Mio (andalusier) eindelijk weer is @ work

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Re: Mio (andalusier) eindelijk weer is @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:14

Jeeetje wat een prachtige pony heb jij!! Commentaar is al gegeven..

gipsy_fame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 09:05

leuke foto's franny en hij blijft leuk he??

frappa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 10:56

Purtje schreef:
volgens mij doen jullie springen bij ons op stal in de les van thomas op de hooge stee

ja, ja dat klopt.Hij word altijd alleen zo heet als ik bij jullie ben. Maar ja we hij vind het wel ontzettend leuk.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:42

Hoi, ik zie al hoe het gebeurt dat je voorover valt :

Je drukt je knieen teveel in het zadel, hierdoor ga je hakken optrekken omdat je knieen automatisch hoger komen te zitten als je ze in het zadel drukt, dus gaan je hakken ook mee omhoog. Dan raak je uit balans en val je naar voren. Mss is het een tip om je beugels een gaatje langer te maken, je zit vrij kort naar mijn mening. Dan kun je makkelijker je hakken goed uidrukken.

Mijn tip : Doe je beugels een gaatje langer en probeer je hakken overdreven (voor je gevoel) uit te drukken. Dan komen je knieen op de juiste plaats en ben je weer in balans. Je zal zien dat je dan ook makkelijker rechtop kan zitten. En wat betreft je pianohandjes : Gewoon goed opletten dat je ze rechtop houdt, na een tijdje ben je eraan gewend ze rechtop te houden en doe je het automatisch. Da's gewoon een kwestie van wennen.

Hopelijk heb je wat aan mijn tips. Verder veel succes met je prachtige anda !!

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 15:14

Maxielover schreef:

Mijn tip : Doe je beugels een gaatje langer en probeer je hakken overdreven (voor je gevoel) uit te drukken. Dan komen je knieen op de juiste plaats en ben je weer in balans.

ja deze tip van Maxielover werkt goed! ik had zelf ook altijd probleem mee om recht te zitten!! mooi beessie!!

Purtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 15:15

frappa schreef:
Purtje schreef:
volgens mij doen jullie springen bij ons op stal in de les van thomas op de hooge stee

ja, ja dat klopt.Hij word altijd alleen zo heet als ik bij jullie ben. Maar ja we hij vind het wel ontzettend leuk.

thomas is een schatje maar ik sta
daar gelukkig niet lang meer!

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 15:34

Ik wil maar een ding zeggen. Ga wat trotser worden op je paard. Ga er trots op zitten, groei.
Het is allemaal wel genoemd, je knie moet lager, je bovenbeen vertikaler, je enkel moet op de lijn van je heup zitten, je bekken moet rechtop, je schouders naar achteren, borst naar voren, handen dragend en rechtop. Als je probeert op je paard te zitten alsof je royalty bent, gaat je paard er ook wel naar lopen.
Ik zou me helemaal niet bezig houden met zijn hoofdhouding, gewoon rijden met die hap, oefeningen, overgangen, bezig zijn.
Een Iberisch paard komt "vanzelf" in de houding, als jij maar in de houding komt. Zelfs een bolle rug vind ik niet eens zo´n bezwaar, die is soepeler dan een stijve rechte of holle rug, maar als je daarbij dan maar licht naar achteren leunt, lijkt het al anders en je beenhouding perfectioneert door een vertikaler bovenbeen, dus knie lager, en je enkel onder je heup, met de hak laag. Je kunt je onderbenen omhoog brengen tot je met je handen (naar achter) je enkels kunt raken, om je boven been in positie te brengen. Dan laat je je onderbenen in positie zakken en druk je je hal wat it. ze hoeven niet overrdreven naar beneden. in de profiel saan foto´s waarom je er beter op zit. ik denk dat je voor de foto´s graag wilde dat je paard goed liep en bij dat je best doen je eigen houding er bij in schoot. Terwijl als je eigen houding deugt, het paard vanzelf beter gaat lopen.
Maar nogmaals, wat er aan mankeert, is oprechte trots.

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:19

_Linda_ schreef:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=3PYMGQPS[/img]

Afbeelding
Nog 1. Ze lijken niet volkomen op elkaar maar ze hebben wat van elkaar weg.

Lijken idd wel op elkaar.
Ik zie er ook wel trekjes in van mijn pony, maar ik heb een kwpn/nrps pony (10 jaar oud/jong ), kan er ook wel een keer foto bij zetten.

....zoekt....

Afbeelding

Nu ik het zo zie, ze lijkt er wel minder op.
Ik heb op m'n kamer een foto, en daar zie ik best wel veel dingen hetzelfde in.

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:24

jmmr, die ander foto doet het niej meer:S,

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:43

_Linda_ schreef:

Even volkomen off-topic, maar ik kan het niet laten . Die neusriem van paard op jouw foto moet zeker vier gaten of meer omhoog. Hoort twee vingers onder het jukbeenuitsteeksel te liggen.
De martingaal is/lijkt ook te kort afgesteld (of zakt toevallig op de foto zo laag). De ringetjes moeten tot de schoft reiken en de martingaal mag nooit de normaal aangenomen teugel naar beneden trekken.

anjo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:45

wat een mooi paardje zeg!!
en je rijdt er ook leuk op
groetjes nelleke

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:36

ja ja daar heb je die mooie mio weer in het echt loopt hij ook helemaal geweldig toen ik hem zag lopen was ik al verliefd op hem

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 23:33

Mooi paard hoor!
Ik ben gek op barokkepaarden!

