Liggen en steigeren op commando!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gianlucka

Re: Liggen en steigeren op commando!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:13

Dat het diertje uit zichzelf rolt, neemt niet weg dat de manier waarop ze het dier trucjes proberen te laten doen, niet echt diervriendelijk is.

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:29

Mag ik weten hoe jullie dit paardje hebben leren liggen?

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:35

Als het op commando liggen is: ik begrijp het wel, ik denk dat ze het anders vriendelijker doen (want een pony gaat niet zomaar liggen als je op z'n achterste slaat ). Maar nu was hij duidelijk gras aan het eten, en had er niet zoveel zin in. Jammer voor de foto dus maar even ietsje meer pushen. Voor een keertje niet zo kwaad.
Trouwens zo'n dikke vacht, denk niet dat die pony er pijn van had anders doet hij dat niet.

Steigeren, 'strak'trekken is op zijn manier veilig dat ze niet met hun poten in het touw kunnen gaan staan. Omhoogtrekken lukt je tóch niet, ooit al een pony van een paar honderd kilo omhooggetrokken? Komaan mensen...

Ik praat het niet helemaal goed, maar om nu zo'n felle reacties te geven, dat is ook weer niet nodig...

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:39

Wat ik zieop het filmpje is meer dat die pony denkt.. Goh lekker ze kriebelt wat op mn rug,laat ik er is bij gaan liggen en dat heeft niks met liggen op commando te maken

Leuke pony's dat wel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:39

Wou ook net zeggen .. Ik heb er geen verstand van dus ik hou me er niet mee bezig .. Maar als ik mijn pony zou laten steigeren zou ik het touw ook wel zo strak mogelijk houden, gewoon om te voorkomen dat die er met z'n voorbenen in verward raakt .. (ik zou er trouwens wel niet voor gaan staan denk ik .. Maar bon, ik hou me dus niet met die dingen bezig ).

Voor de rest kan ik er niks op zeggen, ik ken er niks van .. maar echt vriendelijk ziet het er wel niet uit (vooral dat rollen/liggen, moet toch een andere manier voor zijn?). Wel leuke pony's
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-12-05 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:40

'Zielig' vind ik ook een groot woord, want dit zal geen pijn doen, maar daar gaat het mij niet om. Ik vind het gewoon geen goede manier om een paard zoiets aan te leren, het is vrijheidsdressuur, en deze pony's doen het niet omdat ze het leuk vinden, maar omdat het móet.
En bovendien weet iedereen die zich er ook maar een klein beetje in verdiept heeft dat je dit beter niet op het gras kunt doen omdat daar te veel afleiding is.

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:40

Ik vind het niet echt normaal..
Ik ben mijn pony nu ook aan het leren Vd en en moet het zelf ook nog leren maar weet wel dat ik hem niet zo behandel.
Hij is dan wel een stuk groter maar hij kan het ook van afstand en dat wil ik wel eens zien bij jullie!!!

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:52

Harvumi schreef:
Ik geloof niet dat ik mijn hond ook de vloer op mep als hij moet gaan liggen.....

Ik moest effe lachen , lig hond *MEP* haha
Nee ik vind het ook niet uitzien ..
Volgens mijis vd iets met commando's en niet met tikjes en mepjes en trekjes ! vd = VRIJDHEIDS dressuur
Bij jullie ziet het er erg vrij uit hoor .
Zielig ..
wel leuke beestjes hoor

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:59

nja Harvumi en Noeki, een hond is ook wat gemakkelijker om 'op de grond te meppen'. Toch denk ik dat je dat zelfs bij een grote hond niet lukt, dus bij een pony ook niet. 't Is duidelijk dat de pony het bevel wel al kende maar even niet zoveel zin had. (Als het geen toevallige ligfoto is inderdaad, maar daar ga ik niet vanuit)

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:03

Ten eerste wel hele mooie pony's. Ik vind de steigerfoto's er wel heel netjes uitzien vooral van de bruine. Van het filmpje werd ik minder blij. Dat is toch geen commando. Misschien moet je daar wat beter een stemcommando aan toe voegen zodat je niet op zijn rug hoeft te kloppen

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:14

Ik wil niet weten hoe Basje het boksteiger dan doet... met welk commando..

Meiden, prima dat jullie je pony's wat willen aanleren, maar leer dan eerst zelf aan hoe je dat op een juiste manier doet.
Een pony als een bezetene op zn kont ikken met je hand heeft weinig nut, Basje steekt zo te zien gewoon de draak met je door erbij te gaan liggen rollen.

