Rudy dan weer zegt zijn weer minder..
zoals
Tsja.. zo kan ik mijn paard ook aan de teugel krijgen..
je kan toch opbouwend kritiek geven.. is neits mis mee..

P_Tries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 19:59

Allemaal dan toch weer bedankt voor het harde kritiek.. en als ik er nu naar kijk denk ik..
My godd..!!! waar ben ik mee bezig.. jullie kijken op een hele andere manier.. vind et zoals ik het nu kan bedenken een stuk betere manier..

Ik af en toe wel les met floris, maar tjsa.. dat werkt niet 3 keer achter elkaar en dan weer niet..
Ik vind het dus heel moeilijk om te beslissen wat wel en wat neit kan.. heb namelijk nog lang niet zo veel ervaring..
Ben dus blij dat jullie zo streng zijn omdat ik dan gewoon in zie dat dit niet kan..
ik kan wel tegen kritiek dus mij zal je niet terug horen katten want ik probeer er altijd wat mee te doen.. en tsja.. het is niet leuk om kritiek te krijgen van.. aawwhh.. dierbeul en zo..
dat is niet fijn.. maar opbouwend is iets waar ik wat mee kan doen..
dus..
ik hoor graag nog meer reacties..

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:27

Je bent nooit te oud om te leren (ik niet en de rest op Bokt ook niet) dus ik vind het knap dat je het zo goed oppakt. Sommige reacties zijn namelijk ook behoorlijk overdreven. Je bent geen dierenbeul als je het niet met opzet doet. Je hebt hier iets van geleerd en zult er iets aan doen. Goed toch?!

Veel succes verder en kijk goed rond. Genoeg te leren!

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:28

ok fijn dat je erover nadenkt! en ik ben het wel met je eens dat de meeste eerst even moeten nadenken voordat ze een reactie plaatsen

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:31

ik zou een andere hulpteugel proberen, dat hebben wel meer paarden bij bv bijzets, ze gaan er niet van ontspannen maar een beetje opgekropt lopen. Probeer eens een pessoa, dan wordt ie ook wat lager ingesteld.
Verder leuk paardje!