Olivier 1e x met Stang en Trens @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:18

patos schreef:
@ShannaY, dat zei je ook niet letterlijk. Wel heb je het over een eerste Z wedstrijd en het meteen gebruiken van een S&T, mijn vorige post was ook niet direct op jou van toepassing

Eerder op mij hè Gebeurt niet vaak dat ik iets zomaar voor waar aanneem, maar het is wel dom

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:24

Hee de meeste foto's doen het niet meer!!!!

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:58

Ik zie nog maar 1 foto?

IndianSummer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:29

Anoukie schreef:
Ik zie nog maar 1 foto?

Ik zie er ook nog maar 3 ofzoo

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:08

Is het mogelijk om de foto's ergens anders te uploaden en dan via de TeM kenbaar te maken zodat wij het openingsbericht kunnen aanpassen?

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:45

Perlina schreef:
patos schreef:
@ShannaY, dat zei je ook niet letterlijk. Wel heb je het over een eerste Z wedstrijd en het meteen gebruiken van een S&T, mijn vorige post was ook niet direct op jou van toepassing

Eerder op mij hè Gebeurt niet vaak dat ik iets zomaar voor waar aanneem, maar het is wel dom

Kan gebeuren joh, ik vergis me ook regelmatig

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:46

Flower schreef:
Citaat:
Ik wil helemaal geen ruzie ofzo , maar als je hem daarom met stang en trens gaat rijden . Waarom moet je kijken hoe hij er op reageert ? Als het lekker met een gewoon bitje gaat ??
Nja sorry hoor maar ik ben nog al tegen zo bitten als je ze zomaar voor niks gebruikt...

PIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP !!!!

Pffff wat een zeikerds zitten er toch soms tussen

ség gaat het wat ? wa zijt gij dan wel ni .
Och kom ik ga nie te veel woorden aan u soort van mensen verspillen !

Melanie15

Re: Olivier 1e x met Stang en Trens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:55

Noeki schreef:
[
Ik wil helemaal geen ruzie ofzo , maar als je hem daarom met stang en trens gaat rijden . Waarom moet je kijken hoe hij er op reageert ? Als het lekker met een gewoon bitje gaat ??
Nja sorry hoor maar ik ben nog al tegen zo bitten als je ze zomaar voor niks gebruikt...
[/quote]

Omdat ie mss op s&t nog lekkerder loopt? Vind het er goed uitzien hoor(ook al kan je ze nu niet zien, maar ik had ze vanmiddag al bekeken ).

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:00

Perlina schreef:
Noeki schreef:

Misschien wist je nog niet dat je met s&t moet rijden als in de klasse Z terecht bent gekomen, maar dan weet je het nu En aangezien TS al M2 is met 4 winstpunten, komt de Z toch al dichtbij. Dus dan begrijp je vast ook dat het handig is om een keer te proberen hoe het paard daarop reageert.
Ohja, als je geen ruzie wilt, kun je beter deze smiley niet gebruiken, dat komt een beetje banketstaaf over

edit:
Had het vorige bericht nog niet goed gelezen, net pas. Maar heb eens een beetje gezocht, je mag in de Z1 nog wel gewoon met een trens rijden?
Neemt niet weg dat ik hier geen begrip voor heb hoor

Ahh als het daarvoor is oke , maar als je alleen je paarden met een stang en trens gaat rijden omdat hij niet helemaal onderin loopt vind ik het nogal zinloos ! Dat zullen velen ook vinden ..
Srr van die smily
Voor de rest leuke paardje !

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:19

Tjee, als we al moeilijk gaan doen omdat een zo-goed-als Z-ruiter begint te oefenen met stang en trens?!

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:28

Ik vind het ook een beetje stom, bij mij is er ook nooit een word gezegd, terwijl ik Kendi ook op S&T ben gaan trainen toen ik M2 +6 was ofzo... beetje zonde van het topic en de leuke foto's

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:52

Het is niet afkrakend op haar bedoelt ..
Twas een vraag
Voor de mensen die me verkeerd gegrepen

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 00:22

Noeki schreef:
Michelle77 schreef:
Dit is de eerste keer dat Olivier en ik met stang en trens rijden. We wilden even kijken hoe hij erop reageert.

We hebben de laatste tijd ontzettend veel gewerkt aan zn oprichting. In mn profiel zie je ook duidelijk foto's waarbij hij te diep loopt. De laatste tijd gaat dit gelukkig steeds beter en hij wordt ook steeds compacter en verzamelder, maar ik moet zeggen dat ik er echt moeite mee heb om m bij elkaar te rijden. Hij is ook zo onwijs groot en lang

Ik ga hem niet DAAROM met S&T rijden, voorlopig rij ik er niet mee, maar ik wilde graag weten hoe hij erop reageerde, omdat er genoeg paarden zijn die het heel raar soms eng vinden om die hele handel in de mond te hebben. Dus heb ik er even mee gereden, om te kijken hoe hij erop reageerde, niet meer niet minder.

