edit: foto van hoe ik de slofteugel gebruik bij mijn paard.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

veronoz schreef:
Als jij je paard goed gehoorzaam hebt in de bak is het allemaal zo anders niet in het bos. Natuurlijk zijn ze dan wat frisser en vooral als je niet vaak het bos ingaat, maar toch ben ik van mening dat wanneer je paard goed onder controle hebt zonder hulpteugels in de bak dat je dan het bos in kan, desnoods met een ander rustig paard erbij.
Cinnepin schreef:maar een slof teugel is er niet voor om je paartd te remmen

, ik heb een d trensje die niet al te dik is. Daar reageert ze ook niet op hoe diep ik ook ga zitte hoe hard ik ook trek (hard trekken heb ik gedaan uit NOOD omdat ik anders een grote drukke weg was overgestormpt!
) En wat betreft de 'one rein stop' ze draait gewoon even hard weer om en gaat daarna gewoon verder.....
Ik heb als ik er mee rij een knoop erin zitten ( de slof is nogal lang anders en de pony niet zo groot
) Ik laat hem dan achter de boog liggen (boomloze barefoot) en als het echt nodig is pak ik hem op. En in de bak is ze gwoon braaf!!!!
Ik heb er dus niets op tegen het is veel beter een noodrem te hebben en hem een keer niet nodig te hebben, dan er geen hebben en er wel een nodig hebben!
Houdt makkelijker vast
Ik ben niet zo'n held van met 2 teugels rijden enzo
Ben veelste bang dat ik de slof anders te strak pak
Prisca schreef:Ik snap de ophef niet zo hier???????.
Ze wil de slof gebruiken in het BOS omdat het paardje fris is wat is er mis mee om de eerste paar keer dat te gebruiken. Dit heeft HELEMAAL NIETS met rijtechnisch te maken maar meer met VEILIGHEID voor haarzelf, paard EN medeweggebruikers.
Als ze nu ook nog eens IN de bak de slof gebruikt is het een HELE ANDERE DISCUSSIE.
Ik weet dat mijn paarden buiten TOTAAL anders zijn dan in een bak waar ze dagelijks lopen. Plus dat dan ik geen last heb van loslopen honden die blaffen en fietsers op het ruiterspad enz....
SORRY HOOR MAAR DENKT NIEMAND HIER AAN VEILIGHEID??. Wel zeuren over rijden met cap maar niet een slof met een bosrit. Sorry ik kan er NIET bij.
Magtingaal heeft totaal GEEN nut als je paard fit is. Ik heb op de weg geen problemen mee dat de slof gebruikt wordt als REM.
superwoman schreef:zo hé! beetje frustie??![]()
Misschien is het juist wel slim om eerst in de bak te oefenen met een slof onder begeleiding en daarna ermee het bos in
Prisca schreef:Ze wil de slof gebruiken in het BOS omdat het paardje fris is wat is er mis mee om de eerste paar keer dat te gebruiken. Dit heeft HELEMAAL NIETS met rijtechnisch te maken maar meer met VEILIGHEID voor haarzelf, paard EN medeweggebruikers.
SORRY HOOR MAAR DENKT NIEMAND HIER AAN VEILIGHEID??. Wel zeuren over rijden met cap maar niet een slof met een bosrit. Sorry ik kan er NIET bij.
Petersburg schreef:ik zou geen slofteugel in het bos gebruiken, gebruik dan een martingaal!! Dat is beter dan een slofteugel.
Sonja schreef:Prisca schreef:Ze wil de slof gebruiken in het BOS omdat het paardje fris is wat is er mis mee om de eerste paar keer dat te gebruiken. Dit heeft HELEMAAL NIETS met rijtechnisch te maken maar meer met VEILIGHEID voor haarzelf, paard EN medeweggebruikers.
Dat is nou precies waarom ik op pagina 1 al adviseerde om eerst in de bak maar eens controle te krijgen over het paard, en pas DAARNA het bos op te zoeken

Prisca schreef:Ik snap de ophef niet zo hier???????.
Ze wil de slof gebruiken in het BOS omdat het paardje fris is wat is er mis mee om de eerste paar keer dat te gebruiken. Dit heeft HELEMAAL NIETS met rijtechnisch te maken maar meer met VEILIGHEID voor haarzelf, paard EN medeweggebruikers.
Als ze nu ook nog eens IN de bak de slof gebruikt is het een HELE ANDERE DISCUSSIE.
Ik weet dat mijn paarden buiten TOTAAL anders zijn dan in een bak waar ze dagelijks lopen. Plus dat dan ik geen last heb van loslopen honden die blaffen en fietsers op het ruiterspad enz....
Magtingaal heeft totaal GEEN nut als je paard fit is. Ik heb op de weg geen problemen mee dat de slof gebruikt wordt als REM.