Midnight @ Longeren in setje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:37

Echt zo'n voorbeeld van hoe-leer-je-je-paard-de-koprol...

black_light

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:46

Het zit wel erg strak.. .
Trouwens ik heb jullie wel eens op wedstrijd gezien .

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:47

Een paard die zover achter de loodlijn loopt, terwijl de touwtjes duidelijk niet slap hangen... geloof me, hier wordt hij zeker niet nageeflijk van. Hij moet meer ruimte hebben, zo houd hij zich alleen maar vast in de rug. Wel een leuk paard hoor!!

En ik vind dat heel veel mensen hun commentaar op een belachelijke manier hier neer zetten. Iedereen doet z'n best, je kunt het ook wel op een normale manier zeggen.

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:48

hoe groot is je paard ?

Nikkitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:50

Ik vind dit echt abnormaal strak. Je pony kan hier hele ernstige rugproblemen van krijgen. Je pony geeft op deze manier ook niet na, dit is een pony zo strak vast maken dat hij geen andere kant op kan. Dus het heeft er niets mee te maken dat hij nog moet leren om nageeflijk gereden te worden.
Nageeflijkheid wordt bereikt door ontspannen rijden, en vragen en NIET dwingen. Kortom: je bijzet hoort veel losser te zitten, tenzij je graag wilt dat je pony verkeerd loopt en rugproblemen krijgt.
Je pony hoort net achter de loodlijn te lopen met zijn hoofd...

In ieder geval: veel succes en ik hoop dat je iets doet met het commentaar dat gegeven wordt.

Wel een mooi setje en netjes gebandageerd. Je paardje vind ik ook super verder.

Daantje

Re: Midnight @ Longeren in setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:55

heyyy
nou dat setje staat gewoon echt heel leuk.
ik zelf vind dat je een beetje laag bandageert achter van mij mag het wel ietsje hoger.
maar goed het ziet er wel goed uit dat setje alleen ik vind dat het geen dat je om hebt bij het longeren van je pony wel een beetje strak zit, je moet hem er naartoe kunnen longeren zeg maar niet zo van ik zet je hier vast en hier loop je maar.
ik zal is ff op internet voor je zoeken een stukje over longeren. die kunne het mssn beter uitlegen dan ik. nog veel suc6 verder

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:00

wat een leuk setje zeg! mooi paard, wat een beauty, wat voor een is het?

ik vind het er wel naar uitzien hoe hij is vastgebonden zeg. hij kan geen kant op, hij loopt in een heel vreemde houding, bijna met zijn neus tussen de benen, ver achter de loodlijn.
geef hem wat ruimte, want hier wordt hij niet ontspannen van. ik vind het een zielig gezicht. hij wordt gedwongen zo te lopen.

ik hoop dat je hem wat ruimte gaat geven, dat je het inziet.
maar misschien zit ik mis, en heb jij een goede motivatie. die wil ik wel graag horen, ik ben wel benieuwd.
want wat denk jij dat de functie van zo lopen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:07

Ik word er bijna onpasselijk van hoe strak dat paard bijgezet is.
Je bedoeling is vast goed, maar hier wordt je paard alleen maar slechter van hoor meis...

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:12

[coute]ik zelf vind dat je een beetje laag bandageert achter van mij mag het wel ietsje hoger.[/coute]
ik vind niet dat ie laag is gebandageert. ziet er netjes uit hoor hoe die is gebandageert

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:15

in plaats van alleen te zeuren hier een tip: Als je nou wil dat ie netjes diep ontspannen gaat lopen, zet hem dan wel bij maar losser. Ik longeer zelf altijd totdat ze uit zichzelf zo diep gaan lopen, dan is het wel lekker ontspannen en is de rug ook lekker los. (ik longeer dan ook Zonder! bijzet, en dan doen ze dat op een gegeven moment vanzelf. Wil niet zeggen dat met een losse bijzet niet goed is, kan even goed)

Zeg nou zelf: dit heeft niet zo veel zin hoe je het nu doet, de pony is absoluut niet ontspannen en zal zich er alleen tegen verzetten. Het lijkt me fijner als ie uit vrije wil zo gaat lopen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:59

Luf_Midnight schreef:
@t lisa hij is helemaal nagekeken, zijn mond zijn bit alles, kan er niks aan doen dat hij zo loopt.

zal vandeweek even kijken, maar hij loopt uit ze eigen graag tegen de teugel, we hebben nu 2x per week les, dat hij leert om tijdens het ontspannen nagevelijk te zijn.
het is hem alleen vroeger niet zo geleerd dus is heel moeilijk om hem dit nog te leren.

alllereerst leuk setje!

als mijn paarden tegen de teugel lopen, bouw ik dat op met een bijzet. steeds een stukje meer vragen, maar niet zo diep als jou paard. je hebt diep en diep. dit is gewoon té diep. je kan het "tegen de teugel" ook afleren terwijl hij niet zo diep hoeft te lopen.

zo te zien word het geen dressuurpaard of springpaard, maar een VDpaard dat en koprol kan

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:13

Zooo wat een leuk paard en wat een onwijs gaaf setje!!!
Wees maar trots op dat lekkere ding!!!

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:13

ehum sorry hoor maar dit ziet er niet echt bepaald vriendelijk uit,,:?
Maar wel mooi paard hoor!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:34

Hier een slotje