Ivaan en ik@work tijdens oud en nieuw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:31

oke thanx

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:03

Afbeelding

Op deze foto zit je echt niet veel anders hoor
En de foto daarna ook niet....
De foto's daarvoor zij vanaf de voorkant, dus zie ik je houding niet!

En over het paard verneuken is iets wat zou kunnen....zei niet dat jij dat deed....! Daarom had ik "kun" en "kan" dikgedrukt en nog verkeerd lezen
Toch zou ik een andere instructise nemen als ze zegt dat je houding goed is.

Ik ben je niet aan het afkraken. Zeg alleen waar je aan moet werken!
Kijk nou eens naar een foto van een ruiter of amazone die hoog in de dressuur rijdt en vergelijk die met jezelf.
(dan niet naar het paard kijken, maar naar de armen etc)
Bijv. deze foto van de site van Gebroeders van manen
Afbeelding
Rechte rug (niet hol) ontspannen armen en der polsen niet geforseerd naar buiten gedraaid.
Dat je je handen lager houdt is geen probleem, zolang je ze niet vast zet (dat kan ik niet zien bij jou)

Beetje jammer dat je zo reageerde. Ik heb m'n best gedaan om jou te laten zien dat er nog veel verbeterd moet worden en daar laat ik het bij.
sterkte!

trisca

Re: Ivaan en ik@work tijdens oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:08

erg leuk paard,
Probeer je armen iets minder strak te houden, een kleine klink in je armen.
Het mooiste is het als vanaf je ellebogen je onderarmen de lijn van de leugels volgen..
Dan is je aanleuning ook fijner voor je paard. De rest is dacht ik al gezegd, relax!!

_Kissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:11

Idd je houding is een beetje slecht, maar dat geeft niet zo heel erg
er word aan gewerkt toch

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:12

Ik zeg ook niet dat je me afkraakt...maar wel dat het soms iets subtieler kan voor mijn gevoel...maar goed...over de tips...

Dat van die handen vind ik een goede(het knikje)...maar dat is voor mij erg moeilijk en pijnlijk door A: een blessuure aan mijn polsen B: Ik heb het altijd zo aangeleerd, dus het is ook erg moeulijk om het af te leren.
Ontspannen...meestal rij ik zeer ontspannen...maar dat is bij die foto's erg ver te zoeken(helaas). Daar heb je gelijk in
Handen mogelijk vastzetten: Daar let ik zelf heel goed op, en dat doe ik niet
rug...Ook een goede...zal erop letten

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:19

ik heb je al een pb terug gestuurd. Ik hoop dat je door de foto's te vergelijken het nog duidelijker is.
Zoals ik ook al zei; ik bedoel het niet rot.
sterkte!

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:55

Haha...dat snap ik nu ook...nogmaals bedankt

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:12

Je zit heel erg met een holle rug, en dat is wel jammer. Je hebt je bekken verkeerd gekanteld zeg maar. Je moet je bekken naar voren kantelen en zeker niet naar achteren, anders kun je totaal niet op je paard inwerken. Maar je zei al dat dat een verbeterpunt was, dus veel succes ermee, dat komt vast helemaal goed

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:01

het belangrijkste denk ik dat je echt moet werken aan ontspannen handen. wat gezegd is, is wel waar: khaan kreeg ook een vaste nek, en strkas Ivana ook, als je het niet veranderd, en ik denk niet dat je dat expres doet, maar als je je handen zo vastzet gebeurd het wel.

een tip die iemand mij gaf: denk je in dat je een spons vasthebt met water, en dat je niet niet leeg mag knijpen.

succes

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:06

uhm...wil je nu zeggen dat dat van khaan mijn schuld is? je weet hoe erg ze vooruit is gegaan sinds ik haar deed...en toen marga erbij kwam ook

*edit: dit is een vraag geen aanval;-)
Laatst bijgewerkt door Gilraen op 08-01-06 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:18

Yoghurt schreef:
Je zit heel erg met een holle rug, en dat is wel jammer. Je hebt je bekken verkeerd gekanteld zeg maar. Je moet je bekken naar voren kantelen en zeker niet naar achteren, anders kun je totaal niet op je paard inwerken. Maar je zei al dat dat een verbeterpunt was, dus veel succes ermee, dat komt vast helemaal goed

Je bedoeld op je kont zitten ipv op je doos
Ik geloof dat dat al vrij duidelijk was, maar voor degene die het niet helemaal door hadden

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:21

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:21

Ik doe dat wel even in die topic

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:15

Gilraen schreef:
uhm...wil je nu zeggen dat dat van khaan mijn schuld is? je weet hoe erg ze vooruit is gegaan sinds ik haar deed...en toen marga erbij kwam ook

khaan ging vaker lopen en daardoor ging ze inderdaad vooruit, maar je houdt je handen erg vast, en daardoor is khaan ook vaster komen te zitten, wat nu pas bijna opgelost is. dat is geen verwijt of zo, je deed je best wel, maar je was niet ontspannen op d'r, durfde dr geen ruimte te geven met je handen, en dat zie ik persoonlijk weer bij Ivana gebeuren. het was een tip, en ik weet dat het niet het leukste is wat je kan horen, maar neem het mee voor ivana, dat je echt je handen moet ontspannen.
verder wet ik dat je netjes kan zitten, als je het niet forceert.
lekker chillen op het paard, komt alles goed.