Olivier is enorm groot en voor mij niet al te makkelijk bij elkaar te rijden, mijn instructrice heeft daarom gezegd om in het Z1 al met S&T te gaan rijden, omdat het dan net makkelijker is hem rond te sturen.

@anoukshel, ik hoop dat we er dan klaar voor zijn! Het ligt er helemaal aan hoe snel mn punten komen en hoe hij de Z oefeningen oppakt... maar ik hoop dat het gaat lukken!
@Kendilover, het dressuurfestijn is in Maasdijk, vorig jaar voor het eerst gehouden. Op zaterdag 2 proeven en de beste 5 rijden zondag finale (Z=kur) supergaaf en super accommodatie (als je paard doeken en borden langs de baan niet eng vindt dan....
@Lenn, het kost soms ook behoorlijk moeite, maar hij is onwijs lekker in de hand, niet sterk en niet zwaar, dus dat is een grote +
@wowamigo, dat vind ik een mooi compliment, omdat we daar dus hard aan het werken zijn, en dat gaat gelukkig steeds beter!
@patos, we zijn idd enorm bezig met de achterhand, maar het kost met zo'n grote net wat meer tijd. Ik ga ook zeker niet te snel over, pas wanneer ik in principe een goede proef neer kan zetten, als het in de training nog niet lekker gaat, rij ik gewoon de M2 verder (ik wil heel graag over, maar ik wil ook graag goede punten rijden, dus dan zal ik echt geduldig moeten zijn!)
@sjoert, ik heb enkele foto's opnieuw erop gezet en geTeMd, dus ik hoop dat mijnalbum nu niet raar doet....
@noeki, geeft allemaal niet, maar het kwam wat kort door de bocht op de meesten over denk ik!

Nogmaals, ik rij er voorlopig niet mee, alleen deze keer om Ol zijn reactie te pijlen. Als hij er nou mee was gaan lopen rennen, of schudden, dan zouden we veel meer tijd kwijt zijn om hem eraan te laten wennen. Hij liep er niet anders mee dan dat ik met mn normale bit rij. Hier hoef ik me niet druk om te maken. Mijn instructrice weet gelukkig precies hoe het allemaal moet en remt me prima af haha! Alleen omdat ik net dit hoofdstel had gekocht wilde ik m graag een keer uitproberen!

Ik ga eerst hard proberen mn punten bij elkaar te rijden en pas wanneer ik bijna over MAG ga ik misschien er wat serieuzer mee rijden, maar dat ligt aan mn instructrice. Ik ga ook pas ECHT de overstap maken wanneer we er klaar voor zijn, want heb nu soms nog moeite met de oefeningen van de M2 haha.

Voor iedereen bedankt voor de complimenten! enne ik hoop dat de foto's het strax weer doen! heel vervelend dat mijnalbum!

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:56

Kathleen_vW schreef:
Ik vind het ook een beetje stom, bij mij is er ook nooit een word gezegd, terwijl ik Kendi ook op S&T ben gaan trainen toen ik M2 +6 was ofzo... beetje zonde van het topic en de leuke foto's

Ik weet het niet meer 100% zeker, maar volgens mij heb ik er in jouw topics ook wat over gezegd

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:58

Citaat:
@patos, we zijn idd enorm bezig met de achterhand, maar het kost met zo'n grote net wat meer tijd. Ik ga ook zeker niet te snel over, pas wanneer ik in principe een goede proef neer kan zetten, als het in de training nog niet lekker gaat, rij ik gewoon de M2 verder (ik wil heel graag over, maar ik wil ook graag goede punten rijden, dus dan zal ik echt geduldig moeten zijn!)

Dat ligt niet alleen aan de stokmaat van je paard hoor, als ik Patos een paar weken weinig heb kunnen trainen gebruikt ze hem ook niet zoals dat hoort, ik denk dat heel veel ruiters er moeite mee hebben.
Je kunt best een keer 'op de gok' Z starten, is bij mij toen ook goed gegaan. Wel moet je erop rekenen dat je dan nog echt in de Z-klasse moet 'groeien', het heeft mijn voorkeur om al Z-klaar de klasse binnen te komen.

Lieke_88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:36

He Michelle

Kreeg deze site van je doorgestuurd. Echt gaaf man die foto´s. Ziet er goed uit voor de eerste keer he!

Zie je volgende week bij de selecties

Kus Lieke

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 19:00

patos schreef:
Dat ligt niet alleen aan de stokmaat van je paard hoor, als ik Patos een paar weken weinig heb kunnen trainen gebruikt ze hem ook niet zoals dat hoort, ik denk dat heel veel ruiters er moeite mee hebben.
Je kunt best een keer 'op de gok' Z starten, is bij mij toen ook goed gegaan. Wel moet je erop rekenen dat je dan nog echt in de Z-klasse moet 'groeien', het heeft mijn voorkeur om al Z-klaar de klasse binnen te komen.

