Felle pony na op de grond leggen helemaal rustig!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:09

Ibbel schreef:
Het is een bekende manier/methode om paarden kalmeren door ze 'neer te leggen'.

Probeer je invulling te geven aan het gezegde mbt de klok en de klepel?

Het is rond 1850 door de originele paardenfluisteraar geïntroduceerd en is NIET iets voor onbenullen.
J.S.Rarey had een zéér effectieve en rázendsnelle methode waarbij een paard met een minimum aan stress en met vrij hoofd, hals en rug gecontroleerd gevloerd werd. Ook de film was vanwege het dramatische effect niet helemaal correct op dit punt en boevndien was de aftiteling helder: No NÓT Try This At Home, met een regel over experts.
Inmiddels heeft wetenschappelijk gedragsonderzoek aangetoond hoe en waarom dit werkt en dat de juiste procedure kritisch is.

Wat in dit topic beschreven wordt is je reinste dierenmishandeling door een nitwit wat toevallig goed uitgepakt is. Een betere onderbouwing van mijn mening dat 'hulp'teugels verboden moeten worden had ik zelf niet kunnen bedenken.
Een mes in de handen van een chirurg redt levens, in de handen van een hysterica wordt het wat anders en zelfs die chirurg mag er een voetbalstadion of vliegtuig niet mee in.

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 20:09

WOWOWOWO Sylva nu moet je appelflap ff kappen die zware ongelukken heb ik niet zelf gedaan.
Ik ben door een parcoursbouwer over de kopgegaan doordat een hindernis verkeerd was gebouwd en dat lag niet aan mij en men pony!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus ik zou nu even snel dat GVD terug nemen want dan maak je me echt kwaad!!!!!!!!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:11

Misschien heeft hij nu wel heel erg pijn en dan wordt hij morgen verkocht als brave pony en dan ontploft hij over een maand in één keer bij de nieuwe eigenaar. Is ook banketstaaf, dus nogmaals, vertel je morgen wel even wat voor een actie je vandaag met het beestje hebt uitgehaald?

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:12

Gaat dit over DUSTIN>???? ofwaTT!!!

Hollyleaves

Re: Felle pony na op de grond leggen helemaal rustig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:17

@ Dustinlover
Citaat:
Ik weet ook wel nu dat ik in jullie ogen fout heb gedaan maar als jij zo zou zitten als ik met 2 zware ongelukken als mij en je instructrice zegt dat dit gewoon goed is zou je dit toch ook doen
En dat slotje omdat ik toch alleen maar hetzelfde hoor

Doe s rustig joh! Dan moet je het er wat duidelijker in zetten! Niemand die hier uit op kan maken dat dat door een parcoursbouwer kwam!! En al helemaal niet als dit topic over jou o zo dwarse pony gaat! Kan me voorstellen dat je pissig wordt van al die reacties, maar dat had je voor die tijd ook wel kunnen bedenken!
Dus doe s normaal zeg!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:18

wouw ik vind het top wat jij hebt gedaan

nou goed nou even serieus, weet je uberhaupt wel waar je mee bezig bent? de manier hoe jij je pony behandelde klopt voor geen ene meter, hoe gek ben je om die pony zo in de stelling te zetten, en nog wel vast met een slof terwijf zijn rug en zijn spieren nog niet eens ontspannen zijn. sorry maar je rust op wraak nu.

Vind dit erg asociaal en als ik die pony van jou was, zal ik je er voor de laatste keer het hardst afflikkeren.

een pony die zo is zit meestal iets achter, of je kan niet rijden en hij neemt je in de zeik. maar ik hou het even op het eerste.

een paard of pony bokt je er niet zomaar af. een paard of pony steigert ook niet zomaar!!

heb je zijn tanden na laten kijken is er in het verleden iets gebeurt? als je pony de hele tijd bokt ligt er iets achter. als die het uit frissigheid doet kan je hem longeren van te voren, en als die het uit geminigheid doet gebeurt het een enkele keer, of er moet iets gebeurt zijn, iets onterechts.

sorry maar als je zo met je pony omgaat, heeft die goedreckt om je er flink af te klappen. ik zal hem nu maar laten nakijken door de DA vooral zijn rug exc. je pony kan ook gaan liggen uit angst, en als dat zo is, nou dan heb je wat bereikt, als je pony dat doet, kan je hem voor een slachtprijs verkopen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:21

Is het de pony die voorheen Z liep?

Dan heb je hem goed verkloot ondertussen..

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:23

Die mensen die morgen komen kunnen dan wel een goedkoop paardje kopen als dit idd die pony is!

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:24

is dat die Dustin
En tegen iedereen zeg je dat het een brave pony is niet voor beginners maar (tegen degene die hem willen kopen)
Ik had er interresse in maar nu

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:25

Of juist wel, voor een prikke zal ze hem nu toch wel weg doen
Als jij dan gode begeleiding hebt en rustig aan begint, heeft die pony tenminste een super plekje

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 20:26

@ Runningkawa dit gaat niet over die pony nee..