liefs

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:29

milo schreef:
Gilraen schreef:

khaan ging vaker lopen en daardoor ging ze inderdaad vooruit, maar je houdt je handen erg vast, en daardoor is khaan ook vaster komen te zitten, wat nu pas bijna opgelost is. dat is geen verwijt of zo, je deed je best wel, maar je was niet ontspannen op d'r, durfde dr geen ruimte te geven met je handen, en dat zie ik persoonlijk weer bij Ivana gebeuren. het was een tip, en ik weet dat het niet het leukste is wat je kan horen, maar neem het mee voor ivana, dat je echt je handen moet ontspannen.
verder wet ik dat je netjes kan zitten, als je het niet forceert.
lekker chillen op het paard, komt alles goed.

liefs

Je vraagt om advies en dan krijg je het ook zou het absoluut aannemen
als ik jou was.

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:33

dat doe ik ook...als ik vind dat iemand gelijk heeft...maar dat vind ik in dit geval niet;-) sorry

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:47

Even iets off topic en voor mensen bedoeld die er iets in kunnen vinden van zichzelf.
Ik heb aardig wat paarden en worden ook wel eens door iemand anders gereden. Nu heb ik gemerkt dat beginners mijn paarden minder "schade" aanbrengen dan ruiters die wat meer kunnen...
De beginners zitten veel meer ontspannen. (beginners die kunnen rijden met hun handen stil) terwijl de iets meer gevorderde het paard willen trainen op hun manier. Als ik er daarna op stap, moet ik ze eerst weer corigeren....
Ik ben steeds bezig om ze te leren minder te doen en dat het paard dan meer doet. Gelukkig lukt dat. Helaas is afleren veel moeilijker dan aanleren.
Dus voor sommige die heel graag verder willen komen - ga jezelf trainen en niet het paard - het paard gaat dan vanzelf beter lopen en krijgt dan de goede bespiering

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:57

daar ben ik het zeker mee eens.

alhoewel ik niet graag een beginner op rambo zou laten rijden.
correctie: dat wil zeggen: structueel.

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:19

ik krijg vanaf nu priveles...dus dat gaat wel goedkomen:P ik laat snel wat zien

colleen3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:22

commentaar is al gegeven:P
heel leuk paard heb je !!

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:28

dank je:D

Yoghurt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:37

Owja superwoman, een kort maar krachtige opmerking over 'op je kont zitten en niet op je doos'. Ik heb geprobeerd m een btje subtieler uit te leggen, maar jij begrijpt in elk geval direct wat ik bedoel haha. Heej Gilraen succes er nog mee he. Het is idd best wel vervelend dat je zoveel negatief commentaar ineens over je heen krijgt, maar t komt vast wel weer goed

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:43

Yoghurt schreef:
Owja superwoman, een kort maar krachtige opmerking over 'op je kont zitten en niet op je doos'. Ik heb geprobeerd m een btje subtieler uit te leggen, maar jij begrijpt in elk geval direct wat ik bedoel haha. Heej Gilraen succes er nog mee he. Het is idd best wel vervelend dat je zoveel negatief commentaar ineens over je heen krijgt, maar t komt vast wel weer goed

Ze pakt het commentaar zeer goed op! Ze doet er echt wat mee
Ze mag er blij mee zijn Gratis les

Toppie hoor!

Stopcontact

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:22

Idd zoals al eerder gezegd (d of t ); je zit op je doos. En idd ook in dat andere topic op die foto die door iemand nog in het topic is gezet. Mijn lijkt het trouwens een zeer pijnlijke houding Voor zowel je rug als je...
Goed dat je nu prive les krijgt om je houding te verbeteren
Idd, en ook zoals iemand al zei; Het LIJKT (LETOP: LIJKT) er op dat je je paardje een beetje vast zet; hij gaat zijn hoofd kantelen om er onder uit te komen.
Succes met je paardje je hebt een erg leuk dier onder je lopen

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:25

Ik vind het een leuk paardje en jullie een mooie combi,
en je houding valt ook wel mee,
probeer alleen je handen als ''vuisten'' rechtop te zetten,iets te dragen en te ontspannen..zo krijg je een knik bij je elleboog en ziet je houding er nét wat beter uit
Een tip omdat je je borst wat naar voren houdt, en dus een holle rug krijgt.. probeer je buik in te houden. Dan kantel je automatisch je bekken en ga je iets meer terugzitten..
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
en vind het dan ook onterecht dat ze zeggen dat je houding zó slecht is, want als je je handen wat anders neerzit heb je een hele nette houding