Als ik je een paar tips mag geven,
Zitten! Je valt erg voorover, je maakt je rug bol, waardoor het erg moeilijk word je paard zoveel mogelijk op je zit terug te rijden.
Drijven doe je met je kuiten, dus hakken uitdrukken, dan merk je vaak ook al dat je in je rug rechter word en beter in het zadel blijft. Je sporen hoef je niet continu te gebruiken, dus daarvoor hoef je je hakken niet naar boven te houden.
Probeer iets meer vrijheid in de mond te geven, en de neus er voorwaarts uit te rijden. Daarvoor zal je wel dieper in het zadel moeten gaan zitten om hem netjes bij je te houden.

Het is natuurlijk allemaal hartstikke moeilijk, en het ziet er verder zeker niet verkeerd uit!

Lavita330

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 23:47

Lusitana schreef:
_Linda_ schreef:

Even volkomen off-topic, maar ik kan het niet laten . Die neusriem van paard op jouw foto moet zeker vier gaten of meer omhoog. Hoort twee vingers onder het jukbeenuitsteeksel te liggen.
De martingaal is/lijkt ook te kort afgesteld (of zakt toevallig op de foto zo laag). De ringetjes moeten tot de schoft reiken en de martingaal mag nooit de normaal aangenomen teugel naar beneden trekken.

Hoofdstel heb je gelijk in, zei laatst ookal iemand tegen me. Wou hem wat hoger doen alleen zijn er geen gaatjes meer dus moet ik eevn bijprikken. Nog geen tijd voor gehad.
Martigaal heb je geen gelijk in. Die zit percies goed alleen zit het stop ding op de foto te hoog waardoor hij te kort is en dus wat te strak staat. Moet het stop ding wat meer omlaag doen waardoor de ringetjes meer gaan hangen en het langer word en dus de teugels niet naar beneden worden gedrukt. Kortom niet zo'n goeie foto.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 00:12

Daarom zei ik: is /lijkt , en er al bij dat het kan dat hij naar beneden gezakt was... ik ken het verschijnsel

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 10:38

hey

ik wil niet veel zeggen maar als je engels rijd dan moeten je sporen toch naar beneden zitten? deze zitten met de punt omhoog
of zie ik het nou verkeerd

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 10:54

Wat een mooi paard zeg!! Fijn dat je hem zo hebt gekregen!
Het lijkt alleen of dat je sporen een beetje (te ver) omhoog zitten, maar ik ook verkeerd zien!

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 11:19

Rocco1 schreef:
mooie anda zeg !! las in je profiel dat hij veel meegemaakt had bij zijn vorige eigenaresse.. germ die mensen kun je toch ook wat doen he !!
super dat je hem zo goed begeleid hebt
het ziet er erg netjes uit en ik vind het echt een mooi paard. ben er maar trots op

Oke oke.. zijn vorige eigenaresse heeft het niet netjes gedaan om hem weg te brengen naar een westernstal, maar ZIJ is niet degene die hem zo bang gemaakt heeft!!
Zij was juist degene die hem aandacht gaf, hem een mooier uiterlijk gaf, echt een mooi mannetje van hem maakte, maar toen ze hem weg bracht om in te rijden is het DAAR fout gegaan. Niet bij de eigenaresse zelf.
En toen ze hem dus terug kreeg van die stal, was er geen land met hem te bezeilen... en toen waren ik en kimmie261 de klos, om dit even op te lossen.
Gelukkig kwam frappa al snel kijken naar hem, en kocht hem!!
IK vind ook zeker dat hij het super getroffen heeft, en daar ben ik erg blij mee, maar de vorige eigenaresse is zolang ze hem gehad heeft erg blij met hem geweest hoor!!

frappa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 17:31

horselover21 schreef:
Rocco1 schreef:
mooie anda zeg !! las in je profiel dat hij veel meegemaakt had bij zijn vorige eigenaresse.. germ die mensen kun je toch ook wat doen he !!
het ziet er erg netjes uit en ik vind het echt een mooi paard. ben er maar trots op

Oke oke.. zijn vorige eigenaresse heeft het niet netjes gedaan om hem weg te brengen naar een westernstal, maar ZIJ is niet degene die hem zo bang gemaakt heeft!!
Zij was juist degene die hem aandacht gaf, hem een mooier uiterlijk gaf, echt een mooi mannetje van hem maakte, maar toen ze hem weg bracht om in te rijden is het DAAR fout gegaan. Niet bij de eigenaresse zelf.
En toen ze hem dus terug kreeg van die stal, was er geen land met hem te bezeilen... en toen waren ik en kimmie261 de klos, om dit even op te lossen.
IK vind ook zeker dat hij het super getroffen heeft, en daar ben ik erg blij mee, maar de vorige eigenaresse is zolang ze hem gehad heeft erg blij met hem geweest hoor!!

Ja daar doelde ik ook op, niet op zijn vorige eigenaresse maar de westernstal.

Verder iedereen bedankt voor de tips en ik ga er hard aan werken !!!

xxxcatjuxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:58

leuke fotosmooi paard oook maar probeer het rijden je schouders meeer naar achter te doen en je hoofd geheven te houden, neem een arogante houding dat is de juiste

:P:P

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 10:43

Iedereen bedankt voor de reacties en nuttige tips en ik ga der aan werken.

Rocco1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:37

horselover21 schreef:
Rocco1 schreef:

o sorry dan heb ik het verkeerd begrepen
nou stom dan van die western stal die mensen kan ik echt wat doen !!
nou dit misverstand is uit de wereld