kelly en opaal @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:51

Leuke paarden, vooral dat schimmeltje!

Die slof zit in ieder geval te strak en jij zet je hand vast. Ik heb even in je profiel gekeken. En daar heb je bij je eerste onderlinge wedstrijd staan.. De eerste keer zonder slof. Als je altijd met slof rijd, dan is het nu geen verplichting, maar een keuze.

Als je nu inziet na het commentaar dat het een foute keuze was. Dan is dat goed, maar jij geeft dus nu je stage de schuld, want je moest met slof rijden...

Vind ik een beetje gaar...

Karmandi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:57

de schimmel loopt goed! ik vind het gebruik van de slof daar ook niet zo erg, maar de reden daarentegen levensgevaarlijk! Als een paard omhoog komt kun je hem het beste juist ruimte geven van voren en vooruit drijven, hij raakt alleen maar zijn evenwicht kwijt als je hem dan in de krul trekt.
bij de bruine: verkeerd gebruik van de slof. Probeer het gewoon eens een keertje zonder. geef hem iig meer ruimte van voren en probeer hem eens van achter over de rug aan de teugel te rijden, ipv hem gewoon trekken.

Magic_Ubaila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:06

Dank je wel voor t commentaar ook alis t niet altijd even aardig vandaag met martingaal gereden ging ook welgoed maar ik moet daarin nog even het vertrouwen krijgen ..

dola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:28

leuke paarden, ik vind het onzin als iemand zegt tegen mij in mij stage tijd je rijdt je paard met slof dan zal ik hem eens de slof omdoen maar ja vind de derde foto niet kunnen sorry

pippie123

Re: kelly en opaal @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:35

Vind het 2 mooie paarden, wat ik alleen niet snap is dat ze JOU met je EIGEN paard op je stage verplichten om met slof te rijden, je paard loopt hartstikke op de voorhand en als ik in je profiel je fotos bekijk ZONDER slof vind ik dat er 100 keer beter uit zien, ik zou gewoon eens overleggen met je stagebegeleider waarom je persee met slof moet rijden, want een vriendelijk beeld geeft het zeker niet.

De schimmel loopt daarentegen beter, maar ook oppassen dat die niet te veel gaat duiken, ook is het mijn keus niet om een slof te pakken bij een stijgerend paard, maar ik las dat je al met een martingaal gereden had, goed zow! hopen voor je dat dat helpt.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:37

Hoe denk je vertrouwen te krijgen in het gebruik van een martingaal? Van alle hulpmiddelen is die wel het vriendelijkst en de slof het onvriendelijkst. Heb je je begeleider wel eens gevraagd waarom je met slof moet rijden?

miisshOrse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:43

Ziet er goed uit joyce!"
moest jij met slof rijden astrid? Kan ik me namelijk niet zo goed voorstellen Je rijdt er zowiezo toch altijd mee?

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:48

Oh ze rijd dus altijd met slof, hmmm zal het paard blij mee zijn, gooi dat ding toch weg joh, paard loopt ook prima zonder dat ding en is er vast een stuk gelukkiger mee.......

colleen3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:13

commentaar is al gegeven over de slof
verder vind ik het leuke paarden

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:16

jammer dat sommige foto's er zo gedwongen uitzien,(vooral foto 3)en als je regelmatig met slof rijdt,dan is het toch een keus en geen gedwongen actie?

ik zou eens met die begeleider overleggen,want als die vind dat een slof goed is tegen het steigeren,dan moet zij zichzelf eens goed achter de oren krabben.

jepsica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:21

Ik vind die schimmel echt super lopen. die bruine vind ik erg gespannen.

ThUnDeRtIeJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:06

miisshOrse schreef:
Ziet er goed uit joyce!"
moest jij met slof rijden astrid? Kan ik me namelijk niet zo goed voorstellen Je rijdt er zowiezo toch altijd mee?

ja dat is niet zO best al dat altijd zO is Of wel8-)

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 10:59

Hey, Ik wil me er eigenlijk niet mee bemoeien, maar ik moest het even kwijt.
Nouja, het commentaar dat gegeven is over de slof ben ik het mee eens (het meeste iig) en ik vind het heel erg goed van je dat je nu een martingaaltje omdoet!
Je hebt 2 (zijn ze allebei van jou?) hele mooie paardjes hoor, wees er trots op!