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:27

er is een gezegde ( ken hem niet letterlijk, maar hier komt het op neer) als de kundigheid van de ruiter tekort schiet, komen de hulpteugels (!! hulp, dus geen dwangmiddel!!! ) erbij

hier is geen uitleg meer over nodig lijkt me zo

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:27

runningkawa schreef:
Of juist wel, voor een prikke zal ze hem nu toch wel weg doen
Als jij dan gode begeleiding hebt en rustig aan begint, heeft die pony tenminste een super plekje

perfect gesproke!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:28

Zou ik ook zeggen
wist niet dat jij er meer had...

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:28

Pytje schreef:
er is een gezegde ( ken hem niet letterlijk, maar hier komt het op neer) als de kundigheid van de ruiter tekort schiet, komen de hulpteugels (!! hulp, dus geen dwangmiddel!!! ) erbij

hier is geen uitleg meer over nodig lijkt me zo

Daar waar de kundigheid van de ruiter ophoudt begint het geweld.
Is hier ook wel toepasselijk....

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:29

over welke pony gaat het dan eigenlijk?
Dustin toch?

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:32

Iemand zei het al, pony snel verkopen en nooit meer een ander terug kopen!
Als je zo met paarden omgaat verdien je ze echt niet.
Een pony is niet zo dwars om alleen maar dwars te zijn, zo denkt een paard niet. En als het een dominantie probleem is moet je GOEDE begeleiding zoeken. Want dan is het jou fout dat je niet dominanter dan je paard kan zijn. En dat geeft niet, als je er maar aan werkt en eerlijk tegen je paard bent. En dat ben je niet.
Mijn god. Ik mag hopen dat je nog een voorbeeld bent voor mensen, of te wel, ze misschien af schrikt als zij ook hun slof zo gebruiken!
Ennuh, dat je paard daarna naar je toe kwam rennen, dat geloof ik gewoon niet.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:33

Goh, er staat anders op bokt een pony te koop, van Dustinlover. Pony heet Dustin etc. etc. Zal m dan toch wel zijn

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:33

sylva schreef:
Goh, er staat anders op bokt een pony te koop, van Dustinlover. Pony heet Dustin etc. etc. Zal m dan toch wel zijn

Link graag

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:34

Kijk maar ff in haar berichten, is zo gevonden

super mooi beestje

arm diertje nu

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:36

tsssssssss...... arm beestje

hier was de handeling,
geen gelul, trek hem in de krul.

ik hoef hier volgens mij niks toe te voegen, dat hebben de andere bokkers al gedaan

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:37

Staat bij Te Koop/Paarden, Pony's hier op bokt, op de eerste blz. Onder de TS haar naam.
Lijkt me de pony waar t over gaat niet?

SharOn_gOldy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:38

Dustinlover schreef:
WOWOWOWO Sylva nu moet je appelflap ff kappen die zware ongelukken heb ik niet zelf gedaan.
Ik ben door een parcoursbouwer over de kopgegaan doordat een hindernis verkeerd was gebouwd en dat lag niet aan mij en men pony!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus ik zou nu even snel dat GVD terug nemen want dan maak je me echt kwaad!!!!!!!!

Doe rustig.. :S dat kon zij toch ook niet weten!! wat hebben die ongelukken eigelijk met dit verhaal te maken als k vragen mag? als jij dat er zo bij zet denken wij natuurlijk dat het komt omdat hij je er heeft afgegooit ofzo..

maar goed.. ik vind het echt best dom wat je heb gedaan,, maar dat heb je denk ook al van de andere gehoort dat het dom van je is..

ik hoop dat je pony een goed tehuis krijgt!! arm beessiej..

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:40

Hoop voor de pony dat hij het beter gaat krijgen.
Want zoals je hier kunt lezne bak jij er niet veel van met dit diertje.
Kijk eens verder dan je neus lang is

merel90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:42

Dustinlover schreef:
Ik weet ook wel nu dat ik in jullie ogen fout heb gedaan maar als jij zo zou zitten als ik met 2 zware ongelukken als mij en je instructrice zegt dat dit gewoon goed is zou je dit toch ook doen
En dat slotje omdat ik toch alleen maar hetzelfde hoor

sorry hoor, maar wat ik wel apart vind... die eerdere ongelukken waren niet de schuld van jou, en niet van je paard. toch? dan snap ik even niet waarom dat dan de reden zou zijn je paard zo verschrikkelijk te behandelen... maar dat zal natuurlijk wel weer aan mij liggen
en normale mensen proberen het fatsoenlijk op te lossen als ze zo'n probleem hebben, en als dat ze niet lukt, vragen ze om hulp. en het feit dat je "begeleider" zegt dat je iets moet doen, betekent niet dat je het klakkeloos op moet volgen zonder zelf je hersens te gebruiken... als ze zegt dat je hem moet slachten, zou je dat dan ook gewoon doen? want ja, je instructrice zegt het...