Supercombi @ trainen voor de laatste Selectiewedstrijd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Re: Supercombi @ trainen voor de laatste Selectiewedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:10

Tempo idd met je zit opvangen, maar met opvangen van voren bedoel ik iets anders wat ik vrij moeilijk uit vind te leggen
Probeer: Je vangt de energie die er van achter in gaat zogezegd van voren op, dus niet klungelen aan de teugels maar opvangen, je voelt zogezegd meer contact zonder dat het hangt of trekt.

Het is gewoon verrekte moeilijk uit te leggen wat je voelt als je aan het rijden bent

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:30

Sily schreef:
Tempo idd met je zit opvangen, maar met opvangen van voren bedoel ik iets anders wat ik vrij moeilijk uit vind te leggen
Probeer: Je vangt de energie die er van achter in gaat zogezegd van voren op, dus niet klungelen aan de teugels maar opvangen, je voelt zogezegd meer contact zonder dat het hangt of trekt.

Het is gewoon verrekte moeilijk uit te leggen wat je voelt als je aan het rijden bent

ahaa! haha oke!! Bedankt! en trouwens rammelen.. is gewoon hele tijd met je hand heen en weer vind ook beetje raar. maar word ie wel los van .... en dan houd ik um ook niet vast en gaat hij niet op mijn hand hangen maar volgens mij niet de beste oplossing voor me pony...

Nikki_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 22:21

dat dnek ik ook niet karlijn,
het enigste wat je dan krijgt is het los-vast effect,
een paard krijgt contact,word los gelaten,krijgt contact.. . lijkt me niet echt fijn

Komt helemaal goed met jullie zondag
Deze foto's tonen misschien niet het goede beeld, maar jullie zijn in die korte tijd, erg verbeterd,
het gaat nu meer om samenwerken, en niet tegenwerken, en alvast veel succes op de Gelderse!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:17

Het paard loopt achter de loodlijn(op sommige foto's). En ik vind de houding van de ruiter niet erg goed, haar schouders moeten meer naar achteren, en haar allebogen moeten langs het lichaam hangen. En vooral niet naar voren hangen, daar verstoor je de balens mee van het paard..

succes met de wedstrijd

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:01

mijn schouders moeten naar achteren maar dat komt omdat ik niet goed recht op zat.. Maar heb na die tijd.. dat ik deze foto's heb gemaakt.. rijd ik nu met hele lichte druk en kan zo beter achterover zitten heb ik me aangeleerd! Ik vind dit beetje prut foto's eigenlijk haha! maar ach. ! Ik denk als je nu foto's maakt van het inrijden het er heeel anders uit ziet!;) met los teugeltje. niet meteen rond.. laten lopen na het losstappen + draven.. ik pak um nu heeeeel geleidelijk op... En nu rijdt ik ook met af en toe een ophoudinkje.. en lichte druk. en heb ik de handen mooi naast elkaar etc. En als hij goed loopt ga ik ook mooi achterover zitten... Maargoed. hij loopt nog niet helemaal super.! Nog ff door oefenen dus

En zondag zien we wel wat de jury ervan vind....

Maargoed,

Bedankt voor de reactie's! Groetjes

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 16:08

Ze zijn afgevaardigd naar de Gelderse met 5 plaatsingspunten :D!!