Zusje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:44

Purtje schreef:
rijdt gerard euser daar nog

me vriendje
En Marc ook

Leuke paardjes vooral de schimmel vindt ik mooi beestje!
Slof is veels te strak staat contstant onder spanning(Je zegt dat je hem op het eind vast heeft maar als het een ponyslofje is staat hij ook dan strak )
Probeer er in het vervolg in elk geval op te letten dat er netjes boogjes in je slof hangen!, je geeft zelf al commentaar op je houding en je handen.
Succes

mywayzidane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:34

Ik las dat je graag tips wilde. Dan moet je niet boos zijn als de mensen zeggen wat je fout doet. Mijn tip gooi die slof af want zoals ik zovaak zeg hoe meer hulpmiddelen hoe minder de ruiter. Probeer het eerst zonder slof ook bij die schimmel ook al ziet dat er veel beter uit. anders moet je het er eens met je stage plek over de voor en nadelen van een slof praten want jullie werken daar om wat te leren maar hun kunnen ook iets van jullie leren. zo rij je hem alleen nog maar meer in de prak. Succes er verder mee.

niienkee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:01

ik ben een fan van die schimmel hoor!

anjo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:27

leuk johmaar bij de 3e foto van boven loopt tie wel behoorlijk in een krul hoor maar dat was vast een foutje

Mieky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:29

Over de slof is alles wel gezegd, vind ik wel genoeg.
Schimmel vind ik inderdaad een heel leuk paardje! Meisje op donkere paard mag wat meer ontspannen in haar zit, ziet er zo gespannen uit!

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:06

(heb niet heel het topic gelezen, dus sorry mocht ik in herhaling vallen)

Ik persoonlijk vind het slofgebruik niet zo heel storend. Ik zie hem namelijk nergens overtuigend strak staan. Ik heb niet het idee dat de paarden heel veel hinder hebben van de slof, wanneer ik afga op deze foto's. Ik kan alleen op de foto's afgaan uiteraard.
Wel vind ik hem redelijk nutteloos. Het argument, stijgeren, is onzinnig, daarbij is een slof alleen gevaarlijk.
Dus ja, gauw eraf halen dus, hij heeft geen enekel toegevoegde waarde.

Vind de schimmel een erg leuk dier, de bruine ook wel.
Vind de ruiters wat gespannen overkomen en het algehele beeld er wat overhaast uitzien. Probeer meer rust in je rijden en tempo te brengen, werk naar meer ontspanning toe. Niet zo af proberen te dwingen van voren, je bent af en toe wel erg streng met je handen.
Concentreer je wat meer op het in een beheerst tempo op eigen benen laten lopen. Probeer daarbij ook steeds op je eigen ontspanning te letten.
Dan goed van achter naar voren rijden (om er maar weer eens een term tegen aan te smijten, maar hij is zó waar!) en dan komt die voorkant vanzelf.
O ja, en haal alsjeblieft je handen van je zadel/schoot. Dan maak je het jezelf wel erg moeilijk om met een zachte verende hand te rijden, want je zet je handen zó snel vast dan!

Plaats je nog eens foto's?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 00:27

Ik geloof dat ik hier beter niet op kan reageren.

Kijk a.u.b. in mijn profiel.

Die mooie merrie MOET niet met slof gereden worden!!!!!!!
Liever niet juist en er moet veel meer mee gedaan worden.

Als je zulke domme foto's plaatst moet je het zelf weten maar dan niet van MIJN paard!!!!!!!!

Kappen dus met die onzin!

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:13

assy schreef:
[en wij meoten met slof rijden van onse stage begeleidster daar kunnen wij niks tegen in zeggen
[/quote]

Ik heb niet alle reacties gelezen , dus sorry alsk een reactie geef dat al eens is gegeven.

Maar sorry , dat vind ik echt...!!!!

Dus als ze zegt dat je met je merrie in de sloot moet rijden , dan doe je dat?

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 10:30

Zooist schreef:
Ik geloof dat ik hier beter niet op kan reageren.

Inderdaad na ruim een maand is het niet de bedoeling dat je nog reageert op een topic op HAW.