Weet ook dat het niet alleen aan zn stokmaat ligt, maar het is vaak bij grotere paarden dat ze net wat meer moeite hebben alles erbij te krijgen tov compact gebouwde paarden. Maar hij heeft er wel gewoon moeite mee, maar we komen er wel haha!

Ik ga zelf ook liever Z klaar de ring in (al is me dat met de M1 en M2 ook niet echt gelukt, maar ja als je in de L2 elke x dikke winst rijdt 20 wp hebt en in het M1 de laatste wedstrijd 4wp rijdt en uiteindelijk op 22 uitkomt... tja dan zou je er wel klaar voor moeten zijn. Ik kijk gewoon aan hoe het gaat, miss pakt ie het veel beter op met S&T en gaat het sneller, anders rij ik gewoon lekker nog ff M2. (ik wil nl altijd goed rijden en winnen haha dus niet "nog niet klaar de ring in" (wil niet voor banketstaaf staan hahaha)

Hai Lieke!

Veel plezier hier!

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:27

patos schreef:
Kathleen_vW schreef:

Ik weet het niet meer 100% zeker, maar volgens mij heb ik er in jouw topics ook wat over gezegd

Nee hoor, er werden wel opmerkingen gemaakt over dat ze benieuwd waren hoe Kendi zonder S&T liep (was jij volgens mij) en verder gewoon opmerkingen over het rijden, maar er is nooit wat gezegd over dat ik te vroeg zou zijn begonnen met proberen

lottehaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:33

mooi paardje zeg!!
super hals heeft ie zeg

Marjolein117

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:39

schijnbaar is een cap niet meer verplicht en denken degene die zonder cap rijden dat hun hoofd van beton is. Een paard kan te vertrouwen zijn en hoeft niet wat te doen, maar 1 KEER toch eraf vallen (hoe banketstaaf dan ook maar) wie verkeerd terecht komt, hoeft het niet na te vertellen. Ik blijf bij de cap, hoe betrouwbaar me paardje ook is. 1 keer fout, kan goed fout zijn en weg paardenwereld!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 20:43

Marjolein117 schreef:
schijnbaar is een cap niet meer verplicht en denken degene die zonder cap rijden dat hun hoofd van beton is. Een paard kan te vertrouwen zijn en hoeft niet wat te doen, maar 1 KEER toch eraf vallen (hoe banketstaaf dan ook maar) wie verkeerd terecht komt, hoeft het niet na te vertellen. Ik blijf bij de cap, hoe betrouwbaar me paardje ook is. 1 keer fout, kan goed fout zijn en weg paardenwereld!

Alhoewel ik het heel fijn vind dat je me hier op wijst, neem ik aan dat je toch ook wel snapt dat ik zelf bepaal of ik met cap ja of nee rij. Ik heb geen zin in een discussie over het dragen van een cap, daar is dit topic niet voor bedoelt. Dus graag ontopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:47

Marjolein117 schreef:

Schijnbaar is het voor het sommige mensen nog steeds niet duidelijk dat het dragen van een cap volledig een eigen keuze is. Hoevaak je het ook iemand uitlegt, je blijft het keer op keer zeggen dat het een eigen keuze is.

Asjeblieft zeg...

Marjolein117

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:51

Meteen toehappen, moehaha,
spreek je later in´The Hospital´.

Nee ff zonder dollen: vind het jammer dat mensen dat soort dingen niet serieus nemen, terwijl je tegenwoordig vaak hoort hoe het fout kan gaan. Het is niet alleen omdat ik jou het nou zag doen hoor, maar veel jongere kinderen op bokt zien het wel. En daarvan krijg je onverantwoord gedrag en een stijgend cijfer ongelukken.

Men moet er gewoon bewust van worden, was niet persoonlijk!

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:05

*Zucht* kom op mensen, dat is toch eigen keuze

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 21:06

Dat het niet persoonlijk is, prima, maar ik vind niet dat ik mijzelf moet verantwoorden omdat ik zonder cap rij. Bovendien rij ik bijna altijd met cap, behalve als ik migraine heb(gehad of op voel komen)

Ik vind een cap nog steeds minder mooi staan dan zoals ik hier op mn paard zit. Ik wist dat we foto's gingen maken, dus heb ik m niet opgezet.

Als ik nou mn hoedje opzet, vind je dat dan wel goed?

Verder is dit het laatste wat ik erover zeg en ik wil iedereen vragen gewoon ontopic te gaan. Dus gewoon over de foto's en hoe Olivier loopt en niet over bijzaken.

Bedankt voor de medewerking.