Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Renske20 schreef:en draven en bochten maken, denk niet dat ze echt gaan dressuren in de bak hoor...
!!
Renske20 schreef:ze zeggen nergens dat de pony te wild is, maar zeg nou zelf hoeveel kleine kids rijden er netjes genoeg om een pony meteen alles in 1x goed aan te leren, zodat de pony een 100% betrouwbare goed te rijden kinderpony is, die geschikt wordt voor beginnertjes
en draven en bochten maken, denk niet dat ze echt gaan dressuren in de bak hoor...
en ik heb het vaker fout zien gaan met ene passend kindje op een amper zadelmakke pony dan met een ervaren te grote ruiter op een net zadelmakke pony...
ik zou het dus ook liever zo doen, dan achteraf met een probleem komen te zitten voor het geval het toch fout mocht gaan...

karoliena schreef:Ik vind het behoorlijk grof dat jij denkt dat ik opzettelijk een klein kind in gevaar breng.
Het gaat mij erom dat je net doet alsof de pony te wild is voor kleine kinderen, dat gaat er bij mij niet in. Als je was gaan zoeken op manege's, dan weet ik zeker dat je een kind had kunnen vinden dat op de pony past, en al 2 jaar rijervaring heeft, en ook nog een beetje leuk kan rijden.
het eerste waar ik eigenlijk aan zat te denken toen ik je verhaal las "Waar is die cap dan?'' aangezien er nog maar een paar keer op hem gereden is..je kunt zó lelijk vallen op die straatstenen. Als je cap alleen af is geweest voor de foto heb ik niks gezegd

Maar zolang ze niet van plan is hem voor altijd te rijden ofzo, is d'r toch helemaal niks aan de hand? Ik zie het probleem niet zo eigenlijk.. Als het mijn pony was geweest had ik ook liever niet gewild dat er hele jonge kinderen hem in zouden rijden, maar liever iemand die meer ervaring heeft dan 1 jaar..
je gooi er een zadel op en ze ijn ingereden hahaha... leuke shet!!! en het misstaat niet eens als jij erop zit!
) en had de pony nergens last van.

karoliena schreef:Nou ja prima, dit is mijn laatste reactie erover dan. Het is absoluut geen risico om een kind een pony in te laten rijden. En een grote zoektocht is het neit geweest. Heb even geinformeerd wannere de kinderlessen waren en heb daar rond gekeken en iemand aangesproken. Het ruitertje komt bij osn puur en alleen om te rijden, omdat hij verder niet geschikt is voor haar om er wat mee te doen. Dus gezeur met een verzorgster heb je er al helemaal niet van.
Maar jullie geven zelf al aan dat je dus te weinig tijd hebt om een kind dat er wel gewoon oppast te begleiden en ja dat is dan erg jammer dat je dan zo iemand erop zet die veel en veel te groot is alleen omdat het je zelf minder tijd kost.
Ik vind het jammer dat er nog steeds zo met shetjes word omgegaan. Bijna alle shetlanders rijd iemand op die veelt e groot si want ze zijn dan negen van de tien keer niet geschikt voor kinderen of moeten ingereden worden en dat kunnen kinderen neit word er dan gezegd. Ik ga straks weer lesgeven en ga er van genieten dat er iemand op mijn pony zit die er wel netjes op past.
echt super lief
maarem.. had je niet beter een iets kleiner iemand kunnen kiezen om hem in te rijden?? want dit is wel erg extreem.. nouja.. sucses nog
)