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:19

dit vind ik echt niet kunne leer het eens anders aan joh doe je toch niet zo dat filmpje heb ik 5 keer overnieuw moeten bekijken want ik kon het niet geloven. Arme beesjes en dat stijgeren trek hem is niet omhoog als die wil stijgeren doetie het echt wel hoor onder dat je naar boven sleurt

lovelygirly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:24

Ik moet zeggen wat een leuke pony's..
Leuke fotos opzich
jammer dat het touw strak staat misschien beter te leren zonder touw is ook fijner voor de pony

en dat filmpje
Slaan is geen middel om de pony op de grond te krijgen
zoals ik vrijheidsdresuur zie is het lol hebben met de pony
dingen leren op commando en niet met slaan,

De pony moet er ook lol in hebben natuurlijk..

Maargoed misschien moet je zelf maar eens rond lezen of vragen hoe
andere mensen dat hun pony/paard hebben geleert
en dan het nog eens proberen...
op een rustige manier ,waar de pony ook plezier van kan beleven..

en dus misschien slimmer om de pony dus niet aan het touw te zetten
maar hem de kans geven om te denken van dat hij moet blijven
dus leer hem bij je te blijven..
zo kun je hem ook leren zonder touw de oeveningen te doen

Succes

ceciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 16:51

dat slaan op de kont zijn kleine klopjes, net zoals je op de hals klopt,,
benzi kijkt wat bang uit zijn ogen, dat komt omdat die net ze even keek maar hij is echt neit bang hoor!

Harvumi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:51

ponyzotje schreef:
nja Harvumi en Noeki, een hond is ook wat gemakkelijker om 'op de grond te meppen'. Toch denk ik dat je dat zelfs bij een grote hond niet lukt, dus bij een pony ook niet. 't Is duidelijk dat de pony het bevel wel al kende maar even niet zoveel zin had. (Als het geen toevallige ligfoto is inderdaad, maar daar ga ik niet vanuit)

Wij hebben grote honden, en nee die mep je niet zomaar op de grond, maar het ging om het principe. Hetzelfde als je zegt tegen een kind dat ie moet gaan slapen...als het kindje dat dan niet doet mep je hem ff in slaap...zo zijn er nog zoveel dingen op te noemen maar met meppen schiet je niets op, hard of zacht...

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:52

jaja tuurlijk, 'k zei eerder al dat ik het niet goed praat maar dat overdreven reacties ook niet op het plaats zijn. Maar dat maakt niet zoveel uit, er moet inderdaad wat aan gesleuteld worden.

Harvumi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:56

Heb er al een PM gestuurd waar ze goeie info vandaan kan halen....

ceciel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 16:58

basje trekt zelf het touw naar achteren als die steigert, en op dat filmpje daar geven we hem klopjes op z'n kont! tuurlijk slaan we hem niet.,! het zijn kleine klopjes die je ook wle eens op de hals van een pony geeft

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:03

En die klopjes zijn dan het commando??? Hoe heb je het hem dan in eerste instantie geleerd???

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:09

Je kan ze beter leren steigeren en liggen op stemcommando's, en niet door hem/ haar te slaan, of het touw strak te trekken.
Ik vind het wel leuke pony's

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:14

Wahahahaha, pony steekt de draak met je, gaat lekker liggen rollen, en dan denken dat je hem kunstjes laat doen door op zijn kont 'klopjes' te geven Nee oke
Dit is geen liggen op commando, dit is lekker rollen als het je uit komt

Maar ff serieus, idd niet de manier om zoiets aan te leren. Je geeft (met een zweep) geen tikjes om een pony iets te laten doen, je gebruikt het om aanwijzingen te geven. Das heel wat anders.
Ga je daar eerst maar is in verdiepen voordat je zomaar wat gaat doen. Menig paard is er mee verpest op deze manier.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:47

ceciel schreef:
dat slaan op de kont zijn kleine klopjes, net zoals je op de hals klopt,,
benzi kijkt wat bang uit zijn ogen, dat komt omdat die net ze even keek maar hij is echt neit bang hoor!

Oooojaa kleine klopjes he daarom hoor je het ook duidelijk.. omdat het toch maar kleine klopjes zijn dierenbeul bah

Bumba01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:47

ceciel schreef:
basje trekt zelf het touw naar achteren als die steigert, en op dat filmpje daar geven we hem klopjes op z'n kont! tuurlijk slaan we hem niet.,! het zijn kleine klopjes die je ook wle eens op de hals van een pony geeft

Nee het is duidelijk te zien dat jij aan dat halstertouw trekt

Harvumi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:08

Dierenbeul is wel een heel groot woord....

daniekjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:16

nou wil iemand mijn mening ook nog weten... ik vind dit egt NERGENS op slaan....en dan nog zeggen dat het kleine klopjes zijn.,,whaha laat me niet laggen..laggen..eerder huilen...dat die pony het nog voor je doet is ook nog een wonder..die van mij zou al 10x hebben gebokt ofzo.. vaag hoor